Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Takk for tips, Ruccola :) Vi har plastikktre, så tror ikke det er noe pollen i det :ler: Er så livredd for edderkopper, så tør ikke å ha ekte tre :sjenert:

Natten ble kjip... :( Han hadde vondt i magen. Glemte å ha malt i flasken, og i går ble det jo to flasker med erstatning (hos tante på dagen og til kvelds). Han sovnet jo tidlig, og sov noen timer, (husker ikke i det hele tatt hvor lenge), da jeg la meg fikk han erstatning, og våknet etter 2,5 timer, fikk pupp, og dette gjentok seg noen ganger. Han skrek nok ikke fordi han var sulten, men fordi han hadde vondt i magen, men jeg gav mat allikevel, fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, og fordi pupp er trøst :)

Gav han litt malt i løpet av natten, på smokk, og på morgenen kom det to skikkelig bæsjebleier :jepp: Og da var det mannen som hadde han, for jeg skulle få sove to timer ekstra. Fikk selvfølgelig ikke sove...

Mannen er på trening nå, og babyen sover i kurven sin. Jeg lurer på om jeg skal sove på sofaen en liten stund. :)

Endret av Pupsilure
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:jepp: Sov i en times tid :nigo: Nå driver vi å pynte til jul :hjerte: Men syns vi har litt lite julepynt :lur:
Skrevet

Så heldig du er som får pyntet i dag :) Vi får få opp julepynten i morgen hvertfall og så pynte mandag i verste fall (ift jobben til mannen), så kanskje jeg skulle handlet litt julepynt på mandag..

Tenker du senter M da eller? ;)

Skrevet

Hehe, ja, M ja :jepp: Der har de jo Lindex (skal bytte klær) og Nille (julepynt), og fint ammerom :nigo:

Nå lager jeg lasagne :sikle: Goffern har sovet et par timer, og vært våken ca en time, men er trøtt igjen, så er vel best å legge han før han blir overtrøtt :jepp: Håper han har sovnet til maten er ferdig :sjenert: Etterpå skal jeg og mannen se en episode av Big Bang Theory, og håper jeg får overtalt han til å se Malcolm i midten. Elsker den serien! :ler: Spesielt faren, han er så morsom! :fnise:

Skrevet

Det høres nok bra ut :Nikke: Må være hjemme senest kl.15:30, så jeg rekker å spise middag før jeg skal avgårde igjen på juletrefesten. Passer det for deg?

Har helt glemt å si fra at mannen har tilbudt seg å hente oss på den konserten, så får vi skyss begge veier :)

Skrevet

Hvis jeg hentet deg ca elleve så er vi tilbake ca tre eller noe. :nigo: så bra at han kan hente oss! men har dere bilstol? ellers kan mannen min hente oss også :)

Skrevet

Passer veldig bra med rundt 11 :) Du vet jo hvor det er nå, så da kan jeg være klar rundt det og så er det flotters at vi er hjemme senest 15 ja - det passer fint :Nikke: (Håper bare jeg orker såpass lenge da, men motivasjonen er stor!)

Har tenkt å se på litt julepynt jeg også - for vi kastet endel gammelt i går. Ble noe juletrepynt på Ikea istad, men må nok kjøpe inn littegranne mer tenker jeg.. Så har jeg tenkt å se om jeg finner julegave til søstrene mine - kanskje du har noen gode tips? Vi får se hva vi finner ;)

*Blir spennende å se om vi får tak i bitteliten nissedrakt til Goffel :fnise: *

Skrevet

Vi trenger ikke å være så lenge hvis du blir sliten altså :klemmer:

Ja, tror vi skal finne en liten nissedrakt på Lindex :jepp: Og så har han fått en pepperkake-body i feil størrelse som skal byttes :nigo:

----------

Nå er han i seng. Herregud, vært så rar dag. Våknet 10.15, mannen kom inn 11 (han hadde sove-lenge-dag i dag ;) ) lekte med babyen i sengen i en times tid, så ville han sove igjen. Han sov en times tid, men var mer trøtt, så brukte vi mye tid på å få han til å sove igjen. Lekte litt innimellom. Han sovnet igjen og sov vel ca to timer. Og så ble han trøtt igjen kl 18 :dåne: Tok kveldsstell og gikk inn på soverommet for pupping, og nå ligger han i sengen og sover.

Jeg har tilbragt nesten hele dagen i sengen. Stod opp rundt 16 :fnise:har pyntet litt mer til jul, vi hadde visst en eske med julepynt som vi ikke fant i går. Men skal kjøpe mer allikevel :jepp: :jepp:

Lille vennen har blitt så forkjølet stakkars :kose: Vi var våkne i 1,5 time midt på natten, og tok tempen (37,7) og han fikk saltvann i nesen og jeg fikk sugd ut snørr. Men han har veldig god almenntilstand, blid og leken :sol:

Etter at han fikk erstatning i natt, gikk det 5 timer til neste måltid, men han var våken innimellom for å sutre litt, så blir vel feil å si at han sov 5 timer i strekk :klø: Da jeg gav han mat, etter 5 timer, var han egentlig ikke kjempesulten da heller, men jeg ville stoppe gråtingen. Tydelig at han holder seg mett lengre av denne erstatningen (HIPP)!

Skrevet

Så bra :) Da sier vi ca kl.11 i morgen - så finner vi helt sikkert noe julepynt og diverse å ta med hjem igjen ;)

Så bra Hipp holder han mett lenger! Og det er ikke kult å være forkjølt, så skjønner godt om han blir litt sutrete ja. Ikke noe moro. Du får se det an om du ikke vil holde han hjemme i morgen da, for jeg skjønner det :Nikke: Men håper han blir bedre og det hjelper å bruke litt saltvann.

Håper dere får en bra natt, så sees vi imorgen :klem:

Skrevet

Heia! :vinke:

Du, gir du Goffel sukkervann når han har vondt? Vi har hatt et par episoder her, og da har vi gitt litt sukkervann. Helt utrolig hvor godt det hjelper! :dåne: Jeg fatter bare ikke hvorfor.. :klø:

Håper dere får en bra natt! :klem:

Skrevet

ja, jeg har gitt sukkervann noen ganger, og det hjelper ja :Nikke: Sukker virker smertestillende. Gjør vel det på oss også, kanskje derfor vi trøstespiser?

Jeg har tatt sukker i fenikkelteen hans også når han har hatt mye vondt, eller gitt han malt på en smokk. Det er sukker i malt også :)

Nå har jeg styra med legging i ca to timer :dåne: Han har ikke skreket noe særlig. Han har begynt å svelge så sinnsykt mye luft! Han tar inn luften ved munnvikene, og etter ca 2o ml (flaske) klarer han ikke å svelge mer fordi han har så mye luft i magen. Tar han opp for å rape, og han skriker. Så kommer det en rap etter et par minutter, og det samme skjer igjen. Og igjen. Og igjen :dåne:

Plutselig ville han ikke ha flaska mer, og ble sinna. Men puppen ville han ha. Kom på at jeg hadde glemt malt i flaska, og puttet oppi, og prøvde å få i han resten. Etter å ha renset nesa hans for snørr (med masse hyling) ville han ha flaska. Etter at han var ferdig med maten tenkte jeg at vi kunne få sove. Klokka var blitt så mye at det var på tide å legge seg selv :rolleyes: Men da var det raping, promping osv osv :sukk:

Endte med at han ville leke, og jeg tok han opp og mannen leker med han nå :klaske::ler:

Håper han blir sliten og god, og sovner så fort jeg legger han om en halvtimes tid :jepp:

Skrevet

Jeg er så fornøyd nå! Har fått 5,5 timer med sammenhengende søvn :tommelsmil: har ikke hørt en lyd fra han før nå. Ammer i sengen nå og håper det går greit å legge han igjen. Jeg skal stå opp klokka ni, men han kan få sove til ti, hvis det går.

Skrevet

Jeg er så fornøyd nå! Har fått 5,5 timer med sammenhengende søvn :tommelsmil: har ikke hørt en lyd fra han før nå. Ammer i sengen nå og håper det går greit å legge han igjen. Jeg skal stå opp klokka ni, men han kan få sove til ti, hvis det går.

Whow - 5.5 time sammenhengende søvn er mer enn det jeg har fått de siste månedene :fnise:

Det er jo kjempe bra da! Håper han er bedre i dag og orker å være med og handle litt ;)

Skrevet

Babyen sov i2,5 timer til uten å lage en lyd. :tommelsmil: vi har sovet på et ganske kaldt rom i natt, kanskje derfor han har sovet så godt? han virker forresten enda mer syk... Så han skal være hjemme med pappan mens jeg drar på shopping med dine. Mannen har nemlig en feriedag.

Skrevet

Så bra :Nikke: Og siden han har sovet så godt, så kanskje han er i godt humør sammen med pappan sin :)

Blir koselig med handletur - jeg er redd jeg kanskje kommer til å shoppe litt unødvendige ting altså.. Mannen sa jeg skulle kose meg og handle akkurat det jeg ville... :sjenert:

Men det begrenser seg jo litt med klær og sånn da, i og med at jeg ikke kommer inn i min vanlige størrelse.. Og gleder meg til senter M ;)

Skrevet

Du - når du gir erstatning på kvelden, pumper du deg da?

Skrevet

Veldig søt den nissedrakten Goffel kommer til å få.. Håper jeg får sett bilde av han i den, for han blir sikkert kjempe nydelig!!

Og tusen takk for turen - var veldig koselig :) Og gleder meg til å ta i bruk ammerommet der, det så virkelig helt fantastisk ut! :Nikke:

Kom på at jeg gjerne skulle kjøpt Oslo Gospel Choirs julecd (en gammel en som jeg synes er så fin), men det får jeg ta neste handletur ;)

Skrevet

Nei, jeg pumper ikke, angelou :) Går bra uten.

Gofflus har sovnet nå uten en lyd! :nigo: Det ble så stille der borte så jeg gikk for å se, og jammen hadde han sovnet uten å sutre :)

Prøvde nissedrakten på, og den passet perfekt! Tok på meg nisselua mi og tok noen bilder av oss. Etter at jeg hadde tatt av alt sammen, puttet jeg han nedi min nisselue, og den rakk han til brystet :ler: Han ble så blid, og dro i pelskanten :fnise:

Veldig hyggelig å shoppe med deg, Dine :klemmer: Mannen fikk sjokk da jeg kom hjem med så mange poser, dro innom kiwi også, så det ble 7 poser eller noe, totalt :dåne:

Prøvde pepperkakebodyen fra Lindex på han og den er for stor :dåne: Det er 62, og han er 63 cm lang, men den var altfor stor. Er usikker på om jeg skal bytte den i mindre størrelse, eller noe annet, eller bare bruke den.

Babysang med grøt og julesanger i morgen er avlyst pga sykdom, men håper det blir noe neste uke! Vurderer å invitere noen barselgruppe-jenter og babyer hit for en grøtfest :nigo: Hadde vært hyggelig.

Skrevet

Babyen har badet og plasket, og fått massasje. Nå et det pupp på soverommet mens mor leker med telefonen sin :nigo: må virkelig skryte av det nye programmet igjen, til android! jeg bare drar fingeren over alle bokstavene og den skjønner hva jeg skal skrive! kjempekult! husker ikke hva det heter for det var mannen som lastet det ned for meg. Mye enklere enn å trykke på hver enkelt tast. Trenger ikke taste mellomrom engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...