Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner det, Dine :klemmer: Får sikkert tatt med meg noen andre hvis du må avlyse, så ikke tenk på det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra :)

Jeg har veldig lyst å bli med, men må nesten se det an litt, så forhåpentligvis så orker jeg ;)

Jeg gir beskjed hvertfall!

Skrevet

Natten var kjip... Han sovnet 22, og jeg fikk ikke sove før 23.30 (har litt søvnproblemer for tiden). han våknet 1, og jeg lot han sutre til 1.30, for å få han til å roe seg selv. Gav opp kl 1.30 og puppet han i søvn. Jeg sovnet ca 2. Så våknet han igjen 3.30 og endelig kom bæsjebleia vi har ventet på :tommelsmil: Han sovnet av seg selv kl 4.30. Og så måtte vi stå opp 7 :Gjesp: Så jeg sov altså 1,5 +1,5 + 2,5...

Leverte han hos barnevakten og dro på bassengtrening. Deretter tok jeg en tur på barnas hus og kjøpte en LilleLam dress på tilbud, som jeg har ventet på :nigo: Og så hentet jeg babyen og dro til manuellterapeuten. Snakket med henne om meg også, og er satt på venteliste for behandling. Er nødt til å ta tak i ryggproblemene mine.

Jeg og Goffern sov fra 15-17, og nå har papsen lekt med han mens jeg har laget middag. Han er blitt trøtt, så de er på badet nå, og jeg overtar vel leggingen straks :)

Gav han forresten en skje grøt i dag!! :overrasket: Er veldig spent på hvordan det går. Håper han ikke får vondt i magen.

Skrevet

Spennende med grøten da, ga du det tidlig eller til kveldsmat??

de anbefaler dagtid først for å se om de tåler det.....

når skal Goffel veies igjen da?

håper ellers dere får en fin helg :klem:

Skrevet

Jeg gav det til kvelds, visste ikke at det er lurt å gi det til frokost :( Ser ut til at det har gått bra foreløpig. Han fikk bare en skje.

Han har vært litt ustabil i kveld, men virket ikke som han har hatt noe smerter. Ville bare ikke legge seg. Våknet igjen etter en time. Men jeg pakket han ut, rørte litt på bena hans og han fikk prompet litt, og så pakket jeg han inn på nytt, og da ble det stille. :)

Skrevet

ja de anbefaler å begynne å gi grøten tidligere på dagen, sånn at man ikke risikerer våken netter....men men du merker det vel fort om han får vondt tenker jeg ;)

hvordan likte han det, var det tjukk eller tynn grøt da?

Skrevet

Dro innom jobben og traff på sjefen.. Yikes! Gikk bra heldigvis, men fy det satte en støkk i meg. Men da har jeg klart det også ;)

:5:

Vi hopper heller av i svingen :jepp:

Ble ikke Bolla til ved at foreldrene hoppet av i feil sving? :fnise:

Blir spennende å høre hvordan bleia blir etter grøten :ler: . Har skjønt at det er veldig lite som skal til. Hehe, husker Dagfinn Lyngbø hadde om det i et av showene sine :ler:

Gøt ay du legger ut så mye bilder av Goffern på face. Synes fortsatt han har så utrolig kult utrykk. Han er likson to cool to be cool. Litt sånn "Skjer'a?" :ler: . Klarer ikke helt å beskrive det, men digger uansett utrykket hans :nisse:

Skrevet

:fnise:

Skrevet

:5:

Jooo! Det stemmer!! :ler:

Jeg tenkte mitt da Pupsilure skrev at det ikke skulle bli noen bebis her på en stund, vi hopper av i svingen! :opplyser::fnise: Viffårnåsepådet! tenkte jeg da! :ler:

Skrevet

Uff ja, gruer meg til å få skikkelige bæsjebleier! Morsmelkbæsjen lukter jo nesten ingenting...

Morsomt at du liker uttrykket hans, Becky :ler:

Skal ikke ha noe ny baby enda, altså! Men vet at hoppe av i svingen ikke er det tryggeste :sjenert: Men nå blir det ikke så mye :sengekos: at det gjør noe, så satser på at det går bra :jepp:

Hoppet av i feil sving :fnise: :fnise:

Skrevet

hehe, ja der ser du hva svingen kan bidra med :fnise:

Skrevet

Goffel fikk MME kl 24 i natt, vekket han for å gi den (da hadde han sovet i 3 timer) og han sovnet igjen med en gang. Han sov i ca 5 timer, fikk pupp, sov i 2 timer, fikk pupp og sov i ca 3 timer :nigo: Vært en veldig fin natt. Lite skriking.

Han ville opp i 10 tiden, og lekte i to timer, og fikk pupp. Sleit litt med at han skreik, virket som han måtte rape, men kom ikke noe. Men da jeg la han ned i kurven sovnet han uten å gråte. Håper han sover en time til. :)

Grøten gikk da altså bra, og han får større porsjon i kveld :jepp: Hvor mye skal jeg gi i kveld?? To skjeer? Mer?

Skrevet

Så bra at han ikke har reagert noe på grøten og at han er så flink til å sove :hoppe:

Skrevet

Siden den første skjeen gikk så bra, kan du vel prøve med 3 skjeer - det ville i allefall jeg ha gjort ;)

men jeg er nok litt radikal :ler:

Hvorfor vekker du han når han sover?

Jeg fikk høre av helsesøster så lenge de sover har de ikke behov for mat, men det er min helsesøster - kanskje du har fått tidsskjema for mating til din helsesøster? :klø:

:klemmer:

Skrevet

Jeg gav han ca 3-5 skjeer for noen timer siden :jepp: Vanskelig å vite helt hvor mye det ble, for så mye ble spyttet ut igjen :ler: Det har gått bra foreløpig :nigo: Grunnen til at jeg vekket han for mat var fordi jeg skulle legge meg selv, og heller ville gi han flasken da enn at han vekket meg kort tid etterpå :) + at han roer seg lettere når jeg vekker han og gir mat, for da er han så døsig, og sovner igjen med en gang. Hvis han får våkne av seg selv, og kanskje skrike litt tar det lenger tid :) Men jeg vekker han ikke for puppen.

Jeg og mannen skal spise macdonalds-mat i dag. Jeg skal ha kyllingnuggets og milkshake :sikle: Jeg skal dra ut å kjøpe til oss om et par timer. Må legge babyen først, tror jeg.

Har funnet ut at jeg må være nøyere med å få ut luft fra tarmene hans før han skal sove. Tidligere har jeg tatt sirkelbevegelser med flat hånd utenpå klærne, og har ikke synes at det har hjulpet noe særlig. Men etter å ha lest noe Neytiri skrev, har jeg begynt å gjøre det rett på huden, med et par fingre og med olje, og jeg må si det funker!! :tommelsmil: Kjenner det bobler under der, og når jeg presser bena opp etterpå promper han masse :fnise::jepp:

Skrevet

Så kos med mat fra Mc'ern og kjærestetid :rødme:

Jeg forstår deg veldig godt at du velger å vekke han for å gi han mat mens han er døsig :Nikke:

Skal se det blir en mer roligere gutt nå, når du gir ham grøt :jepp:

Og ved fire måneders alder skal de begynne å roe seg også - da er de jo passert spedbarnsstadiet og er en baby :ler:

:klemmer: Kos deg masse i kveld.

Skrevet

Har funnet ut at jeg må være nøyere med å få ut luft fra tarmene hans før han skal sove. Tidligere har jeg tatt sirkelbevegelser med flat hånd utenpå klærne, og har ikke synes at det har hjulpet noe særlig. Men etter å ha lest noe Neytiri skrev, har jeg begynt å gjøre det rett på huden, med et par fingre og med olje, og jeg må si det funker!! :tommelsmil: Kjenner det bobler under der, og når jeg presser bena opp etterpå promper han masse :fnise::jepp:

:tommelopp: kolikkmassasjen er gullverdt!

har også fotmassasje som kan virke beroligende ;)

Skrevet

Uff ja, gruer meg til å få skikkelige bæsjebleier! Morsmelkbæsjen lukter jo nesten ingenting...

Ja fysj!! Bare vent til han begynner med skikkelig middagsmat! Litt av noen stinkbleier de kommer med her om dagen. Og så MYE som kommer ut av de små kroppene da, jeg blir nesten litt imponert. :fnise:

Ha en fin lørdagskveld! :klemmer:

Skrevet

Goffern har sovet fra 19.30. Han spiste 140 ml NAN, var tom for HIPP.

Jeg har vært på kiwi og macdonalds, og vi har spist og koset oss :)

Nå har jeg akkurat prøvd meg på sjokoladetrøfler, mens mannen har sett på :fnise: De står i kjøleskapet nå, og jeg er spent på utrullingen! Har aldri laget det før, men ble inspirert av icing, og et matlagingsprogram jeg så på tv i kveld. Brukte kokesjokolade og walters mandler, og hadde oppi litt chili også :overrasket:

Nå skal jeg og mannen se noen episoder av seinfeld før jeg skal inn på kjøkkenet igjen, og så er det natta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...