Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Gjest ~Milla~
Skrevet

Smart ide med foto på lerret.. da vet jeg hva det blir av julegaver neste år :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett på film om "Dunstan baby language", og jeg må si det virker som det er noe i det! :jepp: Spesielt NEH sier han når han er sulten! Og EH når han må rape :nigo: HEH betyr søvn, mener jeg å huske. Og mannen sier at han hører det. (kan hende jeg roter med ordene nå...)

Jeg så på den filmen(download).....og vettu det stemmer absolut! Så om man reagerer til riktig gråt så holder det det videre etter 3 mnd!!

Eneste jeg hører aldri er eirhhh lyden...synes den er vanskelig jeg!

Skrevet

:ler: Så utrolig morsomt med kodespråket til Goffel :ler:

Og takk for "like'n" din :jepp: . Jeg "likte" det innlegget og trykket på plussknappen :fnise:

Skrevet

Smart med film - hvor får man sett den / lånt den?

Har forresten en film her hjemme som omfatter kodespråket til babyer, kanskje jeg bør ta en titt på den før fødsel, så kan jeg prøve meg på supermamma... :fnise:

Skrevet

Fimen finner du her :jepp::nigo:

Vi var på babykino i går. Gofflus var så snill. Sov en god stund i vognbagen, våknet for pupp, og så på filmen resten av tiden :ler: Tittet litt på de andre babyene også da. Han sutret litt, men ikke så mye. Innmari deilig!

Etter kinoen dro vi i bursdagsselskap. Han fikk ikke til å sove der, så han ble ganske overtrøtt etterhvert, stakkars :kose: Sleit med å få han til å sove hjemme også. Vi la oss 22.30, og han fikk begge puppene, så var det tomt :vetikke: Visste ikke hva jeg skulle gjøre, har hatt så lite melk i det siste. Han begynte selvfølgelig å sutre og ble sinna på puppen. Så skrudde jeg av lyset, og lå tett inntil han og gjorde ingenting selv om han sutret, og da sovnet han! :hakeslepp: Han har så å si aldri sovnet på egenhånd selv før. Har skjedd kanskje 3 ganger før. :hoppe:

Han sov da i 4 timer :tommelsmil: MEN så var vi våkne i 2 timer med sutring/skriking. Han hadde så voldsomt mye luft i magen, men fikk ikke ut så mye. Sovnet etterhvert igjen, da jeg la han på magen. Da kom luften ut. Prøvde å snu han, men da våknet han og skreik igjen. Men etterhvert fikk jeg det til! :nigo: Og vi fikk sove et par timer til.

I dag har vi dusjet, og lekt. Har har sittet i vippestolen og pratet med Eddie i en times tid, mens jeg har kost meg med frokost og tv. Nå sover han på soverommet, godt pakket inn i det lilla swaddling-teppet :ler:

Jeg røyter så fælt at det er helt skummelt :sjenert:

Mannen er helt utslitt i dag, stakkars! Meg går det bra med, selv om vi stod opp "tidlig" (8.30). Må være noe hormonellt :jepp: Man orker mye mer enn vanlig når man er mamma.

Skrevet

Søsteren min sier vi får et ekstra gir når vi får barn, og det håper jeg stemmer. ;)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Veldig interessant video.. har lagret siden. Må jo ha den til neste år ;)

Skrevet

Goffel har egentlig sovet i hele dag han. Siden ca 11. Har våknet en gang for mat da. Men tenker han snart har lyst til å leke litt ;) Jeg har egentlig ikke gjort noe som helst i dag :sjenert: Kun stillesittende ting. Data og tv.

Og så har jeg proppet i meg 3 rundstykker og en muffins da ;) Uff, jeg føler meg feit jeg! Har ikke gjort noe for å gå ned mer i vekt, og har ikke gått ned noe særlig mer. Veier 62-63 nå. Vil ned til 57, eller litt mindre. Ser nesten ut som jeg har lagt på meg i det siste, men har jo ikke det. Magen min og sideflesket er ille nå.

Målet mitt er å bli kvitt det til jul! Men klarer nok ikke det... :sjenert:

Skrevet

Det sies at når man bruker ni mnd på å legge på seg, kan det ta ni mnd å kvitte seg med det. Men må nok, desverre, litt jobbing til. Synes nå du så veldig slank ut jeg da, men det er jo du som skal føle deg vel :jepp:

Skrevet

Goffel trenger kanskje økedag..nærmer seg stadig mot 3 mnd ikke sant?

Tenkte det med babykino...er det plass til vagn og sånt da eller???

Skrevet

Det sies at når man bruker ni mnd på å legge på seg, kan det ta ni mnd å kvitte seg med det. Men må nok, desverre, litt jobbing til. Synes nå du så veldig slank ut jeg da, men det er jo du som skal føle deg vel :jepp:

Ja, må nok dessverre det. :sukk: Takk :) Men jeg føler meg ikke helt vel nei :sjenert: Tror ikke jeg gjør det før jeg er tilbake på 57 kg.

Goffel trenger kanskje økedag..nærmer seg stadig mot 3 mnd ikke sant?

Tenkte det med babykino...er det plass til vagn og sånt da eller???

Jeg tror egentlig ikke det er økedøgn, for puppene har blitt tomme etter ca 10 min, mot 20-30 vanligvis. Tror det er fordi jeg har drukket litt lite i det siste. Prøvde å drikke masse i går, og i dag morges hadde jeg masse melk igjen :nigo: Så problemet er løst :)

Man setter vognen i gangen utenfor, hvertfall der jeg var. Har hørt at det er et eget rom til vogner andre steder. Og vognbagen kan man ta med inn da :) Følte at den stod trygt.

Telefonen min har kommet :danser: Venter bare på at mannen skal komme hjem og hjelpe meg med den. Fikk ikke opp bakdekselet for å sette inn batteriet engang :rolleyes: Han ville visst installere noe greier og sånt før jeg bruker den.

Goffel våknet for ca to timer siden, og har allerede sovnet igjen :ler: Han ligger og vrir seg noe voldsomt i søvne nå, så tror han har vondt i magen :(

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det er økedøgn, for puppene har blitt tomme etter ca 10 min, mot 20-30 vanligvis. Tror det er fordi jeg har drukket litt lite i det siste. Prøvde å drikke masse i går, og i dag morges hadde jeg masse melk igjen :nigo: Så problemet er løst :)

Man setter vognen i gangen utenfor, hvertfall der jeg var. Har hørt at det er et eget rom til vogner andre steder. Og vognbagen kan man ta med inn da :) Følte at den stod trygt.

ohh skjønte litt feil jeg....men du vet når dem begynner å bli så store tømmer de puppene ffortere...betyr ikke man har noe mindre...men drikke ja...utrolig viktig synes jeg...

ohh hva gjør man når man ikke har vognbag :klø: må da holde ungen hele filmen.......

Skrevet

Du har vel en vognbag? Den kan jo tas av for å sette på sportsdel etterhvert? Var noen som hadde store babyer sittende på fanget også, og en i bilstol. Så du kan gjøre hva du vil :)

Hvis du skal ned å besøke mugget en dag, så si fra, så kan vi gå på kino, eller cafe :klemmer:

Skrevet

Du har vel en vognbag? Den kan jo tas av for å sette på sportsdel etterhvert? Var noen som hadde store babyer sittende på fanget også, og en i bilstol. Så du kan gjøre hva du vil :)

Hvis du skal ned å besøke mugget en dag, så si fra, så kan vi gå på kino, eller cafe :klemmer:

:sjenert: trodde du mente sånn softbag jeg.....men den vognbagen tar jo 2-3 seter da.....er kanskje ikke så mange på babykino :klø:

:ler: må le....ja besøke mugget...hmmm gleder meg liksom aldri til det...men jeg sier ifra om jeg er der ja ;)

Skrevet

De HTC telefonene er et herk å få opp bakdekselet på.. Prøvde en stund på våre telefoner og jeg slet litt.. Men det gikk jo, så håper mannen fikk hjulpet deg. Er du fornøyd så langt?

Håper jeg får en sånn superkraft når jeg blir mamma jeg også og at jeg orker mye mer.. For nå er jeg skikkelig sliten og har sovet rundt 8 timer i natt (minus et par, tre ganger til toalettet). Men det kommer nok tenker jeg :)

Håper dere får en flott dag og :danse: for Goffel som sovnet på egenhånd! :briller:

Skrevet

heia :):klem:

Jeg vil også ned på 57.. :sjenert: Til og med litt lavere, men noe der i området siden jeg godt kan beholde noe av ehm.. hyllene :ler: Heldigvis er det en stund til bikinisesong!! :jepp:

Jeg så på Dunstan-linken nå. Shit! Det der skal jeg lære meg!! Det er jo helt utrolig om det funker..

Neytiri: Det er god plass (i alle fall på denne kinoen) så man kan bare sette bagen ved siden av seg om man sitter ytterst, eller til og med ved beina siden det er så god plass mellom setene. Det var babyer strødd overalt :)

Gleder meg til neste gang vi skal på kino! :nigo:

Skrevet

Har nettopp tittet på Dunstan videolinken og det er faktisk den dvden jeg har her hjemme! Har bare ikke rukket å se på den enda, men da vet jeg at vi burde se den et par ganger før fødsel og skrive opp de ulike lydene og henge på skapdøren så vi er best mulig forberedt :fnise:

Har forresten også fått mail av sykehuset, med dato og klokkeslett for omvisning før fødsel, så tusen takk for tipset Pupsilure! :) Blir spennende og helt sikkert noe vi kommer til å føle stort utbytte av.

Skrevet

Ja, er god plass til bagen :jepp: Men lurt å ta fremste rekken, eller mot midtgangen! Det skal jeg gjøre neste gang hvertfall. Håper å få med meg lille Bolla til siebaeo snart! :nigo: Og Dine! Og eventuelt andre som har tid og lyst :klemmer:

Nå har bestevenninnen min og bestevenninnen til Goffel vært på besøk :hoppe: Det er så rart å holde en annen baby enn sin egen!! Vet liksom ikke hvor hard jeg kan ta i henne. Og hun er mye skjørere enn Gofflus. Hun er så slapp, mens han virker mye sterkere i kroppen. De sov nesten hele tiden begge to :nigo: Og vi snakket vel knapt om noe annet enn baby :ler:

Mannen til svigermor døde i dag :grine: :grine: :grine: :grine: Han hadde svigermor og alle fem barna ved siden av seg.

Skrevet

oh nei kondolerer så mye :klem: må være vanskelig for hun akkurat nå!

ok da er jeg med neste gang på kino :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...