lilljan Skrevet 26. november 2010 #1041 Skrevet 26. november 2010 Gir du maltestrakten med skje. Kunne sikkert vært lurt å avlede gråten i denne heimen noen ganger og. Virker som han noen ganger bare havner inn på gråtesporet og ikke kommer av Høres veldig fint ut. Jeg er dessverre ikke god på å vite om det er nok eller ikke. Når jeg hadde koldtbord hadde vi altfor mye men det var med prinsen så jeg husker rett og slett ikke hvor mye vi hadde av vært. Denne gangen hadde vi lapskaus og hadde over 26 liter på 24 mennesker og da var fire av dem barn - så i det besøket forsynte gjestene seg grådig for her ble det brått tomt. Men da latet jeg som ingenting og serverte kakene. Jeg har spurt de nærmeste i ettertid om de merket/tenkte på det men de hadde alle vært stappmett! Men fikk litt sug i magen når jeg oppdaget at det var tomt!
Pupsilure Skrevet 26. november 2010 Forfatter #1042 Skrevet 26. november 2010 Jeg tok malt på smokken han vil vanligvis ikke ha smokk, men med malt på sutter han som bare det det er veldig ofte det virker som han har hengt seg opp, så jeg er glad jeg har funnet en avledningsmetode
Dine Skrevet 26. november 2010 #1045 Skrevet 26. november 2010 Nyttig og godt tips Pupsilure - håper det funker for alle babymagene her inne
Pupsilure Skrevet 26. november 2010 Forfatter #1047 Skrevet 26. november 2010 Håper det funker for deg også, liljan Puh! For en slitsom dag :dåne: :dåne: Har vært på farta i hele dag. Kl 21 kom jeg på at jeg bare hadde spist 1 brødskive, to muffins og 3 ruter sjokolade i hele dag! Og drukket bare to glass vann. Vi stod opp 11.30 Var hos manuellterapeuten kl 13, handlet litt, og dro hjem. Mamma kom og venninnen min med baby. Jeg og venninnen laget muffins og diger salat. Mamma passet babyer. Venninne og baby ble byttet ut med mann kl 17.30. Startet på sukkerbrødet, men det ble helt misslykket Sank sammen i midten, og ble for tynn. Kastet den, og dro på butikken for å kjøpe mer egg. Ringte svigermor fra butikken og fant ut at jeg hadde for lite mat til festen. Kjøpte 2,5 kg kyllinglår, og 500 gram røkelaks, samt pynt til matbrettene. Vi har lagt på duker, blåst opp ballonger, laget vellykket marsipankake Men mye gjenstår... Gofflus har selvfølgelig vært ganske ustabil i dag Han HYLTE to ganger i stad med mamma, og da jeg etterhvert tok han roet han seg med det samme! Håper ikke han har tenkt til å bli mammadalt. Er fortsatt kjempestresset! Tenker på alt som skal gjøres.
Neytiri Skrevet 27. november 2010 #1049 Skrevet 27. november 2010 Haaper navnedagen gaar bra! Du er jo bare saa flink og ordne og styre
Dine Skrevet 27. november 2010 #1050 Skrevet 27. november 2010 Bare innom for å sjekke hvordan dagen deres har vært... Er helt sikker på at det har gått strålende og at alle gjestene har kost seg med både mat, lokale og selskap Hvordan ble kakene med bildene? Var det nok mat til alle? Hvordan var Goffel i dag? Gleder meg til å få høre hvordan det har gått
Småkjekset Skrevet 27. november 2010 #1051 Skrevet 27. november 2010 Håper dagen svarte til forventningen og at alle gjestene ble gode og mette
Spatula Skrevet 27. november 2010 #1052 Skrevet 27. november 2010 Nå har jeg garantert gjort noe som er likestilt med det å banne i kirka, men Poppelen fikk grøt like før hun var tre måneder... Melken var liksom ikke nok for henne, jeg ser at du skriver at puppene er tomme etter amming for å få han til å roe seg... Uansett, dette fungerte til oss, med at når hun først sovnet, ble nattesøvnen roligere å lengre, altså en vinn vinn situasjon for foreldre å poppel. Jeg turte ikke å fortelle dette til helsesøster, men fortalte det til legen vår som er ganske så liberal og har hatt små barn selv nå ganske nylig, og attpå til prematur som Poppel er.. Og han sa så lenge det fungerer for oss, og Poppel er fornøyd er det bare å fortsette med dette. Det viktigste er at vi finner noe som passer for oss.. Jeg bånder ikke med vår helsesøster i det hele tatt.. Når jeg fortalte at Poppel hadde muligens astma var svaret "men det var jo synd" så jeg tror ikke de har så mye peiling jeg.. Skrikekurer er avleggs.. Føler du ikke at dette er er det rette for deg, så bryr du deg ikke om hva helsesøster sier, jeg har ikke hjerte til å la poppel gråte seg i søvn for å skjønne at nå er det natta og da skal man sove.. Jeg prøver heller å gjøre leggingen til noe koslig.. Jeg har fjernet nattbordet mitt og satt sprinkelsenga inntil senga mi, og den har tilnærmet høyde som senga vår, slik at når hun legger seg ca 2230 om kveldene, noe vi har begynt med nå... så setter vi på radioen enten med litt klassisk babymusikk, eller radioen slik at hun ikke føler seg alene, samt uroen som lager bilder i taket.. Jenta er helt lost og ligger bare å koser seg og ser i taket før øynene glir igjen og hun sover 4-5 timer i et strekk.. Nattesøvnen har bank i bordet ikke vært noe problem, problemet har vært at hun har ligget mellom oss i sengen.. Jeg har funnet ut at Poppel har hatt utviklingssprang den siste uka.. Da søvnen på dagtid/kveldstid var på det værste.. Vi merker stor forskjell på henne.. På tremånederskontrollen fortalte jeg helsesøster at vi hadde begynt med fast føde, grøt og grønnsaksmoser, og da sa hun ja, det blir mer og mer vanlig å begynne tidligere.. Det jeg sier er, at du trenger ikke å gi opp ammingen, men supplere med litt grøt så han kanskje blir litt mer roligere på kveldstid, det kan være derfor han er litt sinna, vi merket iallefall stor forskjell her Jeg håper du snart for litt hvile og en gutt som sover søtt når han skal
Spatula Skrevet 27. november 2010 #1053 Skrevet 27. november 2010 Så håper jeg selvfølgelig at dagen ble kjempefin
Pupsilure Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1054 Skrevet 27. november 2010 Først en oppdatering av dagen: Trillet Gofflus ned til tante kl 10.30. Og holdt på med forberedelser til gjestene kom kl 15. Rakk såvidt en rask dusj og sminke. Kakebildene var helt håpløse, og kunne ikke brukes. Blir nok negativ feedback der ja men slang på noen fine kakelys, og skrev navnet hans med noen fine bokstavutstikkere. Vi hadde alt for mye mat! Det er masse rundstykker igjen, eggerøre, roastbeef, salat, fruktspyd, marsipankake og muffins. Og spekemat som svigermor hadde kjøpt inn fordi hun var redd det ble for lite. Men tror hun tok det med hjem igjen. Kaffen var veldig riktig beregnet (4 poser på ca 22? kaffedrikkende personer) Ble mye brus igjen, hadde 48 bokser. Gofflus fikk masse fint! Han fikk 4700 kr, masse klær, masse leker, Rørospledd, sparebøsse, fotoalbum, gravert kniv, og mye mer Opprydningen gikk fort og greit, fikk hjelp. Jeg er sliten etter alt styret, og trenger å bearbeide alt som har skjedd. Syns det var veldig overveldende å arrangere noe så stort! Har vært masse stress, og veldig skummelt. Hadde bare lyst til å gjemme meg enkelte ganger. Må gå, skriver mer snart.
Pupsilure Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1055 Skrevet 27. november 2010 Uff, nå kom mannen hjem med en bærepose med kyllinglår Han mener at vi må kaste det vi ikke spiser i dag, at kyllingen ikke vil holde seg. Hva tror dere?? Jeg syns det er så forferdelig å kaste så mye mat altså! Liker det virkelig ikke. Greit nok med eggerøre og salat, men kjøtt syns jeg ikke noe om. Kan kanskje fryse roastbeefen? Har fryst muffinsene med pynt på og alt Lurer på om det går bra å ta opp igjen? Blir glad hvis noen kan noe særlig om dette :sjenert:
Mokkon83 Skrevet 27. november 2010 #1056 Skrevet 27. november 2010 Kan ikke noe om matgreier, men ville bare si at det var godt å høre at navnefesten (det er sånn man velger istedet for dåp?) gikk så bra Bedre med for mye mat enn for lite... du kan ikke gå til naboene og gi? vi bor på et lite sted og pleier å gjøre det feks når vi har fått alt for mye reker
Superlilje Skrevet 27. november 2010 #1057 Skrevet 27. november 2010 Jeg vil jo tro at noe av kjøttet holder seg i frysen. Og kyllingen også.. Men det spørs jo kanskje litt på hvordan det har vært tilberedt og hvor lenge det har stått ute da? Jeg er ikke så god på sånt egentlig.. Jeg spiser det meste så lenge det ikke lukter dårlig eller er utgått på dato
Pupsilure Skrevet 28. november 2010 Forfatter #1058 Skrevet 28. november 2010 Takk for langt innlegg icing Har vurdert å begynne med grøt, men det virker som han er veldig følsom, for han reagerer på så mye jeg spiser, så er ikke sikker på om jeg tør helt enda Har gitt MME to sene kvelder nå, uten at han har sovet noe lenger Men tror jeg prøver litt til, siden han veier litt lite også. Kommer ikke til å gi opp ammingen, men tror kanskje at han trenger litt ekstra i tillegg, eventuelt at jeg blir flinkere til å drikke mer, og legge han til oftere Jeg tror ikke jeg kommer til å stresse med å få han over i egen seng, for jeg har jo hele dobbeltsenga for meg selv, og syns det er greit å slippe å reise meg opp for å få tak i han har ikke noe håp om å få mannen inn på rommet med det første. Nettene er for ustabile til det, og mannen våkner så lett. Alle har det bedre av at han sover på sofaen. Men skulle virkelig ønske at han kunne sove flere timer i strekk, og sovne av seg selv uten byssing eller pupping!
Spatula Skrevet 28. november 2010 #1059 Skrevet 28. november 2010 Angående det med grøt og en ikke helt utviklet mage enda.. Alle odds peker jo mot oss og poppel siden hun er prematur og tarmsystemet kanskje trenger litt mer tid, men neida hun fordøyer det som en helt vanlig baby.. Grøten blander du ut i kokt vann, men dette vet du jo.. Også kan du velge smak, banan eller hvete tror jeg det er.. Vi har avansert litt, og bruker grøt merket seks måneder av typen go'natt da denne skal gi litt mer metthetsfølelse.. Og Poppel reagerer ikke noe på det.. Men i allefall trinn 1, skal være sånn tilvenning, du kan jo prøve i små porsjoner en kveld når du føler at du er klar Ikke for å skremme deg, men har du sjekket om melka di har nok næring? Dette var en av grunnene til at jeg valgte å ikke amme, da jeg har hørt skrekkhistorier i min familie at melken ikke var næringsrik nok og barnet ikke la på seg så godt som mulig.. Og min mor mistet melken veldig fort, og av den grunn orket ikke jeg å stresse med å tyne ut noen dråper, når jeg visste at det fantes løsninger som gjorde det lettere for oss. Jeg håper det ordner seg for dere, og at dere snart får en god natts søvn, jeg føler så med dere Her sover poppel opptil seks timer i strekk om nettene, godt for alle det
Pupsilure Skrevet 28. november 2010 Forfatter #1060 Skrevet 28. november 2010 Natten har vært rar... Han fikk MME kl 24. Ble litt sutring i starten, men roet seg og vi sovnet ca 1. Våknet 4 for mat, og småsutret til 5. Da kom mannen inn og hadde ikke sovet noe, og ville snakke Gofflus sovnet etter litt pupp og etter å ha ligget på magen på fanget mitt og fått prompet litt. Men jeg og mannen hadde så mye å snakke om og holdt på til 7. Veldig koselig :rødme: Goffern våknet 8 og 9 Var våken et par timer fra 9, og sov deretter til 15 Jeg trengte virkelig den søvnen! Etter at vi stod opp kl 15 har han lekt masse, og spist. Og nå har jeg swaddlet han og lagt han på magen ved siden av meg. Han sover. Vi hadde den verste bæsjebleien i 1 tiden i natt. Herregud :dåne: Den var så full, og lakk skikkelig! Og dessverre har vi ikke varmt vann, for vi har byttet det elektriske anlegget og fått jordfeilbryter, og det er visst jordfeil på varmtvannsberederen vår Håper det blir fikset i morgen Oppdaget det i går. Så jeg fikk ikke vasket han skikkelig i natt, men vasket så godt jeg kunne med våtservietter. Mannen har vært på trening i dag og vasket hele leiligheten godt Vi har lagd en ny avtale som går ut på at han tar alt av husarbeid, mens jeg tar hele ansvaret for babyen, men ber om hjelp når jeg trenger det, eller når babyen vil leke. Han har hatt det litt kjipt i det siste, for han har følt at han har hatt ansvaret for babyen hele kvelden og i helgene, selv om jeg har sittet med han. Han har bare ventet på å få han fordi han tror at jeg trenger så mye hjelp. Han syns så synd på meg som er alene hele dagen, og vil avlaste meg mest mulig om kvelden, men har ikke like mye tålmodighet med babyen som jeg har, og klarer ikke å roe han ned like effektivt. Det har ført til at han har begynt å grue seg til helgene Syns det er vanvittig trist å høre det! Men ser jo at han er kjempeflink med babyen når han ikke skriker, og vet at han elsker ungen sin, bare at han takler skrikingen så dårlig, og vi har fått en storskriker Han liker veldig godt å leke med han, og å bytte bleier, sånne konkrete ting. Men skrikingen takler han svært dårlig! Så mannen er veldig lettet nå etter samtalen vår i natt. Han syns det er mye bedre å heller bidra mer i huset, og ta ungen når jeg ber om det, og å vite at han ellers har "fri". Passer meg veldig godt også, for jeg roer heller en skrikende baby enn husarbeid Pluss at det er mye enklere for meg å roe han ned, som har pupp Jeg har vært veldig opptatt av at han skal bli kjent med pappaen sin, og derfor prøvd å la mannen ha han mest mulig, men innser at det ikke er så mye vits å la mannen roe han ned når mannen blir sur av det, og ungen skriker lenger av det. Da får de heller leke sammen og bytte bleier. Blir mer kjent av det enn byssing i vogna uansett Puh, dette ble langt Hadde visst litt å skrive.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå