Pupsilure Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1181 Skrevet 9. desember 2010 Takk for svar, dere I går laget jeg 170 ml, og han drakk 150 før han sovnet. Fikk ikke rapet skikkelig, og det fikk vi igjen for på morgenkvisten, herregud, så mye luft :dåne: Jeg hører at han svelger luft når han får flaske, men hvis jeg tar han opp for å rape med en gang blir han så sint og når han skal spise igjen stresser han sånn at han svelger luft igjen. Men hvis jeg bare fortsetter å mate etter at jeg har hørt at han har svelget luft, så spiser han rolig, og svelger ikke noe mer, og sovner til slutt, og da er det ikke alltid jeg vil, eller får til å vekke han. Det er kanskje ekstra ille nå når han er så forkjølet. Jeg suger ut så mye snørr fra nesa hans hver dag nå. Han hater nesesugeren! Han gjør så mye motstand, så det blir så brutalt også. Vi stod opp 10 i dag, og nå har han fått begge puppene, og sovnet i kurven sin uten gråting Blir så stolt når han gjør det Har oppdaget at det er avgjørende å legge han før han blir overtrøtt. Mitt beste triks er å følge med på klokka, ikke like lett å tyde tegnene hans. Men hvis jeg legger han igjen etter ca 1,5 time våken pleier det å gå bra. Vil ikke ha noen reprise av gårsdagen :dåne: Han sovnet 22 i går, våknet i 1-tiden pga luft i magen, men jeg gav puppen fordi jeg ikke ville at han skulle skrike, tror ikke han egentlig var sulten. Så våknet han igjen 4.15, og 5.15. Jeg rakk ikke å sovne selv mellom disse. Har litt søvnproblemer nå for tiden Han fikk ut litt luft, men det var ikke nok. Fikk mannen til å komme inn kl 6, for da står han opp, og de lekte litt, og fikk ut masse luft. Så sov vi videre til 8 og så til 10. I dag er planen som sagt, amme, drikke og slappe av Vi har fått veranda Oppdaget den plutselig i går da jeg skulle vise frem utsikten og dro fra gardinene Men den er ikke åpnet enda da, verandadøren er fremdeles stengt, men håper vi kan ta den i bruk snart. Gleder meg til å ha barnevogna der ute!
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. desember 2010 #1182 Skrevet 9. desember 2010 Så deilig med veranda Er den stor?
Pupsilure Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1183 Skrevet 9. desember 2010 12 kvadratmeter Vi har hatt den hele tiden, men den har vært stengt i noen mnd i forbindelse med rehabiliteringen.
Pupsilure Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1184 Skrevet 9. desember 2010 Vi stod opp 10 i dag, han var våken fra 10-12, og fra 14-16 og fra 17-18.30. Han sover så masse Våken 5,5 time bare i løpet av en hel dag... Han var stuptrøtt, så jeg la han tidlig. Han er jo så forkjølet så trenger nok mer søvn pga det. Han fikk 150 ml MME før han la seg. Men tenker at han skal få puppen neste gang han våkner. La han i kurven nå, for jeg syns det virker som han sover bedre der. Prøvde forresten rapemetoden til siebaeo Det funket begge ganger Men den siste gangen laget jeg min egen vri. Jeg holdt han opp mot skulderen min med høyre hånda min under rumpa, og vrei fra side til side. Håper det ikke bare var flaks, men at det funker hver gang Gjorde forresten noe av det samme for å få han til å prompe i stad også, mens han lå på stellebordet. Vrei rumpa fra side til side, og presset bena mot magen etterpå, og det funket.
Pupsilure Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1185 Skrevet 9. desember 2010 Han skreik forresten veldig lite når jeg la han nå også. Bare noen få minutter. Og ikke hyling. Ting begynner virkelig å gå seg til hos oss Og han er en snill baby som leker masse med lekene sine, er veldig interessert i å titte på meg og mannen, sjarmerer oss med smil og latter, og spiser stort sett godt. Ikke mye gråting nå om dagen. Mange dager siden jeg har hørt den hysteriske gråten som han holdt på med før.
Spatula Skrevet 9. desember 2010 #1186 Skrevet 9. desember 2010 Et lite tips fra en flaskemamma, bruk flaskesmokkene fra NUK - disse har kolikkventil, vi har (BANK I BORDET) aldri vært plaget av luftsmerter og kolikk Poppel tar 135-150 ml til hvert måltid, men hun får grøt x2 og middag daglig også hender det seg at hun får fruktpurrè i tillegg.. Hvis du er så bekymret for vekten, foreslår jeg at du introduserer litt fast føde - det ville iallefall jeg ha gjort hvis jeg var deg for å få litt ro og du trenger ikke å kutte ut ammingen for det men jeg er ganske sikker på at han kommer til å gå opp i vekt og du slipper bekymringer angående dette
Pupsilure Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1187 Skrevet 9. desember 2010 Skal sjekke ut smokkene til NUK, takk for tipset Jeg er skeptisk til å innføre grøt riktig enda fordi han er så følsom for ting jeg spiser. Men nå nærmer han seg jo 4 mnd, så kanskje jeg tør snart
siebaeo Skrevet 9. desember 2010 #1188 Skrevet 9. desember 2010 Prøvde forresten rapemetoden til siebaeo Det funket begge ganger Men den siste gangen laget jeg min egen vri. Jeg holdt han opp mot skulderen min med høyre hånda min under rumpa, og vrei fra side til side. Håper det ikke bare var flaks, men at det funker hver gang Gjorde forresten noe av det samme for å få han til å prompe i stad også, mens han lå på stellebordet. Vrei rumpa fra side til side, og presset bena mot magen etterpå, og det funket. Weeheii! Kult at det funket! Jeg skal prøve din variant også! Jeg føler liksom at jeg skrur rapen ut av han. Npen ganger raper han så høyt at han ser litt forfjamset ut etterpå. Høres ut som ting går seg fint til hos dere nå. Må være kjempedeilig! Gleder meg litt til Bolla blir litt større og jeg virkelig kan innføre leggerutiner. Vi prøver og prøver men det er mulig det er for tidlig.
Pupsilure Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1189 Skrevet 9. desember 2010 Han har akkurat rapet igjen med samme metode føler at jeg skrur den ut av han ja Han våknet 22 og fikk mat, begge brystene. Og nå skal han liksom sove igjen, men vil leke og ligger å prater kkk kyy kkk... Søtnosen :rødme:
Pupsilure Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1190 Skrevet 10. desember 2010 Det ble leking i to timer i går kveld/natt :dåne: Mesteparten av tiden lå han alene i kurven sin i mørket, like blid og snakket med seg selv Trodde han skulle gråte jeg. Tok han opp etterhvert, og koste og lekte litt med han. Har liksom ikke samvittighet til å overse en blid og leken liten baby Fikk puppet han i søvn i halv ett tiden. Husker ikke helt hvordan natten var, men det var endel oppvåkninger. Vi startet dagen kl 8 i dag, og siden da har han bare sovet 30 minutter. Prøver å få han til å sove nå, men han ligger å sutrer. Sovnet nesten et par ganger. Jeg har vært på trening, og kusinen min har passet babyen her hos meg. Vil ikke ta han med ut nå som han er syk. Var skikkelig bra trening i dag! Føler meg så flink i forhold til de gamle damene og de gravide som er i mye dårligere form enn meg. Og det er ikke så ofte at jeg føler meg flink på gruppetrening... På barseltreningen på helsestasjonen følte jeg meg bare kjempedum! Mannen er på Christmas Party i dag med jobben, blir nok sent. Håper han er i fin form i morgen. jeg er forresten veldig fornøyd med bamsen med hjertelyd. Tummy sleep. Virker som han roer seg godt med den. Den stopper etter noen minutter, men setter igang hvis han skriker eller rører på seg, og da roer han seg ofte når han hører den
Pupsilure Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1191 Skrevet 10. desember 2010 Mannen har ferie i tre hele uker nå! Håper ikke det blir for mye for oss Passer egentlig godt å ha han hjemme på dagtid to dager i uken bare Men er glad for at babyen får se pappa masse Er jo koselig for meg også da, men redd vi vil bli irriterte av hverandre. Lurer på hvordan vi skal fordele ting i ferien hans, om jeg skal be om noen sovedager :klø: Har sagt at han skal få slappe av i ferien sin, at det er han som har ferie og ikke meg. Men får nok mye hjelp også Nå kommer han vel også til å avsløre at jeg ikke har så mye å gjøre som jeg later som
captiva Skrevet 10. desember 2010 #1192 Skrevet 10. desember 2010 samme "problemet" her,han har ferie (fra en jobb) i to uker snart. også redd for at det skal bli for mye å gå oppå hverandre sånn. håper han melder seg frivillig til å ta snuppa noen morgener, skal egentlig bare mangle synes jeg,men tviler de burde egentlig ha lyst til å stå opp med dem hver dag og kose masse når de endelig har sjansen.
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. desember 2010 #1193 Skrevet 10. desember 2010 Synes absolutt dere skal dele litt på "ferien hans" Det er en fulltidsjobb å være mamma, så å få noen sovedager det fortjener du
Dine Skrevet 10. desember 2010 #1194 Skrevet 10. desember 2010 Enig med Milla, synes du også fortjener noen sovedager.. Og 3 uker er jo kjempe bra - da får dere balansert både hans slappe-av-tid og din Synes du fortjener det også - for selv om du er hjemme er det virkelig ikke fritid å være hjemmeværende mamma. Så bra at du får skrudd ut luften av Gofflus! Virker absolutt som den metoden (og den du fant ut av selv) virker - så du får lære meg det når jeg har bruk for det. Ingenting er bedre enn en glad og fornøyd baby og nå høres det ut som Goffel koser seg masse på egenhånd også, og det mens han er forkjølt også, så dette går nok riktige veien!!!! Kos dere masse i helgen - så ringer jeg deg / smser hvis jeg trenger hjelp til marsinpankaken, for den skal jeg prøve meg på i morgen.. Fant forresten kakeform med håndtak på Nille til 179kr inkl. springform og så får jeg heller ønske meg en mer fancy en etterhvert (Og gave til alle søstrene er nå kjøpt inn. Hun yngste får en skjorte fra H&M som matcher skjærfet jeg kjøpte og hun eldste får Jane Austen bøker(eneste hun ønsket seg sa hun). Så da er det bare mannen igjen og baksten til tanter og onkler..
Pupsilure Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1195 Skrevet 10. desember 2010 Ja, vi får se hva vi får til med soving I helgene har vi liksom tatt hver vår dag, og da er greia at jeg sover fra 9-11, men hvor mye vits det er når babyen er våken fra 7 er en annen sak... Mannen syns ikke jeg kan vekke han tidligere enn 8-9 selv om det er hans stå opp tidlig dag. Og når jeg først har vært våken i et par timer får jeg ikke like mye ut av "sovedagen" og sier den fra meg Men skjønner jo hans side også, han har to dager i uken fri, og ellers en krevende jobb, bruker mye tid til å reise til og fra jobb, trening to dager i uken og et verv en kveld i uken. Men han godtar nok å stå opp kjempetidlig noen dager når han har ferie. Så bra at du fikk tak i kakefat, Dine Og gaver til søstrene Bare å ringe eller melde hvis du lurer på noe med kaken Gofflus begynte akkurat å gråte Og jeg vurderte å ta han opp, men kom på at han burde få sjansen til å finne roen selv. Bamsen begynte med hjertelyden, og han sovnet etter ca ett minutt Håper han sover i ca en time til. Jeg har egentlig endel å gjøre, men gidder ikke Har ikke pakket ut varene engang, bare det som måtte i kjøleskap. Skal egentlig lage masse vårruller til nyttårsselskap (skulle ønske vi skulle spise kalkun jeg....) og lage pepperkakehus, og jeg bør spise noe mat. Har trykket i meg 100 gram sjokolade på et par timer nå. Har ikke spist mat siden frokost 8.30.
Dine Skrevet 10. desember 2010 #1196 Skrevet 10. desember 2010 så bra at bamsen fungerer bedre nå. Var nok bare det at han måtte bli litt vant til det kanskje? Og helt genialt at den starter automatisk når han begynner å gråte uten at dere trenger å aktivere den. Skjønner godt du sier fra deg sovedagen hvis du allikevel må stå opp og ta støyten om morgenen. Kanskje du kan få noe annet da? Som feks noen timer midt på dagen helt for deg selv eller noe sånt? Det er nok litt lettere disse ukene mannen har ferie, for da kanskje han synes det er litt lettere å stå opp tidlig for å passe Goffel og så allikevel ikke gå helt glipp av det å sove litt lenge på en fridag (siden han har flere enn to per uke). Men forstår jo hans side også da, det er deilig å få de to dagene fri når man først har fri.. Vanskelig det der, men så er det som sagt ikke avslapning å være mamma 24timer i døgnet heller.. Få i deg litt mat og kos deg mens Goffel ligger og sover - det fortjener du
Pupsilure Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1197 Skrevet 10. desember 2010 Ja, tror han måtte bli vant til bamsen. Nå tror jeg han forbinder den med søvn Jeg har alltid en mulighet til å sove på dagtid, eller å ta meg en tur ut, så det er liksom ikke noe nytt :klø: Og nå er jo Goffel blitt så flink at han legger seg i 18-19 tiden, og vi står ikke opp før rundt 10. (Men med flere oppvåkninger og amminger i mellom da) Og i tillegg sover han ca 2-3 lurer på dag/kveldstid. Så jeg har mange muligheter til å sove hver dag Nå har han akkurat lagt seg. Han ble trøtt ca 17, og selv om det er dumt å sove da lot jeg han få lov. Han sov i ca 1-1,5 time, og jeg tenkte at han ville være våken et par timer, men det ville han ikke. Vi lekte i en halvtimes tid. Han lo masse!! :rødme: Og ser like forskrekket ut etter hver gang Han syns at mamma har verdens morsomste grimaser og lyder Var kjempekoselig Men så ble han trøtt, og da gikk vi på badet og tok massasje. Lo da også, og tullet. Han fikk pupp på soverommet men ville bare ha i 5 minutter Så begynte han å spenne seg veldig bakover og sutre. Jeg fikk en mistanke om at han var skikkelig trøtt, og prøvde å legge han ned og han sovnet med en gang. Liker ikke at han er så lite interessert i puppen altså!! Han har alltid vært helt gal etter pupp, men nå bryr han seg ikke noe særlig Er redd for at ammingen kommer til å stoppe. Det er så innmari praktisk å amme, for da har jeg alltid mat til han, og slipper å styre. Mannen er veldig opptatt av at morsmelk er det beste, og vil helst ikke gi han MME. Ellers er ikke ammingen så viktig for meg. Det er like koselig å gi han flaske synes jeg. Og så er det en fordel at bleiene ikke lukter noe særlig
Sequax Skrevet 10. desember 2010 #1198 Skrevet 10. desember 2010 Hei, Pupsilure! Lenge siden sist! Vi var på UL idag for å se om morkaka hadde trukket seg opp, ( og det hadde den, så nå ser alt bra ut med henhold til naturlig fødsel! )og vi fikk vite med 100 % sikkerhet at vi venter en liten guttemann! :rødme: Du, kom til å tenke på noe idag; skal man vaske bak forhuden til babyen helt fra begynnelsen av? Hvordan gjør du det? Ha en god helg!
Pupsilure Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1199 Skrevet 10. desember 2010 Hei Så bra at det blir naturlig fødsel på deg Man skal ikke trekke tilbake forhuden, så det gjør jeg ikke
Sequax Skrevet 10. desember 2010 #1200 Skrevet 10. desember 2010 Hei! Ikke? Når skal man begynne med det? For det er vel viktig å vaske der også etterhvert?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå