Gå til innhold

Å google en date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt kjent med en mulig fremtidig partner via et sjekkested for 1 mnd siden. Omtrent det første jeg gjorde da jeg fikk e-post adressen hans (som inneholdt navnet hans) var å google han. Jeg har til nå bare hatt kontakt med han via den nettsiden, på msn og på sms. Har avtalt å dra og besøke han om noen uker, siden det ikke er så lett å møtes når vi bor på hver sin kant av landet.

Jeg er litt flau for at jeg har googlet han, samtidig så føler jeg at det er litt legitimt også, for når man blir kjent med noen via nettet er det vanskelig å vite hvordan den personen er på en helt annen måte enn ved å møte noen irl.

Så, er det ok å google noen som man kanskje kan få en fremtid sammen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig blitt kjent med en mulig fremtidig partner via et sjekkested for 1 mnd siden. Omtrent det første jeg gjorde da jeg fikk e-post adressen hans (som inneholdt navnet hans) var å google han. Jeg har til nå bare hatt kontakt med han via den nettsiden, på msn og på sms. Har avtalt å dra og besøke han om noen uker, siden det ikke er så lett å møtes når vi bor på hver sin kant av landet.

Jeg er litt flau for at jeg har googlet han, samtidig så føler jeg at det er litt legitimt også, for når man blir kjent med noen via nettet er det vanskelig å vite hvordan den personen er på en helt annen måte enn ved å møte noen irl.

Selvsagt! Hvorfor er du flau over det! Neida, - google i vei. En gang fant jeg litt for juicy saker på nett om kroppen og droppet den neste middagen!

• Liker 3
Skrevet

Hver sin kant av landet, Herregud! Tenk deg veldig godt om, sier jeg da.

Skrevet

HI her.

Altså, det er ikke så langt heller da, Steinar. Tar ca 6 timer å kjøre, kortere å fly, ser ikke på det som noe problem i det hele tatt. Er han drømmemannen så har avstanden ingenting å si, jeg bor på en liten plass, og ikke en sjans å finne noen her.

Synes bare at jeg bryter litt hans private sfære ved å google han og finne bloggen, nettsiden hans osv. Sjekker også wall'en hans daglig på facebook siden han har åpen profil, og jeg kan dermed lese den selv om vi ikke er venner der enda. Føler meg litt som en stalker, og da har det kanskje gått for langt?

Skrevet

HI her.

Altså, det er ikke så langt heller da, Steinar. Tar ca 6 timer å kjøre, kortere å fly, ser ikke på det som noe problem i det hele tatt. Er han drømmemannen så har avstanden ingenting å si, jeg bor på en liten plass, og ikke en sjans å finne noen her.

Synes bare at jeg bryter litt hans private sfære ved å google han og finne bloggen, nettsiden hans osv. Sjekker også wall'en hans daglig på facebook siden han har åpen profil, og jeg kan dermed lese den selv om vi ikke er venner der enda. Føler meg litt som en stalker, og da har det kanskje gått for langt?

Vel, 6 timer er LANGT! Og hvis ingen av dere er villig til å flytte til den andre så blir det et KJEMPE problem etterhvert.

Var jeg deg, så ville jeg tenkt mye mer på dette enn det du egentlig har tatt opp her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan knapt se for meg noen som IKKE ville google en potensiell partner i dag.

Det som ligger åpent tilgjengelig for alle på nett vil iallfall til en viss grad være et bilde vedkommende er komfortabel med/ønsker at andre skal kunne se. Så hva er da problemet?

Klart du kan komme over ting som kanskje ikke er så flatterende, men det ville vel gjerne kommet fram uansett?

• Liker 1
Skrevet

HI igjen.

Det minst flatterende om seg selv har han alt fortalt, fant også noe om dette da jeg googlet, men da visste jeg alt om den saken.

JEG synes ikke 6 timer er langt, og jeg har heller ingen betenkeligheter med å flytte på meg. Har vurdert å flytte lenge fordi jeg er lei av plassen jeg bor på nå. Og dette med avstand var noe av det første vi snakket om, og han har også sagt at han er flyttbar. Er derfor IKKE bekymret for den biten.

Meg er det heldigvis bare å google i vei, eneste man finner er bare sider fra telefonkatalogen og skatteopplysninger. Jeg er meget forsiktig med det jeg legger ut om meg selv med fullt navn på nettet. ;)

Skrevet

JEG synes ikke 6 timer er langt, og jeg har heller ingen betenkeligheter med å flytte på meg. Har vurdert å flytte lenge fordi jeg er lei av plassen jeg bor på nå. Og dette med avstand var noe av det første vi snakket om, og han har også sagt at han er flyttbar. Er derfor IKKE bekymret for den biten.

Da så :)

Skrevet

Jeg kan knapt se for meg noen som IKKE ville google en potensiell partner i dag.

Det som ligger åpent tilgjengelig for alle på nett vil iallfall til en viss grad være et bilde vedkommende er komfortabel med/ønsker at andre skal kunne se. Så hva er da problemet?

Klart du kan komme over ting som kanskje ikke er så flatterende, men det ville vel gjerne kommet fram uansett?

Hallo? Jeg har aldri googlet en potensiell partner, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre i fremtiden. Folk har rett på privatliv, og det må selv stalkere som deg respektere.

Skrevet

Hallo? Jeg har aldri googlet en potensiell partner, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre i fremtiden. Folk har rett på privatliv, og det må selv stalkere som deg respektere.

Det man har lagt ut om seg selv på nettet går ikke lengre under privatliv.

Av samme grunn synes jeg det er helt greit å google en date. Informasjonen man finner (utenom skattelistene) har personen selv lagt ut for allemanns skue.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor føler du deg som en stalker når du leter opp informasjon han selv legger ut på nettet? Trodde liksom det var litt av poenget med Facebook, blogger og slikt jeg - at man deler av seg selv. "Privatliv" som noen nevner har ikke noe med det å gjøre, det bryter du ikke før du begynner å hacke deg inn på mailen hans ;)

Skrevet

Jeg googler ALLTID en date. Og herregud så mye rart man kan finne da.

Jeg har forresten googlet nesten alle jeg kjenner. ;)

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det er litt stalker å sjekke profilene hans hver dag på den måten. Men folk har vel forskjellige grenser for hva de synes er litt rart:p

Skrevet

Synes du over hodet ikke skal ha dårlig samvittighet for å ha googlet han. Det er ikke rom for at ting blir for private på nett. Hadde vært noe annet om du hacket deg inn på pcen, en legejournal eller den slags. DET er privat (og forbudt).

Er jo en slags sikkerhet for deg selv også. For å vite om personen er den han gir seg ut for å være. Selv om det er en merkelig følelse å ha så mye bakgrunnsinformasjon om personen før man møter personen.

Eksempelvis:

Mann: "Søstra mi heter Jane og driver med hundeoppdrett."

Person som har googlet mannen tenker: Det vet jeg, og i tillegg er hun gift med Leif, bor på en gård og har 3 barn...

Skrevet

Jeg gjorde det en gang. Fant noen artikler han hadde skrevet. Det var litt morsomt. Men vi datet bare en liten stund. Vil jeg vite noe om daten min, spør jeg heller.

Skrevet

Ja!! Det gjør jeg!

Synes det er morsomt og samtidig kjekt når du snakker med en så kort tid før du møtes.

Er Facebook profilen åpen synes jeg det er fint å se om han er hyggelig, har venner, legger ut teite fyllebilder, ...Det er mye man kan finne ut på nettet!! I dagens samfunn tror jeg mange gjør det..

Skrevet

Jeg googler ikke alltid en date. Bare hvis han er treg med å be meg ut på date. :) Og skatteopplysninger ville jeg aldri sjekket.

Skrevet

Jepp, kan fint google en date. Men jeg gidder ikke å stalke, så det er for å se etter "commond grounds" som gjerne kan føre til et samtaleemne, sjekke om man har noe felles osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...