Pupsilure Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #1241 Skrevet 13. desember 2010 (endret) Ja, håper ikke du avlyser konserten altså :gjeiper: gleder meg veldig. Det var så koselig i fjor! Tror vi henter deg ca 14 jeg, for man må visst komme tidlig. Og så serveres det grøt før konserten ----------- Huff, for en kveld. Han småsutret med noen minutters mellomrom i en time før jeg gikk inn, jeg prøvde masse forskjellig, men det funket ikke. Og til slutt var jeg der inne i en time, og sugde ut masse snørr, ammet, gav MME, rapet, prompet, bysset, sang Og tror faktisk det funket. Er stille nå. Men kvelden er jo over På tide å legge seg snart. I morgen skal vi på barseltrening på helsestasjonen. Goffern er småsyk fortsatt, men kan ikke være inne i flere uker heller. Tror ikke han er noe smittsom lenger, og vi skal ikke være ute. Kjører bilen dit. Endret 13. desember 2010 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #1242 Skrevet 13. desember 2010 Fikk forresten sms om at jeg har fått resepten, så kan hente den i morgen :hoppe:
Becky1 Skrevet 13. desember 2010 #1243 Skrevet 13. desember 2010 Fint at dere er flinke til å prate om det som er vanskelig. Tror ingen par klarer å snike seg unna noen form for vanskeligheter i løpet av småbarnsperioden. Har man god kommunikasjon er det mye lettere å komme seg igjennom disse. Det sies for øvrig at barneskrik er den verste lyden et menneske kan høre. Det sies det er fordi man instinktivt vil hjelpe (synes jeg å huske? :klø. Er veldig spent på hvordan mannen min kommer til å reagere på hele tilværelsen. Synes det virker som du har en veldig snill mann Jeg vurderer å kjøpe en lenestol jeg kan ha på barnerommet. Tror jeg vil prøve å få henne på eget rom så fort som mulig. Men vi får se da. Jeg har mange tanker, men hvordan det blir i praksis er noe helt annet
Mokkon83 Skrevet 14. desember 2010 #1244 Skrevet 14. desember 2010 morn morn!! er bare innom og oppdaterer meg håper dere har hatt ei fin natt! er kjempespent på hvordan tilværelsen blir etter at lille myet kommer...
Pupsilure Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #1245 Skrevet 14. desember 2010 Ja, babyskrik skal visst være en av de verste lydene vi hører, slik at vi skal ta vare på babyen Det er jo ganske logisk også. Det er godt han ikke bare høres forferdelig ut Når han blir så sinna og frustrert blir jeg så sint tilbake, og tenker at han er en tulling, men han er jo ikke det. Han er supersnill og flink stort sett hele tiden. Uff, nå får jeg dårlig samvittighet... Jeg skulle egentlig på barseltrening i dag, men så er det babysang på samme tidspunkt. Jeg lovet mannen å dra på trening, men snakket akkurat med ei av de andre i barselgruppa som ville at jeg skulle være med på babysang, og så sa jeg ja til det Har så mye mer lyst til det. Det er grøtfest der i dag. Goffern har jo fått nissedrakt, og jeg har nisselue. Og tenk så hyggelig å synge julesanger og spise grøt med babyene :hjerte: Mannen kommer til å bli oppgitt over meg. Jeg har så liten viljestyrke. Hadde jo bestemt meg for treningen egentlig. Lurer på og jeg skal lyve å si at jeg har vært på trening... Æsj
Pupsilure Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #1246 Skrevet 14. desember 2010 (endret) Natten var forresten fin Ble jo mye tull på kvelden, men han sovnet etter sutring i noen få minutter, kl 22. Dumme mamman la seg ikke før 24 Babyen våknet kl 2.30, fikk mat, og sov igjen 15 minutter senere. Våknet enda en gang 4.30 og fikk mat, og sovnet fort. Og så ville gullklumpen starte dagen kl 6 Nå har jeg trent litt på egenhånd hjemme. Sliter med dårlig samvittighet nå merker jeg Men jeg har gledet meg sånn til julesanger og baby i nissedress Tror ikke jeg skal lyve. Får heller ta kjeften Jeg tror ikke han egentlig var sulten noen av gangene han våknet, men nesa plaget han. Babyer klarer visst ikke særlig godt å puste med munnen. Er spent på hvordan nettene blir når vi er ferdige med forkjølelsen Nå ligger han å sover på sofaen. Han sovnet uten å gråte denne gangen også Jeg er så stolt av han jeg! Syns han er superflink Det er så morsomt med han nå. Han er så interessert i verden. Han skal få med seg alt. Smiler masse, og har alltid en hel hånd inni munnen, og sikler overalt Han viser tydelig hva han vil og ikke. Og det begynner å bli forutsigbarhet og rutiner. Innmari godt altså! Men samtidig så drømmer jeg om nyfødt baby. Herregud, så fort tiden har gått. Får han aldri nyfødt igjen. Om noen dager er han 4 mnd :dåne: Endret 14. desember 2010 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #1247 Skrevet 14. desember 2010 Jeg skal komme meg til fysio ganske snart, og gå så mange ganger at jeg får frikort. Er nødt til å gjøre noe. Har endel plager. Lurt å få frikort tidlig på året
captiva Skrevet 14. desember 2010 #1248 Skrevet 14. desember 2010 Han er kjempeflink :nikker: tenk,det er ikke lenge siden du begynte å legge han alene og sånn,og han har taklet det veldig bra skjønner godt at du heller vil på babysang i dag,høres så koselig ut med sånt før jul,synes du skla dra med god samvittighet jeg! får du kjeft om du ikke trener? :klø: ja,ikke sant tiden går altfor fort
Pupsilure Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #1249 Skrevet 14. desember 2010 Grunnen til at jeg kanskje får kjeft nå, er fordi jeg lovet å dra. jeg har enda ikke kommet igang med trening, og har mye plager i bekkenet + andre ting som jeg hadde før svangerskapet. Har klagd så mye, og blitt enig med mannen om at jeg skal ta tak i det, og ikke snike meg unna treningen...Senest i går kveld var jeg helt bestemt på å dra, og vi snakket om hvor bra det er for meg
Dine Skrevet 14. desember 2010 #1250 Skrevet 14. desember 2010 Ser ut som jeg skal klare å komme meg på julekonsert på søndag Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å heller gå på julebabysang. Goffel har jo fått nissedrakt og du nisselue, og det er jo noe du gledet deg veldig til. Så er det bare jul én gang i året og det synes jeg du skal kose deg med og heller ta tak i treningen en annen dag. Synes også mannen din virker snill, og det virker som dere prater masse sammen om ting og det er veldig viktig. Skjønner godt dere blir frustrerte og sinte på hverandre, sånn er det jo. Det blir det sikkert endel av her også over nyttår, men så lenge man kan kommunisere om det så det ikke lagrer seg til senere og bygger opp til en skikkelig krangel, så må man krangle litt også Håper du koser deg på babysang og at det var vellykket
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. desember 2010 #1251 Skrevet 14. desember 2010 Er så spent på hvordan vår hverdag vil bli når lille M kommer til verden. Spennende lesing inne hos dere som har fått deres små :rødme:
Pupsilure Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #1252 Skrevet 14. desember 2010 Så var jo selvfølgelig babysang avlyst da :dåne: Ble ganske irritert, og så på det som straff for at jeg droppet treningen Dro på julelunsj på jobben istedenfor, som viste seg å være personalmøte i to timer først :dobbeltdån: Har bekjent mine synder til mannen, og han ble ikke sur, bare litt oppgitt fordi jeg er så svak. Og så har jeg hentet nesesprayen på apoteket. Ikke prøvd den enda. Skal ta ett sprut i ett nesebor 5 minutter før hver amming. Goffern har vært super-overtrøtt. Fikk bare sovet 45 minutter på jobben. Men nå sover han Har lyst til å sove litt jeg også. Hadde forresten altfor god tid til babysang at jeg bestemte meg for å gå en omvei, og endte opp med å løpe nesten hele veien fordi jeg fikk for dårlig tid, så sånn sett har jeg jo fått litt trim også
Dine Skrevet 14. desember 2010 #1253 Skrevet 14. desember 2010 Du fikk nok straffen din der ja.. Jeg fikk straffen min i stad for at jeg spiste nesten 200gram sjokolade til filmen tidligere i dag.... Dro innom jobben og traff på sjefen.. Yikes! Gikk bra heldigvis, men fy det satte en støkk i meg. Men da har jeg klart det også Håper Goffel sover godt til natten, siden han ikke sov særlig i stad..
Neytiri Skrevet 14. desember 2010 #1254 Skrevet 14. desember 2010 Jeg fikk den nesesprayen når jeg begynnte amminga da det hadde gått 8 dager siden fødsel. Virket absolut for kjente melka kom nesten FOR fort til slutt! Håper du får god erfaring med det, det fikk jeg for det var da jeg så at Bumba faktisk hadde lyst å amme
Pupsilure Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #1255 Skrevet 15. desember 2010 Her har tanta kommet :dåne:
captiva Skrevet 15. desember 2010 #1256 Skrevet 15. desember 2010 første gang siden fødsel? Jeg har og brukt den nesesprayen og melken kom mye lettere
Pupsilure Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #1258 Skrevet 15. desember 2010 første gang... Men har ikke kommet skikkelig igang enda. Bare litt spotting foreløpig. icing
Dine Skrevet 15. desember 2010 #1260 Skrevet 15. desember 2010 Greit å ha tanta på besøk da, for da vet du at alt er i orden etter fødsel.. Når det er sagt, er det ikke kjempe kult å ha besøk av TR, selv om det kan være betryggende når man ikke er prøver..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå