Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så dunstan baby-språket stemmer? :jepp: Jeg har bestilt dvd'en. Gleder meg til å prøve det ut i praksis. Er for øvrig veldig spendt på hvordan min mann kommer til å takle skrikingen. Han blir helt krakilsk og sinna når han hører barneskrik. Hevder at det skal bli annerledes med eget barn, men vi får nå se da :nisseblunk: . Da jeg viste han dunstan baby på youtube, måtte han skru av lyden innimellom :fnise: . Hvordan reagerte din mann på barneskrik før Goffels tid?

Tenk, etterhvert trenger du ikke å tolke skrik/sutring. Da blir det ord :rødme:

Veldig enig i det du sier ang å tøffe opp barna. Husker da jeg jobba i barnehage. En av ungene var en skikkelig pyse. Moren hans jobbet i avdelingen ved siden av og var ei skikkelig hønemor. Tror hun var mye av skylden for hvorfor han var som han var.

Synes fortsatt du er kjempeflink. Det kan ikke sies for ofte :jepp:

Ha en fin kveld :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dunstan språket stemmer ja, det kan jeg signere på!

Men Pupsilure......når det begynnte å gå bort hos oss så begynner man å kjenne igjen andre type tegn........Bumba begynnte å gni seg i øyene når hun er trøtt, suuuuuge skikkelig på hånda når hun er sulten, og små ehhh ehhhh lyd når hun har bleie som trenger skift ;)

Skrevet

Jeg har også kjøpt Dunstan-DVDen og gleder meg til å prøve det ut i praksis! Selv mannen er gira på det der, jeg tror det hjelper han å ha et system å forholde seg til, slik at ikke alt er så mystisk!

Angående alkohol - 1. juledag var vi på middag hos mamma og pappa, og mens jeg og søster og en kusine satt i et annet rom og spilte kort, benyttet mamma og venninnen hennes sjansen til å sjenke mannen for å prøve å få han til å røpe hvilke navn vi vurderer å gi babyen! :dåne: Han ble skikkelig full!!! Men han klarte å ikke si noe om navnene da - men til gjengjeld fortalte han diverse andre pinlige historier... :flau: Blant annet om da vi møttes og, ifølge venninnen til mamma, "hvem som ville ha seg med hvem"! Flott det... Mannen nektet etterpå for at han hadde sagt noe om det, men det tror jeg ikke noe på! Han har ingen sperrer! :ler:

Skrevet

Jeg har også kjøpt Dunstan-DVDen og gleder meg til å prøve det ut i praksis! Selv mannen er gira på det der, jeg tror det hjelper han å ha et system å forholde seg til, slik at ikke alt er så mystisk!

Angående alkohol - 1. juledag var vi på middag hos mamma og pappa, og mens jeg og søster og en kusine satt i et annet rom og spilte kort, benyttet mamma og venninnen hennes sjansen til å sjenke mannen for å prøve å få han til å røpe hvilke navn vi vurderer å gi babyen! :dåne: Han ble skikkelig full!!! Men han klarte å ikke si noe om navnene da - men til gjengjeld fortalte han diverse andre pinlige historier... :flau: Blant annet om da vi møttes og, ifølge venninnen til mamma, "hvem som ville ha seg med hvem"! Flott det... Mannen nektet etterpå for at han hadde sagt noe om det, men det tror jeg ikke noe på! Han har ingen sperrer! :ler:

:skratte: stakar mannen din da!

Skrevet

Jeg syns ikke han har byttet ut lydene med noe annet egentlig... Men det kan være at jeg ikke vet hva jeg skal se etter.

Er ikke helt sikker på hva mannen har ment om barneskrik før. Kan spørre han. Men vi snakket litt om det i går, og jeg spurte hvordan han ville takle det dersom han f.eks visste at Goffel hadde ørebetennelse, og smerter, at det var derfor han gråt. Mannen sa at det da ville være annerledes. Problemet er visst mye det at han føler seg utilstrekkelig som ikke klarer å løse problemet. Får håpe dere slipper en baby som skriker mye, Becky :kose: Mannen var ikke klar over at babyer kunne skrike selv etter at de hadde fått mat, søv og bleie :klaske: Han skulle ønske han visste det på forhånd, da ville ting vært lettere for han :fnise:

Uff, så flaut, Cypress! :dåne: :ler:

--------

Goffel har hatt mye luft i magen i natt. Jeg også faktisk, så det er nok noe jeg har spist. Gjetter pepperkaker.

Han la seg 18.15, og før jeg la meg kl 22 var jeg inne to ganger og tok magemassasje og trøsting. Så holdt han det gående fra 23.30-01.30. Og 4-5. og 6-7. :sukk: Han startet igjen 9, men da tok mannen han.

Skjønner at det er vondt for lille babyen :kose: Luftsmerter kan være veldig vondt hvis man ikke får luften ut.

Magemassasje og bøying av beina fungerer ganske bra. Får han til å ta situps også, for da presser han :ler: Skal legge ut film av de situpsene på facebook snart, for det er fryktelig morsomt å se på :ler:

Og så lurer jeg veldig på når han skal bæsje da :sjenert: Hvor ofte bæsjer dere andres babyer?

Skrevet

Synes du er kjempe flink som står på fortsatt og holder ut selv om det krever natt etter natt etter natt og nå høres det nesten ut som du ikke kan spise noe som helst pga luft i magen på stakkars Goffel.. Tenkte på det i går da jeg spiste hele 200g melkesjokolade - at jeg får spise det nå før det blir som med Pupsilure og Goffel - at jeg ikke kan spise det... :sjenert:

Bør kanskje ikke bruke det som unnskyldning, men men.. Og så drakk jeg litt brus 1.juledag.. Fikk skikkelig lyst på Cola!

Håper dere koser dere masse med mannen fortsatt hjemme og så gir jeg deg beskjed så fort det skjer noe så klart :lur:

Skrevet

Her ble det plutselig fra å være flere ganger om dagen bæsjebleier, til 1 hver 3 dag ca......men virker ikke at hun er noe plaga av det da.

Menn er jo kjente for å ville fikse alle problem og blir jo lett fortvila når dem ikke vet hvordan :rolleyes: er samme greie her, men tror mannen min forventa mer skriking en det det har vært altså......han blir mer utålmodig med at jeg blir utålmodig :fnise:

Synes du skal kose deg med sjokolade og brus Dine, for ja først nå får jeg drukket litt brus og spise litt sjokolade!

Skrevet

Uff, jeg har så vondt i halebeinet :tristbla: Hadde litt plager med det tidlig i svangerskapet, og nå har det kommet tilbake. Gjør så vondt å sitte. Stråler ut til sidene, og hele bekkenområdet er vondt :sur:

Skal be om røntgen på nyåret, må sjekke om det er noe galt. Legen og fysio sa at det var skjeivt.

Det er så rart, det er bare de siste dagene jeg har kjent det. Er jo 4 mnd siden fødselen også. :klø:

Har begynt å trene magemusklene litt i det siste, og merker allerede bedring! :tommelsmil: Utrolig hvor fort det kan gå!

På nyåret nå skal jeg ta meg sammen når det gjelder mat og trening :sjenert: jeg skal gå ned de ekstra kiloene, minst 3, helst 7. Og jeg må stramme opp litt. Og bli litt sterkere.

Skrevet

Her starter vi South beach spisinga etter nyttår, gleder meg for føler meg både sunn samtidig som man får lov innimellom for noe ekstra godt :sikle:

uff er ikke godt når man ikke får sittet bra nok......du har ikke satt deg fort ned på noe og fått litt vondt av det??

merkelig at det skulle komme så lenge etter fødsel da :klø:

Skrevet

Etter at jeg begynte å gi henne malt i en flaske om dagen bæsjer hun enten annenhver eller hver dag. litt varierende. Når hun ikke får den malten slite rhun veldig med vondt og får ikke bæsja.

Her er det og skjerpings etter nyttår med mat og trening,.... :sjenert:

rart med de smartene dine ja,ryggen min har vært vond den siste uka,samme plager jeg hadde før jeg ble gravid.

Skrevet

Halebeinet mitt er skjeivt, og nå i det siste har jeg trent magen og bekkenet litt, og jeg tror det har presset på halebeinet.

Hva går south beach ut på, Neytiri?

Min plan er å spise det jeg pleier, men kutte ned på mengden. Spise litt mindre enn jeg har lyst på hver gang. Og godteri kun på lørdag. Ikke hele helgen slik jeg har holdt på de siste ukene. :fy_fy:

Jeg skal også trene litt, og amme masse ;) Går jo på bassengtrening hver fredag, og skal fortsette med det så lenge jeg har barnevakt. I tillegg skal jeg dra på barseltreningen hver tirsdag. Har ikke noe lyst til det sistnevnte, men må. Bassengtreningen er bare gøy :nigo:

Jeg skal veie meg en dag i uka, og skrive masse om kosthold i dagboka mi. Og snakke mye med mannen om det. Kanskje jeg tilogmed tar bilde av alt jeg spiser, så jeg får oversikten :jepp:

Det blir lite turer nå pga kulden, dessverre... Men kan trene litt hjemme, selv om det ikke blir så mye.

Han har bæsjet litt :hoppe: Håper det kommer mer snart.

Skrevet

Goffern har rullet over til ryggen fra magen mange ganger nå. Og han har begynt med en ny hylelyd :ler: Han trekker luft inn, og kommer med et lite hyl :rolleyes: Han prøvde også å støtte seg litt på hendene med strake armer mens han lå på magen nå nettopp, men er langt unna å klare det enda.

Skrevet

Høres ut som en bra plan. Den er overkommelig og vil nok gjøre nytten :jepp:

Huff, så kjedelig med ryggen. Kanskje blir den bedre når du får systematisert treninga?

Skrevet

:klappe: for Goffern som har snudd seg flere ganger fra ryggen! Det er jo flott da!!

Kjedelig med vondter igjen, rart at det kommer tilbake nå såpass lang tid etter graviditeten ja. Kan kanskje være de øvelsene du har gjort?

Disse mannfolka vil jo gjerne ha en løsning på alt og blir nok veldig fortvila når ingenting hjelper. Men sånn er det jo av og til med babyer, at det ikke finnes noe som hjelper. Jeg er veldig takknemlig for at vi har hatt veldig lite sånn skriking, her er det for det meste når hun er sulten. Men jeg føler med dere som må kjøre skrikekurer, håper vi slipper unna det.

:klemmer:

Skrevet

Ja, jeg blir nok bedre av trening :jepp:

Er litt lei meg nå :( Kom på at det er sommer om et halvt år, og at vi atter en gang får problemer. Mannen har flyskrekk og nekter å sette seg på et fly, og det er alt jeg har lyst til :sur: Han er veldig lei seg for at det er sånn, og vi har brukt ekstremt mye tid på å snakke om denne flyskrekken, og mulige løsninger, men det stopper alltid. Hva gjør man da? :vetikke:

Vi var ikke på ferie i fjor, og året før tok vi tog til Paris :sukk: Er supermisunnelig på alle som forteller om sydenturer. Drømmer om å ta med meg mannen og babyen til syden, bade, spise god mat, kose oss. Og ikke minst; glede seg til å skulle dra, planlegge og drømme. :sur:

Skrevet

Uff så kjipt mannen din har sånn flyskrekk, er vel ikke noe piller han kunne få hos legen å roe nervene før eller?? :fnise: svigerfar er sånn, han dør nesten av angst før han MÅ fly.....men 1 gang i året kommer han seg til Island :ler:

South Beach Dieten er lagd av hjertespesialisten Arthur Agatstons. Han lagde dieten for å hjelpe hjertepatientene sine lage om kostholdet sitt. Det består av 3 step......1 step er Den strikte fasen(detox), step 2 er stabiliseringsfasen(til du når din idielle vekt), og step 3 er sluttfasen(hele livet).

Detoxen er driiitvanskelig, og den har jeg gjort 3 ganger.....MEN den hadde jeg aldri gjort mens jeg ammer da man trenger så å si alt når man ammer. step 2 kan jeg tenke meg å gjøre etter nyttår da den gir man lov å spise veldig mye og variert men alikevel ikke helt fritt fordi man skal ned i vekt.......og step 3 har jeg levd på en stund nå, den holder vekta.......og man får lov til det meste.......

det jeg liker er måten han skrev boka på, og kosten er variert, sunn, og det beste er at man er METT!

har gjort mye før, men dette er eneste som hjalp meg ned nærme 20 kg!!!!! De kiloene er lenge blitt borte, plus da -11 siden startvekt(graviditeten)............så for min del funker det! :nigo:

Skrevet

Mannen skal til legen å få resept på noe beroligende piller. Han skal teste det ut hjemme først og hvis det virker, så kanskje han tør å fly :hoppe:

Jeg har lest hele ølgjær-tråden her på forumet (18 sider, puh...) og har bestemt meg for å starte med det. Skal dra til helsekostbutikk i dag.

Håret mitt er så forferdelig nå om dagen. Det er kjempefett, litt elektrisk, livløst og jeg mister store mengder med hår. Jeg har også sett på noen bilder at fargen ikke er så fin. Jeg farger etterveksten hjemme med mørkbrun farge, men den blir alltid alt for mørk i forhold til resten. Har prøvd lysere farger, men da vaskes fargen så fort ut, eller det blir rødskjær :sur:

Har nesten lyst til å bare klippe meg kort hos frisøren, men skal ikke gjøre det.

Tenker litt på å prøve en annen farge. Har hatt mørkt brunt hår i mange år nå. Egentlig er jeg kommunegrå.

Tror jeg skal prøve ølgjær, produkter mot fett hår og en lysere hårfarge, eventuelt la fargen virke kortere tid, eller bare ta hele håret mørkere.

Jeg føler meg så forferdelig stygg nå for tiden :tristbla:

Natten har vært ok. Han har våknet et par ganger. Skulle stå opp 7.Nå sover han igjen og jeg har lyst til å dusje, men tør ikke for da begynner han alltid å skrike :lol:

Han har bæsjet litt, men langtfra nok. Vanligvis pleier alt å komme på en gang, men det har det ikke gjort nå. 3 bleier med litt i.

Skrevet

Angående ferien - det er ikke et alternativ å kjøre bil sydover da? Jeg vet ikke hvordan det er med en liten baby men.. Vi kjørte til Italia i sommer, og det var helt supert. Vi tok det ganske rolig på turen nedover og stoppet i flere kjempekoselige byer i Danmark, Tyskland og Sveits. Man skal jo ikke så veldig langt syd før det er et helt annet klima enn her hjemme. Bare Tyskland var som en annen verden. Og Italia er jo fantastisk. :yvonne: De er utrolig glade i barn der og, og tar dem gjerne med ut og spiser når som helst på døgnet virker det som. Jeg anbefaler i hvert fall det veldig!! :jepp:

Skrevet

Og du - jeg er BOMBESIKKER på at du er alt annet enn "forferdelig stygg"!!!!! Det er ikke mulig det! :klemmer:

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hårproblemet ditt! Håret mitt er flatt, og jeg MÅ dusje hver dag for at det skal se sånn noenlunde bra ut, men det tåler jo ikke huden min.. Og så mister jeg så masse hår! Føler jo jeg er på vei til å bli skallet :sukk: Jeg kjenner ihvertfall at det er mye tynnere nå enn for bare noen uker siden. Men det har vel gjerne noe med ammingen og sånn å gjøre at det er så vanskelig?

Hvis mannen din ikke tør å fly er det jo et alternativ å kjøre nedover, og da tilbringe en dag eller to i Tyskland på veien feks, siden dere har baby med dere :jepp: Men det er jo selvfølgelig enklest å fly, så jeg håper mannen din klarer det ved hjelp av beroligende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...