lilljan Skrevet 30. desember 2010 #1421 Skrevet 30. desember 2010 Takk for det gamle, pupsi! Det er alltid kjekt å lærerikt(selv for en tobarnsmor) i boken din. Du er en kjempeflink mamma for lille Goffel!
Pupsilure Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #1422 Skrevet 30. desember 2010 Tusen takk, kjære lilljan Godt nyttår!
Pupsilure Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #1423 Skrevet 30. desember 2010 Nå har han sovnet. Han har sovet veldig lite i dag. Stod opp sju og har sovet 2,5 + 2 timer til han sovnet for kvelden klokka 22.45. Er veldig spent på hvordan natten blir. Han har fått en flaske med erstatning nå. Fikk han dessverre ikke til å rape...
captiva Skrevet 30. desember 2010 #1424 Skrevet 30. desember 2010 Håper han er så trøtt at han sover masse i natt da. Spiser han ofte om natta nå? Gleder meg til å sove hele netter igjen..
Becky1 Skrevet 30. desember 2010 #1425 Skrevet 30. desember 2010 Igjen, hvor finner du alle de kule smilefjesene dine fra? Liver skikkelig opp Godt mannen din er flink til å si ifra til familien sin. Kanskje han snart kan si ifra at dere begynner å bli litt lei av velmenende råd? Håper natten blir fin
siebaeo Skrevet 30. desember 2010 #1426 Skrevet 30. desember 2010 Heia! Innom en snartur for å ønske deg en super julefeiring og et godt nytt år!! Kommer sterkere tilbake neste år Gleder meg til vi skal på kino igjen med alle gutta!
Pupsilure Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #1427 Skrevet 31. desember 2010 Finner de kule smileysene her Veldig glad mannen ikke er redd for hva familien sin syns og mener I går snakket han lenge med mamman sin, og mye ble oppklart. Hun sa igjen at mannen aldri var så ille som Goffern (og hun har alltid fortalt at mannen var umulig da han var baby ) og at hun tenkte så mye på oss, og syntes så synd på oss. Mannen sa at det ikke er synd på oss, at det var mye skriking de første 2-3 mnd, men at ting er veldig bra nå. Han sa alt det jeg har ønsket å si, og på den måten jeg ville sagt det selv. Roset han veldig etterpå! Håper svigermor skjønte det. Han sa at vi leser masse på nettet, og er fullt oppdatert om ulike metoder, oppdragelse, søvnbehov osv osv osv. Håper hun med det skjønte at vi ikke trenger hennes 27 år gamle råd Hun skulle jo egentlig passe han i går, men vi turte ikke å sende han dit, for han var så ustabil, og da kunne det fort blitt en fæl opplevelse for dem begge. Mannen forklarte at så lenge vi er hjemme og han får muligheten til å sove når han skal så går alt på skinner, men at det er vanskelig når vi skal bort. Han sa også at Goffern var ustabil 1. juledag da vi var hos dem. Svigermor sa at han jo bare var kjempeblid, men mannen forklarte at vi ser de tidlige tegnene på at det kommer til å bli hyling. Da vi var der sa jeg at han kommer til å begynne å grine snart, og svigermor skjønte ikke hvorfor jeg sa det, han smilte jo Joda, men han gjesper også, har ikke sovet på mange timer, og har begynt å bli urolig i kroppen. Var litt gøy at mannen sa det samme til henne i går. Puh... Tanta har kommet for fullt! Våknet i et blodbad Den bittelille spottingen jeg hadde for to uker siden var kanskje EL det da eller? :klø: Spising om natta ja :dåne: :dåne: Den siste uken nå, spesielt de to siste nettene har det vært annenhver time Kan nesten stille klokka etter det. 1, 3, 5 og 7. Ingen endring i spisemønsteret i natt, selv om han var trøtt og fikk MME
Becky1 Skrevet 31. desember 2010 #1428 Skrevet 31. desember 2010 Blæ, nå skrev jeg akkurat et innlegg som forsvant Så flott at de fikk snakket ordentlig ut. Høres egentlig bare ut som svigermor bryr seg veldig om dere . Hun må bare tørre å stole på dere og la dere gjøre evt feil selv og lære av dem. Noe av oppdragelsen er faktisk å gi slipp. Huff.. mensen. Hadde glemt at det eksisterte jeg . Husk å ikke hoppe av i feil sving nå da Som mamma sier til meg: Husk at dette er bare for en kort periode av livet. Du er innstilt på det, så dette klarer du! Fortsatt godt nytt år: Juuuhuuuuu
Spatula Skrevet 31. desember 2010 #1429 Skrevet 31. desember 2010 Mine beste ønsker for deg for det nye året! If your heart is in your dream No request is too extreme When you wish upon a star :klemmer:
Pupsilure Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #1430 Skrevet 31. desember 2010 Tusen takk, så hyggelig Vi har vært på senter en tur. Møtte mamma og mormor der. Koselig Goffern sov i starten, men så vekket jeg han fordi mormor ville se litt på han. Heldigvis var han kjempeblid Han smilte masse, og viste seg fra sin beste side. Endelig! Det er så sjeldent andre enn mannen og jeg får oppleve det. Om noen timer skal vi i selskap. Lurer på hva jeg skal ha på meg :klø: Godt nyttår alle sammen!!
Pupsilure Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #1432 Skrevet 31. desember 2010 Goffern har vært så blid og fornøyd nå! Lekt masse, og blitt herjet med. Akkurat nå er det morsomste å stikke nesen nedi navlen hans, da ler han som bare det Vi lærer jo stadig nye ting om han, og vi har nå oppdaget at han kjeder seg endel, og at han da blir grinete, vi tror han er trøtt, legger han, og han skriker og vil ikke sove. La han nå, da var han helt klart trøtt, og han sovnet med en gang uten sutring mer enn 10 sekunder. Jeg lurer litt på om alle de gangene han ikke sovner av seg selv, om han egentlig er trøtt da :klø: Han har begynt å spytte veldig nå, og å ta tungen opp mot ganen mye Og han har flere ganger nå strukket armene rett ut mens han har ligget på magen, sånn at han har løftet seg selv enda høyere Han er fortsatt i startfasen av det, men har gjort det noen ganger nå. Utviklingen går så fort :dåne: Fra en dag til en annen har han plutselig lært noe nytt :rødme: Jeg syns han er så flink! Lille babyen... Gleder meg til å dra til fysioen neste gang. Jeg syns det er så morsomt å fortelle henne hva han har gjort siden sist, og å få vite hva han skal trene på til neste gang, og se på at hun behandler han. Ordentlig hyggelig dame! Vi er der en time av gangen, og Gofflus syns det er kjempegøy.
Pupsilure Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #1433 Skrevet 31. desember 2010 Æsj, jeg liker ikke nyttår Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har litt problemer med at året er ferdig, og at vi starter på den første dagen i måneden, i den første måneden i året Og at 2010 er over. 1. januar har alltid vært den dagen jeg liker minst i hele året. Vet jeg er rar Nå har jeg pyntet meg, og vi drar om en halvtime. Goffern har akkurat våknet, det passet perfekt! Og han rekker akkurat å få litt pupp før vi drar.
Neytiri Skrevet 31. desember 2010 #1434 Skrevet 31. desember 2010 Goffern har vært så blid og fornøyd nå! Lekt masse, og blitt herjet med. Akkurat nå er det morsomste å stikke nesen nedi navlen hans, da ler han som bare det Vi lærer jo stadig nye ting om han, og vi har nå oppdaget at han kjeder seg endel, og at han da blir grinete, vi tror han er trøtt, legger han, og han skriker og vil ikke sove. hehe det synes Bumba også, pappaen stikker nesa ned i navelen hennes hele tiden, morsomste da hun tisse mens han gjorde det....godt hun ikke er gutt Æsj, jeg liker ikke nyttår Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har litt problemer med at året er ferdig, og at vi starter på den første dagen i måneden, i den første måneden i året Og at 2010 er over. 1. januar har alltid vært den dagen jeg liker minst i hele året. Tror veldig mange liker ikke 1 januar...men det er da de har en stoooor hodepinne etter all drikkinga dagen før
pusla Skrevet 31. desember 2010 #1436 Skrevet 31. desember 2010 Godt nytt år, håper dere har en koselig kveld Nå skal jeg prøve meg på en sånn fancy smiley:
Pupsilure Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1438 Skrevet 1. januar 2011 Vi hadde det kjempekoselig i går! Likte alle på festen veldig godt, og snakket masse med dem, jeg som er så sjenert egentlig Vi spiste god mat, skravlet, spilte et morsomt spill og så på fyrverkeriet. Kjempefin utsikt! Babyene var snille begge to, litt sutring da de skulle sove, men gikk greit Ikke vekket de hverandre heller. Jeg var i seng halv fire. Og Goffern skulle selvfølgelig stå opp 7 :trøtt: men jeg klarte å drøye det til 9 hvertfall. Han er ganske ustabil i dag... Kan være magesmerter, spiste jo så mye uvant i går. Svigermor skulle egentlig passe han i dag, men jeg ringte akkurat å sa at han var ekstra grinete så det var dumt. Nå er han selvfølgelig kjempeblid Jeg syns det er så vanskelig å vite hva som feiler han jeg :klø: Er han sulten, trøtt kjeder seg eller vondt i magen Det var så mye tydeligere før! Mannen skal få fri i hele dag! Jeg har lovet han det. Så han skal sove masse og spille data, mens jeg koser meg med babyen
Pupsilure Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1439 Skrevet 1. januar 2011 Da er prosjekt "komme i form" i gang Planen er: Spise det jeg pleier og når jeg pleier, men mindre porsjoner Få time hos fysio Fortsette bassengtreningen, og gjøre mitt beste når jeg er der Bli med på barseltreningen på helsestasjonen på tirsdager Spise godteri kun på lørdager En fysioterapeut sa følgende til meg da jeg spurte om hva som var best trening: den beste treningen er den du faktisk gjør! Veldig sant! Og jeg hørte på tv en dag at man skulle legge opp livet sitt etter treningen, ikke treningen etter livet sitt. Jeg vet at jeg har veldig lett for å avlyse trening fordi jeg har mer lyst til å gjøre noe annet, eller at det ikke passer inn i timeplanen min. Men det skal jeg prøve å slutte med. På tirsdager SKAL jeg på barseltreningen, ingenting er viktig nok til å komme i veien for at helsen min skal bli bedre! (Bortsett fra sykdom hos meg eller babyen, da selvfølgelig ) I dag har jeg spist ett knekkebrød til frokost istedenfor to. Jeg har dessverre spist sjokolade også, men nå er det tomt, og da får jeg ikke noe mer før neste lørdag! :streng:
Pupsilure Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #1440 Skrevet 1. januar 2011 Endelig sovnet han! Virker faktisk som om han ikke trenger å sove før kl 14. Jeg syns det er litt rart, men mye tyder på at det er slik det er. Nå skal han vel sove ca 2-2,5 time, og så være blid og leke. Og sove igjen fra ca 19-21, og være våken til han legger seg kl 22.30. Og stå opp 7. jeg syns det høres ut som for lite søvn. Ikke sikkert det blir slik heller, men vi får se Han sovnet i kurven sin etter å ha skreket i ca 30 sekunder Var tydelig at han var stuptrøtt. Ble nødt til å bære han rundt i en lommeslynge i stad. Han kjeder seg så lett, og vil ha all oppmerksomheten min, og det blir jeg veldig sliten av! Men det hjalp å få være med på kjøkkent og badet og rydde litt Bør vel benytte anledningen til å sove jeg :jepp:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå