Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Søte cypress :klemmer:

Joda, går jo an med bil, ser bare for meg at vi bruker en evighet. Men vi gjør kanskje ikke det. Skal snakke med mannen om det :)

Vi har vært på en liten shoppingtur og besøk hos min mormor i dag. Han var så rar hos mormor. Gråt ikke, men smilte heller ikke. Var superblid da vi kom hjem, og før vi dro :klø: Lurer på om han syns det var rart å være der. Han tittet veldig rundt seg :ler:

I dag har han bæsjet MASSE!

Svigermor har ringt og brydd seg igjen :roll: Nå tror hun at det er noe galt med tarmene hans da, siden han klager sånn før han bæsjer, og fiser så mye. Vil at vi skal sjekke det ut. Jeg hater for mye innblanding, selv om hun jo mener det godt. Hun er ikke helt muggen, men ikke så langt unna heller!

Hun ville passe han på torsdag. Jeg merker at jeg er litt irritert på svigerfamilien, etter selskapet 1. juledag, der tanta til mannen sa at hun lot barna sine gråte til de besvimte, og da bare sjekket hun at de pustet, men tok de ikke opp, for at de skulle lære :overrasket: Og svigermor har overlatt han i 1-2 timer til søsteren sin den ene gangen hun passet han uten å spørre oss. Syns det er litt drøyt jeg! Og vet ikke om jeg kan stole på svigermor. Tenk om de ikke passer godt nok på han?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hakeslepp: seriøst? Overlot hun han til andre når hun hadde ansvaret og uten å spørre der? fy faen altså :kjefte: da hadde jeg vært sinna,og hadde IKKE stiolt på henne!er det mulig :nei:
Skrevet

Jeg hadde også hatt problemer med å stole på svigermor hvis det var sånn som du beskriver der. Og det er IKKE ok å overlate barnet til noen andre når det er så lite uten å høre med foreldrene først! Jeg har en svigermor som også synes det er greit å la babyen ligge og skrike alene, noe jeg ikke er enig i. Så kjenner at det kan bli vanskelig å la henne være barnevakt.

Håper dere finner ut av dette med ferietur og flyskrekk, sånn at dere får reist et varmt sted :klemmer:

Skrevet

Det er ganske drøyt å gi barnet videre (hvertfall et såpass lite barn som Goffel!) når man er barnevakt.. Så skjønner godt at du ikke føler du stoler helt på henne.. Det ville ikke jeg gjort heller.

Det høres koselig ut med biltur ja :) Da blir selve reisen en tur også - ikke bare et transportmiddel. Men det er klart det tar lenger tid, men så kan dere jo gjøre en skikkelig tur ut av det også :)

Skrevet

Ja, jeg syns det er drøyt altså :sjenert: Men sa ikke noe der og da. Orket ikke å lage noe styr ut av det. Og kunne muligens latt tante passe han (det var før jeg visste hva hun mente om skriking), men da vil jeg gjerne bli spurt!

Han var ca 2 mnd gammel da...

Mannen skal si fra på torsdag, at tante ikke får passe han, siden hun kan finne på å la han ligge å skrike. Er så glad for at mannen har null problemer med å si fra til familien sin!

Skrevet

Det er kjempe bra at han ikke har problemer med å si fra til familien sin - det hjelper big time! Jeg synes sånt er veldig vanskelig, men tror jeg hadde turt å si fra til mamma feks.. Men then again, det vet jeg ikke helt enda.. Kommer an på hva det gjelder :sjenert:

Skrevet

Bra mannen din tør si fra :tommelopp:

Og du,du ser ikke jævli ut,synes du ser både slank og fresh ut jeg :jepp:

Skrevet

Ja, det er jeg veldig glad for altså :jepp: Han har en vanskelig familie, men fordi han ikke bryr seg om hva de mener, så er det ikke så ille allikevel :) De har ikke så mye de skulle ha sagt, liksom :nigo:

Jeg er ikke god på å si fra selv, men ingen i min familie er noe problem egentlig. Det eneste må vel være at jeg er lei meg for at mamma ikke er spesielt engasjert, eller virker som hun bryr seg noe særlig om Goffern. Og det er utrolig sårende!

Nå skal jeg og mannen se seinfeld :) Vi har begynt på de første episodene og jobber oss oppover.

Kjøpte en hel kalkun i stad, og gleder meg til å lage og spise den om et par dager :sikle:

Skrevet

Tusen takk, søte dream :klemmer: Føler meg bare så forferdelig ufresh med det ekle, tynne håret og de ekstra kiloene. men har kjøpt hårprodukter på ebay i dag :nigo: Sjampo, balsam, kur og et håravfallsprodukt :) 550 kr totalt. Det er ikke galt :)

Skrevet

Hadde svigermoren min (eller moren min om jeg hadde hatt en) overlatt ungen min til noen andre når hun passet ham, hadde hun ALDRI fått passe ham igjen. Svigermoren min hintet veldig om at mannen og jeg kunne reise og kjøpe juletre alene mens hun var hjemme med Murmel da de var her, men jeg føler meg ikke klar, og det tror jeg hun ble litt såret for. Men det driter jeg glatt i. Bra mannen din klarer å si i fra, det er mannen min dårlig på, dessverre.

Skrevet

:hakeslepp: tror jeg må være litt enig med Iril her, det hadde jeg ALDRI godtatt at svigermor passet for så å levere ungen videre uten å spørre!!!

Her stoler jeg desverre ikke på at svigermoren min kan passe på Bumba uten oss.....grunnen er at hun kan finne på å gi henne al slags mat eller HENNES mat for å si det sånn!! Så nei her blir det en god stund til hun kan få lov å passe.....

Og FYI.....du ser IKKE jævli ut! Synes du er kjempeflott jeg, skulle gjort mye for å ha en slank figur.....men jeg forstår at kroppen din er anarledes....er vel ikke rart da du har båret en baby i magen og er ikke et halvt år siden han ble født! Gi kroppen tid :klem:

Skrevet

Så kjedelig at mannen din har flyskrekk :( Begrenser jo mulighetene en del...

Svigerinna mi har flyskrekk, og hun fikk vival av legen før vi reiste til Kypros i sommer.. Hun ble beroliget av dem... Hvis dere drar til feks mallorca så er det jo kortere flyreise, 3,5t...

Har han vurdert flyskrekk-kurs?

Angående håret ditt så syns jeg du ser både fresh og fin ut på bildene dine! og 7 kg... hvor henter du de fra?

Godt mannen din sier i fra til familien sin... Slik at du ikke blir som hun kona til Ray i "alle elsker Raymond".. :fnise:

Skrevet

Tusen takk for komplimenter dere :klemmer: :klemmer:

Mannen var hos legen i dag, fikk valium. Han tok en hjemme for å se hvordan han reagerte på den, og han ble dopa og rar :fnise: Spennende å se om det kan hjelpe på flyskrekken :jepp: Vi har vurdert kurs, men det er så dyrt, og han tror ikke det vil hjelpe, for han vet alt om hvor sikkert det er osv.

Han bæsjer og bæsjer og bæsjer :dåne: Det gikk 6 dager uten noenting, og nå har vi fått 4 stooore bleier og ca 5 små på 2 dager :overrasket:

Ting har sklidd ut igjen med søvn, etter at alt gikk veldig bra en periode. Jeg har brukt lang tid på å lese gjennom dagboken min nå, og ser et mønster. Skjønner litt bedre hvorfor ting er som det er.

Det nye nå er: legge seg ca 21, stå opp ca 8. Lurene vet jeg ikke helt enda....

Det er for tidlig for han å legge seg i 19-tiden, da vil han stå opp ca 5, og det orker ikke jeg :sjenert: Så vi må skyve på det, og jeg må godta å stå opp ca 8 selv om jeg helst vil sove til 10.

Skrevet

:hakeslepp:

For en holdning blant tanta til mannen! glad jeg ikke er hennes barn, men de som er foreldre til vår generasjon har litt andre holdninger.

Vi har sagt klart i fra at Poppel ikke skal gråte seg i søvn, vi har brukt det at hun er prematur som unnskyldning - for det er det eneste de respekterer i og med vi har sagt at premature har litt større behov en fødte til terminen :sjenert: Vi måtte smøre litt ekstra på, men den har de da "bitt på" For der var det også slik at barna skulle gråte seg i søvn for å lære.. :roll:

Svigermor kom jo hjem til oss og satte seg ved vuggen, og tvang Poppel til å gråte, og slapp ikke mannen forbi helt til han ble sint :lur:

Jeg har aldri sett mannen så irritert før, men hun fikk i klartekst høre at hun hadde fint lite å blande seg inn i vår business.

Og siden da har det vært slik at vi vet best og det skal hun følge.

Jeg får vondt i magen av et barn som skal ligge å gråte til det nesten besvimer bare for å få en lærepenge. Stakar lille barnet, så uttrygg :sukk:

Du har min fulle støtte over din svigermor som holder på å mugne og mannens tante..

Dessuten syns jeg du er pen og har ingenting å bekymre deg på den fronten :jepp:

:klemmer:

Skrevet

Jeg har ikke orket å tvinge snuppa på kvelden i seng kl19 heller.....men det kommer naturlig for henne engang mellom 19:30-21.

Det nye i det siste er bading kl20, virker som det tar siste energien hennes for kvelden.

Men å våkne 08 er ikke så verst da.....men spørs når du legger deg da :)

Skrevet

Bank i bordet, Poppel legger seg mellom 19-20 og sover til klokken 10-11 avbrutt med 2-3 matinger i løpet av den tiden.

BANK I BORDET BANK I BORDET BANK I BORDET BANK I BORDET BANK I BORDET BANK I BORDET!

Skrevet

Det er virkelig irriterende med svigermødre som tar seg til rette! Men jeg er forberedt på å velge kampene mine, og svelge noen kameler innimellom... Og jeg minner meg selv stadig på at Goffern fortjener å ha bestemoren sin i livet sitt, uansett hva jeg og mannen syns om henne. Og når han blir gammel nok til å skjønne det kan han jo velge selv hvor mye han vil være hos henne, men jeg vil ikke stoppe han hvertfall :) Men stoler nok ikke på tanta til mannen igjen nei :sur:

I natt sovnet han 20.45, sov da jeg la meg 23, men våknet 24. Fikk mat i ca 30 minutter. Våknet igjen 2.30, fikk mat og sovnet etter 40 minutter. Våknet 5, og fikk mat, og så stod vi opp 7. Jeg var så trøtt så mannen tok han. Kl 9 overtok jeg igjen og prøvde å få han til å sove helt til jeg lyktes kl 12. han viste mange tegn på å være trøtt før det, men ville absolutt ikke sove :rolleyes: Han skrek da han lå i kurven, men stoppet hvis jeg gikk bort til han. Kan jo nesten høres ut som han ikke var trøtt, men han viste så tydelige tegn til det, rød rundt øynene, gjespet, sutrete vetikke:

Han sov ca 2,5 time, avbrutt av en oppvåkning der han gråt, og da fikk han pupp og sove mer. Våknet en time senere og var blid, så da skjønte jeg at han var uthvilt :)

Kalkunen står i ovnen her :hoppe: Den er dekket med bacon, og har kryddersmør stappet under huden :nigo: I morgen skal vi bort, og skal ikke spise kalkun, så jeg lager det i dag istedenfor.

Skrevet (endret)

Det er virkelig irriterende med svigermødre som tar seg til rette! Men jeg er forberedt på å velge kampene mine, og svelge noen kameler innimellom... Og jeg minner meg selv stadig på at Goffern fortjener å ha bestemoren sin i livet sitt, uansett hva jeg og mannen syns om henne. Og når han blir gammel nok til å skjønne det kan han jo velge selv hvor mye han vil være hos henne, men jeg vil ikke stoppe han hvertfall :) Men stoler nok ikke på tanta til mannen igjen nei :sur:

I natt sovnet han 20.45, sov da jeg la meg 23, men våknet 24. Fikk mat i ca 30 minutter. Våknet igjen 2.30, fikk mat og sovnet etter 40 minutter. Våknet 5, og fikk mat, og så stod vi opp 7. Jeg var så trøtt så mannen tok han. Kl 9 overtok jeg igjen og prøvde å få han til å sove helt til jeg lyktes kl 12. han viste mange tegn på å være trøtt før det, men ville absolutt ikke sove :rolleyes: Han skrek da han lå i kurven, men stoppet hvis jeg gikk bort til han. Kan jo nesten høres ut som han ikke var trøtt, men han viste så tydelige tegn til det, rød rundt øynene, gjespet, sutrete :vetikke:

Han sov ca 2,5 time, avbrutt av en oppvåkning der han gråt, og da fikk han pupp og sove mer. Våknet en time senere og var blid, så da skjønte jeg at han var uthvilt :)

Kalkunen står i ovnen her :hoppe: Den er dekket med bacon, og har kryddersmør stappet under huden :nigo: I morgen skal vi bort, og skal ikke spise kalkun, så jeg lager det i dag istedenfor.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Kalkunen ble veldig bra :tommelsmil: Stekte den, og lot den hvile like lenge som den stekte. Laget saus av smør, mel, fett fra kalkunen, løk, hvitløk, bacon og vann. den ble kjempegod! Jeg har aldri laget sånn saus før, hadde tenkt til å ta posesaus, men fikk et innfall :jepp: Stuffingen ble laget for seg, og bestod av brødterninger, eple, løk, gulrot, sopp og egg. Glemte å spise waldorfsalaten :klaske: Jeg eeelsker waldorfsalat og hadde kjøpt det bare for kalkunen, og så glemte jeg det :ler: Får ta det til restene.

Goffern var våken fra 15-18.30. Han ble ustabil et par ganger, men fant ut at han kjedet seg, og var sulten. Egentlig ville jeg gjettet trøtt, så fikk meg en liten overraskelse. Jeg har nok trodd at han var trøtt ofte selv om han ikke har vært det. Håper at nettene våre kan bli bedre av disse nyoppdagede tingene. Vi hadde jo en kort periode med søvn i opptil 7 timer!

I morgen skal vi til noen venner. De har også baby, så det passer jo bra. De sa at vi kunne komme når det passet best for oss, så vi får se. Alle tar med litt mat hver, og jeg har med hjemmelagde vårruller. De er supergode! Har fått så mye skryt for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...