Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så trist å høre at moren din er død, iril :tristbla:

Takk! :klemmer: Det er trist, ja, spesielt siden faren min døde ti år før mamma, begge av kreft. Nå er det snart fire år siden mamma døde, og det er trist at LillePlutt aldri får treffe mormor og morfar. Heldigvis har hun farmor og farfar som gjør så godt de kan i å veie opp for det! :hjerte:

Håper det går bra når dere besøker stesvigerfar! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det gikk greit hos svigerforeldrene dine i dag? Det er virkelig ikke lett med slike ting nei...

Tanten min mistet nettopp faren sin og jeg skal i begravelse onsdag.. Jeg har sendt henne melding og "snakket" såvidt med henne der, men allikevel gruer jeg meg litt til jeg skal se henne og familien på den andre siden onsdag.. Hva sier man annet enn kondulerer liksom..

Håper dere fikk det litt "hyggelig" tross dystre stunder..

Skrevet

Ofte er der greieste bare å si at man tenker på dem. Eller noe sånt..

Håper det gikk sånn noenlunde greit i dag.. :hug:

Skrevet

Bare innom med en :klem: og håper det gikk bra i dag!

Skrevet (endret)

Hei hei! Takk for klemmer :klemmer:

Det gikk ganske bra :) Vi snakket lite om sykdom egentlig. Mannen, jeg og svigermor snakket om hverdagslige ting, og stesvigerfar kom med en og annen kommentar til det vi snakket om. Han var veldig redusert!! Så svært syk ut, og det er han jo også. Jeg tror ikke han lever til jul...

Grusomt å se mennesker bli så svake. :tristbla:

Ellers har vi vært på besøk hos svigermormor :) Fikk med oss bilder av mannen da han var baby hjem. Gøy å se på! :nigo: Men han ligner ikke så veldig på Gofflus.

Har bakt muffins i dag, med eple og kanel. Og det har ringt på døra maaange ganger, men vi har ikke åpnet, for vi vil ha godteriet vårt for oss selv :lur:

I morgen er det mandag, og jeg har lyst til å dra på kino :jepp: Dine og Siebaeo ville kanskje være med? Filmen begynner 12.30, på Ringen. Jeg kjører tror jeg, og håper å få parkert på mannens jobb, som ligger rett i nærheten. Drar vel hjemmefra ca 11.30. Dine, du kan sitte på med meg, hvis du skal være med :)

Hvis jeg ikke hører noe fra noen av dere, tror jeg at jeg dropper det. Er jo så sent på kvelden nå. burde tenkt på det litt tidligere i dag eller i går :sjenert:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Muffins med eple og kanel høres godt ut :sikle:

Oppskrift? :nigo:

Veldig trist å høre om stesvigerfaren din :(

Skrevet

Har du lyst kan jeg være med på tirsdag! :) (planegger som om jeg ikke skal føde.. tro det er det lureste.. ;) )

Jeg har akupunktur klokka 14.00 så det blir litt knapt i morra tror jeg.. :(

Skrevet

Så trist med stesvigerfar.. Aldri noe gøy sånne ting, men det er godt dere fikk tid sammen og kunne prate om hverdagslige ting.. Det setter han nok stor pris på!

Kinoen hadde jeg helt glemt - har fått frisørtime kl.11 i dag! :forvirret:

Var på tide å fikse oppi disse stripene - nå føles det helt katastrofe... I morgen har jeg jo massasjetime og onsdag skal jeg plutselig i begravelse.. Men har veldig lyst en annen dag altså! :Nikke:

Skrevet

Her er bare babykino en gang i uken og jeg vurderer å gå i morgen! Husker ikke hva filmen het men den så bra ut, med Drew Barrymore tror jeg det var.

Ha en god dag!

Skrevet

Vi kan prøve å dra i morgen, Siebaeo :) Men jeg håper du avlyser ;) Og så kan vi dra en annen gang, Dine :klemmer:

Oppskrift kommer etterpå, Linelia :jepp: Den er supergod! Amerikanske cupcakes, med røre som bare såvdit er blandet sammen.

Trodde det bare var onsdager her også, er visst det mange steder. Men Oslo har de fleste dager tror jeg :) Men det var de samme filmene som blir vist mange dager da.

Vi har sovet godt :jepp: Nettene går veldig bra nå! Vi legger oss 22.30 hver kveld. Og ammer i søvn, og i søvne :ler: I dag var han våken fra 6-7. Såp jeg fikk mannen til å bytte bleie kl 7. Og så stod vi opp nå, 10.20.

Skrevet

God morgen, Pupsi! :vinke:

Nå er det en evighet siden jeg har besøkt deg! Hvordan går det med deg og den lille ? Hvor gammel har han rukket å bli ? ( og ikke si to år...det pleier å være standardsvar når jeg spør venninner...:rolleyes::ler: )

Skrevet

Hei igjen sequax :goodbye:

To år :fnise: Han er 2,5 mnd gammel nå :) Søt liten gutt som smiler, forsøker å le, og leker masse med lekene sine. Nå ligger han i babygymmen og prater litt med elefanten Eddie. Ikke mye han klarer å si da, men hender han slår til med "gløgg" eller "elg" :ler: Ting går mye bedre enn i starten. han skriker ikke så mye lenger, og sover masse på dag og natterstid. Men skal fortsatt ha mat hver 3. time eller oftere. :)

Skrevet

Hei igjen sequax :goodbye:

To år :fnise: Han er 2,5 mnd gammel nå :) Søt liten gutt som smiler, forsøker å le, og leker masse med lekene sine. Nå ligger han i babygymmen og prater litt med elefanten Eddie. Ikke mye han klarer å si da, men hender han slår til med "gløgg" eller "elg" :ler: Ting går mye bedre enn i starten. han skriker ikke så mye lenger, og sover masse på dag og natterstid. Men skal fortsatt ha mat hver 3. time eller oftere. :)

GLØGG OG ELG ? Blir en skikkelig skogbruksmann, dette! ;)

Skrevet

:lol:

Mannen skal visst på seminar den helgen det er farsdag! :sukk: Men han kommer jo hjem på søndag da, så skal nok få koset oss litt med kake og gave :jepp: Håper han har glemt at det er farsdag ;) Jeg må få ordnet med bilde av Goffel snart! Skal ta noen skikkelig fine, og få fremkalt et sted der jeg kan hente de ganske fort. Og så scrapper jeg bildet på et lerret. Den største jobben er å få tatt fine bilder. Vil at bakgrunnen og alt skal være perfekt :sjenert: Har jo kjempemange bilder av han allerede, men ikke sikker på om noen er helt fine nok, liksom. Vil at han skal smile, og ha en fin bakgrunn, og godt lys.

Skrevet

for noen fine netter dere har! :jepp: Høres ut som idyll.. Gløgg og Elg er flotte ord spør du meg! :ler:

Jeg er med på kino i morra! :opplyser: Så fremt ikke de ringer fra sykehuset og skal ha meg på overtidskontroll akkurat da.. :roll: De har ikke ringt enda så jeg lurer litt på når de har tenkt å gjøre det.. :klø:

Jeg har også planer om farsdagsgave! DA må han ha kommet i alle fall.. Jeg lurer litt på å kjøpe høretelefoner som er helt lydtette jeg! :ler: Jeg innså ikke dimensjonen i den gaven før nå egentlig.. :kgbaby::ler: Bilder høres kjempekoselig ut, men jeg har jo ingen å ta bilde av enda..

Skrevet

Ja, vi har fine netter nå :jepp::nigo:

Innen farsdagen bør Bolla helst være her ja :ler: Lydtette høretelefoner høres supert ut (finnes det? :klø: ) det ville hvertfall mannen min satt stor pris på!

Fant akkurat ut at istedenfor lerretsbilde, skal jeg lage en fotobok! :jepp: Har endel bilder av Gofflus og mannen sammen, og har også tenkt til å ta med noen babybilder av mannen, og kanskje noen dikt som handler om pappaer :jepp: er gratis frakt for bestillinger over 200 kr hos snapfish, så nå har jeg lastet opp masse bilder dit. Gleder meg jeg :hoppe: :hoppe: :hoppe: Det blir et fint minne fra mannens aller første farsdag :nigo:

Skrevet

Håper Siebaeo avlyser og vi får tatt en kinotur en annen dag med Bolla også! :jepp:

Fotobok høres kjempe bra ut Pupsilure! :) Det er alltid en slager og noe dere kan se på sammen med Goffel og resten av familien. Mannen her i huset synes bryllupsboken jeg lagde var så fin at han fikk enda bedre minner fra den store dagen vår. Kjempekoselig sagt når man har jobbet så hardt og lenge med noe! :rødme:

Håper mannen din glemmer farsdagen ja, sånn at det blir en skikkelig overraskelse! Det hadde vært koselig det.. Uansett synes han helt sikkert det er kjempe stas å feire farsdagen for første gang :)

Skrevet (endret)

Oppskrift på cupcakes:

1 egg

3/4 dl olje

2,5 dl melk

1,5 dl sukker

4,8 dl hvetemel

3 ts bakepulver

En klype salt

Bland det tørre og våte sammen hver for seg. Deretter røres det såvidt sammen, røren skal ikke bli jevn!

Helles i 12 muffinsformer, bruk gjerne muffinsbrett i tillegg (da holder de fasongen, og flyter ikke utover). Stekes på nederste rille i 15-20 minutter på 200-225 grader.

Jeg blandet inn eplebiter og kanel i røren. Man kan egentlig blande i hva man vil. Banan er godt også :sikle:

Jeg er veldig fornøyd med denne oppskriften!! Blir alltid flotte muffins, med en stor ball på toppen :jepp:11056_344643520463_749280463_9873258_3226316_n.jpg

Endret av Pupsilure

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...