Neytiri Skrevet 20. desember 2010 #1321 Skrevet 20. desember 2010 hmmm ok da har jeg kanskje misforstått litt. Vet at du ikke får vellingpakkene i norge, men hvis du lager velling med grøtpulver er ikke det MYE tynnere en grøt :klø: Trodde grøt var blandet med vann mens velling med mme, da blir det MYE mindre grøtpulver hvis du blander i flaske med mme.......eller? Men antikolikk flasker hjelper ihvertfall å minske luftintaket? han er vel vandt til å gape høyt for pupp vettu, så kanskje små sugeforvirring...... uansett om vi ikke har begynnt har har jeg skjønt at når man introduserer ny mat skal det være gradvis, og gjerne tidligere på dagen i tilfelle magevondt, eller evt luft i magen. Så kanskje bare gi noen skjeer for at magen hans får venne seg til grøt? Håper veiingen går bra i morgen, nå har du jo vært så flink og stått på
captiva Skrevet 20. desember 2010 #1322 Skrevet 20. desember 2010 Uansett om goffel har lagt på seg for lite,så synes jeg du skal være stolt av deg selv,for du prøver alt,og vil det beste for babyen din og jeg er ikke i tvil om at med en gang dere får igang fast føde ordentlig kommer han til å legge fin-fint på seg Var det som Neytiri skrev jeg mente og,at det er lurt å begynne med å gi nye ting på morningen,til de er vant til det. Masse lykke til i morgen
Pupsilure Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #1323 Skrevet 20. desember 2010 Joda, det går jo an å lage en tynn grøt blandet med MME, men det blir kanskje ikke så stor forskjell om jeg gir det, eller om jeg ammer først, og deretter gir noen skjeer med grøt. I magen hans blir jo alt blandet uansett, og blir omtrent det samme? Grøten er blandet med MME/MM og vann Tror mengden blir omtrent den samme om jeg gir noen få skjeer grøt, eller blander grøtpulver i stor flaske. Ja, han er kanskje litt sugeforvirret. Eller så er det nesen som plager han. Er ikke helt frisk fra forkjølelsen enda, ble verre igjen. Det kan jo bare ha vært tilfeldig at han ikke ville sove i dag eller i går. Men lett å tenke at det hadde noe med grøten å gjøre. Gav ganske mye i dag egentlig. Kanskje to-tre spiseskjeer. Fylte et helt shotte-glass
Pupsilure Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #1324 Skrevet 20. desember 2010 Tusen takk for lykkeønskninger Han er jo i fin form, så tror han har det bra, selv om han ikke har lagt på seg det han bør. Og det verste som kan skje er jo at hs gir oss råd om hva vi skal gjøre for at han skal legge på seg, om det er MME eller fast føde Er litt spent på hvor lang han er nå også, siden han var lengre enn han skulle i følge kurven sin sist gang
Neytiri Skrevet 20. desember 2010 #1325 Skrevet 20. desember 2010 Joda, det går jo an å lage en tynn grøt blandet med MME, men det blir kanskje ikke så stor forskjell om jeg gir det, eller om jeg ammer først, og deretter gir noen skjeer med grøt. I magen hans blir jo alt blandet uansett, og blir omtrent det samme? Grøten er blandet med MME/MM og vann Tror mengden blir omtrent den samme om jeg gir noen få skjeer grøt, eller blander grøtpulver i stor flaske. Ja, han er kanskje litt sugeforvirret. Eller så er det nesen som plager han. Er ikke helt frisk fra forkjølelsen enda, ble verre igjen. Det kan jo bare ha vært tilfeldig at han ikke ville sove i dag eller i går. Men lett å tenke at det hadde noe med grøten å gjøre. Gav ganske mye i dag egentlig. Kanskje to-tre spiseskjeer. Fylte et helt shotte-glass hmmm nå er jeg usikker......men tror uansett at kanskje både konsistens og mengde kan være avgjørende for tilvenning av tarmene til Goffel. Han har jo hatt kolikktendenser, og det tyder på underutviklet tarmsystem, da vil det også være sånn når man introduserer fast føde at det må til gradvis så tarmene venner seg til det.........igjen er bare min teori. men du har jo sagt at han har vært mindre lysten på pupp....og tenkte først at han kanskje var mer glad i flasken da han har fått noen måltider av det, men nå som du sa at han har vært så tett kom jeg på at da kan dem være urolig ved brystet fordi de får så vondt av vaccum effekten.....bare sånn å tenke på.... shotte grøten ja nei ikke lett å vite hva de små reagerer på....er nok derfor de rådlegger å prøve en matsort av gangen(mener når vi tenker å prøve flere type mat etterhvert), sånn at man kan utelukke hva de ikke tåler. og enig med Dream, synes du skal være stolt over at du faktisk prøver, og at Goffel vokser er vel ingen tvil om tror jeg....tror han har passert Bumba nå, for hun er jo akkurat 6kg nå
Neytiri Skrevet 20. desember 2010 #1326 Skrevet 20. desember 2010 Tusen takk for lykkeønskninger Han er jo i fin form, så tror han har det bra, selv om han ikke har lagt på seg det han bør. Og det verste som kan skje er jo at hs gir oss råd om hva vi skal gjøre for at han skal legge på seg, om det er MME eller fast føde Er litt spent på hvor lang han er nå også, siden han var lengre enn han skulle i følge kurven sin sist gang glemte forresten alltid å spørre. Når du fikk vite at han ikke la på seg nok og derfor måtte du gi han litt ekstra med mme. Er det sånn at du har såpass mye melk i puppa at han får for mye formelk?? eller bytter du bryst for fort?
Pupsilure Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #1327 Skrevet 20. desember 2010 Jeg tror ikke jeg har så innmari mye melk, så tror heller det er det at han avslutter måltidet for fort... Ammer stort sett det ene brystet av gangen bare, og fikk beskjed om å ta begge til hvert måltid, men syns han har mistet interesen etter ett, så har egentlig ikke gjort det så ofte. Han har nok ikke fått i seg nok av den feite melken, for de gangene jeg har gitt begge puppene så har han nok bare tatt formelken fra begge. Han blir så utålmodig hvis det ikke kommer fort nok! Og når han spenner seg, kaver og sutrer, og ikke vil ha puppen er det ikke så greit å fortsette ammingen.
Neytiri Skrevet 20. desember 2010 #1328 Skrevet 20. desember 2010 OK bare lurte jeg.....stusser på at de mente du skulle gi begge til samme måltid, for hvis han ikke tømmer det første så vil han aldri få den næringsrike melka som kommer på slutten. Er han utålmodig skjønner jeg at amminga ikke er noe kos. Her merka jeg at Bumba ble sånn ved 4mnd.....hun kava litt, sutra og slikt......da tok jeg en pause, satt hun opp og spurte henne om hun ikke var sulten.......ga henne biteleke eller noe, og merka da fort om hun var sulten igjen........da prøvde vi igjen, og da før ga jeg henne beskjed at da måtte hun ikke kave sånn hvis hun ville ha mat..... vet det høres kjempeteit ut, men det funker! virker som hun forstår tonen når jeg snakker med henne sånn....og da går det ofte bedre. Kan også være en ide å amme 2x samme bryst hos deg. altså 2 måltider høyre og så 2 måltider venstre...... men til og med meg som er veldig for amming mener at det skal være kos i det, er det ikke det er det kanskje grunn å prøve noe annet. Synes uansett du har vært utrolig flink, tålmodig, og sterk tross magesmerter og søvnproblemer hos Goffel.
Dine Skrevet 21. desember 2010 #1329 Skrevet 21. desember 2010 Håper det går fint hos både hs og fysio i dag og at det ikke blir altfor mye for lille Goffel
Pupsilure Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1330 Skrevet 21. desember 2010 Gikk veldig bra på hs Nå ligger han akkurat på kurven sin i vekt og lengde. 6500 gram og 65 cm. Han ble selvfølgelig overtrøtt, og sovnet så fort vi satt han i bilstolen inne på hs etter at vi hadde veid og snakket. Tenkte at det kom til å bli kjempehyling hos fysio, men det gikk overraskende bra Han fikk sovet 30 minutter i bilstolen først, og var blid og fin hos fysio. Nakken hans er kjempefin nå! Og han bruker begge armene fint. Vi fikk se på en oversikt når de skal klare forskjellige ting, og han ligger omtrent der han skal. Neste steg er å støtte seg på håndflatene når han ligger på magen, og holde på med leker mens han ligger på magen. Og rulling da. Fikk noen øvelser for å stimulere til rulling. Han er hos kusinen min nå, for jeg trengte litt pass for å gjøre litt ting hjemme. Pakke inn julegaver bl.a. Men skal snart dra å hente dem begge og dra på shopping.
Dine Skrevet 21. desember 2010 #1331 Skrevet 21. desember 2010 Så bra det gikk fint hos hs og fysio!!! Da har han jo gått opp riktig i vekt og det hele og det var jo det du har tenkt mest på, om jeg har forstått riktig? Spennende å se hva de skal og bør lære innen den og den tiden, da kan man jo trene litt på det også
Pupsilure Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1333 Skrevet 21. desember 2010 Ja, er veldig lettet nå Han ligger akkurat der han skal både med vekt, lengde og motorikk Har kjøpt hipp mme i dag, og håper det vil gjøre nettene våre lettere Har vært en hektisk dag. Først helsestasjon, så fysio, levere Goffel hos tante, pakke inn julegaver hjemme, hente Goffel og tante, dra på favorittsenteret mitt M, sitte i kø i en time fra M til S :dåne: Handle litt på S, kjøre innom kiwi, og så slippe av tante hjemme hos henne, og komme meg inn døra med baby og masse poser! Puh!
Neytiri Skrevet 21. desember 2010 #1334 Skrevet 21. desember 2010 Så flott med så fin vektoppgang, han har passert Bumba nå Må si du er utrolig effektiv, jeg får liksom aldri dagene mine til å se så travle ut som dine snart jul
Pupsilure Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1335 Skrevet 21. desember 2010 Vekt/lengde/hodeomkrets: 19. august: 3570 gram, ho 36,5 ikke målt lengde 22. august: 3200 gram 30. august: 3650 gram 14. september: 4260 gram 30. september: 4640 gram, 56 cm, ho 39 22. november: 5830 gram, 63 cm, ho 41 21. desember: 6500 gram, 65 cm, ho 42
Neytiri Skrevet 21. desember 2010 #1336 Skrevet 21. desember 2010 Må le litt......Bumba er også 42 rundt hodet, men er ikke mer en 59,5cm og 5970g.....tjukk i hodet da eller
Pupsilure Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #1337 Skrevet 21. desember 2010 Det var en veldig travel dag ja! Angrer på at jeg laget to avtaler på en dag. Og stakkars Goffel ble så trøtt når vi var hos helsesøster. Da hadde han vært våken i ca to timer. Det er vanskelig å ha avtaler når babyen ikke orker å være våken mer enn to timer av gangen Tar jo litt tid å gjøre han klar og komme oss dit. Og veldig vanskelig å skulle time søvnen riktig. det beste ville egentlig være å bare holde oss inne hele tiden, men det går jo ikke Da har vi gode rutiner, og alt går helt etter boka Han har sovet veldig mye i dag. Våknet ca 8.30, sovnet 10,30. Våken fra ca 11.15-13. Og sov mer eller mindre hele tiden fra 13-17 mens vi var på shopping og i bilkø. Ble trøtt igjen kl 18.30 hjemme :dåne: La han, men har sutret mye siden da. Han fikk 170 ml med hipp mme. Og sovnet, men våknet etter ca 30 minutter. tror han hadde luftplager, så jeg tok han opp og tok magemassasje på badet. Kjente at det var mye luft der, men fikk det ikke ut. Håper det ble flyttet såppas på at det kommer lett ut av seg selv. Enda mer sutring etterpå, så jeg måtte frem med puppen. Men etter litt sutring da så sovnet han. Håper han sover en stund nå, for mannen er på vei hjem med pizza
Neytiri Skrevet 21. desember 2010 #1338 Skrevet 21. desember 2010 Hvor mange timer i døgnet tror du Goffel sover sånn sirka???synes han sover mye mer en Bumba jeg :klø: her synes jeg det er umulig på ettermiddag(rundt 16) å få lagt henne, eneste som funker er en trilletur, men er for kaldt nå disse dagene da........
Pupsilure Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #1339 Skrevet 22. desember 2010 Skal vi se, han sovner mellom 19 og 22, og stort sett er han våken ca 2 timer totalt i løpet av natten for spising og eventuelt andre ting, før han står opp i 9 tiden. Fra 9 og til han legger seg for kvelden er han våken ca 7 timer. Det vil si at han sover ca 15 timer i døgnet. Men det er hvis alt går som det skal. Det er ofte at søvnen blir ødelagt av at vi skal noe, eller ubehag, og da blir det kanskje 3-4 timer mindre. Vanskelig å svare helt på... Men tror det er sånn ca riktig Nå vil han ikke sove Stod opp 9, og har prøvd å få han til å sove i over en time nå. Vi skal levere julegaver, og jeg er veldig avhengig at han får nok søvn, ellers blir det bare stress og ikke noe koselig å ta han med på besøk. Det er nesten så han merker at det er viktig for meg at han sover, for det er som regel da han blir vanskelig! Vi skulle egentlig vært på hjemplassen min om en time, men det går jo ikke.
Neytiri Skrevet 22. desember 2010 #1340 Skrevet 22. desember 2010 Ja ok, hvis jeg teljer så tror jeg Bumba sover ca 13 rimer i døgnet, så litt mindre en Goffel. Men teknisk sett er hun "yngre" en din på korrigert alder. Barna kjenner når vi skal noe det er absolut noe vi merker til, er da hun blir vanskelig håper dagen blir fin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå