Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig ringte hs tilbake, men nå føler jeg at jeg har ting litt under kontroll igjen, så hadde ikke så mye å snakke med henne om. Hun ville at jeg skulle la være å amme en hel dag og natt bare pumpe og gi MME. Men jeg ser det an litt.

Goffel har sovet fra 7.40-9.40, 12-14 og lagt seg igjen nå kl 16. Han har bæsjet masse :nigo: Og trent masse. Han har plutselig begynt å støtte seg på strake armer i mageleie hele tiden nå :) Før gjorde han det bare en sjelden gang, men nå har han virkelig knekt den koden :) Jeg har også hatt en pute under rumpa hans mye i dag, som gjør at han bøyer i hoftene og og knærne. Han fikk ut masse luft! Lurer på om han sliter med å få ut fuften fordi han er for stiv i kroppen. Vil jo bare stå hele tiden.

I dag skal vi ha indisk mat :) jeg har marinert kyllingfileter over natten i tandoorimarinade. Og jeg skal lage nanbrød og saus. Har kjøpt fersk koriander også. Jeg elsker det!! :sikle: Synd at urter dør så fort... Gruer meg til å lage nanbrødene, syns det er så kjedelig. Bør vel sette igang nå som babyen sover, og mannen snart kommer hjem fra jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Namnam, det hørtes veldig godt ut :spise: Merker at kreativiteten i matveien har avtatt veldig her etter at snuppa kom.. :sjenert: Får vel begynne å bli litt flinkere igjen etterhvert, for er lei av Toro-poser.. :fnise:

Det er godt mulig at han sliter med å få ut luften fordi han er stiv! Jeg anbefaler kiropraktor altså, vi har ihvertfall fått ei snuppe som plutselig får ut masse luft uten å jobbe så veldig! :jepp:

Ha en fin kveld Pupsilure :klemmer:

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å bestille hos kiropraktoren, men snakket litt med fysioen hans i går, og hun sa at han er blitt sjekket for låsninger i hele ryggen, nakken og bekkenet av manuellterapeuten, så da er det ingen vits :) Han har hatt låsninger i nakken og går regelmessig til manuellterapeut :)

Goffel våknet nå, etter 1 time med søvn. Det passer bra :nigo:

Skrevet

Håret er ferdigfarget, og det ble IKKE bra :sukk: Istedenfor en kommunegrå ettervekst har jeg nå en rød en :ler: Tror jeg trenger litt råd fra Neytiri jeg :opplyser:

:fnise: Hva slags farge brukte du??numeret??

Hva pleier du å bruke, altså det som er i lengdene dine???

Skrevet

Selvfølgelig befant esken seg under dagens bæsjebleier i søpla :rolleyes::ler: Men fikk fikset den frem :jepp: Det er 4,3. Har vanligvis pleid å bruke den som er en mørkere i samme serie, men aner ikke hva den heter. Den er bare en ren mørk brunfarge uten noe rødt i. Problemet er at jeg søler så mye i resten av håret når jeg tar etterveksten (tar bare etterveksten, ikke noe i resten), og fargen er alltid mørkere i starten, så det er så mørkt på toppen nå for tiden, og lysere i lengdene. Har prøvd å ta i hele håret men det blir da seendes helt svart ut :sukk: Prøvde derfor med en lysere farge dene gangen...

Jeg kan legge ut et bilde på facebook nå, som fikk meg til å innse at jeg må gjøre noe annerledes. Jeg sletter det etter at du har sett det :)

Skrevet

Det ligger under bilder og veggbilder

Skrevet

Er alltid best å ha ren natur i bunn når man holder på selv.... 4.3 er jo en mørk brun med gylden tone.....sier seg selv at når du setter det i varmesone(hodebunn) at det blir smårødt......er den også et hakk lysere en det resten er vil den virke enda rødere da den er egentlig lysere i utgangspunktet.

Jeg ville ihvertfall prøvd å gå over med en ren 4, men da KUn i hodebunn. Hvis du synes spissene er så mørke ville jeg dratt til frisøren for en avrensing, trenger ikke være så dyrt for det, men håret må som regel farges etter det er gjort.

4.3 kan være veldig fin for lengder(ikke da du har mørke spisser nå men).......jeg har 4.3 til vanlig, men gått sagte over til 5.3 og er veldig fornøyd :)

Skrevet

ok ut ifra bildet ser det ut som etterveksten er mørkere en spissene?? men du synes etterveksten er rød???

Skrevet

Bildet er ikke tatt nå, det er slik jeg har pleid å se ut. Bildet gjorde at jeg bestemte meg for å velge en lysere farge til etterveksten, og jeg tok da den som er ett hakk lysere enn den jeg pleier å bruke.

Er det det samme hvilket merke man bruker? Har alle merkene de sammen nummerene? Nå bruker jeg garnier nutrisse :)

Skrevet

Ok, skjønner, men det er jo vanskelig uansett å rådlegge helt konkret da jeg ikke ser det.....og jeg kjenner ikke butikkfargene.

MEN tror de har nok en ren numer 4, jeg vill forsøkt med det. tipper du har brukt 3 før etter bildet jeg så på fb. Men er det sånn at du er da rødlig i hodebunnen, så litt mørkere, og så er spissene lyse der igjen???

Skrevet

Jeg har nettopp gjort akkurat det samme som deg Pupsi! Brukte 4.3 og etterveksten ble rødlig.. Kjekt å ha Neytiri som vet råd! :jepp:

Skrevet

Ja, akkurat sånn er det nå! Men ser faktisk ikke så ille ut som det høres :fnise:

Du også, Tinio :ler:

Skrevet

Har brukt 3 før ja :jepp: men syns den er for mørk

Skrevet

Altså ren 4 ville jeg tro hadde vært bedre å satse på når du skal begynne med et hakk lysere. Det du kan gjøre er å ta resten av fargen som ikke blir brukt og bland med litt varmt vann og så smøre i lengdene som er blasse/lyse men KUN siste 5 min av virketiden!

Det vil si for å fikse det tar du ettervekst i numer4 og lar virke helt til det er 5 min igjen, da tar du lyse partiene evt! ;)

Skrevet

Jeg skal hvertfall holde meg unna farging en liten stund... :fnise:

Har fortsatt bittelitt blåskjær, men ikke sånn at jeg tenker på det.. hehe

Så bare vær forsiktig, men jeg vet ikke om håret reagerer rart når man ammer ift når man går gravid? :vetikke:

Skrevet

Da prøver jeg 4 neste gang! Tusen takk Neytiri :klemmer:

Vet ikke om det reagerer annerledes ved amming, har ikke merket det egentlig. Bortsett fra sinnsykt håravfall da :dåne: Dine, du burde kanskje begynne med håravfallsprodukter allerede nå? Angrer på at jeg ikke prøvde å redde håret mitt!! Nå har det normalisert seg mer, heldigvis :)

Skrevet

Maten ble forresten sinnsykt god!! :sikle: Mannen likte det så godt at han sa det var som på restaurant :fnise: Skal lage det samme igjen på lørdag :rolleyes: Har rester av sausen og nanbrødene, så det er greit å få brukt det opp.

Babyen har vært vedig snill i dag :tommelsmil: Han sover nå, gråt litt ved legging, men ikke mye :) Han har badet og prompet masse. Er spent på natten!

Skrevet

Hvordan gikk natten?

Det er så moro når andre responderer på maten din sånn! Da har man ekstra lyst å lage det igjen og jeg tviler ikke på at det ble skikkelig godt.. :spise:

Bør kanskje det ja.. Tips til håravfallsprodukter til meg Neytiri..?

Skrevet

Natten var dessverre ganske slitsom :sukk: han sovnet ca 20. Våknet 22 og fikk mat. Våknet igjen 23, 24, 01, 3 og 5.30. 5.30 stod vi opp. Han fikk pupp alle gangene, og MME i tillegg kl 1. Han drakk hele flaska, hadde bare laget 70 ml. Virker som om han vil stå opp faktisk, at han vil starte dagen :klø: I natt skal jeg vurdere å ikke gi mat hvis det kun er 1-2 timer siden sist, men være helt sikker på at han er skikkelig mett før han legger seg (er alltid det da). Og heller la han skrike litt lenger. Når han legger seg på dag og kveld får han skrike i opptil 15 minutter først, mens om natten tar jeg han etter max 2 minutter vanligvis.

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært så lei av å ikke ha fått sove om nettene at jeg ville ha prøvd rådet til helsesøster som var det samme som jeg skrev.. MME til alle måltid...

Hvordan ligger han i forhold til vekten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...