captiva Skrevet 23. desember 2010 #1361 Skrevet 23. desember 2010 (endret) GOD JUL til dere Endret 23. desember 2010 av *dream*
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #1362 Skrevet 23. desember 2010 Pappan dro ut nå. Jeg blir helt oppgitt av han altså, han takler ikke skrikingen, blir en helt annen person. Han er verdens snilleste vanligvis, og det er ikke noe vondt i han. Men det klikker for han når han hører skrikingen. Og jeg føler at jeg har to barn å passe på. Føler at han ikke syns jeg gjør det rette med Goffel, og blir veldig stressa ja Har hele tiden sagt at han får dra ut, men han har ingen steder å dra sier han... Nå dro han faktisk allikevel. Og det er helt fint for meg, orker bare ikke å ha han her når han er så sinna. Han skulle handle, vaske bilen og innom IKEA. Jeg tok opp Goffel da han dro, byttet bleie og gav han litt påfyll av pupp, og han sovnet! Hadde lovet mannen å fullføre skrikekuren Mannen sa at det var så typisk at han kom til å sovne når han dro, og så våkne og skrike igjen når han kom hjem igjen Jeg er veldig sikker på at det ikke er magevondt, tannfrembrudd eller andre smerter. Det er nok det at han merker at jeg er stresset og redd for at han ikke skal sovne, og at han blir overtrøtt. Jeg syns det er rart, for jeg tok meg verkelig sammen i dag første gang jeg la han.... Men det er den beste forklaringen. Har tusen ting å gjøre her i huset. Men mest lyst til å bare slappe av nå som det er stille. Gruer meg allerede til mannen kommer hjem, og neste legging... Heldigvis kan vi snakke om det, hva som skjer med han når han blir så sinna, og hvor fælt han syns det er selv, og hvor urettferdig jeg opplever det. Ellers tror jeg vi hadde fått større problemer. Kommunikasjon er det viktigste av alt!!
pusla Skrevet 23. desember 2010 #1363 Skrevet 23. desember 2010 (endret) Godt å lese at dere kan snakke om det. Det er utrolig viktig, for den tida man er inne i nå, er tøff for forholdet ja. Og man må samarbeide for å komme gjennom det GOD JUL Endret 23. desember 2010 av pusla
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #1364 Skrevet 23. desember 2010 Babyen sov i 1,5 time, men da han våknet var helvete løs igjen Han burde vært uthvilt og våken etter å ha sovet, men han ville bare sove mer, og var kjempesinna... Mannen kom hjem, og var irritert for at tiden han var ute var bortkastet. Jeg lot Goffern skrike litt, så tok jeg han opp og gav han pupp. Nå er han på badet med mannen og hører koselyder :rødme: kanskje han var sulten?? Kan det være økedøgn? men han spiste jo i hele går, og det hjalp ikke, og han spiste ikke spesielt mye i natt. Tydelig at det hjalp med mat nå ja, han ble blid
Neytiri Skrevet 23. desember 2010 #1365 Skrevet 23. desember 2010 Husk at øking kan holde på i flere dager, ikke alltid det øker på en dag/natt God Jul fra meg og Bumba
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #1366 Skrevet 23. desember 2010 Å, neytiri Håpet at du skulle komme inn hit, du er jo amme-eksperten! Hvordan vet jeg at det er økedøgn? Og kan det være det selv om han sov 4 timer sammenhengende to økter i natt? Skulle jo egentlig tro at han holdt meg våken i hele natt også?
Neytiri Skrevet 23. desember 2010 #1367 Skrevet 23. desember 2010 (endret) Å, neytiri Håpet at du skulle komme inn hit, du er jo amme-eksperten! Hvordan vet jeg at det er økedøgn? Og kan det være det selv om han sov 4 timer sammenhengende to økter i natt? Skulle jo egentlig tro at han holdt meg våken i hele natt også? hmm hvordan man vet det er øking.....ja er vel ikke alltid lett å vite men det jeg har latt merke til er at det blir minst 10 amminger i løpet av et døgn.....hos meg kommer økningen ved kveld/natt.....mens jeg vet hos andre kan det være øking på dagen. Barnet styrer dette veldig mye selv. Det som er viktigst å tenke på er dette......en nattamming tilsvarer 2 på dagen....det vil si at om man ammer på natta vil det være lettere å øke, men klart da må man opp og amme da Er det sånn at du ammer hver time eller sånn på dagen da siden han sover lengre økter på natta??? edit: forresten.......man kan få mindre melk i dagene man har mensen, stresser, o.l. .....beste tipset mitt ved økedager er å ta det med ro med barnet......noe jeg vet er vel ikke lett rett oppi jula ellers ligger det kanskje noe i linken i signaturen min som kan komme deg til nytte ang øking Endret 23. desember 2010 av Neytiri
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #1368 Skrevet 23. desember 2010 Jeg har ikke helt skjønt at han var sulten jeg... I går trodde jeg han bare var umulig, men han fikk mat ganske ofte allikevel. Merker at mengden har økt faktisk! Ville ikke gi han mat hele tiden i går for jeg trodde ikke at han var sulten, og han ble litt sinna ved puppen også, og jeg var redd han skulle få vondt i magen. Har visst ikke hatt økedøgn før vi. Får dessverre ikke muligheten til å bare amme og slappe av. 1. juledag skal vi til svigermor, men i dag og i morgen er vi hjemme hos oss da Håper han blir ferdig fort. Er det lurt å tilby det brystet som er tommest først?
Neytiri Skrevet 23. desember 2010 #1369 Skrevet 23. desember 2010 Jeg har ikke helt skjønt at han var sulten jeg... I går trodde jeg han bare var umulig, men han fikk mat ganske ofte allikevel. Merker at mengden har økt faktisk! Ville ikke gi han mat hele tiden i går for jeg trodde ikke at han var sulten, og han ble litt sinna ved puppen også, og jeg var redd han skulle få vondt i magen. Har visst ikke hatt økedøgn før vi. Får dessverre ikke muligheten til å bare amme og slappe av. 1. juledag skal vi til svigermor, men i dag og i morgen er vi hjemme hos oss da Håper han blir ferdig fort. Er det lurt å tilby det brystet som er tommest først? Hmm på et økedøgn vil du da noen ganger merke at han suger alikvel når det er nesten helt tomt *på tørr pupp hvis du skjønner* Da kan de bli sinna ja......og husk at magevondt får dem ikke når dem spiser mye morsmelk, overskuddet kommer evt. opp, MEN han kan jo reagere på kosten til mor og få magevondt..... tilby alltid det brystet du avsluttet på sist(om du ga begge bryst siste gang)......tomme bryst produserer mer melk
Superlilje Skrevet 23. desember 2010 #1370 Skrevet 23. desember 2010 Vi hadde økedager etter jeg var syk forrige uke. Da spiste hun gjerne hver time eller hver andre time hele dagen i 2-3 dager, men sov godt om natten. Ganske slitsomt. Det er jo ikke lett å vite at det er det, men hvis han er veldig grinete og det ikke virker som det er noe annet som plager han kan det godt være det Såvidt jeg har forstått er det lurt å la babyen ligge ved tilnærmet tomt bryst, fordi da stimuleres det og kroppen skjønner at her er det for lite melk. Jeg håper dagene i julen blir litt bedre enn de siste dagene deres nå da! God Jul!
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #1371 Skrevet 23. desember 2010 Føles veldig godt å vite hva det er for noe hvertfall. Var veldig nært at vi dro til legevakta kl 16 i dag! Lurte på om han hadde ørebetennelse, eller vondt i halsen. Han har tømt det ene brystet helt, sovnet ved puppen, og ble lagt våken i kurven sin. Sovnet uten å sutre i kurven Mannen er blid, og jeg er blid, og vi jukser og lager julamat i dag, og skal straks spise Det er vi som skal lage maten i morgen også, så greit å ha øvd Foreldrene mine kommer til oss.
Superlilje Skrevet 23. desember 2010 #1372 Skrevet 23. desember 2010 Så bra at ting går bedre nå i kveld
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #1373 Skrevet 23. desember 2010 Puh, nå har jeg tatt julerunden min 22 dagbøker, en halvtime og forskjellige morsomme smileys hos alle Babyen sover, mannen har fått en julegave av meg, og jeg har fått en av han :rødme: Vi har spist lefse med ribbe God jul!
Dine Skrevet 24. desember 2010 #1375 Skrevet 24. desember 2010 Riktig god jul Goffel, Pupsilure og Pupsiluremannen!!!! Håper dere får en kjempe flott feiring hos dere og det er godt at Goffel hadde god apetitt og spiste skikkelig. Skummelt å måtte dra på legevakten, men så blir man nok fort litt engstelig med de små babyene.. Og det er jo ikke rart i det hele tatt! Vi snakkes helt sikkert i løpet av julen - jeg klarer nok ikke holde meg unna altfor lenge Mange juleklemmer fra nedi dalen her
Pupsilure Skrevet 24. desember 2010 Forfatter #1376 Skrevet 24. desember 2010 Vi har hatt en hyggelig julefeiring. Spiste god mat kl 17, Gofflus sovnet akkurat til vi skulle spise, og sov i tre timer! Jeg fikk dele ut gavene, og fikk masse fint Goffern fikk mest tror jeg. Han fikk lov å dra litt i papiret, og lekte med matboksen han fikk, og i gavebånd Søtnosen :rødme: Matboksen gikk i gulvet noen ganger, og han var tydelig opptatt av den. En kul retro-matboks Pappa er skikkelig full nå han og mannen sitter i dype samtaler her. Nå brøt de litt håndbak, og pappa utbrøt: Du er den sterkeste *mannens navn* jeg har brutt håndbak med :ler: Hadde ikke tillatt så mye fyll hvis Gofflus var litt eldre og skjønte noe av dette her, men foreløpig går det greit. Jeg og mamma er helt edrue da
Pupsilure Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #1378 Skrevet 25. desember 2010 Den årlige julelunsjen hos svigers er gjennomført, og med en blid Goffel De begynte å legge seg litt oppi oppdragelsen, og det likte jeg ikke helt. Tanten til mannen mente at han bare skal gråte helt til han besvimer Syns det er drøyt. Og svigermor sier at jeg skjemmer han bort hver eneste gang vi møtes... Han hadde sovet lite før vi dro, og jeg trodde det skulle bli skikkelig vanskelig, og mye hyling, men han var overraskende blid Gav tegn til å være trøtt et par ganger, men når jeg tok han med bort ble han kjempeblid og smilte hele tiden. Etter ca to timer ble han urolig, og vi fortet oss på med klær og dro. Han sovnet i gangen i bilstolen sin Han sover fortsatt i vogna si. Løftet han over i den i garasjen, og han våknet ikke noe særlig av det. Natten var fin frem til 7, da fikk jeg han ikke til å sove igjen. Han hadde ubehag, men jeg klarte ikke å løse det. Mistenker at det kommer en bæsjebleie snart Mannen overtok 9.15. Og hadde han lenge. Satt stor pris på å få sove mer! Og nå er det mannen som får sove litt.
Becky1 Skrevet 25. desember 2010 #1379 Skrevet 25. desember 2010 Var visst en stund siden jeg hadde lest her, for ble noen sider å lese. Fikk ikke lest alt like nøye. Har en mann som maser om jeg ikke kan komme å legge meg snart . Synes fortsatt du er råtøff som står på og ikke gir opp. Hva skjedde etter forrige skrikekur egentlig? Gikk ting litt gradvis over til det gamle igjen? Uansett, så vet du hva som funker nå. At ting går opp og ned er vel bare å forvente. Er utrolig vanskelig å være konsekvent hele tiden. Håper det "bare" er en ny skrikekur som må til. Selvsagt ikke til han besvimer . Slitsomt med "velmenende råd". Spesielt når det kommer fra svigerfamilien. De bør trå veeeldig varsomt. Har begynt å drikke mye mer brus etter at jeg leste at du ikke kan drikek det. Er akkurat som om jeg må nyte det nå, mens jeg fortsatt har sjansen. Cola light er vel egentlig ikke det beste for en lille, men mener nå at jeg gjør det bra nok likevel Håper natten blir fin . Er forresten enig ang alkohol i jula med små barn. Der kommer jeg til å være streng med familien (les: svigerfar).
Pupsilure Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #1380 Skrevet 26. desember 2010 Hei Becky Jeg var veldig tøff mens skrikekuren holdt på, men siden vi så så gode resultater, stoppet jeg litt, ville ikke presse han mer. Syns det er greit at det er litt vanskeligere noen ganger. Hadde ikke som mål at han alltid skulle legge seg uten problemer. Han er fortsatt ganske flink til å legge seg. Syns ikke at han har blitt noe særlig dårligere, jeg bare trodde det noen dager, at han trengte ny skrikekur. Det som ødelegger leggingen er ofte ubehag eller overtrøtthet. Hvis alt er i orden sovner han fint av seg selv uten byssing/pupping/skriking. Tegnene hans er blitt mindre tydelige, så jeg synes det er blitt vanskelig å skille lydene fra hverandre, og lyden for mat "NEH" er helt borte. Han var derfor kjempesulten en dag han hadde økedøgn uten at jeg skjønte hva det var ---------- Nå er han lagt. Han ble stuptrøtt kl 18. Ville nesten ikke ha puppen engang, bare bet meg, og sovnet. La han, så får han heller få mat igjen når han våkner. Han bæsjet sist på tirsdag, og jeg syns det er på tide igjen. det virker som det plager han... Han har ikke fått noe MME eller grøt på flere dager, så han bør ikke være forstoppet. Har gitt han malt både i går og i dag. Gav han litt vann også, han drakk 40 ml. I dag har han dusjet sammen med meg. Det er så koselig Han fikk masse vann i ansiktet, men brydde seg ikke noe særlig om det. Det var ikke med vilje, men tenker at det bare er greit med alt han er vant med. Husker selv at jeg var veldig vanskelig på det området når jeg skulle dusje som liten. Tør fortsatt ikke å dukke hodet under vannet i basseng Jeg tror det er viktig at barna lærer å ikke være redd for ting tidlig. At foreldrene passer på hvordan de reagerer hvis barnet slår seg f.eks. Allerede bruker han meg som referanse på hvordan han skal reagere Så jeg passer på å late som ting er helt greit selv om jeg tenker at jeg syns synd på han f.eks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå