Pupsilure Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #6081 Skrevet 27. mars 2013 Satt igjen på jobb til midnatt i går, og skravlet med nattevakta Faktisk flere år siden jeg har gjort det, men gjorde det mye før. Mannen ble bekymret for meg stakkars... Vi har ei dame på jobben som jeg har så mye å snakke om med! Hun er ernæringsfysiolog, og veldig god på å forklare ting, så jeg spør om alt mulig, og får gode, lange, spennende svar I går snakket vi litt om at pappa har hatt hjertesvikt, og om jeg er i faresonen osv. Jeg bør absolutt tenke på hjertet mitt! Tror jeg skal ta en tur til legen og be om å få sjekket kolesterol og litt sånt. Nå har jeg heldigvis aldri røyket, og spiser nok litt sunnere enn pappa, og alkohol drikker jeg heller ikke. Men det fikk meg til å begynne å tenke litt. I dag har vi vært på lekeland alle tre. Det var veldig gøy og slitsomt Jeg og mannen byttet på hvem som var med rundt, og den andre satt i skinnsofa og slappet av med ipad Var utrolig deilig å slippe å løpe rundt med veske! Jeg hadde i tillegg tatt på meg treningsbukse, så jeg fikk beveget meg helt fritt, og var med Goffel overalt. Vi sklei en litt skummel sklie, som jeg ikke turte sist gang Etter lekeland dro vi på senter. Fikk kjøpt inn mat til påsken. Og jeg tok 24 minutter med sol. Og så vasket vi bilen. Goffel er veldig opptatt av "store børsten".
pusla Skrevet 27. mars 2013 #6082 Skrevet 27. mars 2013 Hihi, tulla dro meg ned et par sklier på lekeland som jeg synes var skikkelig skumle Var det den hvite som er skikkelig bratt? Koselig å dra sammen begge foreldre da, så kan man bytte på litt
Pupsilure Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #6083 Skrevet 27. mars 2013 Det hvite kommer jeg aldri til å ta!! Den er helt sinnsyk. Mannen tør den heller ikke Vi tok den oransje som er en tunnel, og som går litt rundt. Nå har jeg laget god middag til oss. Ørret stekt i ovnen med cherrytomater, løk, hvitløk, soltørkede tomater og lime. Og så hadde vi fullkornspasta, og en kesamdressing med gressløk og hvitløk i. Det luktet utrolig godt, akkurat som om vi var i utlandet. Og mannen likte maten veldig godt. Jeg likte den jeg også. Og er fornøyd med at jeg ikke brukte smør, og stekte noe i panna. Og at jeg fikk brukt litt forskjellige ingredienser. Cherrytomatene til Jippi er det beste som finnes!!
pusla Skrevet 28. mars 2013 #6084 Skrevet 28. mars 2013 Den oransje sklia ble jeg skikkelig svimmel av, så andre gangen tulla ville ta den sendte jeg henne ned med noen store jenter og gikk ned stigen igjen den hvite er skummel ja, men jeg kan jo ikke være noen brems på tøffe tulla heller synes jeg. Den middagen hørtes veldig god ut
Pupsilure Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #6085 Skrevet 28. mars 2013 I dag stod jeg opp med Goffel kl 06. Fikk sove på sofaen et par timer, med mange vekkinger Og så gjorde vi oss i stand for å dra til mamma og pappa. Var hyggelig, og Goffel lekte med kattene. Det morsomste var da han gikk bort til den ene kattungen som lå i vinduet, tok den i labben og sa: God dag, jeg heter "Goffel". Hyggelig å hilse på deg. Da vi skulle dra kjørte vi litt rundt i området der, jeg vil gjerne bli litt kjent, for vi vurderer å flytte dit. Fikk sett togstasjonen, og mange flotte hus Dro innom mormoren min på vei hjem. Tante var på besøk, og Goffel skravlet hele tiden. Var veldig hyggelig Men han ble rampete etterhvert. Da vi kom hjem måtte jeg bare legge meg litt, var så sliten. Sov i tre timer Nettopp våknet nå, og gleder meg til middag I morgen er det påskemiddag hos svigermor. Gleder meg til maten Hvis jeg får tid, tar jeg med muffins Goffel fikk en Mariusgenser av mamma, som noen har strikket. Den var så fin!!
Mokkon83 Skrevet 29. mars 2013 #6086 Skrevet 29. mars 2013 God påske!!! Gratulerer til mannen din med ny jobb! (antar han tok den) Så utrolig deilig med høyere lønn Kanskje vi blir prøvere samtidig da? Da skal jeg bli mer aktiv her inne Vi tenker å begynne prøving neste sommer eller sommeren etter der , alt ettersom om det "passer" Vil iallefall prøve å planlegge såpass at babyen kommer før 1 september... gjerne veldig tidlig på året slik at han/hun er eldst mulig før barnehagestart
Pupsilure Skrevet 30. mars 2013 Forfatter #6087 Skrevet 30. mars 2013 Takk takk, Mokkon Han tok den ja Første arbeidsdag på tirsdag Håper vi blir prøvere samtidig ja, det hadde vært gøy I dag har jeg vært på jobb. Er så sliten/trøtt nå, at jeg nesten sovner. Vurderer å bare gå å legge meg Mamma lånte Goffel på morgenen, og leverte han tilbake på jobben min rett før jeg sluttet. Tror han syns det var gøy å se jobben, han ville IKKE dra derfra I morgen kveld skal jeg jobbe. Tror jeg tar med meg Goffel på tivoli på formiddagen. Det er et lite tivoli her hvor vi bor Har fått noen utslett på armen, ser ut som myggstikk. Må ha kommet da jeg tok sol kanskje
Pupsilure Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #6088 Skrevet 31. mars 2013 Goffel sov til 7.45. Deilig! Lenge siden sist. Jeg må ringe tannlegen på tirsdag får en visdomstann, og nå begynner den å bli vond. Må nok trekkes/opereres ut, slik som jeg har gjort med to andre. Den vokser helt skjevt og rart. Håper jeg rekker til tannlegen før det blir for vondt, har vært dum som har ventet nå er det ømt og sårt
Pupsilure Skrevet 1. april 2013 Forfatter #6089 Skrevet 1. april 2013 Hadde en hyggelig kveldsvakt i går med en ung mann jeg ikke har jobbet med før. Var redd vi ikke skulle ha noe å snakke om, men det hadde vi absolutt! Satt igjen i 1,5 time og skravlet med nattevakten, koselig! Goffel våknet 5.45 i dag, men heldigvis var det mannens tur, så jeg merket ikke noe til det Tok med meg Goffel en liten tur på lekeland, skulle møte noen der, som ikke kom, og Goffel slo seg helt vrang fordi jeg ville sitte å hvile litt, så da dro vi hjem. Bar med meg en hylende, illsint unge ut i bilen. Utrolig at jeg klarte å få på han klærne. Det var så deilig vær, at vi bare gikk inn for å hente sykkelen, og så var vi ute å lekte litt. Det drypte masse vann ned fra et tak, og Goffel tok seg en skikkelig dusj Det var veldig gøy! Inn å bytte klær og slappe av litt, og nå er det snart natta. Mannen har første dag på nye jobben i morgen Og jeg har første dagen i ny turnus. Når Goffel er lagt, skal jeg lage innbakt svinefilet i sursøt saus til oss
Dine Skrevet 4. april 2013 #6090 Skrevet 4. april 2013 Hvordan har det gått på jobb for mannen? Trives han så langt?
cypress Skrevet 4. april 2013 #6091 Skrevet 4. april 2013 Hvilken dag var det du foreslo tur til lekeland igjen?? Jeg er opptatt denne helgen og neste, men deretter kan jeg!!
Spatula Skrevet 4. april 2013 #6092 Skrevet 4. april 2013 Hvordan lager du innbakt svinefilet i sursøt saus, tar gjerne i mot oppskrift
Pupsilure Skrevet 4. april 2013 Forfatter #6093 Skrevet 4. april 2013 Hei dere Nå var det mange spm her må svare dere i morgen, skal på jobb nå snart. Går forresten bra med mannen i ny jobb jeg har fri i morgen, og skal sove lenge
Pupsilure Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6095 Skrevet 7. april 2013 Cypress: Jeg husker ikke når jeg foreslo, men vi kan finne ny dato. Neytiri kunne ikke den jeg foreslo, og hadde vært hyggelig å få henne med. Når kan du, Neytiri? Hva med 27 eller 28 april? Spatula: Jeg friterte biter av svinefilet som hadde panering på. Tok et par egg, litt salt, hvetemel og griljermel, og laget panering av dette. Sursøtsausen var ferdigglass Den ble ikke like god som den jeg har kjøpt ute. En asiatisk kollega av meg sier at moren hennes pleier å koke svinekjøttet først, og det tror jeg er lurt. Kjøper innimellom innbakt svinefilet i sursøtsaus på et sted ved jobben, og det er så sinnsykt godt
Pupsilure Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6096 Skrevet 7. april 2013 Har ikke hatt ork til å skrive de siste dagene. Fredag hadde jeg fri, og fikk besøk av en gravid kollega. Koselig! Jeg hadde masse overskudd, og fikk gjort mye hjemme, og var veldig blid og hyggelig ovenfor mannen og Goffel. Skulle ønske jeg var like tålmodig og blid hele tiden Men jeg blir så sliten etter jobb, og lar meg påvirke av stress. Goffel var ute da jeg kom for å hente han, og jeg merket med en gang at han var i et humør der han lett kunne slå seg helt vrang og skrike i et kvarter. Men siden jeg var så uthvilt og glad, brukte vi masse tid, og unngikk noen store følelsesutbrudd. Da vi kom inn viste det seg at han hadde bæsja, og var klissvåt Fikk skiftet på han, men han hadde ikke sko å ha på seg. Viste seg at gummistøvlene hans er blitt for små, og vinterstøvlene var jo klissvåte... Måtte låne gummistøvler av bhg. Vi dro på kjøpesenter i går, og fikk kjøpt nye gummistøvler, joggesko, 11 par sokker og to gensere. Fornøyd! I dag har jeg ryddet bort klær som ikke passer mer. Han har en skikkelig vokseperiode. Målte han mot veggen, og han var blitt ca 1 cm høyere på en måneds tid. Skostørrelsen var 26 nå. Jeg tror vinterstøvlene også er små, og skal bestille nye nå. Passer på når det er tilbud Tar en størrelse som passer til vinteren, men han kan sikkert bruke dem litt nå også. Nå er gullet på lekeland med tante, onkel og en gutt på 8 år. Skal nok snart dra å hente han
Gjest Marmot Skrevet 7. april 2013 #6097 Skrevet 7. april 2013 Her har det også vært en skikkelig vokseperiode, Murmel bruker 110 i noen gensere nå. Heldigvis har han ikke vokst noe særlig i beina, så vinterskoene passer ennå, men ikke med tykke sokker lenger. Støvler hadde vi arvet noen ubrukte, så det hadde vi heldigvis. Måtte le da jeg tok hjem regntøyet han hadde hengende i barnehagen, det var str. 86 og veldig for lite.
Neytiri Skrevet 7. april 2013 #6098 Skrevet 7. april 2013 Vi reiser 26 april-3 mai..... Men nå neste helg er jeg i oslo området lørdag-mandag...så reiser jeg eurovision uka ned til københavn/malmö...13-19mai..... Dere må bare finne dag og håper jeg får det til
Pupsilure Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6099 Skrevet 7. april 2013 110 Goffel bruker 98-104. Men han har faktisk fortsatt noen i 86 Spesielt ullbodyer. Hva med 5. mai da, dere?
Neytiri Skrevet 7. april 2013 #6100 Skrevet 7. april 2013 Kan se om jeg får til 5mai er rundt da mannen reiser.......må nesten se litt an om det er ok....dere får bestemme det 110, her er vi enda i 86 og det en stund til hun er så liten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå