Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nok søvn er superviktig ja. Min klarer heller ikke å være våken mer enn 2 timer i strekk... Her er det så viktig at om hun får 12 maten litt for sent (30 min) så er det krise,og hun får ikke spist og dermed ikke sovet skikkelig. Kjenner meg veldig igjen i det du sier om at når man er hjemme og gjør de vante tingene går alt på skinner,om ikke er det ikke like lett :sjenert: Jeg har en sovebaby,sover masse. De er jo forskjellige på det og :)

Håper han fikk sovet og at dere får en fin dag :nigo:

En time fra M til s (er S der hvor det er et stort senter,eller et annet s?) isåall :dåne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, en hel time fra M til S!! :sjokkert:

Mannen var også på M i går og i morgen må vi en tur på S for å hente lammeskinnsposen som har vært til rens der :)

Var en tur på hjemmestedet ditt i går også, for hun venninnen min som jeg var på lunch med bor der når hun ikke bor i utlandet (siden hun er derfra), men var bare en svipptur for å kjøre henne dit. Fikk ikke dratt innom senteret der engang :fnise:

Skrevet

:nisse: Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! :nisse:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Skrevet

hmmm rart for her er Bumba mye flinkere når vi er på farta en når vi er hjemme! Er nesten som hun kjeder seg hjemme og blir grinete rett og slett!

lurer på hvor mye søvn de egentlig trenger nå :klø:

var det så mye julerush mellom senterene :hakeslepp:

Skrevet

S som i kjøpesenter ST..... Tar vel normalt ca 10-15 minutter å kjøre mellom sentrene, men vi brukte altså 1 time. Forferdelig kjedelig å sitte i kø. Heldigvis sov babyen, ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, hvis han hadde skreket.

Hvor mye koster det å rense lammeskinnsposen, Dine? Tror du kan være glad for at du ikke fikk dratt innom senteret på hjemstedet mitt :fnise:

Takk i like måte, Milla :nissegutt:

Ble ikke mer enn 30 minutter med soving. Har vært grining, sutring, magemassasje, promping, pupping, leking, prøve med mer klær/mindre klær osv i 4 timer nå :dåne: :dåne: Kommer oss aldri av gårde vi :sjenert: Mannen skulle sove, og mamma venter på oss, og Goffern har ødelagt alles planer :sukk: Og snart blir det for sent å dra, fordi han skal legge seg kl 19 :lol: Jeg klarer ikke annet enn å le av hele greia jeg altså :ler: har tusen ting å gjøre, men får ikke gjort noe. Har ikke lyst til å ha med meg en hysterisk baby på besøk :sur:

Tror forrsten han må bæsje! Men hvordan skal vi hjelpe han?? han har fått malt og magemassasje. Men ikke sviskesaft, eller å putte q-tips i endetarmen :sjenert: Jeg tror jeg skal prøve sviskesaft nå!

Skrevet

Tror du kan være glad for at du ikke fikk dratt innom senteret på hjemstedet mitt :fnise:

måtte le :lol: ikke mye å se på der alikevel!

uff stakar...noen ganger klikker Bumba sånn når vi egentlig skal noe....da må jeg bare ta en grinete unge med meg...hun sovner som regel i bilen/vognen.

Skrevet

Koster 350 kr - så det er ikke gærent i det hele tatt. Håper vi blir fornøyde :Nikke:

Nei, regner ikke med jeg gikk glipp av så mye på det senteret nei, så føler det ikke er et stort tap ;)

Skrevet

Mens jeg laget sviskesaft på kjøkkenet hører jeg mannen stønne høyt, det viste seg at Goffel hadde bæsjet, og det gjennom klærne, og ned i sofaen :dåne: rart at vi ikke hadde hørt det, for vi hadde sittet å snakket rolig med han og tulla litt. Han hadde ledd masse, uten at vi skjønte hvorfor :ler: Fikk vasket sofaen, med vann, men burde nok bruke noe vaskemiddelogså. Stoff-sofa :sukk: Men glad for bæsjebleien da :)

Gav han likesågodt litt sviskesaft også, siden jeg først hadde laget den. Det pleier som regel å komme en ladning til. Og nå er han fortsatt grinete, så tror det er noe på vei. Fikk han til å sove på sofaen ved siden av meg i en halvtime, men så våknet han, og nå skriker han igjen. Mannen klikker :(

Skrevet

Her har vi også gått glipp av noen reale bæsjebleier når tulla har sitti i vippestolen og vips så har det gått gjennom alt :fnise: Rart hvor avslappet forhold man får til bæsj og sånt når man har baby i hus altså!

Her kan godt tulla bli urolig hvis vi må forstyrre henne i søvn for å dra avgårde, men det hender jo man har avtaler som gjør at man bare må. Men det hjelper alltid å sette henne i bilstolen og å kjøre. Da roer hun seg igjen, bevegelse er tingen her :)

Håper skrikingen har gitt seg :klemmer:

Skrevet

For en dag altså :dåne: Den har vært helt forferdelig, og den er enda ikke slutt. Han ligger å sutrer enda. Men ser det an litt til før jeg går inn igjen. Han sov i bilen, ca 1 time +, resten har vært skriking. Skjønner ikke hva som er problemet jeg altså. Har tatt på dentinox for sikkerhetsskyld... :(

Skrevet

:kose:

stakkars dere som har hatt en sånn dag! Er virkelig ikke lett å skjønne disse babyene alltid altså,tenk om de bare kunne fortalt hva som er problemet.

Her blir kvelden ille om søvn og mat ikke har vært på rett tid før på dagen...

Skrevet

Uff får vondt av dette nå jeg....stakar lille Goffel som blir ikke bra i magen da......håper virkelig at han vokser dette av seg snart!

Merker du noe forskjell etter han begynnte med mme, altså at han får bæsjet sjeldnere??

Skrevet (endret)

Så slitsomt :klem: Håper det går bedre i dag og i natt, så dere kan får en fin dag i morgen :Nikke:

Håper forøvrig at jeg får et så avslappet forhold til bleie-innhold den dagen det dukker opp en tass hos oss også :fnise: Tror ikke jeg hadde vært særlig avslappet om en baby bæsjet ned stoff-sofaen vår nå iallfall :ler:

GOD JUL!

:nisseblunk:

Endret av Zia
Skrevet

Håper forøvrig at jeg får et så avslappet forhold til bleie-innhold den dagen det dukker opp en tass hos oss også :fnise: Tror ikke jeg hadde vært særlig avslappet om en baby bæsjet ned stoff-sofaen vår nå iallfall :ler:

Det kommer automagisk det! :fnise:

Goooood jul, Pupsilure! :klemmer:

Skrevet

Det er rart hvor avslappet man blir ja :ler: Sofaen er allerede utsatt for flere doser med gulp, så går nok greit med litt bæsj også ;)

Har funnet ut at ULL står for ulykke :frustrert: Han har to ullbodyer og begge to er blitt bæsjet ut og ødelagte på kort tid. Klinte på vanish som egentlig ikke skal tas på ull, og det tok vekk nesten alt, og plaggene ble ikke ødelagte :tommelsmil: Han bæsjer nesten aldri gjennom, og når jeg for en gangs skyld har på ullbody så skjer uhellet :fnise:

Utrolig nok har natten vært kjempefin!! Men han måtte sove sammen med meg. Lot han sovne med pupp i munnen, og etterhvert gikk det bra uten. Vi sovnet ca 23, og han våknet for mat 4 og 8, og så stod vi opp 10. Oppvåkningene var korte, og han sovnet igjen med en gang! Tror ikke vi har hatt en så fin natt på lenge jeg :sjenert: Kanskje han bare trengte nærhet?? Prøvde først å puppe han i søvn og legge han sovende i kurven, men det gikk ikke. Han våknet så fort jeg la han ned. Og da fikk jeg ideen om å la han ligge med puppen i munnen å sove.

Han bæsjer ikke så ofte lenger, ca hver 4.-5. dag. Har ikke merket noen forskjell etter MME, hverken på lukt, mengde, eller noe annet.

Skrevet

God jul til dere også w015.gif

Tar runden i kveld :jepp:

Skrevet

Kanskje han føler seg ekstra fri og god i Ull-klær? :vetikke::fnise: Tilbake til naturen liksom - bare å slippe seg løs :roll:

:fnise:

Bra at natten gikk fint! :tommelopp:

Skrevet

:fnise: Ja, kanskje det :jepp:

Marerittet fortsetter :sukk: akkurat det samme i dag... Hva gjør jeg?! planen foreløpig er ny skrikekur. Jeg er ganske sikker på at det eneste som plager han er at han er trøtt. Sitter ved siden av kurven hans nå. Jeg orker ikke dette jeg :sur:

Skrevet

:klemmer:

tror du han reagerer på at pappan er hjemme om dagen,at ting ikke er som de pleier? at han blir urolig av det? pappan blir utålmodig når han skriker,da blir sikkert du litt stressa og det smitter ove rpå goffel. bare gjetter jeg nå altså.

Sånn som du skrev med rutiner osv kjenner jeg meg så godt igjen i,og tror det lurerste du gjør nå,er å gjøre som dere pleier.

tror og det er lurt å la han skrike litt,for begynner du å ta han opp igjen nå,så er kanskje det du har gjort i det siste bortkastet :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...