Gjest ~Milla~ Skrevet 22. januar 2011 #1721 Skrevet 22. januar 2011 Så flott du fikk sover Har han fått sove noe nå?
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1722 Skrevet 22. januar 2011 Han har akkurat sovnet! Nå bør han sove i 2-3 timer altså! Han var jo ustabil, men ble kjempeglad og lo masse når jeg herjet med han. Han elsker å bli herjet med. Kastet i lufta, skremt så han skvetter, falle bakover og tas imot osv. Syns det er litt brutalt, men det er veldig tydelig at han liker det så Han ler masse når vi gjør det Nå farger jeg håret! Skal bli så godt å få vekk den oransje etterveksten Fulgte Neytiris råd og kjøpte nr 4.
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1723 Skrevet 22. januar 2011 (endret) Han sov bare i 30 minutter Han våknet og skrek masse, selvfølgelig akkurat mens jeg var i dusjen. Mannen tok han da. Han fikk pupp da jeg var ferdig, ble blid etter det. Lurer på om det kan være øking? :klø: Men han er ikke så innmari interessert i puppen. Det var han ikke for en mnd siden heller, da han helt klart hadde økedøgn. Vi leker fortsatt. Han ble nettopp litt ustabil og da gav jeg ham den andre puppen og han er blid igjen. Han stod opp 4.15 i dag og til nå har han kun sovet 1,5 time Men han var flink i natt da. 7 timer sammenhengende Anbefaler dere å se på TLC i kveld 21.30, et program om babyer (svangerskap tror jeg) Endret 22. januar 2011 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1724 Skrevet 22. januar 2011 Han har endelig sovnet igjen etter å ha blitt puppet i søvn. Lå og sutret en stund først, men han klarte ikke å sovne. Fikk en følelse av at han har vondt i halsen :klø: Prøvde med litt vann, og det lindret litt, men så begynte han igjen. Gav puppen og han sovnet med en gang, så fikk jeg lagt han ned uten at han våknet Mannen har lekt og tullet masse med han! Jeg holder på å le meg i hjel av de to der Det skjer så mye morsomt. Mannen lager rare lyder og Goffern følger opp med enda rarere lyder, og de ler og hoier. Det er veldig morsomt med baby :rødme: Og jeg er så glad for at jeg har mannen å oppleve det sammen med. Vi er like engasjerte i babyen begge to, og jeg trenger aldri å føle at jeg snakker for mye om han. Han skal ut i kveld, så jeg blir alene med skrikerungen. Skulle ønske det var jeg som skulle ut
Dine Skrevet 22. januar 2011 #1725 Skrevet 22. januar 2011 Skjønner godt du skulle ønske det var du som skulle ut - men du er tøff som er alene med Goffern synes jeg! Og jeg sier det igjen, jeg er mektig imponert over hvor tålmodig og flink du er med Goffel - du er kjempe flink!
Neytiri Skrevet 22. januar 2011 #1726 Skrevet 22. januar 2011 Han sov bare i 30 minutter Han våknet og skrek masse, selvfølgelig akkurat mens jeg var i dusjen. Mannen tok han da. Han fikk pupp da jeg var ferdig, ble blid etter det. Lurer på om det kan være øking? :klø: Men han er ikke så innmari interessert i puppen. Det var han ikke for en mnd siden heller, da han helt klart hadde økedøgn. Vi leker fortsatt. Han ble nettopp litt ustabil og da gav jeg ham den andre puppen og han er blid igjen. Han stod opp 4.15 i dag og til nå har han kun sovet 1,5 time Men han var flink i natt da. 7 timer sammenhengende Anbefaler dere å se på TLC i kveld 21.30, et program om babyer (svangerskap tror jeg) Høres ut som øking utifra hva du skriver....husk bare fordi de er blitt såpass gamle så øker dem bestandig melka. Lurer på en ting, gir du han bare en pupp ved puppemåltid??? For her ved 5mnd så skule hun absolut ha begge pupper hver gang.....så økte melka litt og nå er det sånn at på natta/morningen er det en pupp om gangen, men ellers alltid to......da begynner jeg som regel alltid på puppen jeg avsluttet på da det er kortere siden hun var på den og da får mer fet melk. Virker fornøyd ihvertfall. Hvordan ble håret forresten???? Håper kvelden går bra
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1727 Skrevet 22. januar 2011 Å, tusen takk, Dine Nå ser du selv hvor tøft det kan være. Vanskelig å sette seg helt inn i det før man plutselig er der Men godt å vite at det blir bedre og bedre Ting kan jo ikke sammenlignes med for 5 mnd siden! Syns du er flink også!
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1728 Skrevet 22. januar 2011 Hei Neytiri Du postet mens jeg holdt på å skrive, tar litt lang tid noen ganger Er ikke sikker på om det er øking, for han er ikke så veldig interessert, men er åpen for at det kan være det. Men skjønner bare ikke hvorfor nettene er så fine, og dagene dårlige :klø: Han vil stort sett bare ha det ene. Men jeg ammer ofte fra det samme to ganger ja Oj, nå trengs jeg igjen....
Neytiri Skrevet 22. januar 2011 #1729 Skrevet 22. januar 2011 Hei Neytiri Du postet mens jeg holdt på å skrive, tar litt lang tid noen ganger Er ikke sikker på om det er øking, for han er ikke så veldig interessert, men er åpen for at det kan være det. Men skjønner bare ikke hvorfor nettene er så fine, og dagene dårlige :klø: Han vil stort sett bare ha det ene. Men jeg ammer ofte fra det samme to ganger ja Oj, nå trengs jeg igjen.... Men nå som han er småvant flaske så kan det hende at han foretrekker det over pupp......for hvis det er øking...da er det sånn at du ikke har nok og han ikke orker å sitte å suge når ingeting kommer når han vet at han får også mat fra flaske..........altså dette er bare teori utifra hva du skriver og jeg tenker hvordan går det med grøt øking??
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1730 Skrevet 22. januar 2011 Grøten går dårlig. Nå er det 4. gangen vi prøver Vurderer å droppe hele grøten, og bare gi frukt og grønnsaker en stund. Men det er liksom forventet at man skal gi grøt. Har vel litt med jern å gjøre også tror jeg. Han foretrekker noen ganger flasken ja, har merket det Men har MME-barn øking også? :klø:
Dine Skrevet 22. januar 2011 #1731 Skrevet 22. januar 2011 Å, tusen takk, Dine Nå ser du selv hvor tøft det kan være. Vanskelig å sette seg helt inn i det før man plutselig er der Men godt å vite at det blir bedre og bedre Ting kan jo ikke sammenlignes med for 5 mnd siden! Syns du er flink også! Ja, skjønner det bedre nå selvfølgelig.. Men må bare si at du er skikkelig flink - det er jo alltid godt å høre uansett om det går bedre eller ei Krysser fingrene for en god natt siden han ikke har sovet særlig i løpet av dagen.
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1732 Skrevet 22. januar 2011 Håret ble forresten kjempefint! Goffel har tullet i en time, men sovnet endelig kl 20. Han slukte 160 ml MME og en pupp. Tror muligens det er øking, for han prøvde å suge på halsen min og kinnet mitt, og det er det sjeldent han gjør nå for tiden. Men hvordan forholder jeg meg til øking med en baby som får pupp + to flasker med MME hver dag, og snart skal få mer fast føde? Neytiri, jeg trenger deg!
Neytiri Skrevet 22. januar 2011 #1733 Skrevet 22. januar 2011 Grøten går dårlig. Nå er det 4. gangen vi prøver Vurderer å droppe hele grøten, og bare gi frukt og grønnsaker en stund. Men det er liksom forventet at man skal gi grøt. Har vel litt med jern å gjøre også tror jeg. Han foretrekker noen ganger flasken ja, har merket det Men har MME-barn øking også? :klø: Uff da......kan jeg være ærlig???? ikke skyte meg da.......men her går det veldig bra med fast føde, sakte men sikkert og her holder vi oss til 3 smaker en liten stund tror jeg. Jeg valgte som sagt å ikke begynne med grøt, startet med banan.....moden banan fordøyer veldig likt som morsmelk(ikke mange nordmenn som er enig med meg, men kan godt sende deg link til der jeg har lest det)........var jo en hit hos Bumba da......hun fikk det i 4 dager tror jeg....... så drev jeg og leste om avokado....den er en perfekt blanding av god omega fett og proteiner.....den inneholder 14 mineraler som hjelper på vekst......de er en god kilde for jern og kopper som bygger røde blodceller. Inneholder sodium og potassium som hjelper sunn alkalisk blod balanse. De er lavere i sukker og stivelse en banan(som er i samme familiegruppe).... Tror dette er listen over hva avokado hadde: -vitamin A, B1, B2, B3, C, jern, fosfor and magnesium og vitamin E. Leste også nå at de er gode for å kjempe mot Candida bakerien så nå skal jeg spise masse selv da jeg sliter med soppen på brystene enda. Så ja vi inførte avokado hos henne i 4-5 dager. Så introduserte vi søt potet....den også inneholder masse av gode vitaminer og er faktisk bedre for man en vanlig potet....dette er også en skikkelig hit hos Bumba. Så nå har vi det sånn......pupp helt til etter første lange luren på dagen, lunsj ved 12-13 tiden med pupp først, så avokado smaksprøve og så banan i samme måltid...da ender hun med ca 9teskjeer nå. Middag er vel rundt 16-17 tiden hos oss, da er det alltid pupp først, og så 6-9 teskjeer søt potet. har ikke begynnt med frokost enda..... bare noen ideer tilfelle du ønsket å prøve noe annet en "alle" begynner med men fortsatt tenker på jern og andre vitaminer de trenger Håret ble forresten kjempefint! Goffel har tullet i en time, men sovnet endelig kl 20. Han slukte 160 ml MME og en pupp. Tror muligens det er øking, for han prøvde å suge på halsen min og kinnet mitt, og det er det sjeldent han gjør nå for tiden. Men hvordan forholder jeg meg til øking med en baby som får pupp + to flasker med MME hver dag, og snart skal få mer fast føde? Neytiri, jeg trenger deg! Så bra håret ble fint da! ehhhhh er jo her det er litt viktig å tenke hva som er viktigst for deg, amming vs flasking. Tror ikke man merker store økedager hos flaskebarn da de vil ha mer så gir man mer samme måltid, men puppebarn må jobbe for det i noen dager før kroppen forstår at her er det for lite. Vet ikke hvor mye flaske du gir nå....men så lenge du ikke legger han til MER på puppen blir det da aldri mer..............så endten må du til med å legge han ved brystet MYE i noen dager, eller så gir du mer påfyll med MME, men da vil det jo litt og litt bli for lite i puppene........MEN ta en titt på delamming på ammehjelpen.no, mye nyttig der
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1734 Skrevet 23. januar 2011 Det går helt fint med sviskemos, men grøt virker som han reagerer på. Han får så mye sviskemos hver dag at det er et helt måltid. Han elsker det! Begynner å grine når jeg går inn på kjøkkenet og han skjønner at vi er ferdige Han er veldig glad i grøten også, men magen hans reagerer på den, tror jeg. Har tenkt å prøve avokado snart Natten var fin Han sovnet 20, våknet 2.30 for pupp (begge) og ville stå opp 6.30. Ikke en lyd fra han ellers I dag SKAL vi få til dagsoving! I går sov han kun ca 11 timer totalt! :dåne: Og jeg som syntes 13 var lite de dagene han gjorde det. Det har vært så rart med dagsovingen i det siste. Først var det 13 timer i 3-4 dager, så ble det ca 15 i noen dager, og så 11 :klø: Han har sovet 10,5 time i natt. Syns han bør sove ca 3-4 timer på dagtid i dag Har bestemt meg for at hvis det blir tull i dag også, så går vi tur kl 10, for da sovner han uansett.
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1735 Skrevet 23. januar 2011 Han sovnet ved puppen nå, og jeg tenkte at det ikke ble noe problem å få han til å sove litt. Men selvfølgelig våknet han da jeg la han ned, og kom med det største smilet Nå ligger han og prater og lager morsomme hylelyder for seg selv Jeg har ikke tenkt til å ta han opp. Foreløpig gråter han ikke, men går vel over til det snart når han begynner å kjede seg... Det har gått to timer siden han våknet, og jeg syns det er en passende tid å ta en lur på. Han kan godt sove i en time nå.
Neytiri Skrevet 23. januar 2011 #1736 Skrevet 23. januar 2011 Viser han ikke tegn på dagen når han er sliten?? gnir seg i øyne eller har sånn lattergråt hvis du skjønner??? Er det øking kan det fortelle hvorfor han sover mindre...for da vil dem helst spise mer en dem sover i grunn....... ja prøv avokado...jeg blander den med kokt vann til den er en litt mer flytende konsistense....så fryser i isbitterningsformer....foreløpig bare på en isbit om gangen som er ca 3teskjeer.....fant også ut at hun faktisk liker den bittelite varm, så varmer i mikro eller under varmt vannbad
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1737 Skrevet 23. januar 2011 Nei, han viser ikke så tydelig at han er trøtt, dessverre. Men blir irritabel etterhvert da, men vil absolutt ikke legge seg Og når jeg tar han opp blir han glad og vil leke, så da blir jeg forvirret og lurer på om han egentlig ikke var trøtt :klø: Nå har jeg lagt han igjen, og nå skal jeg være tøff. Jeg gir meg ikke før 10.20, hvis han ikke har sovnet da så går vi tur Tror egentlig ikke at det er øking, for han sover jo så godt om natten, og er ikke mer interessert i puppen enn vanlig. Men han roer seg for en stund når han har fått puppen, selv om han nylig hadde spist. Tror heller det er det at han er forkjølet som plager han Han hater nesesugeren, og jeg skal få kjøpt en ny, en sånn der du suger selv Da går det hvertfall raskere å få ut snørra, selv om han sikkert vil hate den like mye. Han har fått sviskemos og to skjeer grøt blandet med MME nå. Får vente med avokadoen, men har tenkt til å lage den ferdig nå. Har nemlig avokado som jeg ikke kommer til å spise selv. Liker det ikke! Syns det smaker nesten uingenting og har rar konsistens Smart å fryse ned i isbitformer
pusla Skrevet 23. januar 2011 #1738 Skrevet 23. januar 2011 Først må jeg takke Neytiri for supre tips om introduksjon til fast føde Dagsovinga er veldig ulik fra dag til dag her også. Noen dager sover tulla bare to korte lurer på 30 min, mens andre dager kan hun sove en lang lur på 2-3 timer pluss et par lurer til. Så det varierer iallefall her, men jeg bryr meg ikke om å gjøre noe med det siden hun er blid og fornøyd og ikke grinete. Men jeg forstår at du ønsker å regulerer det mer når Goffern er litt grinete. Ha en fin søndag
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1739 Skrevet 23. januar 2011 Uff, enda ikke noe søvn Har prøvd nesten alt nå; la han skrike, sitte ved siden av å synge, pupp, vann, byssing... Mannen mener at han kanskje ikke er trøtt. Men kan ikke skjønne at det er mulig. Han er 5 mnd, og sover ca 10 timer om natten, det er jo altfor lite. De skal ha ca 13-15 timer søvn i døgnet. Alle mulige forklaringer blir ødelagt av at han sover så godt om natten Det er ikke logisk med hverken forkjølelse, tenner, øking eller noen ting. Da hadde han ikke sovet så godt om natten.
Neytiri Skrevet 23. januar 2011 #1740 Skrevet 23. januar 2011 Han har fått sviskemos og to skjeer grøt blandet med MME nå. Får vente med avokadoen, men har tenkt til å lage den ferdig nå. Har nemlig avokado som jeg ikke kommer til å spise selv. Liker det ikke! Syns det smaker nesten uingenting og har rar konsistens Smart å fryse ned i isbitformer Husk svisker inneholder bra med jern også, her gir vi Bumba innimellom svisker når vi føler for det....men er mer som en slags "dessert" til etter middag Ja når du blander avokadoen med kokt vann så blir det mer babymat konsistens så da er det lettere å gi henne, ellers blir det vel litt tjukt og hun vil drikke vann mellom hver skje. Goffel vet jo ikke om den er god eller vond.....og så lenge du smiler og smjatter mens du gir han så er det ikke sikkert han liker det ikke sånn som deg. MEN for å spise avokado selv(om du skulle ønske) elsker jeg å lage quacomole....skjærer biter i kylling/reke salat......eller så kan man skjære i biter og ha limejuice salt og pepper over ved siden av mexikansk mat Vi har det feks på taco avocado og banan blir så fort brune og ødelagte når det først er stappet....så derfor isbitterninger så lenge hun spiser såpass lite av gangen, genialt! Først må jeg takke Neytiri for supre tips om introduksjon til fast føde Ur welcome ellers Pupsilure, det med soving skjønner jeg hvorfor du vil regulere det når han er grinete, men her merker jeg at Bumba kan finne på å være trøtt allerede kl9 når hun våkner 7-8, ellers så kan hun være våken helt til 11 før hun er trøtt. Jeg merker nå at leker hun i gymmen sin og så hører jeg stemmen hennes hever seg, ikke helt gråting og ikke latter, men en mellomting. Nå har jeg skjønt at det er tegn til at hun er sliten og da er det perfekte tiden å kle på henne og ut i vogna. Håper du snart får veranda di klar, kanskje han sover bedre ute siden du sier han sovner med engang du går tur. Her får vi henne ikke til å sovne uten å gå tur altså, så der er du heldig når han først sovner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå