Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Jeg må også slå et slag for Chiccoen :fnise: Vi har også den og er veldig fornøyde, men nå har vi ikke brukt den all verdens av tid heller. Men jeg har erfaring fra den tidligere jobben og der var kundene superfornøyde og det var desidert den trillen som solgte mest, var minst reklamasjoner og flest fornøyde kunder :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fri :) i dag skal det bakes :) har fått sove lenge, og ser litt på tv fra senga før jeg setter igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med kaken!! :hoppe: Kun litt pynting som gjenstår, og det gleder jeg meg til :) Det gikk mye bedre denne gangen enn med dåpskaken, kanskje fordi det var så kort tid mellom? Tror dette er en av de teknisk beste jeg har laget. Ser jevn og fin ut, og uten sprekker. Etasjene ble ca like høye, og det var riktig forhold mellom etasjene (der bomma jeg skikkelig på min egen bryllupskake! ). Veldig fornøyd med den nye kakeformen jeg kjøpte! Trenger flere nye, ser at jobben hadde blitt enklere med noen andre. Skulle hatt en i 32 cm, og en i 22. Og så tror jeg at jeg fyller kakeformene for mye.

Blir flere kaker fremover. Tenker kanskje å lage en kake til barnehagepersonalet i løpet av neste uke. Og så blir mannen 30 år i juli, så da må det bakes. Goffel fyller 3 år i august, og en kollega vil ha hjelp med en 5 års kake i august.

Goffel skal få Mikke Mus kake. 5 åringen skal få prinsessekake (barbiedukke uten ben, stukket nedi en kjolekake). Til bhg tror jeg at jeg lager en stor firkantet kake med uglemotiv (han slutter på ugle-avdelingen nå) og noe tekst. Fant mye fint da jeg googlet owl cake! Mannen sin kake er jeg usikker på. Han er veldig glad i trikk, så kanskje jeg kunne laget en trikke-kake. Eventuelt data. Han har kun bestilt oreokake, det var det eneste som var viktig for han. Men skal lage en marsipankake også :)

Nå skal det bli godt å legge seg! :nigo: Opp med Goffel i morgen tidlig, og så skal jeg kjøre han til tanta mi. Hun gleder seg sånn til å få passe han!

Mannen er blitt syk. Han dro hjem fra jobb, og da er han syk altså! Han er aldri hjemme fra jobb. Han har bare ligget i senga stakkars. Passet meg litt dårlig, for da måtte jeg legge Goffel, hadde egentlig avtalt at mannen skulle gjøre det, så jeg fikk konsentrert meg om kaka. Men det gikk nå greit allikevel. Kaka står ferdig stablet i kjøleskapet :bryllup: Det har vært utrolig lite sykdom her i det siste! Kan ikke huske sist noen av oss var ordentlig syke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang trille og prampack. Kan du ikke bruke trilla helt til bagasjedropet, ha p-packen rullet sammen og hengt under styret, veska og Goffel i vogna og så pakke rett før du sender spesialbagasjen og så pakke ut med en gang du kommer av flyet? Ellers ville jeg gått for chiccoen ;)

Spent på å se kaka! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide ang vogna, tenker det samme selv :) vil virkelig ha med en ordentlig vogn, så håper det går!

Jeg fikk så lyst på kake i går! :sikle:

Har planlagt pynten nå. Lå å tenkte på det da jeg skulle sove, og har kommer frem til hva jeg skal lage. Gleder meg til å sette igang med det snart! Jeg syns det er så gøy å lage pynt!! :nigo:

Mamma sa at det skal være en messe der hun bor, og at hun gjerne ville selge bleiekakene mine :nigo: Vi snakket også om å selge kakepynt. Ser for meg at jeg kan lage små pakker med f.eks dåpskakepynt. Jeg vet ikke om det er marked for å selge noe sånt, men for meg hadde det vært perfekt! Tror jeg skal prøve på det :) har vel ikke så mye annet å lage enn bleiekaker og kakepynt. Kort er jeg ikke spesielt god på, og det er det sikkert mange som selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har chiccoen her nede i storbyen med kusina til Bumba som er nesten 4. Det går fint(lettere i syden er jeg sikker på). Mannen sa du må huske at vi sliter ofte i syden i småbutikka med chiccoen altså pga av plass i butikkene, det er trangt overalt så en brei vogn er ikke å foretrekke mener han.

Siebaeo....mener ingen får triller in på gardemoen, alt som må i prampack må sendes ved insjekk. På vei hjem derimot får man ofte trillene til gaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ha med chiccoen inn på gaten på Gardermoen vi! Men da hadde vi ikke prampack, vi sendte den bare som den var i luka ved flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Forrige gang vi var i syden så droppet vi prampacken... Det blir for mye å drasse på. I tillegg så kan man jo slå opp trillen på flyplassen når den ikke er pakket inn i annet enn plast :) Vi brukte bangkok reisetrille sist. litt skranglete syns jeg,så den er solgt. jakter fremdeles på ei god reisetrille så jeg får følge med her :)

Takk for ugly-linken! har bestilt nå jeg også :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla da var dere heldig, mannen har jobbet der og vi harreist ofte, aldri fått med trillen til gaten, og vi har bare hatt trille i pose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente trille til innsjekk/spesialbagasje :)

Jeg fikk ikke ta med meg GTn til gaten. Men man kvitter seg jo med resten av bagasjen før man går til spesialbagasjen. Så da får man benyttet vogna i stede for å drasse på den mens man har bagasje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ferdig med kaken kl 12 i dag, og pusla kom og hentet den :) ble fornøyd, alltid noen småting jeg kan pirke på, men må si meg fornøyd altså :) Fikk lyst til å lage ny kake med en gang den var levert :ler::klaske: kanskje jeg lager litt pynt i kveld.

Goffel har vært hos tanten min i dag. Jeg og syke mannen har ligget i senga og sett på tv, og jeg har shoppet kakeutstyr på eBay ;)

I morgen skal vi kanskje på uteteater, Emil i Lønneberget. Må se om vi får billetter.

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goffel våknet 7.30 i dag, deilig! :nigo: snart skal vi dra på teater. Jeg trodde ikke at goffel visste hvem Emil var, men det gjør han visst ;) gleder meg!! :hoppe:

I morgen har jeg fri og skal sove lenge, deretter gi blod, og så hente i bhg. Så er det tre dager med jobbing, og så tar jeg og Goffel en helg på hotell i Sverige :) jeg har det fint for tiden, altså :) Masse gøy å se fram til, snill mann og sønn. Føler meg så utrolig heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så herlig å lese at dere har det så bra :)

Kaka høstet masse skryt og mange var skikkelig imponert :) Jeg fikk smakt litt på den også og den er kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...