Gå til innhold

Å google en date?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg googler de fleste jeg :) Ser ingeting galt i det. Mennesker bestemmer jo selv, som oftest, hva de vil dele og ikke dele på nett. Så man kan lære mye om en person på den måten.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har gjort det. Det føles litt rart, men man finner jo ikke så mye heller, så.

Gjest MorAase
Skrevet

Hallo? Jeg har aldri googlet en potensiell partner, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre i fremtiden. Folk har rett på privatliv, og det må selv stalkere som deg respektere.

Hvor får folk den latterlige ideen om at ting som ligger på internett er privat?

• Liker 3
Skrevet

Jeg googlet en gang rett og slett for å finne ut om han hadde dame før jeg sendte han en melding. Fant jo naturligvis ingenting (og årsaken har jeg fått vite i ettertid...) :P

Det eneste jeg fant var masse idrettsprestasjoner og NM titler han hadde, og et bilde fra arbeidet hans. Ellers ingenting.

Han var Drømmemannen og heldigvis var det ingen stygge opplevelser som dukket opp da jeg googlet.

Skrevet

Ja, jeg googlet han før vi traff hverandre. Traff han på nettet og hadde kort frist før daten, så måtte liksom sjekke om han var "trygg". Han hadde få bilder på profilen, vi var ikke venner på face enda osv, så den eneste muligheten til å sjekke om alder, bosted osv stemte var google.

Fant han på skattelistene, og nettsiden til firmaet hans. Der fant jeg også bilde av han, det var veldig beroligende pga da visste jeg at det var slik han så ut og at ikke bildene på profilen var photoshoppet/veldig gamle e.l.

Håper ikke han googlet meg. Da kommer han til en modellside jeg er medlem av med litt avslørende bilder (ikke naken eller glamour, men uansett).

Skrevet

Jeg googler ingen. Ikke venner, familie eller potensielle kjærester.

Skrevet

Ser ikke noe galt i å google folk. Jeg fikk faktisk beskjed av min date om å gjøre det. Det som ligger på nett er jo offentlig uansett.

Skrevet

Hallo? Jeg har aldri googlet en potensiell partner, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre i fremtiden. Folk har rett på privatliv, og det må selv stalkere som deg respektere.

Haha.

Hei Mr./Mrs. Naiv. Visste ikke at dere fantes lenger i 2012. Trodde dere var en utdødd rase.

Selvfølgelig Googler man partnere. Selvfølgelig Googler også arbeidsgivere folk før de ansetter dem.

Det er ikke å være en som ikke 'respekterer andres privatliv', det handler ikke om privatliv lenger når infoen er spredd på the world wide web. Og et Google-søk kan ofte gi deg enten info du visste om fra før av eller ny info som kan avgjøre hvorvidt du vil møte den personen eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Tror de tok opp dette temaet, i tvserien 'How I Met Your Mother'.

Så jeg tror dette er en "vanlig" ting å gjøre når man er i dateing fasen ;P

Skrevet

Tror de tok opp dette temaet, i tvserien 'How I Met Your Mother'.

Så jeg tror dette er en "vanlig" ting å gjøre når man er i dateing fasen ;P

Jepp. I episoden "Mystery vs. History". Og hva var konklusjonen der mon tro? :fnise:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Haha.

Hei Mr./Mrs. Naiv. Visste ikke at dere fantes lenger i 2012. Trodde dere var en utdødd rase.

Selvfølgelig Googler man partnere. Selvfølgelig Googler også arbeidsgivere folk før de ansetter dem.

Det er ikke å være en som ikke 'respekterer andres privatliv', det handler ikke om privatliv lenger når infoen er spredd på the world wide web. Og et Google-søk kan ofte gi deg enten info du visste om fra før av eller ny info som kan avgjøre hvorvidt du vil møte den personen eller ikke.

Kan hende det er vanlig, men en selvfølge er det da slettes ikke.

Skrevet

haha, ja selvsagt :)

Selvsagt gjør man det, særlig skattelistene ;)

Skrevet

Jeg synes i grunnen det er ganske respektløst, jeg.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Skattelistene er jo ikke noe man selv har valgt skal være offentlig, så jeg hadde sett på det som litt respektløst at en date hadde søkt meg opp der.

Skrevet

Skattelistene er jo ikke noe man selv har valgt skal være offentlig, så jeg hadde sett på det som litt respektløst at en date hadde søkt meg opp der.

Nettopp. Skattelister og en del annet blir ofte lagt ut på nett pga. lovkrav eller automatikk, og det er respektløst å snoke i denne informasjonen. At noe er tilgjengelig på nett betyr ikke at alle er enige i at det er offentlig informasjon.

Skrevet

Nettopp. Skattelister og en del annet blir ofte lagt ut på nett pga. lovkrav eller automatikk, og det er respektløst å snoke i denne informasjonen. At noe er tilgjengelig på nett betyr ikke at alle er enige i at det er offentlig informasjon.

Ingen penger, ingen kos :)

Det kan vi vel være enige om.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ingen penger, ingen kos :)

Det kan vi vel være enige om.

Men det finner vel man ut av uansett etter hvert.

Hvordan fant man seg kjæreste før internett, sier jeg bare.

Skrevet

jeg har ikke gjort det før, men siden vi snakker om det, så kan jeg google kjæresten min som jeg har vært sammen med i et år nå. det kjedelige er at han har et av norges vanligste navn så må vel lete godt for å finne fram til han :P

Skrevet

Nei, litt spenning må man da ha igjen når man dater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...