Pupsilure Skrevet 20. november 2010 Forfatter #982 Skrevet 20. november 2010 Vi har hatt en ganske fin natt Sovnet rundt midnatt, og sov til 4. Goffern ved siden av meg i sengen, men ikke for tett, så jeg hadde god plass til å røre på meg. Han våknet 4 for mat, spiste og sovnet fort. Men våknet igjen 5. Tror det var fordi han kom seg ut av swaddlingen, og fektet sånn med armene at han våknet. Fikk litt mer mat, for det er det letteste måten å få han til å sovne på. Og deretter våknet hanigjen i 6.30 tiden fordi han måtte rape. Men så sov vi til 9 da Har tenkt litt, og selv om jeg er kjempemisunnelig på alle som har babyer som sover alene og sover hele natten, så fungerer det jo stort sett veldig greit slik vi gjør det nå. Mannen har ingen problemer med å sove på sofaen, og jeg har jo endel knep som gjør nettene overkommelige Swaddling er kanskje det viktigste. Og puppen selvsagt! Er så glad for at jeg ammer og ikke gir flaske! Puppen er gull verdt. Det funker alltid. Enten det er trøst, når han er lei seg, eller for å få han til å sove når han er trøtt. Og jeg har funnet en metode for å kunne sitte ganske oppreist i sengen, og samtidig få sove skikkelig godt. Det fikk jeg aldri til den perioden vi sov på sofaen. Har skrudd av ovnen på soverommet, og det er ganske kaldt der nå. Venninnene mine har tipset meg om å åpne vinduet, deres barn sover hele natten da, men jeg vil ikke. Er redd det skal bli altfor kaldt, og jeg skal sove der selv også. Er redd for å få brystbetennelse. Og de siste nettene har jeg begynt å legge han i en sånn sovepose med hull til armene, og med swaddling utenpå, så da trenger jeg ikke å tenke på at han skal ha dyne over seg, og om han blir kald Veldig fornøyd! Men hovedproblemet vårt om nettene nå er luft. Både raping og promping. Han sovner ved puppen og da er det så dumt å vekke han for å rape. Nå er han hos svigermor i noen timer. Hun hadde så lyst til å passe han. Syns synd på henne etter at mannen hennes døde Jeg og mannen skal benytte anledningen til
siebaeo Skrevet 20. november 2010 #983 Skrevet 20. november 2010 (endret) Hei Pupp er genialt! Vi var to dager i himmelen med en liten en som sov så fint i senga si og bare spiste på puppen i senga. Meeen så var det en som oppdaget at det var MYE koseligere å ligge sammen med mamma HELE tiden! Og spise så og si hele tiden.. Jeg trodde det var et økedøgn, men da kommer de i så fall flere i rekke her. Så, jeg tror jeg skal ta med meg noen av dine triks om dette fortsetter! Jeg har lurt på å legge en varmeflaske i senga hans når han får mat, sånn at det er varmt der når jeg prøver på lure han oppi. Han våkner ofte når jeg legger han nå, og da lurer jeg litt på om det er temperaturforskjellen som gjør det.. Har du prøvd det? I tillegg har vi hevet hodeenden i håp om at det ska hjelpe litt på gulping. Jeg er også redd for brystbetennelse når det er for kaldt på rommet! Sover med ullinnlegg og ullsinglet nå.. Kjente litt tendenser i går skjønner du.. Ellers hadde det nok vært lurt å ha det kaldere på rommet. Endret 20. november 2010 av siebaeo
Pupsilure Skrevet 20. november 2010 Forfatter #984 Skrevet 20. november 2010 Jeg har ikke prøvd varmeflaske, men tror ikke det vil hjelpe på min baby. Han våkner ofte bare jeg legger han rettere, mens jeg bærer han Men vet at det funker for mange Du kan også prøve å ha et teppe mellom dere, som du pakker godt rundt han før du legger han ned. Vekten viste 61,6 i dag Raser ned jeg nå
Dine Skrevet 21. november 2010 #985 Skrevet 21. november 2010 Først og fremst - hipp hurra for Goffel som fylte 3 måneder fredag Glemte helt å si det da jeg var innom her da.. Og så bra at du og mannen får litt tid til dere selv.. Jeg synes dere er kjempe flinke til å prøve å få det til og det styrker nok bare forholdet dere imellom også Skjønner godt at du er litt engstelig ift temperaturen på soverommet.. Vi vet ikke helt hvordan vi kommer til å ha det der inne, for jeg liker at det er kjølig, mens mannen foretrekker at det er varmere.. Og så må vi jo ta med Lilletassen i betraktning også og se hvordan det går.. Prøv dere litt frem kanskje og pakk deg godt inn i ull, så finner dere helt sikkert ut av det Sover Goffel i ullpysj forresten? Håper det gikk fint hos svigermor med Goffel i går og at hun får litt trøst av å passe han.. Stakkars, synes så synd på henne! Men det er godt hun har dere og Goffel å styre litt med
Pupsilure Skrevet 21. november 2010 Forfatter #986 Skrevet 21. november 2010 Åååå, jeg er så glad på Ruccola sine vegne!! :rødme: Vi har hatt en forferdelig natt Han har hatt vondt i magen. Tror han har reagert på dijon-sennep. Stakkars lille klumpen min
Mokkon83 Skrevet 21. november 2010 #987 Skrevet 21. november 2010 (endret) Åååå, jeg er så glad på Ruccola sine vegne!! :rødme: Vi har hatt en forferdelig natt Han har hatt vondt i magen. Tror han har reagert på dijon-sennep. Stakkars lille klumpen min moro med flere kg-barn!! :rødme: stakkars Goffel... Men man må jo prøve seg frem, hvis ikke blir det et kjedelig kosthold for deg...! Endret 21. november 2010 av Mokkon83
Dine Skrevet 21. november 2010 #988 Skrevet 21. november 2010 Åååå, jeg er så glad på Ruccola sine vegne!! :rødme: Vi har hatt en forferdelig natt Han har hatt vondt i magen. Tror han har reagert på dijon-sennep. Stakkars lille klumpen min Å nei og dijon sennep som er så godt! Mye du må gi opp for en stund nå synes jeg.. Du holder deg vel langt unna brusen fortsatt vel..? Håper natten i natt blir bedre og at han får sove bedre (og mamman hans også)
Pupsilure Skrevet 21. november 2010 Forfatter #989 Skrevet 21. november 2010 jeg lagde hamburgere med dijonsennep i i går, så tror det var det. alt det andre jeg spiste anser jeg for trygt. eventuelt kan det ha vært cheddarost, men håper virkelig ikke det for det har jeg spist nå... dagen i dag har vært fæl også. han er forferdelig ustabil. blitt både overtrøtt og vondt. ikke puppen engang hjalp
Dine Skrevet 21. november 2010 #990 Skrevet 21. november 2010 Uffameg!! Det er nok ikke lett å være så liten og ha vondt i magen uten å kunne si fra hva som er galt! Det er kanskje sennepen da ja.. Så utrolig kjedelig og ikke minst at ingenting hjelper! Du har sikkert prøvd alt av teknikker for å få ut luft og sånn, så jeg vet ikke helt hva jeg kan si annet enn stakkars deg! Håper det går over fort og at han roer seg ved puppen, for det må være utrolig slitsomt å ha en baby som bare skriker uten at du kan gjøre noe..! Synes du er flink uansett jeg
Gjest Ruccola Skrevet 21. november 2010 #991 Skrevet 21. november 2010 Åååå, jeg er så glad på Ruccola sine vegne!! :rødme: :rødme: :rødme: .
Pupsilure Skrevet 21. november 2010 Forfatter #992 Skrevet 21. november 2010 Jeg er så sliten og trøtt jeg nå... Spent på hvordan natten blir. Syns så synd på babyen som hjar vondt i magen. Det var flere ganger han ikke ville ha puppen engang, og da følte jeg meg skikkelig hjelpesløs Puppen er jo mitt beste triks. Nå sover han i vogna. Mannen fikk han til å sove. Hadde aldri trodd han skulle klare det, for han var nok overtrøtt. Har ikke blitt mye søvn i dag. I morgen skal vi på helsestasjonen for vaksine. Blir spennende med mål og vekt Bør egentlig legge meg litt på sofaen nå. Vet aldri hvordan natten blir
Tinio Skrevet 21. november 2010 #993 Skrevet 21. november 2010 Hehe så du og bruker sånn nattpose med hull til armene i tillegg til swaddling? Moren min synes jeg er helt ekstrem som binder ungene så gale fast, men det er jo genialt! Roer seg så godt når de ikke greier å fekte med armene når de skal sove.. Men svigermor sier at man ikke skal gjøre det etter at de er blitt 3 måneder fordi det kan hindre utviklingene deres, vet du noe om det? Jeg prøvde å la være, men da ble det bare styr og spetakkel! Så nå swaddler jeg dem fortsatt, men litt løsere enn tidligere, slik at de som regel kommer seg løs iløpet av natten.. Lykke til med vaksinen i morgen, håper Goffel slipper unna bivirkningene!
Dine Skrevet 22. november 2010 #994 Skrevet 22. november 2010 Vil ønske deg masse lykke til på helsestasjonen med vaksine og det hele. Det går sikkert fint, men kan nok fort bli litt gråting tenker jeg.. Spent på å høre vekt og lengde nå Hvordan var natten forresten?
captiva Skrevet 22. november 2010 #995 Skrevet 22. november 2010 (endret) lykke til med sprøyter i dag gruer meg til det er vår tur om noen uker Endret 22. november 2010 av *dream*
Pupsilure Skrevet 22. november 2010 Forfatter #996 Skrevet 22. november 2010 Tinio: jeg spurte helsesøster om det i dag, og hun sa det var helt greit så lenge han ikke var pakket inn på dagtid Morsomt at du også bruker både sovepose og swaddling Dine: natten var fin Har sett et mønster nå, og det er at når jeg spiser noe han får vondt i magen av, så har han vondt i ca et døgn (bortsett fra brus, da var det 4 døgn :dåne: ) og deretter kommer lufta ut, og da er det ikke vondt mer. Så i natt har luften kommet ut Litt styr pga det selvfølgelig, men ikke noe hysterisk gråt Dream: Takk Det gikk bra hos helsesøster. Fælt å se han få sprøyter, men det gikk greit, det er tusen ganger verre hos manuell terapeuten Han veier 5800, 63 cm og 41 i hodeomkrets. De mente at det er normalt, men han veier litt lite. Helsesøster måtte også måle hodeomkretsen på nytt, for hun syns det var lite også :klø: Men lengden er litt over gjennomsnittet. Snakket med henne om søvn, og hun er visst for skrikekur Hadde aldri trodd hun skulle si det utifra hva jeg har lest på nettet. Men hun mente at jeg må få han til å sove på egenhånd nå, at det blir mye verre om jeg venter noen måneder. Og at det er viktig at jeg får sove godt om nettene selv. Hennes forslag er: -Ikke la han sove etter kl 17 -Legge han ca kl 19-20 -La han ligge i kurven sin og skrike, blir det så ille at han mister pusten, kan jeg ta han opp, men ikke snakke til han -Gjerne holde han i hånda eller stryke på han -Ikke gå ut av rommet, noen av oss -Gjerne la far gjøre det -Ingen form for byssing!! Jeg er skeptisk til om dette vil fungere på min unge, for han er så sinna av seg fra før. Hyler hysterisk av den minste ting. Tror jeg kommer til å ta han opp 100 ganger. Han hyler nok så fort jeg har lagt han ned Så da blir jeg vel nødt til å prøve dette nå da Hadde jo egentlig tenkt til å vente litt. Jo, hun sa også at jeg bør gi han en flaske MME kl 24, så kanskje han sover bedre av det. Og hun ville jeg skulle kjøpe en Dr. brown flaske. Hva tenker dere andre med barn om dette? Noen flere tips til hvordan jeg skal få det til? Er det lov å bysse nåe jeg tar han opp? Hva om det strekker ut så lenge at det er opp og ned hele natten??
Gjest Iril Skrevet 22. november 2010 #997 Skrevet 22. november 2010 Vet ikke om jeg har lov å uttale meg om dette ennå, men jeg får vondt i magen bare tanken på å la babyen hyle til hun mister pusten..
Pupsilure Skrevet 22. november 2010 Forfatter #998 Skrevet 22. november 2010 (endret) Er enig med deg, iril, og selvfølgelig har du lov til å uttale deg Men helsesøster sa at jeg skal ta han opp hvis han hyler så fælt altså! Forøvrig hender det ca en gang om dagen at han hyler så fælt Har blitt nødt til å blåse han i ansiktet noen ganger for å få han til å trekke pusten. Kan gjerne skje når han blir lagt ned i vogna for å gå tur, eller når han får på jakke Endret 22. november 2010 av Pupsilure
Tinio Skrevet 22. november 2010 #999 Skrevet 22. november 2010 Flott, da fortsetter jeg swaddlingen så lenge jeg føler de trenger det. Det helsesøsteren din sier fungerer nok, det er bare snakk om psykologi, men det var da veldig strengt når han er så liten synes jeg.. Må da kunne bysse og synge litt for han hvis han er veldig urolig vel? Jeg har hvertfall gjort det, men lagt dem ned når de ble døsige for at de skulle sovne i sengen og ikke i armene mine. Babyer bør visst sovne der de skal sove, for om de sovner i armene til mammaen for så å bli lagt i sengen etterpå, blir de ofte urolige når de våkner til litt igjen, siden de plutselig er en annen plass enn der de var da de sovnet. Men lytt til magefølelsen sier nå jeg, merker du at han blir redd så ville jeg tatt han opp med en gang og trøstet han til han roet seg. Og vær konsekvente! Om dere har bestemt at dere ikke skal gå ut av soverommet den ene kvelden, for så å gi opp og gå ut i stuen neste kveld og sette dere i sofaen og kose og se på tv, så blir han bare forvirret om dere er strenge neste natt igjen. Jeg er for at babyer bør lære seg å sovne i sengen sin, men at det skal gjøres på en god og trygg måte. Men gjør det DU føler er riktig, det er du som kjenner Goffel best!
Gjest Iril Skrevet 22. november 2010 #1000 Skrevet 22. november 2010 Hvor gammel er han nå egentlig? Jeg klarer ikke holde styr på sånt når du ikke har ticker. Jeg har tenkt å samsove, så jeg er nok litt vel i andre retningen enn helsesøsteren din. Men hun rådet deg i hvert fall ikke til å gå ut fra rommet mens han lå der og gråt, det kan jeg ikke skjønne at noen orker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå