Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er selvsagt enig med Neytiri. Ville ammet og så sett om han ville ha MME på flaske etterpå. Men du risikerer jo at han etterhvert bare vil ha flaske, for den er lettere å drikke av. Uansett må han jo få nok mat på et eller annet vis. Men han blir vel veid på helsestasjonen, så da ser du vel om han går opp fint eller ikke? :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville også ammet først og supplert med MME. Ingen grunn til å bare gi MME eller pumpe å gi flaske hvis du fortsatt har melk og amminga går greit, mener nå jeg. Jeg gjør det sånn, men det er som Iril sier at det kan skje at de ikke vil ha puppen etterhvert fordi flaska går fortere. Og da kan det jo være et alternativ å pumpe.

Skrevet

Jeg ville nok også hørt på helsestasjon hva de sier der.. Men det er jo viktig at han får nok mat og er det noe jeg prøver å fokusere på er det at man ikke er en dårlig mor selvom man ikke ammer :Nikke:

Skrevet

Ja, tenker å gjøre det sånn :jepp: Lurer på om han får i seg for mye formelk :sukk: Og den er det mye sukker i, så vidt jeg har skjønt, og da blir man ganske rar, det blir hvertfall jeg :Nikke:

Nå våknet han etter 2 timers lur, og mannen gir flaske. Han fikk pupp før luren, men ikke nå, for jeg lager middag. Han skal snart legge seg for kvelden, og da blir det pupp :)

Jeg lager fløtegratinerte poteter og kyllingfilet med masse deilige krydder, og fersk koriander :sikle: Og en enkel salat til. Kyllingen ser skikkelig god ut.

Skrevet

MMM, det hørtes skikkelig godt ut! Vi hadde også kylling til middag, men ble kyllinglår og litt grønsaker til. Merker jeg ikke orker å lage mat for lenge, for når jeg endelig får litt "fritid" så er det så mye annet som jeg bør og vil gjøre.. :sjenert:

Så bra at mannen kan hjelpe litt med flaske! Da blir det litt mer fordeling og Goffel er nok like fornøyd ;)

Skrevet

For mye formelk er problemet her i hvert fall, derfor går han opp veldig mye i vekt og er urolig ved/etter amming. For mye formel kan vel også gi magevondt, tror jeg? :klø:

Skrevet

Hvordan vet man om han får i seg for mye formelk.? :sjenert:

Skrevet

Hvordan vet man om han får i seg for mye formelk.? :sjenert:

Skrevet

Man kan visstnok se det ved at bæsjen er skummende og grønn, men det har ikke Goffel :klø: Og så får de vondt i magen osv. Ligger lister på nettet hvis man googler. Grunnen til at Goffel får for mye formelk er fordi han mister interessen når ettermelken kommer, og da gir vi oss ofte fordi han ikke vil mer... Nesesprayen som får igang utdrivningen hjelper endel :jepp: Men jeg tror ikke det alene vil løse problemet vårt.

Skrevet

Ja, fikk nesespray da jeg var på riksen og det ammegreiene.. Men har ikke brukt den særlig, kanskje jeg bør gjøre det når jeg ammer høyre bryst (som er vanskeligere å få igang..) :sjenert:

Bæsjen til Lilletassen er ofte grønn og slimete, men jeg vet ikke om det er fordi han får i seg for mye formelk eller om det er fordi han er nyfødt..?

Skrevet

http://ammehjelpen.no/artikkel/155/Fettinnhold-i-morsmelk-formelk-og-ettermelk

Her er det masse god info om hvordan melken er bygd opp. Sånn jeg forstår det kan man ha et mer urolig barn som ikke legger nok på seg når den får for mye formelk. Når du sier dere gir opp For fort sier det seg jo at han får ikke nok av ettermelka som er med å Mette barnet bedre. Dette gjelder ofte kvinner som har overproduksjon av melk.

Dine du får huske dette med urolig barn kan skyldes øking da du enda er ny i det.

Morsmelken bæsj husker jeg jm mente var alt fra senep gul til grønn og gjerne kornett, normalt med andre ord.

Men ja pupsi, han kan få magevondt av for mye formelk

Skrevet

Men her står det også at veldig høy vektøkning kan være et tegn på for mye formelk. Uansett er jo ikke dette noe du skal bekymre deg for ennå Dine, dere har nettopp kommet igang med ammingen, så gi det litt tid! :klemmer:

Skrevet

Er du sikker på at han ikke er sulten når han er så urolig på natta?

Og jeg kan vel skrive under på at man ikke er en dårlig mor selv om man bruker flaske i stedet for pupp...

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke :vetikke: Det er tydelig at han har luftsmerter noen ganger, for han fiser mye, og så fort han har fått det ut er alt bra igjen. Og han har gått opp bra i vekt, så jeg er liksom ikke helt sikker. Men er åpen for at det kan være problemet :jepp:

Ja, jeg har ingenting imot flaske jeg :) Det er ikke viktig for meg å amme, men jeg syns det er praktisk. Og så er mannen veldig opptatt av det da. Men tenker noen ganger at det hadde vært greit med flaske, så er jeg siker på at han får i seg nok, og så slipper han å få vondt i magen hvis jeg har spist noe han reagerer på. Dukker stadig opp nye ting, som f.eks sennep, og nøtter i jula.

Jeg er åpen for at han får for mye formelk. Men jeg prøver å la han ligge en stund, og med nesesprayen går det bedre. Da sprayer jeg når ettermelken kommer, og han suger som bare det :)

Vi får se hvordan det går fremover nå :jepp:

Lille vennen sover i sprinkelsengen på rommet sitt, og mannen på soverommet vårt. Jeg skal ligge på sofaen i natt pga laging av flasker og å venne Goffel til nytt sovested :)

Skrevet

Men her står det også at veldig høy vektøkning kan være et tegn på for mye formelk. Uansett er jo ikke dette noe du skal bekymre deg for ennå Dine, dere har nettopp kommet igang med ammingen, så gi det litt tid! :klemmer:

Ser den ja, skjønner det egentlig ikke for sier seg jo at formelken er ikke den mest næringsrike....må vel da være noe med sukkeret at enkelte barn legger på seg for mye.

Men har du tatt tiltak da for å prøve få ned produksjonen litt sånn at han også for mer av ettermelka?

sorry pupsi ikke meningen å kappe boka her.

Pupsilure........har du prøvd å amme samme bryst 2 ganger, for så å amme det andre brystet 2 ganger? for da burde Goffel få mer ettermelk mener jeg.

Er du sikker på at han ikke er sulten når han er så urolig på natta?

Og jeg kan vel skrive under på at man ikke er en dårlig mor selv om man bruker flaske i stedet for pupp...

Vettu Icing, er veldig enig......du er en fantastisk mor til din lille og å gi flaske eller pupp er ikke det som gjør man til en god mor.

Håper du finner ut av det Pupsilure, du har nå bare vært så flink å stå på med alt sammen, ikke lett å ha en gutt med luftsmerter og sånt. Ikke lenge siden Bumba slutta med det heller, så vet hvordan det er. :klem:

Skrevet

Hvis det er mulig..

Kunne du ha foretatt et eksperiment i to-tre dager...

Pump deg, og evt frys melka di.. Gi han flaske med NAN H.A 1, i tre dager til alle måltid, på disse dagene rekker du å se om luftsmertene roer seg, og om nettene blir bedre...

Jeg syns det er veldig fort gjort å lage en flaske..

Flasken har pulver, og vann som er varmet til 40 grader på termosen som jeg bare heller oppi flaska (vi har sånn fancy vannkoker som regulerer varmen)

Skrevet

Neytiri: gir han det samme brystet to ganger nå :jepp: Men har ikke gjort det før. Kun noen ganger.

Icing: hvis dette jeg holder på med nå ikke funker, kan jeg prøve det :jepp: Hva er egentlig forskjellen på NAN ha1 og andre MME?

----------

Jeg har vært hos legen i dag og fått henvisning til manuellterapeut og røntgen av halebeinet. Snakket med han om Goffel også, og han sa at det ikke er pålitelige svar på allergiprøver før de er ca 2 år. Men han var veldig positiv til minifom og mener at jeg bør prøve det igjen. Det har jeg allerede begynt med :)

Natten var ganske grei. Jeg var dum og la meg ikke før midnatt :rolleyes: Goffel sovnet i 21 tiden. Våknet 23, 01. 03, 05 og vi stod opp 7. Han fikk flaske 21 og 3 i tillegg til pupp. Og pupp ved de andre oppvåkningene. Heldigvis har han sovnet fort og greit alle gangene, så selv om det har vært mange oppvåkninger så har det gått greit. Jeg sov på sofaen i natt, og Goffel på rommet sitt. Håper at jeg snart kan sove i sengen med mannen :hjerte:

Farger håret nå, hadde fått så stygg ettervekst. Er litt spent på fargen, for jeg har tatt en annen enn den jeg pleier. Må gå å vaske ut nå. Håper babyen fortsetter å sove mens jeg dusjer :sjenert:

Skrevet

NAN H.A1 is a hypoallergenic formula with easily digestible proteins that help reduce the risk of allergies

Hentet fra Nestle.com

Jeg tror det ville være verdt et forsøk altså, den koster 157 kr på apoteket, men det er så verdt det når man får en fornøyd unge, og normal nattesøvn :Nikke:

Skrevet

Vi brukte NAN HA1 en periode på snuppa da hun hadde vondt i magen og sleit med å bæsje,men merket ingen forskjell,så begynte å gi NAN igjen. men klart,hun hadde ikke like store plager som goffel :klø:

hvordan synes du det funket å gå fra sofaen og inn på rommet til han for å mate? for det der var vel for å teste om han skal på eget rom snart sant?

Skrevet

Det fungerte ganske greit egentlig :) Jeg ble jo litt mer våken, men det er nok bare bra for oss, for da er jeg nøyere med raping, og at han ikke sluker luft gjennom munnvikene :jepp: Ja, det er det vi holder på med nå da. Han er flyttet inn på eget rom, og jeg sover på sofaensiden det er nærmere rommet hans. Håper å flytte meg inn til mannen snart, hvis dette går bra. Virker ikke som Goffel bryr seg hvertfall :) Virker ikke som han foretrekker å sove i kurv ved siden av meg, eller oppi senga med meg. Er glad det ikke ble noe problem. Natten før sov han i sengen med meg hele natten.

Håret er ferdigfarget, og det ble IKKE bra :sukk: Istedenfor en kommunegrå ettervekst har jeg nå en rød en :ler: Tror jeg trenger litt råd fra Neytiri jeg :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...