Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest at så fort magen er vant til en ting,kan noe nytt introduseres. Var gjort det sånn med snuppa og det har gått fint. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars lille vennen ble trøtt igjen han. Jeg skjønte det ikke i starten, og prøvde magemassasje, underholdning og pupp. Lurte på om han hadde reagert på pæren også. Men så var han bare trøtt. Sovnet i sengen etter å ha grått i ca 30 sekunder. Lyset var skrudd av der, og da jeg oppdaget det etter at han hadde sovet noen minutter skrudde jeg det på sånn at han skal skille mellom dag og nattsoving, og da vekket jeg han :rolleyes: Men han sovnet igjen fort.

Vil ikke la han sove så veldig lenge nå, men kan ikke vekke han heller, for da kommer han til å være kjempegrinete. Hva gjør jeg da? :vetikke: Han vil muligens sove til 18 nå, og så skal hen legge seg ca 20.

Skrevet

La han sove i ca 1. time og 30 minutter - det er viktig at han rekker å bli sliten å trøtt før han skal legge seg for natta også :Nikke:

Poppel sovnet nå nettopp men får ikke sove lengre enn til klokken 1700 :Nikke:

Skrevet (endret)

Høres ut som en god plan :jepp:

---------

Treff!

20. januar kl 12 skal vi ha treff. Hvem vil være med?? Og hvor kan vi være? Greit å vite hvor mange som kommer, så vi kan finne et sted med plass til mange vogner :nigo:

Pupsilure

Neytiri

Siebaeo

Iril

(husker ikke om flere har sagt ja... :sjenert: )

Endret av Pupsilure
Skrevet

Jeg vil være med! :jepp:

Drømte i natt at dere planla treff i all hemmelighet fordi ingen ville ha meg med, fordi jeg hadde skrevet et eller annet sted at jeg er bedre mor enn dere.. :fnise:

Skrevet

:lol: :lol: Morsom drøm! :ler:

Skriver deg opp ;)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hmm.. skal sjekke opp datoen. Januar er fullpakket fremover nå :sjenert:

Det er vel for de med store mager også? ;)

Skrevet

Poppel sovnet nå nettopp men får ikke sove lengre enn til klokken 1700 :Nikke:

Når er det man begynner å begrense sovingen deres på kvelden..? :sjenert: Bolla sover masse på dagen, men jeg tenker at jeg bør vente til han er 3 mnd til å begynne med noe sånt?

Treff!

20. januar kl 12 skal vi ha treff. Hvem vil være med?? Og hvor kan vi være? Greit å vite hvor mange som kommer, så vi kan finne et sted med plass til mange vogner :nigo:

Pupsilure

Neytiri

Siebaeo

Iril

(husker ikke om flere har sagt ja... :sjenert: )

Godt du tar tak! :jepp: Cypress har vel sagt at hun vil med om hun kan.

Jeg vil være med! :jepp:

Drømte i natt at dere planla treff i all hemmelighet fordi ingen ville ha meg med, fordi jeg hadde skrevet et eller annet sted at jeg er bedre mor enn dere.. :fnise:

:fnise:

Hmm.. skal sjekke opp datoen. Januar er fullpakket fremover nå :sjenert:

Det er vel for de med store mager også? ;)

Klart det er! :jepp:

Skrevet (endret)

Å, jeg skulle gjerne vært med på treff, men den dagen starter babysangen opp og det har jeg gledet meg til lenge.

Jeg gjør ingenting for å regulere søvnen til tulla, og hun er tre og en halv måned nå. Men nå er vi heldige da, for det har liksom ikke føltes nødvendig. Hun sover gjerne på ettermiddagen til senest kl 18, men det kan hende hun tar en lur senere også. Jeg vekker henne aldri da, men nå sovner hun klokka 21 for natta uansett. Dere som har babyer som tøyser med søvnen på kvelden og natta, forstår jeg må regulere mer.

Endret av pusla
Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage sov de minste (0-3 år) alltid en dupp på dagtid - noen hadde flere dupper.

Så jeg er litt usikker..

Poppel har to dupper om dagen en lang og en kort - vi justerer leggetiden etter den siste duppen, men den er alltid mellom klokken 19-20. :Nikke:

Gjest Ruccola
Skrevet

Noen mener jo bestemt at søvn avler søvn. at man skal la de sove når de vil, så regulerer de seg selv etter hvert.

Men mange legger kanskje etter "sovetoget" egentlig er gått, da skal det visst vere vanskligere for dem å havne i den dype søvnen, og man får barn som våkner ofte.

Tror uansett gode rutiner er bra, det er noe som virker positivt på de fleste.

Men jeg tror alle småbarn er forskjellige. Man må nesten bare prøve og feile på hva som virker best på sitt barn :)

Skrevet

Det er ikke så lett med søvn. Han var kjempegrinete fra jeg vekket han 17 (etter 1 time og 15 min søvn) og helt til han sovnet for kvelden 19.20 :sjenert: Men tror jeg har skjønt hvorfor. Vi startet jo dagen 5 i dag, mot 8 ellers :jepp: Syns egentlig det var greit å stå opp så tidlig, for da fikk vi litt tid med mannen før han dro på jobb. Han våkner ofte i 5-6 tiden, men det har pleid å fungere med pupp og sove videre. Men i dag funket ikke det. :vetikke:

Fikk han ikke til å rape nå. Holdt på i ca 20 minutter med sovende baby oppå meg, som jeg vrikket og vridde, dunket og strøyk på. Klarte ikke å vekke han engang :sukk: Så enten våkner han og skriker om ca en time, eller så får han luftsmerter i natt.

Skrevet

Har du startet med NAN H.A1?

Når vi gikk over til den ble det futt i poppelen, derav navnet poppel fordi hun fiser sånn :sjenert:

Skrevet

Nei, han får HIPP, men han får bare en flaske hver dag, noen ganger ikke i det hele tatt, så tror ikke det er det som er problemet. Han har jo vært sånn hele tiden, selv om han bare har fått MME i ca 6 uker. Driver å lurer på om jeg skulle prøvd noe mer slags behandling for luftproblemene, f.eks fotsone, osteopat, kiropraktor, akupunktur. Men hvordan vet jeg hva jeg skal velge. :sukk:

Egentlig er han en snill unge, som ligger alene å leker i en times tid, kan sove 7 timer i strekk (kanskje mer) hvis ingenting plager han, smiler og ler masse, spiser bra, og liker alt han kan spise eller drikke, og sovner av seg selv uten byssing. Men luften gir han så mye smerter og gjør livet vårt vanskelig. Mannen er livredd for å få flere barn. Babyen skriker og sparker med bena, og har tydelig vondt. :sur:

Skrevet

Uff.....her har jeg liksom aldri prøvd så hardt å få henne til å rape for å være ærlig.......men hun har alltid vært flink å :fise:

Her derimot er det absolut ikke mulig å la henne leke alene i en times tid, ikke snakk om, hun skal underholdes heeeele tiden!

Drikker du enda brus og spiser løk eller? bare en tanke....

ellers det med vekking.....her vekker jeg ikke Bumba til vanlig, men gjorde det en periode i begynnelsen pga dårlig vektøkning.........men plutselig i dag skulle hun ikke sove før 13(våknet 08!), sov i 4 timer!!! begynnte å få klumper i brystene så endte med å vekke henne :dåne:

Skrevet

Nei, jeg drikker ikke brus, men spiser løk. Noen dager siden sist nå. Tenker ofte at han reagerer på noe i kostholdet mitt, men hva kan jeg spise da? Syns det er svært lite som er helt trygt, om noe i det hele tatt. Vann er vel trygt, men kan ikke bare leve på det i en periode for å se heller :fnise:

Jeg må prøve å fokusere på det positive :jepp: Han er veldig flink på mange områder, og jeg er veldig stolt av han :hjerte: Bare så synd at luftsmertene skal ødelegge så mye.

Nå begynte han å skrike, og jeg tok han opp med en gang, og rapen kom etter kort tid. La han ned med en gang og øynene var helt åpne, men det kom ikke en lyd til. Og da jeg sjekket litt etterpå hadde han sovnet :rødme:

Skrevet

Mannen syns jeg er stygg som ler men : I stad skulle jeg bade Gofflus, og lot han ligge naken med bleia åpen på stellematten på gulvet. Kom inn litt senere, og da hadde han fått tak i bleia, og *hold dere fast* puttet den i munnen! :lol: Heldigvis var den så godt som ren, da mannen hadde byttet den kort tid i forveien. :skratte:

Skrevet

Hmm løk er vel kjent for å gi mye luft i magen på de små...

utenom løk spiser jeg så å si alt nå.....var ikke noe brus på meg før jul....i jula drakk jeg appelsinbrus og det går fint, men cola går ikke!

Synes Goffel er kjempeflink! Han begynner å bli stor og sterk, flink å sovne av seg selv, og er blitt en kjekk kar vettu ;) fokusere på det positive er veldig lurt :)

Skrevet

Vi prøvde småfolk før vi gikk over til NAN H.A1, uten hell..

Jeg tror hvis jeg hadde vært deg at jeg ville ha prøvd NAN H.A1 fra og med i morgen.. Jeg tror du vil merke forskjell...

Vi merket et døgn etterpå at Poppel ble mer tilfreds, lufta kom ut, avføringen kom daglig og hun ble mye bildere..

Skrevet

Ikke i noen godform så jeg er bare inne og leser og tenkte bare å si at helsesøster sa til meg både med eldste og nå han minste at når nye matvarer ble introdusert skulle man bare ha de i tre dager, før man introduserte nye. Det var den tiden man trengte for å finne ut om de reagerte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...