Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, gruer meg til Bolla får tenner.. Han er jo ganske flink til å legge seg alene (enn så lenge..). Vi har gjort litt som Dream sier og prøvd å gjøre en positiv greie av det. Senga har vi gjort veldig lun med å legge sammenrullede håndklær under soveskinnet sånn at det blir litt tettere rundt han. Han har en bamse med min lukt på som han gnir nesa mot. Han slår seg veldig til ro om han får ligge med ansiktet inntil noe. Kan være en pute eller hva det måtte være der han skal ligge. Vi har måttet stryke ogsynge litt en tid, men nå er det nok å få lagt han i favorittstillingen og la han være. Tror det hele snudde med at vi hengte en uro over senga slik at han hadde noe å se på. Virker som han koste seg med det og fikk gode asosiasjoner med senga på den måten. Nå sovner han alene og kan kose seg når vi legger han. Vi gjorde et poeng av å få det til fra starten nesten. Så jeg pupper han ikke i søvn. Så klart, noen netter kan det skje, men bare midt i nattperioden. Vi gjør vårt beste for å ikke ta han opp. Har lest et sted at man ikke skal ta dem ut av situasjonen fordi man da kan signalisere at det er den "farlige" plassen og at de blir tatt vekk fra den for å roes ned. Veldig krøkkete forklart..

Han bruker smokk også da. Gjør Goffel det? Virker det som han trives i senga? Ligger han noe på siden? Nå har ikke Bolla hatt magevondt så det gjør det jo så klart mye lettere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, gruer meg til Bolla får tenner.. Han er jo ganske flink til å legge seg alene (enn så lenge..). Vi har gjort litt som Dream sier og prøvd å gjøre en positiv greie av det. Senga har vi gjort veldig lun med å legge sammenrullede håndklær under soveskinnet sånn at det blir litt tettere rundt han. Han har en bamse med min lukt på som han gnir nesa mot. Han slår seg veldig til ro om han får ligge med ansiktet inntil noe. Kan være en pute eller hva det måtte være der han skal ligge. Vi har måttet stryke ogsynge litt en tid, men nå er det nok å få lagt han i favorittstillingen og la han være. Tror det hele snudde med at vi hengte en uro over senga slik at han hadde noe å se på. Virker som han koste seg med det og fikk gode asosiasjoner med senga på den måten. Nå sovner han alene og kan kose seg når vi legger han. Vi gjorde et poeng av å få det til fra starten nesten. Så jeg pupper han ikke i søvn. Så klart, noen netter kan det skje, men bare midt i nattperioden. Vi gjør vårt beste for å ikke ta han opp. Har lest et sted at man ikke skal ta dem ut av situasjonen fordi man da kan signalisere at det er den "farlige" plassen og at de blir tatt vekk fra den for å roes ned. Veldig krøkkete forklart..

Han bruker smokk også da. Gjør Goffel det? Virker det som han trives i senga? Ligger han noe på siden? Nå har ikke Bolla hatt magevondt så det gjør det jo så klart mye lettere..

Skrevet

Åh.. Nå skrev jeg et langt innlegg om hvordan vi har fått bolla til å sovne selv i sengs si.. Og så ble det borte!! :kjefte: Skal prøve på nytt i morra igjen når jeg har pc tilgjengelig.. :sjenert:

Håper natten går bra! :klem:

Skrevet

skriver fra telefonen nå. Han sov fra 20-2 :nigo: Fikk pupp og sov tre timer til. Nå ville han ikke sove mer og ligger vedsiden av meg og spreller noe voldsomt med armer og bein, og snakker med seg selv. Håper vi kan sove mer. Prøver å ikke leke så mye med han i sengen. Dette er den beste natten på veldig lenge :)

Skrevet

Jeg kommenterer innlegget ditt etterpå, siebaeo :jepp: Fint at det ikke forsvant allikevel :) Sånt skjer noen ganger.

Veide meg nå, og målte fettprosent. Og det er som følger:

Vekt: 62,3 kg

Fett: 27,6 %

Vann: 52,8 %

Muskler: 35,5 %

(Har sånn fancy vekt :jepp: )

Vet ikke så mye om fettprosent, og hvor ille dette egentlig er, men det skal jeg lese litt om siden. Blir gøy å følge med på om det endrer seg. Målet mitt med vekt er 55 kg.

Meldte meg inn på Elixia i går. Det var på impuls, men tror ikke det var så dumt, for det er uten binding, og 300 kr for januar og februar :nigo: Kommer til å melde meg ut altså. Men blir bra å få trent de to månedene, så får jeg heller finne på noe annet etterpå. Fikk med meg venninnen min, så vi skal trene sammen, og de har barnepass, så det blir nok bra :) Blir spennende å se om jeg får ned vekta og fettprosenten. Har vært ganske flink med kostholdet allerede. Har fått noen prøvelser allerede, men syns jeg fant en god løsning på det :)

Goffern skulle stå opp han. Men tar vel ikke lang tid før han vil sove igjen, håper jeg! Han leker i babygymmen nå.

Stakkars mannen har ikke sovet noe i natt. Han begynte på jobb igjen i dag, og er blitt vant til en annen døgnrytme, og klarte rett og slett ikke å sove. Hørte han begynte å romstere her i 2 tiden. Han dro tidligere på jobb i dag, og kommer hjem kl 16 :)

Var forresten hos bestemoren min og hjalp henne med å rydde i går. Hun er ganske nærme en slik hoarder som man ser på tv :overrasket: Helt sinnsyke mengder av alt mulig rart. Vi brukte flere timer på et lite kott, det var stablet opp til taket. Mamma kjørte bort ca 20 søppelsekker!! Heldigvis syntes bestemor det var greit å kvitte seg med det. Jeg trodde hun skulle bli vanskelig og ville beholde alt mulig :)

Skrevet

Takk for gode svar dere :klemmer: Min nye taktikk får være som dere sier. Mye av det har jeg gjort i perioder også, men har ikke hatt så veldig fast rutine på det. Heldigvis klarer han å sovne av seg selv hvis ingenting plager han, og han er trøtt. Han liker også å ligge med hodet inntil kanten på kurven sin, eller en sutteklut :jepp:

Han tar ikke smokk nei. Tror det kunne vært lettere da, å bare putte den inn når han våkner :jepp: det virker som han trives i kurven ja. Vil ikke si at han mistrives hvertfall :) Han liker å ligge på siden, men det er vanskelig å få til pga swaddlingen. Har prøvd å droppe swaddlingen noen ganger, men virker ikke som han er klar for det. Han fekter sånn med armene i søvne at han vekker seg selv. Tror ikke han skjønner helt at han skal sove uten heller, for han bruker den som søvnassosiasjon.

Natten har jo vært kjempebra, og etter at jeg skrev her i dag morges har vi sovet ca 2,5 time til :nigo: Jeg er veldig nysgjerrig på om han ville sovet lenger enn to timer etter første oppvåkning hvis han hadde fått MME da istedenfor pupp!

Han er virkelig verdens blideste nå! :kose: Ligger å leker og LYSER opp når han ser meg :rødme: Det er så koselig!! :nigo:

Ellers har jeg fått gjort en liten filleting som jeg har grudd meg for lenge i dag, og det gikk veldig bra, og jeg er stolt av meg selv :)

Alt i alt har jeg er strålende start på dagen! :sol:

Skrevet

Så godt å høre du har hatt en fin natt :)

Lurer på om dere har fått verandaen deres ferdig enda??? For her er det ihvertfall sånn at Bumba sover mye bedre og lengre når hun får være ute en inne....er nok friske luften.

Ikke alltid sikkert at dem sover lengre på mme, men jeg synes fleste som gir mme får barn som ikke spiser så ofte....ikke nødvendigvis sover lengre...hvis du skjønner.

Trodde swaddling var bare opp til 3mnd jeg :klø: her har vi ikke gjort det på en stund.....følte hun klikka mer da vi gjorde det......men enig at koseklut og nærme sengkanten hjelper plus å ligge på høyre side......da prumper hun bra før hun sovner :fnise:

Nå som dem blir større også behøver dem mindre søvn, merket det på Bumba for et par uker siden...altså at hun sover stort sett hele natta nå, men ikke like flink på dagen lenger :sukk: litt vanskelig for jeg synes ofte hun virker trøtt, men vil ikke sove heller !

Skrevet

Nei, verandaen er ikke ferdig enda. De har hatt juleferie. Gleder meg sånn til å få den ferdig, og jeg gleder meg til å se om han sover bedre ute :jepp: :jepp:

Vi bruker swaddling fortsatt. har prøvd å la være, men det fungerer rett og slett ikke :klø: Han bare hisser seg opp, fekter så sinnsykt mye med armene. Han styrer fælt med bena i søvne også, for de er frie. Sparker dem opp i lufta, og aker seg nedover i senga :fnise:

Han ble ganske sinna for 1,5 time siden. Pupp fungerte ikke, dentinox fungerte ikke. Og jeg tenkte at han sikkert var trøtt, og swaddlet han, men det fungerte heller ikke. Pakket han ut igjen og tok litt magemassasje og da feis han masse! Roet seg etterpå, og lot han sovne ved puppen. Har hatt han sovende på meg i en time, men la han ned nå på sofaen :)

Jeg har masse planer denne uka. Manuellterapi i morgen, elixia på onsdag, babykino eller venninnebesøk på torsdag, bassengtrening på fredag. + at jeg skal få inn et annet venninnebesøk en av dagene :) Og muligens et legebesøk :dåne: Trenger henvisning til røntgen for halebeinet og henvisning til fysio.

Går bra med dietten min :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Usj ikke noe særlig når de små sliter med magen. Har dere prøvd miniform for magen?

Skrevet

Ja, vi brukte minifom-dråper en stund. Syns vi hadde litt effekt i starten, men etterhvert virket det ikke noe særlig.

Skrevet

Hallo! :)

:fnise: Ser at innlegget mitt kom inn alikevel ja.. Tulletelefon.

Jeg tror jeg skal hive meg på vektprosjektet ditt etterhvert! :hoppe: Jeg vil gjerne ned på 55-56 jeg også. evt et kilo til med pupp. :ler: Jeg er ca 63 nå der det nok er en god del muskler som er omdannet til fett :dåne: Men jeg er supermotivert! Og jeg trener på Elixia også. Jeg anbefaler spinning! Har du prøvd det? Styrketrening er også veldig bra for fettforbrenning. Men Neytiri sier man skal være forsiktig med det... :klø: Lurer på om det er veldig tung styrketrening man mener da? Jeg lurer i alle fall på å få meg PT en gang i uka 1-2 mnd. For å få riktig styrketrening. Trenger det virkelig nå for å få ryggen, magen og beina sterke igjen!

Hva tenker du om kostholdet..? Skal du gjøre noe spesielt der? Jeg tenker at jeg må jo spise nok pga amminga, men fokuserer på riktig kosthold. Og håpe at treninga hjelper. Dvs jeg skal ikke slanke meg, bare komme tilbake til vanlig aktivitet. Jeg tenker at jeg skal spise mer protein og mindre tomme kalorier. Ikkeno godteri midt i uka og sunne fettstoffer. Men av og til må det være rom for en kanelsnurr eller kakao! :jepp: Spesielt om det er på en lang trilletur ;)

Skrevet

Jeg synes du er råflink som jobber med det ene og det andre. Du gir virkelig ikke opp :pls: . Stå på! Du finner til slutt ut hva som fungerer for deg når det gjeler både soving, amming, trening og kosthold. Men husk å ikke gå sulten da. Ikke strubbsulten ihvertfall. Selv ender jeg bare med å spise mer de neste dagene når jeg gjør det :klaske:

Så flott at du har fått ordna filletingen, som sikkert ikke føltes om en filleting da den hang over deg :jepp:

Skrevet (endret)

Jeg er ca 63 nå der det nok er en god del muskler som er omdannet til fett :dåne:

Ble muskelcellene dine til fettceller? :hakeslepp::ironi::ler: . Sorry, jeg måtte bare. Jeg irriterer meg sånn over det utrykket. At fett blir omgjort til muskler. Jeg elsker og spinning. Håper på å kunne begynne på det etter fødsel. Har jo ikke kunnet trene på noen år pga hodepinen. Fikk bare gjort yoga, turer o.l. Men så har jeg fått det til nå som jeg er gravid :bolledeig: . Så nå har jeg trua :jepp:

Pupsilure: Tror du må melde deg ut innen begynnelsen av februar. Du vet det sikker, men tenkte jeg skulle si ifra i tilfelle. Kjedelig hvis du vil melde deg ut når febr er ferdig, også får du ikke lov.

Endret av Becky1
Skrevet

Ble muskelcellene dine til fettceller? :hakeslepp::ironi::ler: . Sorry, jeg måtte bare. Jeg irriterer meg sånn over det utrykket. At fett blir omgjort til muskler.

:fnise: Jeg må innrømme at jeg faktisk trodde det gjore det..!! :klaske: Uten å ha tenkt så nøye igjennom det. Men det er kanskje at forbrenningen går ned når muskelmassen svinner. Synes sånne ruslebiffer blir til fettberg når de legger opp :fnise:

Skrevet

Jeg ville bare dele med hva jeg har lest om trening mens man ammer.

Noen ganger kan det forekomme at barnet vil ikke ha brystet rett etter trening. Melkesyre gir melken en syrlig/bitter smak som ikke er farlig og går over etter en stund

Fullere bryst du har mens du trener vil melkesyra går fortere ut etter trening. Hvis brystet er "tomt" kan det ta havtime før den syrlige smaken er borte. Hvis barnet reagerer kan man prøve å vaske brystet og evt. håndmelke bittelitt og kast melken.

Være obs på sportsbh......den bør ikke være for stram da det kan gi kunstig spreng og redusere melken.

Hva med Sports-BH?

De som merker forskjell på melkeproduksjonen burde være forsiktig med stramme bher og velge mer low impact trening, heller en trening med mye hopping. Styrketrening har vært kjent for å nedsette både utdrivningen og melkproduksjonen, men behøver ikke nødvendigvis det heller.

DERFOR jeg velge å holde meg unna styrketrening foreløpig.....men gåing og slikt føler jeg gir meg mye tilbake :)

Skrevet

Gøy at vi veier det samme og skal ned til det samme, siebaeo :jepp: Vi får motivere hverandre! Det virker som du er mye sprekere enn meg fra før, jeg HATER å trene mer enn noe annet :sjenert: Og har aldri trent skikkelig over en lengre periode... Så jeg er veldig utrent, sliter med motivasjon og syns alt som heter trening er noe ordentlig dritt :( Det eneste positive jeg har opplevd med trening må være vanntreningen jeg går på. Jeg gleder meg hver fredag til det :nigo:

Ang kostholdet skal jeg kutte ut godis annet enn lørdager, og spise mindre til hvert måltid. Syns jeg spiser sunt nok, og riktig ellers, men har økt porsjonene endel i det siste. Har spist mindre i noen dager nå, og det er absolutt ikke noe problem. Føler meg mett, og klarer det helt fint :)

Jeg har ikke prøvd spinning før, men har hatt en treningssykkel en gang i tiden, og det var virkelig forferdelig, å sykle :dåne: Ble så sinnsykt sliten og kjempe gretten :sur::klaske: Tenker jeg prøver Zumba først :jepp: Er litt spent på hvordan det er med barnepass. Har du tenkt til å levere Bolla til det snart?

Høres flott ut med PT :jepp: Er det dyrt?

Tusen takk for komplimentet Becky :klemmer: Det hjelper å høre det, man får litt mer energi til å stå på da :) Og må si du er kjempeflink selv som har trent i det siste til tross for svangerskapsplager og jobb!

Ja, jeg fikk med meg at jeg må melde meg ut før 4. februar! Men takk allikevel! :)

Skrevet

Goffel sover nå. Mannen også :)

Han begynte å bli grinete (Goffel altså :lol: ) ca 18. Jeg gav han et bad, og lot han ligge naken og sparke med bena en stund. Så gav jeg han MME, og han sovnet mens han spiste. Vekket han da han hadde spist ferdig (ca 120 ml) og han rapet skikkelig. Passet på at han våknet litt før jeg la han ned, sånn at han ikke skal bli forvirret når han våkner :) Han sovnet ca 19.

I dag har lurene sett slik ut:

Opp 6.

Sove 8-10.30

Sove 14.30-16.30

Sovnet for natten 19

Skrevet

Ja vi må motivere hverandre! :jepp: Jeg liker jo å trene, men jeg trener bare det jeg liker å gjøre.. Dvs det SKAL være gøy! På spinn blir jeg så grepet av musikken og intensiteten! Men hadde samme opplevelse som deg første gang jeg prøvde.. :dåne: Holdt på å kaste opp og svime av!

Ellers så elsker jeg f eks dance-step!! (har danset i mange år som yngre) Vet ikke hva PT koster enda.. Men jeg og kjære er enige om at jeg bør få prøve det :) zumba er sikkert dritkult! Tror det er lurt å trene så ofte at det blir rutine. En avhengighet nesten. Da driver man seg selv videre. Og så blir det jo lettere og lettere. Jeg trenger minst tre runder i uka.

Planen er å teste barnepassen neste uke eller i helga når vi kommer hjem! :hoppe: Spent!! Ellers blir det å pumpe og flaske om nødvendig, og amme rett før trening tenkte jeg..

Skrevet

:fnise: Jeg må innrømme at jeg faktisk trodde det gjore det..!! :klaske: Uten å ha tenkt så nøye igjennom det. Men det er kanskje at forbrenningen går ned når muskelmassen svinner. Synes sånne ruslebiffer blir til fettberg når de legger opp :fnise:

Ikke så rart man tror det med det uttrykket. Høres jo slik ut ;) . For alt jeg vet kan jeg ta feil og, men mener å huske at de påpekte nettopp dette på et kurs jeg tok på NiH en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...