Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så dumt at Goffel ikke finner roen helt selv lenger.. Kan kanskje være greit med en ny skrikekur kanskje ja? :sjenert: Vanskelig det der.. Skjønner kjempe godt at du må manne deg litt opp til det, for det er ikke noe moro å høre babyen sin skrike.. Noen ganger har jeg begynt å gråte selv, fordi det høres ut som han har skikkelig vondt og jeg får så vondt av å høre på han.. Uffameg..

Det går helt sikkert fint å reklamere på den, du vil jo sikkert ha en ny? Så lenge du ikke krever pengene tilbake eller noe, så pleier det stort sett å gå helt fint :jepp:

Lykke til ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, grusomt å høre de gråte noen ganger. Hvis han holder på lenge blir jeg veldig lei meg selv... De gangene jeg har hatt skrikekurer før, har vi alle fått det så mye bedre med en gang etterpå. Goffel har sovnet raskere, og til rett tid, ikke blitt overtrøtt og vanskelig fordi han ikke får sove. Vet mange er imot skrikekur, men for oss har det vært en fin løsning :)

Fint at du svarte ang bamsen, hadde tenkt å spørre deg om det :) Tenker å få en ny ja. Men litt usikker på om jeg skal beholde den da, eller prøve å selge den på finn. Vet ikke helt hvor mye bruk han har for den lenger :vetikke: Bør vel dra ned dit nå snart, men det er så deilig å slappe av litt nå som Goffel sover :sjenert:

Istedenfor lørdagsgodt skal jeg bake sjokoladekake med nonstop :sikle: Fikk så lyst på en skikkelig "barnebursdagskake" etter å ha lest om det i boken til GUNS :lur: Blir vel litt flere kalorier enn den faste lørdagssjokoladen min, men det får være greit ;)

Skrevet

Istedenfor lørdagsgodt skal jeg bake sjokoladekake med nonstop :sikle: Fikk så lyst på en skikkelig "barnebursdagskake" etter å ha lest om det i boken til GUNS :lur: Blir vel litt flere kalorier enn den faste lørdagssjokoladen min, men det får være greit ;)

:fnise: Det er jo barnebursdagskakeboom på KG! :nigo: Ha en fin dag :)

Skrevet (endret)

Skjønner godt at du vurderer skrikekur jeg, har måtte tatt noen omganger selv og... Synes det er verdt det når resultatet blir en blid og opplagt baby, isteden for en som er trøtt og sliten dagen lang. Trenger ikke kjøre knallhard ferber liksom, men heller en snillere mellomting. :)

Sjokoladekake med nonstop!! :rodmer:

Endret av Tinio
Skrevet

Uff, nå gråter han :grine: Det er så forferdelig å høre på :sukk: Men jeg må bare minne meg på hvor bra det blir etterpå :jepp: Vi har det så fint når han finner søvnen selv, og blir uthvilt og i godt humør! Og det er nok bare et par innsovninger der vi trenger skrikekur før han har lært det igjen. Var hvertfall sånn sist gang :)

Skrevet

Sjokoladekake med nonstop... Høres helt fantastisk ut :hjerter:

Har bestemt meg for at jeg skal få lov å kose meg litt i kveld og i helgen, men vet ikke om kanskje sjokoladekake / brownies er bedre er ren sjokolade? Da tenker jeg på magen til Lilletassen og om han kanskje får mer magevondt / luft av det ene fremfor det andre? :vetikke:

Skrevet

Ja,det er helt grusomt å høre de gråte :tristbla:

Men husk på hvor bra det gikk sist :tommelopp: og husk at du gjør det for hans beste .

:klemmer:

Skrevet

Nå sover han endelig. Han begynte å skrike helt hysterisk, og jeg ble så rådvill :sukk: Tok han opp noen ganger, gav litt pupp og bysset. Endte med at jeg kledde på han og la han i vogna, og trillet den ut på verandaen. Gikk mange runder frem og tilbake. Men han bare tittet på meg. Til slutt lot jeg vogna stå og ringte pappan. Og da jeg kom tilbake sov han :hjerte: Lille søtnosen min :rodmer:

Jeg får så vondt av han! Men vet at det er for hans beste. Nå har vi brukt flere timer på å få en lur. Dagene hans blir ødelagte av å prøve å finne søvnen, noen ganger. Ikke alltid puppen funker, derfor vil jeg ikke puppe i søvn hver gang. Han våkner ofte når han blir lagt ned og puppen forsvinner. Hvis han hadde sovnet med en gang i stad, hadde sovingen vært ferdig nå, og vi hadde lekt og koset oss :hjerte:

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen forskjell, Dine... Tror det er mer koffein i mørk sjokolade, enn i lys, så det lureste vil kanskje heller være å spise en annen slags kake, eller melkesjokolade/kvikk lunsj?

Skrevet

Jeg har kokt en moden banan i dag, og puttet i isbitbrett :) Smakte på den selv, og den var jo kjempegodt :nigo: Heldige Goffel :)

Jeg gav han litt for å smake også, og er spent på om det blir noen reaksjon. Syns vi må komme mer igang med fast føde nå :sjenert: Han får ca et glass med sviskemos hver morgen, og jeg prøver meg litt frem med tynn grøt. Men er vel på tide med noe mer :) Han er jo blitt 5,5 mnd allerede :hakeslepp:

Tiden går så fort :sukk: Litt deilig fordi det går mot sommer, og Goffel blir enklere å ha med å gjøre, skjønner mer og vi får mer rutiner. Men trist at jeg ikke har liten baby lenger. Det er nok lenge til nestemann, hvis mannen tør å få flere i det hele tatt.

Kan ikke tro at Goffel var like liten (og mindre) enn Lilletassen! Klarer bare ikke å huske det! Og skjønner ikke at jeg turte å håndtere et sånt lite knøtt! Men Gud, så nydelige de er :rodmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Tiden går utrolig fort.... synes ikke det er mange ukene siden Goffel ble født jeg :sjenert:

Er vel bare å forvente at ukene suser avgårde når vår lille frøken kommer.

Skrevet

Og jeg syns ikke det er lenge siden du ble gravid, Milla! :fnise: Og så er du høygravid allerede :daane:

Flinke Goffel sover ute enda. Jeg har gjort masse i huset. Burde jo vært på tur i dag, når det er så fint vær. Men jeg har døra åpen, og får masse frisk deilig luft inn i leiligheten :sol:

Skrevet

Godt han sovnet tilslutt da, men det høres slitsomt ut å bruke så lang tid. Jeg håper vi slipper skrikekur her, for det tror jeg ikke jeg orker. Men vi har ikke trengt å vurdere det enda, heldigvis. Og så lenge det virker hos dere, har jo ingen andre noe med å bry seg om det! Jeg tror ikke han tar noe skade av det, egentlig.

Kos deg videre med fredagen, sjokoladekake hørtes digg ut :klem:

Skrevet

Så flink du har vært Pupsilure!!! Husarbeid og greier! Ikke verst altså.. Jeg har heldigvis fått vasket litt tøy (bla ullklærne Lilletassen bæsjet på forrige helg... :sjenert: ), men har ikke fått særlig frisk luft i dag fordi han sov i kurven sin inne.. Må prøve meg på ute-soving her vi også, men har du noe over vognen (nett eller noe)? Her er det så mange skjærer som holder på på balkongen, at jeg ikke tør sette han ute uten beskyttelse...

Skrevet

kjekt med utesoving :tommelopp: min erfaring er at de sover mye bedre,og lengre ute :)

jeg har alltid myggnetting på vogna,uansett årstid,pga katter,fugler,mus :sjenert:

Skrevet

Ja myggnetting på vogna, ofte setter jeg regntrekket over der igjen hvis det blåser, da er det litt mindre åpning i vogna men likevel får hun masse luft :)

Kokte du bananen :klo: aldri gjort det her, kjører den bare når den er moden i hakkemaskin/mikser og fryser i biter. Og avokadoen koker jeg heller ikke, men blander med varmt kokt vann til myk god konsistens og fryser.

uff så kjedelig han ikke finner roen......og vondt når dem skriker sånn da. Synes du skal gjøre det en vane å la han sove lur ute på dagen, har god erfaring med at barn sover bedre og lenger da ;)

Skrevet

Vi har innglassert veranda, så trenger ikke ha noe over vogna :) Nå har jeg handlet i to butikker, og hentet mannen på t-banen :) Vi har jubileum i dag, og skal spise deilig biff :sikle:

Skrevet

Vi har innglassert veranda, så trenger ikke ha noe over vogna :) Nå har jeg handlet i to butikker, og hentet mannen på t-banen :) Vi har jubileum i dag, og skal spise deilig biff :sikle:

men inglasset veranda.....blir det noe anarledes å sove da en på soverommet??? eller åpner du vindu der?

åssen jubileum da?? biff er godt :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...