Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Gjest Ruccola
Skrevet

Mange må rapes midt i måltidet for å få opp nok luft.

Ene tantebarnet mitt skrek og bæljet som en tulling når man tok han fra melken for å rape, for han ville ha mer mat med en gang :) Men det slo aldri feil, om man ikke gjorde det - gråt han og bæljet etter maten for han hadde luft... ;)

Heller 15 sekund med misfornøyd gutt enn en time med misfornøyde både store og små etterpå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen syns jeg er stygg som ler men : I stad skulle jeg bade Gofflus, og lot han ligge naken med bleia åpen på stellematten på gulvet. Kom inn litt senere, og da hadde han fått tak i bleia, og *hold dere fast* puttet den i munnen! :lol: Heldigvis var den så godt som ren, da mannen hadde byttet den kort tid i forveien. :skratte:

:ler::lol: Huff, stakkar! Her greide Gogutten å tisse en fin bue som traff han midt i ansiktet og håret i dag. Stakkars babyene, det er ikke greit. :fnise:

Skrevet

:lol: Tisse i ansiktet ja! Tenker han ble litt forskrekket da ;)

Hippen er snart tom, så jeg kan prøve den du anbefaler da, icing :jepp: Må jeg på apotek?

Har prøvd å ta fra han puppen midt i måltidet, og da blir han kjempesinna og svelger mer luft, og roer seg noen ganger ikke før han får puppen igjen :rolleyes: Men jeg kan gjøre noen nye forsøk på det :jepp: lenge siden jeg har gjort det nå. Mannen syns jeg er så slem når jeg gjør det.

I dag startet morgenen 4.30 :dåne: Men siden jeg ikke hadde fått roet han før den ble 5, og det var tydelig at han ville stå opp så gjorde vi det. Men var ikke ute av senga før 6 da. Han fikk begge puppene, og vi lekte og koset litt i senga. Nå er han lagt igjen. Han gjespet og ble utilpass. Har ikke skreket noe etter at jeg la han, men hører at han er våken.

Han tok i bruk sprinkelsengen sin i går, og skjønner kasnskje ikke helt at han skal sove der enda :klø:

Da vi lå i sengen i dag morges tok han tak i laderen til telefonen min to ganger. Det er bare en tynn ledning, og den lå i høyde med hodet hans og han lå på ryggen. Allikevel klarte han å ta den opp to ganger. Ble veldig imponert jeg! Men merker at han blir sliten av å prøve å få til ting. :) Tror han er i dyp konsentrasjon når han prøver på sånt. Han ville selvfølgelig putte den i munnen, men det fikk han ikke lov til ;)

I dag er det babysang kl 11, og så skal jeg dra rett videre å levere bilen til service.

Skrevet

Hehe nei, han bare gliste fornøyd han. :ler: Har du prøvd å la han få smokk mens han skal rape midt i måltidet? Det må til her, hvis ikke blir det et leven uten like...

Skrevet

Murmel har også tisset seg selv i ansiktet, han skvetter akkurat når det kommer, men så bryr han seg ikke. :fnise:

Skrevet

Haha! Goffel har aldri gjort det. Tisser ikke så langt han. Det er ikke så ofte han tisser i det hele tatt når bleien er av.

Han tar ikke smokk, så jeg får ikke prøvd med det :(

Han sov i 1,5 time, og våknet og gråt. Da pleier han å ville sove mer, men det ble ikke sånn i dag. Vi har lekt, og nå skal vi snart på babysang. Slipper å levere bilen selv i dag, for mamma og pappa kommer og hjelper meg :nigo: Ble veldig glad for det, for det er så glatt ute.

Skrevet

Hvis jeg ikke er opptatt med viktigere ting, som å føde eller være på sykehuset eller noe, vil jeg gjerne være med på treff. :jepp:

Skrevet

Heldiggriser dere som kan dra på treff! :jepp: Skulle ønske jeg og kunne, men bor jo altfor langt vekke...

Skrevet

Bra Cypress :klemmer: Håper du får vært med :)

Kjedelig at du bor så langt unna Tinio :klemmer: Det er vel noen av jentene som bor i nærheten av deg også :klø: Tror Superlilje og lilljan gjør det :vetikke: Men du kjenner kanskje ikke dem...

Nå har vi vært på babysang for første gang. Det var SÅ koselig :nigo: Vi var seks mammaer og barn på 3 mnd, 3,5 mnd, 4,5 mnd, 4,5 mnd, 8 mnd og 15 mnd. Vi satt på et stort teppe, på noen digre puter og sang, spilte instrumenter og gikk rundt juletreet :) Skal helt klart være med flere ganger :jepp: To av dem er visst naboene mine, men tror ikke jeg har sett dem før. De to andre bor også rett i nærheten, og hun siste er jo i barselgruppen min, så henne kjenner jeg fra før :) Goffel likte det også :jepp: Han begynte å sutre litt helt på slutten, så han fikk puppen. Ellers var han blir og våken :kose:

Det var veldig vanskelig å gå ute med vogna nå! Måtte få hjelp av folk to ganger :sjenert:

Skrevet (endret)

3. januar:

Vekt: 62,3 kg

Fett: 27,6 %

Vann: 52,8 %

Muskler: 35,5 %

11. januar:

Vekt: 61,3 kg

24. januar:

Vekt:61,4 kg

Fett:27,0 %

Vann: 53,2 %

Muskler: 35,6 %

1. februar:

Vekt: 60,4 kg

Fett: 26,3 %

Vann: 53,7 %

Muskler: 35,9 %

Endret av Pupsilure
Skrevet

11. januar:

Vekt: 61,3 kg

Tuller du?? Akkurat det samme var jeg! :fnise::5:

Skrevet (endret)

Haha, flere som har veiedag i dag altså? :gjeiper: Har du sånn apparat som måler fettprosent/muskelmasse?

Endret av Tinio
Skrevet

Ja, jeg har en vekt som sender noe stråler gjennom kroppen (eller noe sånt) som skiller vann fra mukler og fett, og forteller med fordelingen av dette. vet ikke om det stemmer helt altså. Men leste en test av vekten en gang, der de hadde testet i sånn badekar som de profesjonelle bruker, og min vekt hadde veldig likt resultat :)

Kult at vi veier nøyaktig det samme!! Gjetter at du kommer deg fortere ned en meg :gjeiper: Jeg har jo snart hatt 5 mnd på meg siden fødsel, og har ikke gått ned så mye :sjenert:

I morgen skal jeg på trening. Venninnen min som meldte seg inn sammen med meg hadde fått telefon i går om at hun skulle få en time med personlig trener :klø: Håper jeg får det også. Visste ikke at man fikk det jeg. Men de sa jo at vi skulle få en gave av dem, så det er vel pt da?

Det var så gøy å se de større barna på babysangen i dag! :jepp: Gutten på 8 mnd var så flink! Han krabbet, og gikk med støtte, og smilte og lo hele tiden :hjerte: Tenk om Goffern er så stor om 3-4 mnd :dåne: Har grudd meg litt til det i det siste. Syns han plutselig har blitt så stor. Men nå gleder jeg meg bare :rødme:

Skrevet

Jeg er helt forbauset over hvor fort det har gått egentlig.. Jeg ble jo SVÆR :dåne: Men jeg tror liksom at det vil stoppe opp på de siste sure kiloene.. :sjenert: Satser på at økt muskelmasse gir bedre forbrenning og generelt strammere kropp! Må bare kommer meg på trening først.. :ler: Flink du er! Elixia gir forresten 2 PT-timer når man begynner der. Fort deg å benytte deg av dem! :jepp: Bare bestem deg for hva du vil fokusere på, så hjelper de deg til å lage en plan. Men hvis du ikke skal fortsette på senter kan det kanskje være lurt å si at du ikke er så glad i apparater og vil ha øvelser basert på din egen kroppsvekt eller frivekter osv.. :lur: Strikk og vekter kan du lett ha hjemme :) Jeg blir veldig motivert at å ha et senter å gå til, men jeg husker du skrev at du ikke skulle fortsette.

Angrer på at jeg ikke kjøpte sånn vekt som deg.. Høres litt gøy ut! :jepp:

Skrevet (endret)

Du er smart du, siebaeo :5: Nå ringte en mann meg, og spurte om når jeg ville ha timen min :nigo: Avtalte i neste uke. Skal til manuellterapeut dagen før, så da får jeg kanskje noen tips om hva jeg bør trene.

Uff, jeg har så mye planer fremover at jeg blir sliten bare av tanken :dåne: :ler:

Onsdag: trene + fysio for Goffel

Torsdag: vaske bilen

Fredag: bassengtrening

Lørdag: ta med Goffel i basseng

Søndag: møte gamle klassevenninner et stykke unna

Mandag: manuellterapi for meg

Tirsdag: PT + babysang

Onsdag: Besøke gammel kollega

Torsdag: Møte dere :nigo:

Fredag: bassengtrening

Lørdag: Ta med goffel i basseng + besøk av et vennepar

Og så må jeg ha legetime før mandag, og hjelpe mormoren min en dag...

Blir stresset hvis jeg har for mange planer jeg. :sjenert: Men jeg lager de selv da, to stykker som er laget bare på et par timer nå :klaske: Kom akkurat på at jeg har dobbeltbooka babysang og PT :sukk:

Babyen er så rar. Han ga uttrykk for å være trøtt, så jeg har lagt han, men han ligger bare stille i senga, swaddlet og pludrer litt. Får jo ikke rørt noe særlig på seg heller. Får gå å snakke litt med han :)

Endret av Pupsilure
Skrevet

Jeg blir nesten litt misunnelig på deg som har så masse planer jeg, for jeg har ingen, og ikke kommer jeg meg ut av huset heller pga snøen..

Men det er jo litt slitsomt å gjøre ting hver dag når man har baby da, så du må passe på at du får tid til å slappe av også :jepp:

Skrevet

Jeg blir også litt misunnelig. Her er svømmebassenget stengt, ellers skulle jeg gjerne ha svømt med babyen. Men i februar begynner både babysang og barselsgruppe opp da! :nigo:

Skrevet

Ja, jeg er vel kanskje heldig :) Når jeg ikke har noen planer så kjeder jeg meg. Og jeg liker å finne på ting, men liker ikke tanken på det på forhånd :ler: Glemte noen punkter på lista også. Er visst enda mer.

Skrevet

Og denne! Har kjempelyst på den, men vet ikke om den er trygg mtp BPA....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...