Pupsilure Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #6201 Skrevet 16. mai 2013 Jeg skal lage kake til i morgen, men vet ikke hva slags. Fikk ikke tak i kremfløte i går, så blir ikke bløtkake. Jeg har følgende ideer: sjokoladekake med enten et lag sitronfromasj/sjokolademousse/ philadelphiaost med melis. Vet ikke hvilke av disse fyllene som kan funke. Og så har jeg egentlig veldig lyst til å bruke peanøtter. Jeg elsker salte peanøtter i kaker oreokaken inneholder jo philadelphiaost med melis, og det er skikkelig godt. Jeg har hatt peanøtter i den også, og det ble godt. Men det skal egentlig være kremfløte i også... Sirtonfromasj har jeg ikke smakt før, tror jeg.... Kan noen hjelpe meg litt?
Spatula Skrevet 16. mai 2013 #6202 Skrevet 16. mai 2013 (endret) Hva med suksessterte? Hvor du har peanøtter i bunnen! Det tror jeg blir herlig, spesielt hvis du ringler sjokolade over Endret 16. mai 2013 av Spatula
Pupsilure Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #6203 Skrevet 16. mai 2013 Takk for tipset, men har allerede laget kake ble sjokoladekake med sjokolademousse på toppen, og et lag med philadelphiaost/krem/oreokjeks/melis inni. Og pyntet med jordbær, peanøtter og sjokoladesaus. Ser kjempegod ut. Ble ikke pynting slik som jeg pleier, men det får være. Fikk tak i kremfløte i dag, men da var lysten på å lage bløtkake borte. Jeg har gjort de siste forberedelsene til i morgen. Pusset bunadsølv, strøket skjorter, kjøpt balkongflagg. Gleder meg til å ha på bunaden i morgen og til å se gutta mine pyntet og fine
Pupsilure Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #6204 Skrevet 17. mai 2013 Gratulerer med dagen til dere alle! Gaffel datt akkurat med munnen ned mot fliser på badet og har blitt skikkelig hoven på overleppa. Virker som det gikk bra med tennene! Heldigvis! Han vil ikke la meg sjekke skikkelig. Han spiser is nå Kl 12 skal vi bort til skolen her, og møte familie. Og kl 15 skal vi ti tante mi.
Pupsilure Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #6206 Skrevet 22. mai 2013 Kaken ble vellykket Vi hadde en hyggelig 17. mai. Goffel overrasket med å synge hele nasjonalsangen mens vi spiste kake Hørte han i stad også, etter at han hadde lagt seg. De har visst øvd på den i bhg. Nå har han blitt bitt av et barn to dager på rad! Har ikke blitt noe særlig merke. De slår visst hardt ned på det i bhg. I dag har jeg vært på shopping, og brukt sikkert 2000 kr. Kjøpt sko til 600. Olabukse, to skjorter, tre t-skjorter, genser, kjole, skjørt, to shortser.... Veldig fornøyd!! Da vi satt oss inn i bilen for å kjøre hjem fra bhg i dag sa Goffel strengt: Hva gjør du for noe i bilen nå?!
Becky1 Skrevet 23. mai 2013 #6207 Skrevet 23. mai 2013 Oi, det var en lang setning av en liten gutt Alltid gøy når man har bæreposer fulle av nye klær Selv shopper jeg bare et par ganger i året stort sett. Synes ikke det er spesielt gøy, men ser at jeg burde gjøre det litt oftere egentlig... Har fått oppdatert meg litt mer enn vanlig det siste året og det var på høy tid Føler meg så bortskjemt når jeg må gi meg selv klapp på skulderen for å ha vært på shopping
Neytiri Skrevet 23. mai 2013 #6208 Skrevet 23. mai 2013 OI det var ikke koselig at han har blitt bitt håper bhg tar tak i det fort! er han enda på småbarnsavdeling? her skal Bumba flyttes til høsten
Dine Skrevet 23. mai 2013 #6209 Skrevet 23. mai 2013 Sånne setninger har Tassen også Morsomt når de blir såpass gode i språket at de sier såpass mye Håper bhagen slår hardt ned på det ja, biting er ikke noe gøy! Blir det hull på huden så er det stor infeksjnsfare. Tassen ble bitt i fjor sommer, men vi fikk aldri vite hvem det var. Kan jo skjønne det forsåvidt, men det er ekkelt.. Håper de ordner opp i det!
pusla Skrevet 23. mai 2013 #6210 Skrevet 23. mai 2013 Ikke noe kjekt med biting, nei! Heldigvis ikke vært noe sånt i bhg til tulla, men har skjønt ar det er veldig vanlig hos de små.
Pupsilure Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #6211 Skrevet 24. mai 2013 Kjedelig med biting ja.. Håper ikke det skjer flere ganger! Han går på småbarn. Han må muligens gjøre det en stund til, for det blir ikke nok ledige plasser på storeavdelingen, så noen må fortsette, og han er en av de som er født senest på året. Men greit for meg, jeg er jo veldig fornøyd. Morsomt når han kommer med sånne veslevoksne setninger. Han sier veldig mye rart. Det er gøy med opplagte spørsmål: er den gul? ( peke på knallgul legokloss) Han vet det så godt, men allikevel må han spørre, og ser lur ut. Etterpå kommer det en utbrodering om at den er gul ja, den er ikke blå, den kan man bygge høyt tårn med osv. Han skravler hull i hodet på meg innimellom. Mamma har sagt at jeg gjorde det samme Nå begynner han å nærme seg korrekt uttale av r. Fortsatt et stykke igjen, men mye bedre enn før. Han har også begynt å si s i starten av ord, der det skal være. Tidligere har han sagt "pise" istedenfor spise osv. Men for noen uker siden lærte han seg det. Han begynner å bli stor nå! Bare tre måneder igjen til treårsdagen! Jeg har vondt i halsen! Håper virkelig ikke jeg blir syk, for jeg har byttet vakt i dag og hele helgen! Kan ikke bruke egenmelding, da må personen jeg har byttet med komme på jobb....
Pupsilure Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #6212 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg fikk badedrakt i posten fra ebay i går, og jeg tror jeg elsker den er veldig sær på slike plagg da de må skjule både det ene og det andre, men denne ser ut til å være fin! Nesten umulig å finne badedrakter i norske butikker!! Link: http://www.ebay.com/itm/121097674748?var=420134462599&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648 Endret 24. mai 2013 av Pupsilure
Dine Skrevet 24. mai 2013 #6213 Skrevet 24. mai 2013 Den var kjempe fin Kan bare glemme å ha på meg bikini/badedrakt til sommern kjenner jeg Her sier fortsatt Tassen pise, ikke spise. Er ikke alltid like lett med den S'en ser det ut til, men det varierer. Og det du sier om at Goffel peker på en ting han åpenbart vet hva er og spør om det er noe annet eller noe sånt, det er akkurat sånn som Tassen gjør også. Utrolig morsomt Morsomt når de skjønner tull og kan spøke litt tilbake.
Neytiri Skrevet 24. mai 2013 #6214 Skrevet 24. mai 2013 Att blåse såpebobbler skal visst være veldig bra for språkutvikling, og uttalelsen av S Fin svømmedrakt! hvilken farge valgte du? Jeg ønsker meg en ny bikini, driter i om jeg ikke har fin mage, har en tankini jeg tar med da......men kjenner jeg meg vil jeg ha farge på magen også hihi
Dine Skrevet 24. mai 2013 #6215 Skrevet 24. mai 2013 Kanskje vi må prøve oss på såpebobler i løpet av sommeren!
pusla Skrevet 24. mai 2013 #6216 Skrevet 24. mai 2013 Kanskje bedre å skrive det her inne: vi må vel prate litt mer om kaka til festen vår i nærmeste framtid?
Neytiri Skrevet 24. mai 2013 #6217 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Ja det er jo gøy da, prøv å blåse med ulike ting, gjerne dippe sugerør og blåse, eller ulike fasonger av såpebobble leker. Var en språkpedagog som ga meg tipset når jeg jobber med barn som sliter med uttalelsen det kan også være go trening å lage ett vannmaleri...........ta en god dråpe med farge, gjerne flere på papir........bruk så ett avkuttet sugerør(barnet bruker det altså) og blåser fargen bortover hit og dit.........god trening for munn/språk motorikk og ikke minst du får ett superfint maleri Endret 24. mai 2013 av Neytiri
pusla Skrevet 24. mai 2013 #6218 Skrevet 24. mai 2013 Tulla har ikke problemer med å si s da, men Smart tips med blåsing, skal prøves!
Pupsilure Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #6219 Skrevet 25. mai 2013 Morsomme tips, skal prøves! badedrakta er blå Ja, kaken må planlegges. Vi kan snakkes på facebookmeldinger
Dine Skrevet 25. mai 2013 #6220 Skrevet 25. mai 2013 Gode tips du kommer med her Neytiri! Og ikke minst fine aktiviteter for stor og liten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå