Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herlighet så dårlig de behandler sine ansatte.. :haar: Du skylder dem forresten ingenting! Det er ingen som takker deg for å holde ut på en dårlig arbeidsplass.. Just do it! Du fortjener å bli behandlet mye bedre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig med sånne arbeidsgivere altså! Er ikke superfornøyd med min heller, selv om jeg ikke har hatt store problemer i svangerskapet, annet enn en ekkel episode. Men merker at jeg vurderer om jeg vil tilbake dit eller ikke. Jeg begynner å jobbe igjen i slutten av april.

Tips til å komme igang :klø: Kommer jo litt an på hva slags kaker man vil lage. Jeg liker best å lage marsipankaker. Man kan jo blande konditorfarge inn i marsipanlokket, eller kjevle det med mønsterkjevle, og deretter pynte med f.eks. roser som man lager av marsipan. trenger ikke å være så vanskelig for å få det fint. Finnes former som gjør jobben lettere. Også kan man ha en perlekant nederst laget med en kutter som lager perler (nå har jeg lett i 10 minutter tror jeg, men finner den ikke på ebay, kan lete mer senere hvis noen er interesserte).

Her er en kake jeg har laget som ser omtrent slik ut :)

Skrevet

Å, den var flott!! Kjempefint mønster i kaken :jepp: Får man til det med mmf og..?

Du er snill altså! :klem: Kanskje du må arrangere kakebakekurs en gang ;) Kunne nok hatt en karriære der også tenker jeg. :)

Må dra til akupunktøren nå. :vinke: Ha det fint så lenge!

Skrevet

Tusen takk :) Det er mmf på den kaken der :)

Jeg har ikke tv jeg :sur: :sur: Get har problemer tror jeg. Men nå har det vart innmari lenge. helt siden jeg stod opp. Tror jeg må ringe å spørre mannen om det er noe jeg kan gjøre :fnise:

Skrevet

Den kaken ser helt nydelig ut!! Marsipankake er jo utrolig godt, men liker ikke når de er altfor kremete inni.. Men bør prøve meg på en sånn en, for det hadde vært utrolig morsomt å få det til og kunne bake det til bursdager og sånn fremover :)

Får nok spørre deg litt fremover kjenner jeg - det gjør jeg jo egentlig med alt :fnise:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg er mektig imponert over kakebakingen og pyntingen din.. så bildene på FB, nyyyydelige. Du er virkelig flink :jepp:

Skrevet

Tusen takk, Milla :klemmer: Jeg syns det er veldig gøy å holde på med. Men blir ikke så mye av det nå ;) Skal lage kake til festen hans om ca 1 mnd da, så det gleder jeg meg til. Skal snart begynne å planlegge den. Jo, og så skal jeg lage muffins 5. november :jepp: Skal møte igjen noen jenter jeg gikk på skolen sammen med for noen år siden, og alle skal ha med noe å spise. :)

Jeg har gått runden med Gofflus, besøkt venninnen min, og deretter tatt med meg dem begge på senter. Kjøpte meg 3 gensere og votter til Lille Vennen :hjerte: Fant ut at jeg ikke likte den ene så godt, og at jeg ELSKET en av de andre (som jeg ikke prøvde i butikken) så i morgen tror jeg at jeg drar tilbake og kjøper to til av den jeg likte i bytte mot den jeg ikke likte :5:

Skal til fysio med Goffel i morgen også :)

Skrevet

I dag er lille Gofflusen min 2 mnd! :hoppe: Stooore gutten :kose:

Det har vært en fin natt :) Han våknet for mat i 3 tiden og 5 tiden, og sovnet igjen med en gang. Ikke noe skriking :nigo:

Vi skal snart dra til fysioen. Litt dårlig timing, for han burde ha fått sove litt lenger. Men men. Må gi han mat før vi drar hvertfall. Så bør nok vekke han snart...

Skrevet

Tenkt at det allerede har gått to måneder siden Gofflus kom til verden :rødme:

Tiden har gått fort :hoppe:

Håper alt går fint hos fysioen :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Vil gjerne se bilder av muffinsene :jepp:

Har du noe team for de !? ;)

Skrevet (endret)

På Åhlens har de noen veldig søte firkantete muffinsformer i papp. Hvis man vil ha andre former enn runde...

Gooooo Team Muffins!! :duskedame: Jeg vil med på muffinsteamet! :fnise: Beklager, jeg klarte ikke la vær.

Endret av siebaeo
Skrevet

Gooooo Team Muffins!! :duskedame: Jeg vil med på muffinsteamet! :fnise: Beklager, jeg klarte ikke la vær.

Jeg også :wow:

Skrevet

:fnise: Du mener tema ;)

Har ikke tenkt på designet, men skal jo møte jenter jeg tok hudpleierutdannelsen sammen med, så det må vel bli noen leppestifter og den slags pynt da :ler:

Gikk ikke så bra hos fysioen :( Han var verre i nakken nå, og jeg vet hvorfor, det er pga måten han sover. Vi lar han sove på den siden han vil, og det er ikke bra. han må sove på den andre, så nå har vi nok noen forferdelige netter i vente :sjenert: Hun ville ha oss tilbake om en uke.

Skrevet

Uff, det er kjedelig :( Men siden dere nå vet hva som gjør det, tenk hvor mye lettere ting blir når han klarer å ligge på begge sider :jepp:

:klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Skulle stå tema ja... :fnise: Bokstavene fant bare ut at de skulle bytte litt rundt ;) Men muffins team er ikke dumt det heller for oss muffinslikere :fnise:

Skrevet

Nå har jeg funnet noen lure triks :jepp: Når han spiser på venstre bryst får han strekt nakken slik han skal, så det er greit. Og når han spiser på høyre blir det jo egentlig motsatt (dårlig) men jeg skal begynne å ha han "stående" med bena mellom bena mine, og ansiktet rett mot puppen.

Vi må også bære han i "kolikk-grepet" og ikke over venstre skulder, som vi pleier. Kan ha han over høyre skulder, men da må han høyt opp, og vi må dytte på hodet hans med hodene våre :)

Lurer på hva som skjer med sovingen heretter. Kan bli vanskelig, for han er vant til å ligge med hodet vent til den siden han liker best.

I morgen skal vi møtes da, jenter :nigo: Jeg vet faktisk ikke hvor restauranten ligger jeg :sjenert: Men finner det nok ut.

Skrevet

Jeg tror det altså, men kan heller ikke love noe...har ikke hatt feber før tidlig i dag....så håper natta er fin.....har jo tross alt 1 1/2 time kjøretur så håper hun virker frisk nok for oss å dra.

Jeg sier ifra seff om vi ikke får kommet da.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg får dessverre ikke kommet, som jeg skrev om i pm'en :(

Håper det er snakk om flere treff så jeg får muligheten på nytt :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...