Pupsilure Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #6283 Skrevet 7. juni 2013 Ja, det liker vi Det er sånne brett som er under kaka
Pupsilure Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #6285 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har shoppet i dag Kjøpte sandaler og badesko til Goffel. Tre t-skjorter, en shorts og mange sokker. Ble noen sokker til mannen og meg også, og en t-skjorte. Og så kjøpte jeg nye badehyller, sånne med sugekopp. De er slik at man skal skru de på plass etter å ha fetet sugekoppen. Så sitter de dritgodt, og tåler opptil 15 kg! Trenger ikke skruer, bare snurrer på en dings. Dro en liten tur på IKEA også. Der kjøpte jeg en stor oppbevaringskasse, som jeg allerede har fylt opp av klær og sko som er for smått. Syns de kassene er dyre, 160 kr for en med lokk... Egentlig så venter vi på at mannen plutselig skal bli klar for en ny baby. Jeg spurte han i stad om han var noe klarere, og det sa han faktisk ja til! Men fortsatt ikke klar, bare klarere Jeg er egentlig ikke klar selv, men det tror jeg på en måte jeg aldri blir. Koser meg så sinnsykt mye med stor gutt! Men når mannen blir klar skal jeg ikke si nei
Pupsilure Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #6286 Skrevet 14. juni 2013 Lenge siden jeg har skrevet! Jobbet mye i det siste. Har byttet noen vakter igjen, så jeg har 9 dager i strekk. Bare 4 igjen nå da Onsdag har jeg fri, og da skal jeg sove og kose meg I dag avspaserte jeg litt, og har dratt hjem for å bake. Har fått bestilling på en dåpskake til søndag. Skal lage to små og to store sukkerbrød i dag, og sette sammen kaka. Jobber 9-14 i morgen, og pynter den etter jobb. Mannen og Goffel drar til svigermor, så da får jeg ro til å pynte I går var det sommerfest i bhg. Var koselig! De hadde kardemommebyteater. Og alle hadde med mat, kaker, frukt eller premie til loddsalget. Maten forsvant fort, men jeg fikk spist noen vårruller, og kaker Det var dessverre dårlig vær i år også. men oppholdsvær akkurat mens vi var ute.
Pupsilure Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #6287 Skrevet 14. juni 2013 (endret) Sukkerbrødene mine synker i midten, nesten hver gang jeg baker. Er drittlei av det, og har nå bakt to vellykkede! Bruker en blomsternål i midten av kaka. En dings som jeg putter i midten, som leder varme til midten av kaka. Ser slik ut. Setter den flate enden ned. http://www.spiseligekunstverk.no/images/WIL_402-3007.jpg Endret 14. juni 2013 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 14. juni 2013 Forfatter #6288 Skrevet 14. juni 2013 Goffel får begynne på stor avdeling til høsten allikevel. Bestevenninnen hans skal flytte til england i et år, så da får han plassen istedenfor henne. Rart å tenke på at han skal begynne der..... Lille trollet mitt Vi handlet på vei hjem fra bhg, og kjøpte en is. Jeg åpnet isen til han da vi gikk ut av butikken, og han sa at han skulle spare den til vi kom hjem. jeg trodde ikke på han, for han spiser opp en is på et minutt eller to. Men han klarte det faktisk! Jeg måtte holde isen da han tok av seg skoene, og da han vasket hendene. Så fikk han den tilbake, og jeg gikk på kjøkkenet og pakket ut noen få varer, og da jeg kom tilbake hadde han jammen meg slukt hele Jeg rekker å spise ca en fjerdedel av isen min før han har spist hele sin.
Gjest Marmot Skrevet 14. juni 2013 #6289 Skrevet 14. juni 2013 Så bra at han får begynne på stor avdeling da!
cypress Skrevet 14. juni 2013 #6290 Skrevet 14. juni 2013 Huff, skal Goffel også miste bestevenninnen sin? A sin også skal flytte utenlands, og jeg syns det er SÅ trist!! Det er våre nærmeste naboer, så jentene har lekt sammen tidlig og sent så lenge de kan huske. Når vi kommer tilbake fra ferie har de flyttet.. A skjønner jo ikke dette enda, men jeg har grått masse over det... Skylder litt på hormoner, men det er veldig trist uansett!!!
Pupsilure Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #6291 Skrevet 15. juni 2013 Kjedelig når bestevenner flytter. De leker kun sammen i bhg, og han har andre han også er mye sammen med, så det går nok greit. Litt annerledes med dere når de har bært SÅ mye sammen Kan noen minne meg på hvorfor jeg baker?! Hver gang tenker jeg at dette er SISTE gangen blir så vanvittig sliten, og det blir så stygt på kjøkkenet. Tror jeg har passert 10 timer med dåpskaka nå.... Nesten ferdig! Goffel vokser som bare det! Målte han mot dørkarmen igjen i dag, 102 cm. Han har vokst 8 cm siden januar Lurer på hvor høy han blir, pappaen er 177 og jeg 164.
Gjest Marmot Skrevet 15. juni 2013 #6292 Skrevet 15. juni 2013 Murmel er også veldig lang, noe jeg bare ikke kan skjønne, siden jeg er så innmari kort selv. 102 cm for en treåring er jo ganske mye, er det ikke? Har du sammenliknet med percentil-skjema?
Pupsilure Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #6293 Skrevet 15. juni 2013 Hadde ikke forventet at Goffel skulle bli lang heller. Hvor høy er Murmel? Nei, percentilskjema har jeg ikke sett på, det skal jeg google Ja, 102 er mye, str 4 år er jo 104. Har begynt å kjøpe klær i 98 og 104 nå. han har hatt litt trange klær en stund stakkars Endelig ferdig med kaken! Skal snart begynne å planlegge kaken til Pusla bedre. Syns jo det er gøy å planlegge, og sette på pynten. Men underveis er det vanvittig slitsomt. Man har så tidspress, tror det er det som ødelegger litt for meg.
Pupsilure Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #6294 Skrevet 15. juni 2013 Kanskje jeg er dum, men utifra percentilen ser det ut som at han ligger akkurat der gutter som er 2 år og 10 mnd gamle skal 102 cm. http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_hfa_boys_p_2_5.pdf
Pupsilure Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #6295 Skrevet 15. juni 2013 Ja, jeg er litt dum Han ligger på 97 percentilen, hva nå enn det betyr
Gjest Marmot Skrevet 15. juni 2013 #6296 Skrevet 15. juni 2013 Det betyr at 97% av guttene i samme alder er kortere enn ham. Murmel var 98 cm sist jeg målte ham (da var han nærmere 2 år og 4 mnd), så han er godt over 97-percentilen også. Han har brukt 104 i klær i snart et halvt år, om jeg skal kjøpe nye gensere nå kjøper jeg 110. I bukser passer han 98, men gensere i 98 blir for kort i ryggen.
Pupsilure Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #6297 Skrevet 15. juni 2013 Ja, da er han stor! Hvor høy er pappaen hans?
Gjest Marmot Skrevet 15. juni 2013 #6298 Skrevet 15. juni 2013 Han er ikke særlig høy, 177 kanskje? Men alle på min mors side av familien er veldig høye, jeg har kusiner som er nærmere 190 og fettere som er over 2 meter. Så Murmel har tydeligvis arvet gener derfra.
Pupsilure Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #6299 Skrevet 15. juni 2013 Ja, kanskje det er derfor. Har ingen som er noe særlig høye i min eller mannens familie, så jeg gjetter at det stagnerer, og at han blir omtrent som sin far. De fleste er faktisk litt lave. Men jeg var ganske høy da jeg gikk på barneskolen. Plutselig stoppet det opp, og alle tok meg igjen.
Dine Skrevet 16. juni 2013 #6300 Skrevet 16. juni 2013 Tassen bruker også mye som er i str 98-104, men mye er jo for stort også. Synes det kommer veldig an på om de er store eller små i str.. Kjøpte nettopp en bukse på HM i str 98 (lin) og den er altfor lang i bena. Men så var det en olabukse i str 98 og den er fin. Skal ikke være lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå