Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun rådet deg i hvert fall ikke til å gå ut fra rommet mens han lå der og gråt, det kan jeg ikke skjønne at noen orker.

Jeg har tidligere gått ut av rommet selv om de lå med litt småsutring pga overtrøtthet (de var nesten 4 måneder), men gått inn igjen etter et minutts tid dersom det ikke ga seg med en gang. Er jo forskjell på livredd hylskriking og at de smågråter litt fordi de er stuptrøtt tenker jeg.. For når de kunne se meg så virket det som om de prøvde å tvinge seg selv til å være våken, men om de ikke så meg så la de seg som regel til å sove med en gang. Synes dere jeg var slem som gjorde det sånn? Var liksom ikke så lett å få to babyer til å sovne samtidig heller.. :sjenert: Ikke kunne jeg amme dem i søvn, og ikke greide jeg å holde og bysse begge samtidig.

Skrevet

Småsutring og gråting er to VELDIG forskjellige ting altså! :klemmer:

Men ei jeg kjenner bodde på mødrehjem (hun var 15 da hun fikk barn) og der ble hun rådet til å gå ut av rommet mens ungen gråt. Var på besøk der et par ganger og hørte det lå flere babyer og hylte alene på rommene sine. Det er liksom noe annet enn litt småsutring.. :tristbla:

Skrevet

Småsutring og gråting er to VELDIG forskjellige ting altså! :klemmer:

Men ei jeg kjenner bodde på mødrehjem (hun var 15 da hun fikk barn) og der ble hun rådet til å gå ut av rommet mens ungen gråt. Var på besøk der et par ganger og hørte det lå flere babyer og hylte alene på rommene sine. Det er liksom noe annet enn litt småsutring.. :tristbla:

Godt å høre at du ikke synes jeg er en monstermamma :fnise::klemmer: Uff, stakkar små babyene. :( Jeg også tror at sånn livredd hyling alene kan være veldig skadelig psykisk, det sier seg jo selv. Det funker nok, men de slutter bare med gråtingen fordi de lærer at det ikke er noen vits i å rope om hjelp, for det er ingen som kommer uansett hvor mye de hyler. :(

Skrevet

Stakkars små :sukk:

Nå har han sovnet. Han ble stuptrøtt for en time siden. Prøvde å legge han men han begynte å skrike. Tok han opp, og la han igjen, men det funket ikke. Så ammet jeg han i søvn, og la han ned sovende. Han har sovet i kurven sin i over en time nå :nigo:

Tror ikke vi prøver så mye mer før jeg er sikker på at han ikke har reagert på vaksinen. Så hvis han våkner nå gjør jeg som før. Og der våknet han ;) Mannen gikk inn. Får se hva som skjer videre nå....

Skrevet

Håper han ikke får reaksjon av sprøyta :kose: hadde gjort som du plier nå ja,fordi man ikke vet om de får reaksjon.

ikke lett det med søvn altså-men har lest mange steder at fra 3 mnd bør man ha litt rutiner og sånn.

er faktisk enig med helsesøster i at det sikkert er lettere å få han til å sove selv nå,enn om noen mnd. han blir jo større og større og skjønner mer og mer.

det som er viktig er å finne noe som virker for dere. jeg tenker at det er viktig å gjøre det samme hver kveld,sånn at det er forutsigbart for han,at han vet hva som skal skje,dette gir trygghet. siden han er en hissigpropp som du sier ville jeg kanskje ikke gått ut av rommet med en gang,men lagt han i kurven,og vært der inne,hysjet litt på han,strøket litt på han. tatt han opp om han ble helt hysterisk og lagt han ned når han roet seg. til slutt skjønner han at det er her han skal sove og at det er helt greit. det er og viktig at du/dere holder dere rolige og visert at det er en bra ting,at det ikke er synd på han som skal sove i kurven. har han noen koseting han liker? snuppa mi roer seg veldig bare hun får koseklut tett inntil hode og ansikt.

Skrevet

Nå er dattera mi litt eldre, men jeg fikk også beskjed om å la hun skrike, gå inn etter noen minutter og roe henne, legge ned igjen, osv. Får det ikke til jeg altså.. :(

Vi bysset og bysset før, men får henne nå til å sove ved å ligge ved siden av henne i senga (vi samsover da), synge litt og stryke på henne. Det er såklart ikke like bra som at hun sovner helt selv, men det får vi ta etterhvert, nå MÅ vi i hvert fall ikke bysse hele tiden (er jo så slitsomt å bysse en unge på 8kg+). Ser for meg at vi i hvert fall er litt nærmere nå som hun ikke MÅ ha bevegelse for å sovne.

Skrevet (endret)

Takk for gode råd, dream :klem: Han liker kosekluten, men helst når han er våken og blid, har ikke sett at den gir noen trøst når han er lei seg...

Jeg har bestemt meg for å gjemmonføre det jeg. Selv om det er omstridt. Jeg har snakket med mannen, og han mener helt klart at vi bør gjøre det, og har lest endel om det. Jeg vet at han kun vil Goffels beste, og stoler på at hans avgjørelse er best. Jeg er jo så vinglete. Når jeg leser argumenter for, tenker jeg at vi må gjøre det, og når jeg leser argumenter imot tenker jeg at det er galskap :rolleyes:

Tok han forresten ut og har han sovende på sofaen på magen, som han pleier...

Endret av Pupsilure
Skrevet

Hva tenker dere andre med barn om dette? Noen flere tips til hvordan jeg skal få det til? Er det lov å bysse nåe jeg tar han opp? Hva om det strekker ut så lenge at det er opp og ned hele natten?? :overrasket:

Jeg kjenner meg sånn igjen i dette!

Men tror ikke hs aner hva de snakker om! Skal vi gå rundt som zombier... og, de har vel hatt unger som var enkle...

Jenta mi sovner aldri uten pupp eller byssing, og vil ikke at hun skal grine noe før rundt 6 mnd - da vil jeg prøve mer sånne metoder.

De små kan føle seg forlatt... og ikke minst utrygge når de ikke blir tatt opp-mener jeg.

Mi sover ofte etter 17, burde kanskje slutte med det ja..men tror også søvn avler søvn,,

hmmm vanskelig..

Tok din smokk?Gjør ikke mi, ikke flaske heller...

Gleder meg til hun tar fast føde...!

lykke til! :klem:

Skrevet

Ser ut som du får veldig mange gode råd her Pupsilure - så kryser fingrene for at natten var bedre enn forrige og at dere fikset det (bra at mannen tar litt avgjørelser også - er ikke så lett når mammaene er litt ubesluttsomme og i ammetåka :gjeiper: )

Skrevet

Hei Epica :goodbye:

Han tar ikke smokk, bare på dagtid når han er våken og blid. Den fungerer ikke som trøst :( Men flaske tar han fint :jepp: Er glad for det, for ellers kunne vi jo ikke hatt pass til han.

Natten var ikke så veldig fin :( Han hadde vondt i magen igjen. Men ikke like ille som dijon-sennep-natten ;) Gjetter på at det var cheddarost denne gangen, for jeg spiste toast med det på i går kveld. Kjøpte masse cheddarost i sverige, og prøver å bruke den opp ;) Men nå får vel mannen overta det prosjektet.

Hadde tenkt meg på treningen i dag, men hadde bestemt meg for at dersom natta var ille, så skulle jeg droppe det. Dropper bassengtreningen denne uken også, pga forberedelser til selskapet. Burde prøve å få trent litt på egenhånd :sjenert: Trening er virkelig det verste jeg vet!!

Uff, jeg har begynt å ta opp sømmene på bunaden min for å sy den ut litt, men det ser ikke ut til å gå særlig bra... Klarte å lage et hull i stoffet også. Får litt vondt i magen når jeg tenker på det. :( Tror jeg bare skal pakke den ned igjen og sende den til en sydame. Er det noen som vet sånn ca hvor mye noe sånt vil koste?

Skrevet

Uff, jeg har en skikkelig drittdag :grine: Sovet lite, lei meg for at jeg ødela bunaden litt, og en baby som er overtrøtt og nekter å sovne :sukk: Prøvde masse klær for å finne noe til festen, og ingenting passet. Føler meg så feit! Og babyen bare hyler og hyler, puppene er tomme, og han bryter seg ut av bindingen gang på gang :grine::sur: :sur: Har fått han til å sove nå, men varer nok ikke lenge tenker jeg...

Skrevet

Uffameg Pupsilure - vi har alle våre dager og dessverre har du fått tildelt din i dag.. Håper bare jeg ikke sendte den i din retning i går, for i går var virkelig ikke min dag..

Vet ikke om det hjelper så mye uansett hva jeg sier, men legger igjen en :klem: og håper at ettermiddagen og kvelden blir litt lettere..

Skrevet

Takk, dere :klemmer:

Ringte mannen i fortvilelse, og det hjalp litt. babyen sovnet endelig, og jeg fikk spist litt. Når mannen kommer hjem 17.30 skal jeg dra ut et par timer, må få kjøpt noe klær. Og bunaden sender jeg bort til en sydame. Har snakket med noen som tar 2000, syns det er litt dyrt. Men har jo ikke noe hastverk, så håper å finne noen billigere.

I natt blir det skrikekur! Både for hans og vår del. Ikke noe gøy for Goffern heller, å skrike sånn uten å finne søvnen. :kose: Men vi tar max tre dager, som Ferber anbefaler. Og vi sitter selvsagt vedsiden av han hele tiden, og tar han opp når det blir for ille. Gruer meg :( Men tror det må til.

Ang vekt så må jeg begynne å gjøre noe! Føler meg så feit nå... Har fortsatt ca 4 kg igjen til startvekt + at startvekten var ca 4-5 for mye. Mannen trente hardt i ca et år uten å gå ned i vekt. Vi endret på kostholdet hans, og han har gått ned 14 kg siden mai :hakeslepp: Så det er vel der hemmeligheten ligger for meg også. Spise mindre!

Skrevet

:klemmer: Er ikke gøy med sånne drittdager..

Og angående det å føle seg feit, ditto! :fnise:

Skrevet

:klemmer: Er ikke gøy med sånne drittdager..

Og angående det å føle seg feit, ditto! :fnise:

enig med Tinio her.. Føler meg ikke særlig attraktiv for tiden jeg heller, så kan signere følelsen av å fæle seg feit!!

Skrevet

Jeg har vært på shopping i to timer, og mannen har passet skrikerungen. Det var visst helt jævlig :sukk: Han skrek i en time. Goffern altså :ler: Vet ikke hva mannen gjorde, godt mulig han skrek også :gjeiper:

Har kjøpt dentinox. Gruer meg til natten. :sukk:

Merker at jeg er sliten og lei av alt sammen. Savner det gamle livet mitt litt. Dra på jobb hver dag. Kose meg på fridager. Glede meg til å legge meg hver kveld :sjenert: Og så får jeg dårlig samvittighet ovenfor babyen da... Han har jo ikke bedt om å bli født. Og fortjener en mamma og pappa som ikke blir lei av han.

Fikk kjøpt meg klær da :nigo: Veldig fornøyd!! Et skjørt og en bluse på Gina tricot. Men trenger sko. Lurer på å dra på senter i morgen. Har ingen andre planer. Kanskje jeg går bort og tar t-banen hjem igjen :jepp: men må se an været og kuldegradene. De små skal ikke være ute hvis det er 10 minusgrader eller kaldere.

Skrevet

Så bra du fikk handlet litt :) Lyst å linke til det du kjøpte?

Vi var på senter i dag vi også og hentet babypakke fra Lindex (den du tipset om) og der var det jo masse spennende ;) Så tusen takk for tipset! Og så fikk vi handlet et par runde lysegreier fra Nille, men ellers så tittet vi bare litt. Deilig å komme seg litt ut kjente jeg, for nå hadde jeg ikke vært ute på nesten en uke..! :sjokkert:

Forstår godt at du savner det gamle livet til tider.. Og det er LOV!!! Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, for det betyr jo ikke at du ikke elsker Goffel, men noen ganger er det lov å være egoistisk og gjøre noe for en selv. Jeg tror på at man blir en bedre mamma (eller pappa) dersom man tar tid til seg selv og unner seg selv litt oppmerksomhet uten mann og barn. Så synes du var flink som var på shopping selv om Goffel gråt.

Ønsker deg en riktig god natt, selv med skrikekur og det hele.. Sender masse positiv energi i retning Goffel med familie :klem:

Skrevet

Skjønner godt hva du mener med at du savner det gamle livet ditt. Nå har vi jo aldri fri, spiller ingen rolle om det er helg, hverdag eller ferie. Men det vil ikke være sånn for alltid. Om noen år kan vi sove litt lengre i helgene igjen, så kan ungene stå opp selv og se på barnetv om morgenen når vi voksne synes det er umenneskelig tidlig å stå opp. ;)

Håper det gikk bra med leggingen i kveld. Her måtte det også litt opp-ned metode til istad, holdt på en god stund for de giret hverandre så innmari opp... Det er ikke noe koselig med sånn gråting.. :sjenert::(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...