Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vær nøye med å ta bort skorpe, ellers er det vanskelig å skjære tårten......

skulle tro at to store rekker om dere ikke har annen mat, om dere har mye annet av kaker/mat ville jeg laget halv oppskrift, da får du to avlange istedenfor firkantede kaker om du skjønner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du kjøper loff forsøk å få STORE loff, bakerier kan ofte bake ekstra stort om man bestiller det også :D

Skrevet

750-1000 gram majones :daane: Takk for oppskrifter! :klem: Tror jeg tar den med skinke istedenfor kylling jeg da :) Men disse så store ut, tror jeg halverer dem.

Skrevet

Har et kreativt spørsmål også: Goffel skal lage bursdagsgave til papsen. Jeg har kjøpt et litt stort lerret med fin ramme til. Hva skal han male/lage? Vi har så mange ordinære bilder, som han har malt. De er kjempefine, men jeg har lyst til å gjøre mer ut av det. Tenker å f.eks scrappe litt. Kanskje få han til å male en dus bakgrunnsfarge, og ha hånd/fotavtrykk. Kanskje litt decoupage, hvis jeg har noen passende servietter, eller et bilde av han i svart/hvitt? Kanskje jeg har noen fine ting som kan limes på. Eller finne et fint dikt?

Bumba har laget bittelite lerret til pappaen hvor vi først laget en blå/lilla bakgrunn.....så fikk hun male ulike skjell som hun plukket på stranda, og så brukte vi decaupage lakk for å lime de på.......det var veldig abstrakt men hun sa selv til pappaen at hun hadde malt han ut på sjø :hjerte: det var så koselig.

Så noe som kanskje har med far og sønn å gjøre.........om det er bilde av de, eller bare noe abstrakt(som det ofte blir med de små).......bruker han synge noe til han på kvelden, en vise feks?

Skrevet

Det hørtes veldig fint og symbolsk ut! :) Han pleier å synge byssanlull. Bare pappa synger den, for jeg kan den ikke helt, og Goffel vet veldig godt at bare pappa kan den sangen ;)

Jeg har lett litt etter noe å skrive på kortet også, og tror jeg skriver: Dæven dundre, bare 70 år til du blir 100! :ler: Tror mannen vil le av det.

Skrevet

Kanskje stand up istedenfor kino? :klo: Han er veldig opptatt av humor, og vil nok like det godt. Men det eneste jeg har funnet er dette http://www.oslosurf.com/hvaskjer/59915.html. Ser det greit ut? Har ikke hørt om dem før jeg :sjenert: Men jeg er ikke så oppdatert på sånt.

Skrevet

Det hørtes veldig fint og symbolsk ut! :) Han pleier å synge byssanlull. Bare pappa synger den, for jeg kan den ikke helt, og Goffel vet veldig godt at bare pappa kan den sangen ;)

Jeg har lett litt etter noe å skrive på kortet også, og tror jeg skriver: Dæven dundre, bare 70 år til du blir 100! :ler: Tror mannen vil le av det.

Ja gjør den da! Spesielt når det er noe bare han synger...

:ler: hadde jeg skrevet det til mannen hadde han nok denga meg tror jeg, kødder :fnise:

Kanskje stand up istedenfor kino? :klo: Han er veldig opptatt av humor, og vil nok like det godt. Men det eneste jeg har funnet er dette http://www.oslosurf.com/hvaskjer/59915.html. Ser det greit ut? Har ikke hørt om dem før jeg :sjenert: Men jeg er ikke så oppdatert på sånt.

standup er jo alltid morro! Mannen kjente til ett par av de og sa det er sikkert bra! Utescenen på latter har jeg vært, superkoselig! Dere drar kanskje ofte på kino? da blir standup litt mer spes vil jeg tro...

Skrevet (endret)

Har bestilt billetter til Sommerlatter nå :hoppe: Er det enkelt å finne frem og sånt?

Tror det blir følgende plan:

Massasje kl 15 (60 minutter) (groupon)

Sen lunsj ca 16.30 på Ett glass (groupon)

Sommerlatter kl 19 (1 time og 20 min.)

Middag på Planet Bollywood kl 21 (groupon)

Er fornøyd med at jeg fikk det meste så billig ;)

Tror han kommer til å bli kjempeglad! :hoppe:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Høres fantastisk koselig ut da!

Planet Bollywood, er det indisk?

Latter er superenkel å finne, er på Akerbrygge på gata bak den "hovedgaten", det er vel ved siden av peppes pizza der det var en gang 3d kino....

Skrevet

Ja, det er indisk. Har spist der 2-3 ganger før. Alltid groupon ;) Nå betalte jeg 425 kr for fire-retters for to personer :nigo: Indisk er det beste jeg kan tenke meg :sikle:

Jeg kjøpte jo en prampack for en liten stund siden. Og lurer nå på om jeg skulle prøvd å leie den ut. Ser flere som gjør det, på finn. Eventuelt om jeg skulle solgt den nå. Den er bare brukt en gang, og ser helt fin ut. Må finne ut om jeg trenger den selv først. Har fått låne chiccotrille nå, så må trille litt på Goffel for å se om det fungerer :)

Skrevet

Må få prøvd den en gang vi er i oslo, elsker indisk mat!

Vet flere leier de ut, ikke dårlig penger å tjene tror jeg :)

Skrevet

Ta et avtrykk av foten midt på dette er ansiktet? så tar du hendene ut fra siden hvor tærne er og lager et trykk. Dette er hornene. Lim på øyner som beveger seg og vips har du en elg! :ler: sjekk ut pinterest for ideér jeg er hekta!!

Skrevet

Takk for tips :) pinterest vet jeg ikke hva er, skal Google.

Nå har vi malt lyseblå som bakgrunnsfarge, og med litt sølv her og der. Goffel malte en sklie som vanlig ;) og tre trappetrinn opp til sklia. Jeg har kjøpt noen svamper på søstrene grene som var kjempefine å bruke! Kjøpte dem egentlig for å bruke til kake da, men får kjøpe nye, kostet 3 kroner eller noe ;) skal la malingen tørke, og fortsette på bildet senere.

I dag skal vi til svigermor. Hun skal feire bursdagen sin. Gleder meg til mat og kake, hun er flink il å lage mat :sikle:

Rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb før om fire uker :overrasket:

I går leverte jeg Goffel hos tante, mens jeg sov ut etter nattevakten, og mannen malte stua vår. Og etter noen timer hentet mannen han, og de dro til leos. Det er nesten ikke folk der for tiden. Deilig! Tror det blir et besøk der for oss også i løpet av uken. Jeg drømmer om å få litt tid i massasjestolen igjen ;) og Goffel elsker det! Gøy å se at han blir tøffere og mer selvstendig.

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg gleder meg til vi har flyttet og kan være med på Leos lekeland! :nigo:

Skrevet

Det blir hyggelig, marmot! :jepp:

Æsj, har fått en kul på innsiden av øvre øyelokk.. Har hatt vondt i øyet i noen dager. Må nok til legen i morgen. Har att det før, og måtte opereres bort, og det var ikke gøy! :sur:

Skrevet

nei nei! og på ferie av alle ting, åssen var det etter operasjon da? og hva var det for kul den gangen? hørtes ikke særlig ut :klem:

Skrevet

Det heter chalazion. Den gikk ikke bort, og jeg måtte få den skåret bort tre ganger. Første var verst, de satte sprøyte rett ned i øyelokket, og så satte de på en klemme rundt chalazionen, og vrengte øyelokket, før de skar opp med skalpell. Ganske traumatisk egentlig, og jeg hylte.(var ung....) De andre gangene nektet jeg å gjøre det samme igjen, og fikk kun bedøvelse øyedråper, og legen holdt øyelokket åpent med fingrene.

Men jeg tror jeg kan bli kvitt det ed kloramfenikol hvis jeg kommer meg til legen i morgen. Gikk i flere mnd sist gang, for da var den på nedre øyelokk, og plaget meg ikke noe særlig. Så den ble skikkelig innkapslet etterhvert.

Skrevet

:( stakkars deg, det hadde jeg også blitt små tramatisert av......håper det hjelper med dråper!

Skrevet

Fikk ikke legetime i dag, legen min har fri. men jeg får i morgen, hvis eg sender ny sms. Øyet er litt bedre. Kulen er der, men merkes ikkelike godt. Jeg har hatt varm klut på flere ganger. Det skal visst mykgjøre oljene, og kanskje åpne opp tilstoppningen...

Goffel er ganske rampete i dag, så vi må bruke litt energi før vi kommer til siebaeo, så jeg får skravlet litt :ler: Blir en liten tur til leos nå på formiddagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...