Spatula Skrevet 11. januar 2011 #1581 Skrevet 11. januar 2011 ja. du må på apotek for å kjøpe den. jeg garanterer en mer fornøyd gutt
Pupsilure Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #1582 Skrevet 11. januar 2011 Får dra innom apoteket i morgen da Men vet ikke om jeg tror deg, for han får jo som sagt bare en flaske i døgnet, og hadde like mye plager før han begynte med flaske også Men vi får se Håper virkelig det kan gjøre en forskjell!
Becky1 Skrevet 11. januar 2011 #1583 Skrevet 11. januar 2011 og Becky, det er NÅ man begynner å være kreativ ang det kan jo bli ganske spennende. Men har og tenkt på at det kan bli kjip å måtte være så stille Akkurat som da vi bodde hjemme, mener jeg. Men Pupsi, hva med å sjekke ut om det er kostholdet ditt en gang for alle? Være superstreng, for så introdusere en og en matvare? Vet ikke hva som "trygt" jeg men. Vil tro at rent kjøtt, grovbrød, endel frukt, vann og annet er trygt. Du får tenke på hva som kan gi deg luftplager. Det har ihvertfall jeg vurdert å gjøre den første tiden. Om ikke annet så går du ned i vekt da. Flink du har vært som har gått ned en kg til. Selv har jeg bikket 70-tallet nå og gått opp 12 kg tilsammen :dåne: .
pusla Skrevet 11. januar 2011 #1584 Skrevet 11. januar 2011 Jeg kjenner meg litt igjen med det å ha masse planer. Særlig i starten av permisjonen hadde jeg masse på tapetet, helt til samboeren ble litt streng. Jeg sov jo dårlig på natta og når jeg hadde planer hver dag fikk jeg ikke sovet ekstra og ble veldig sliten. Nå forsøker jeg å ha litt å gjøre, men ikke hver dag. Viktig å bare slappe av med babyen også Det høres nesten ut som MME'n ikke er problemet, men det er jo verdt et forsøk, ja.
siebaeo Skrevet 11. januar 2011 #1585 Skrevet 11. januar 2011 Jeg unngikk alt som var "farlig" fram til nå i jula. Så introduserte jeg en og en ting. Brus, løk, brokkoli, rosenkål, kålrotstuing, appelsinjuice. Og det gikk bra! Så jeg vet ikke om han hadde tålt det uansett, eller om tarmene hans har fått ro til å utvikle seg eller noe i den duren.. Rå løk har jeg ikke turt å prøve enda.. Løk og kål er jo "verstingene" så vidt jeg vet. Men du har kanskje testet en periode uten? Om du skal teste om melk er synderen må du passe på at det ikke finnes NOE melk i alle produktene du spiser.. Men du vet sikkert alt dette allerede...
Pupsilure Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #1587 Skrevet 11. januar 2011 Skulle gjerne testet det ut skikkelig en gang for alle, problemet er bare at det er svært lite som er 100 % sikkert at han ikke reagerer på. Frukt f.eks kan de absolutt reagere på Går å legger meg jeg nå Snakkes mer i morgen
siebaeo Skrevet 11. januar 2011 #1588 Skrevet 11. januar 2011 Men hva er egentlig trygt å spise? Ikke så mye Neida Det meste er vel det. Men noen babyer reagerer på mat som gir luft i magen tror jeg. Det gjelder vel det som gir OSS luft i magen tenker jeg. Pappa mente det var de forskjellige sukkerstoffene i mat som kunne være synderen når noen reagerer. Og noen kan jo være allergiske. F eks mot melkesukker og gluten.. tror jeg
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. januar 2011 #1589 Skrevet 12. januar 2011 Men hva er egentlig trygt å spise? Samme lurer jeg på...
Pupsilure Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1590 Skrevet 12. januar 2011 For en natt :dåne: Han har vært helt umulig hele natten. Ble nødt til å bysse han i søvn et par ganger, og han måtte ligge på brystet mitt å sove en stund, og han har holdt meg våken. Virker som det er magesmerter, men ikke sikker. Har oppdaget at han blir ganske lik når han har magesmerter som når han vil stå opp. Han vrir seg, spenner seg, og pupp funker ikke. Han tuller ved puppen bare. Jeg har ringt helsestasjonen igjen, og venter på at de skal ringe meg tilbake. Snakket med hs i forrige uke også, men da var det avføringsproblemene vi snakket mest om. Nå ønsker jeg å snakke om luft og om det kan være noe galt med han. Jeg skulle jo trene i dag, må dra kl 10.15. Men jeg vet ikke om det blir noe av jeg Han er lagt nå, men ikke sovnet enda. Og hvis han sovner nå får han uansett bare en halvtime med søvn før vi må dra, og han kommer til å være supergrinete hos barnepassen, og de kommer bare til å hente meg, og hele turen har vært bortkastet. Han skal til fysio 13.30, og det er viktig at han er uthvilt og blid til det. Jeg kommer aldri til å få trent :dåne:
Pupsilure Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1591 Skrevet 12. januar 2011 Nå har jeg akkurat sittet å sett en video av at en venninne gir babyen på 3,5 mnd grøt for aller første gang, på kvelden, full porsjon Hadde aldri jeg turt!
Neytiri Skrevet 12. januar 2011 #1592 Skrevet 12. januar 2011 Nå har jeg akkurat sittet å sett en video av at en venninne gir babyen på 3,5 mnd grøt for aller første gang, på kvelden, full porsjon Hadde aldri jeg turt! oi det var tidlig...... uff håper hs ringer deg tilbake, man blir rådvill når han er sånn da. Kan ikke være kombinasjon av å få mm og mme?? Her skal jeg begynne med trening med sjal......har treningsøvelser mens du har barnet bundet i sjal på deg, naturlig vekt
Pupsilure Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1593 Skrevet 12. januar 2011 Nei, tror ikke det er det heller, for han har alltid vært sånn, og han begynte med MME for ca 6 uker siden. Før det fikk han bare en sjelden gang. Tror heller det kan være at han reagerer på noe i kostholdet mitt. Eller at hansvelger så mye luft når han gråter/leker/spiser som vi ikke får opp Har slitt skikkelig med å legge han nå :dåne: Endelig sovnet, etter å ha vært våken ca 5 timer.
Superlilje Skrevet 12. januar 2011 #1594 Skrevet 12. januar 2011 Det er jammen ikke lett å vite hva de reagerer på nei. Jeg tror min reagerer på paprika, for i går spiste vi salat til middag og den var det paprika i, og i dag har hun vondt i magen. Og mamma sa at jeg og søsknene mine reagerte på det. Men det hjelper ofte med noe varmt på magen om de har mageknip Jeg måtte holde hånden på magen hennes helt til hun sovnet isted, for hun bare skrek hvis jeg ikke holdt den der. Og jeg har hørt om en sånn geleting som man varmer i mikroen som er laget for å legge over magen når de har vondt, men jeg husker ikke hva den het eller hvor man får kjøpt den..
pusla Skrevet 12. januar 2011 #1595 Skrevet 12. januar 2011 Huff, så slitsomt Det er vanskelig å finne ut hva dte kan være ja, for det er jo så forskjellig hvordan de reagerer på hva vi spiser. Her har tulla ikke reagert på noe som helst, men jeg har holdt meg unna løk og ulike typer kål som de typisk reagerer på da. Og som du sier, det kan være at han svelger luft hvis han er veldig glupsk. Og hvis du da ikke alltid får han til å rape, så er det mye mulig det er der det ligger. Håper HS ringer deg opp igjen da og at du får god hjelp. Å gi en hel porsjon gråt til en baby på 3,5 mnd var tidlig ja. Det hadde ikke jeg turdt heller. Tulla blir 4 mnd om halvannen uke, jeg synes det er litt skummelt å starte med smaksprøver men kommer nok til å gjøre det om noen uker. Håper dere får en god dag med fornøyd gutt
siebaeo Skrevet 12. januar 2011 #1596 Skrevet 12. januar 2011 Vil han sove i vogna på tur? For om du sliter med å få han til å sove samtidig som du ikke rekker å trene kan du jo kombinere det! Evt om du kan trille til fysio? Om du tar bussen går det jo an å ta den deler av veien og så trille det du orker. To fluer i et smekk Hilsen treningsmotivatoren
Gjest Iril Skrevet 12. januar 2011 #1597 Skrevet 12. januar 2011 Men det hjelper ofte med noe varmt på magen om de har mageknip Jeg måtte holde hånden på magen hennes helt til hun sovnet isted, for hun bare skrek hvis jeg ikke holdt den der. Og jeg har hørt om en sånn geleting som man varmer i mikroen som er laget for å legge over magen når de har vondt, men jeg husker ikke hva den het eller hvor man får kjøpt den.. På ammehjelpen.no sin nettbutikk har de noen sånne som er veldig fine. De skal ikke varmes i microen engang, de har en metallplate inni som man knekker, også blir den varm. Jeg pakker den inn i en gulpeklut og legger på magen hans, funker supert.
Superlilje Skrevet 12. januar 2011 #1598 Skrevet 12. januar 2011 På ammehjelpen.no sin nettbutikk har de noen sånne som er veldig fine. De skal ikke varmes i microen engang, de har en metallplate inni som man knekker, også blir den varm. Jeg pakker den inn i en gulpeklut og legger på magen hans, funker supert. De så jo ut som de var veldig praktiske!
Pupsilure Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1599 Skrevet 12. januar 2011 Så dessverre ikke innlegget ditt før det var forsent, siebaeo, men det var veldig lurt! Jeg tenker ikke jeg Har vært hos fysioen, og hun er fornøyd med utviklingen hans. Har fått beskjed om at barn med nakkelåsning som han hadde, ofte henger litt etter. Det vi skal trene på nå er å ligge med bena høyere og bøyd Hun syns nakken bare blir bedre og bedre, og ser forskjell fra forrige gang Han er så godt som helt bra nå Jeg snakket litt med fysioen om plagene hans, og jeg gikk innom apoteket og snakket med en koselig dame der, som jeg har snakket med før. Hun sa at man ofte skyldte på magevondt når det egentlig er noe annet. Hun syntes ikke det var noe vits at jeg kjøpte NAN Ha1 (eller hva den het) (lurer på hva sjefen hennes hadde sagt om han hadde hørt det ) Men hun lurte på om han får nok mat. Godt spørsmål :klø: Kanskje han ikke får nok Hun mente at jeg burde prøve bare HIPP i noen dager og pumpe meg. Se om han er mer fornøyd med bare MME. Jeg er veldig for den ideen, og tenker å prøve. Eventuelt kan jeg supplere med MME etter hver amming
Neytiri Skrevet 12. januar 2011 #1600 Skrevet 12. januar 2011 Nå er dette bare min mening, men jeg ville heller suplert med mme etter hver amming......HVIS det er sånn at du ønsker å opprettholde produksjonen, for den blir mindre veeeeeeldig fort, og pumpa er ikke like god stimulasjon sånn som barnet......desverre er det sånn at den ikke tømmer brystet sånn som barnet gjør...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå