Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg sovet lenge, gitt blod, og besøkt venninne med baby. Så hentet jeg Goffel, og etter at han la seg har jeg lekt med maskinen min :hjerte: Og pyntet litt på bleiekakene :yvonne: De blir finere og finere. Jeg har 5 stk her nå, som jeg er veldig fornøyd med. 1 skal gis bort til kollega som har fått baby. Resten skal selges i blomsterbutikken til tanta mi :) Har tittet på nettbutikken mannen laget til meg, og vurderer om jeg skal ta den i bruk. Har funnet et domene også.

Jeg ble litt svimmel og rar etter blodgivningen denne gangen. Heldigvis gikk det greit ellers, jeg syns det er fælt å gjøre det, men tvinger meg til det... Det gikk veldig greit sist gang, og heldigvis fikk jeg samme dama igjen. Og alt gikk på skinner, bortsett fra at det var så høyt trykk i åren min, at det sprutet blod da hun stakk. Hun måtte gå å skifte klær :sjenert: Forrige gang tok jeg ikke jernpillene, og var litt spent på verdiene mine, men det var fortsatt bra, 14,6 tror jeg (uten at det tallet sier meg så mye ;) )

Har en følelse av at Goffel blir syk. Han hadde vært litt slapp i bhg i dag, og han hostet endel da han skulle legge seg/ i søvne.

Nå er det natta! Trøtt og sliten.

Om under en uke skal jeg feire bursdagen min, må begynne å planlegge kake :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Det er hemoglobin-nivået, og det skal være mellom 12 og 16 for voksne kvinner i fertil alder, så 14,6 er helt perfekt! :)

Så flink du er som gir blod. Jeg fikk jo blodoverføring noen ganger i svangerskapet, og da tenkte jeg veldig på hvor takknemlig jeg er for at noen gjør det. Jeg har for store problemer med lavt hemoglobin-nivå til å kunne gjøre det selv, ellers hadde jeg gjort det også.

Skrevet

Takk for info, og for skryt :nigo: syns det er viktig å gi når man kan, men kan ikke si jeg gleder meg på forhånd. Men så pleier det å gå veldig greit allikevel da. Ofte tenker jeg på dem som må få dette blodet, de er sikkert gjennom mye verre sprøyter og har mer smerter enn meg. Fy søren så heldig jeg er som er frisk!!

Skrevet

Supert at du gir blod :tommelopp: Det gjør jeg til vanlig også, men nå har jeg karantene, men skal fortsette når ammeperioden er over.

Jeg syns heller ikke det er så stas, men det går jo greit når man er der og så føler man seg så bra etterpå! Ikke fysisk :fnise: , men man vet man har gjort en god gjerning og det er godt å vite :)

Jeg er spent på de bleiekakene dine :Nikke: Du får holde oss oppdatert om hvordan det går! Du er skikkelig flink med sånne ting, så jeg har stor tro på at de blir solgt :)

Skrevet

I dag har jeg kveldsvakt igjen. Har blitt mye nå, både fredag, lørdag, søndag, i går og i dag... Prøver å vaske/rydde et rom skikkelig når jeg jobber kveld. Har tatt kjøkkenet og Goffels rom. I dag er det badet. Syns det er mye bedre å ta et rom skikkelig enn å ta det sånn halvveis overalt.

Mannen har dratt på det viktigste intervjuet nå. Intervju nr 2, og han skal holde en presentasjon på en halvtime. Han gruer seg endel.

På søndag skal jeg feire bursdagen min, og jeg har egentlig ikke begynt å planlegge enda. Må lage kakepynt, og skrive handleliste. Og faktisk bake :roll: Merker at jeg ikke er like interessert i kakedekoreringen lenger, men føler at det ligger en forventning om at jeg legger endel innsats i kaken. Jeg syns jo på en måte at det er gøy, men så er jeg litt lei også. Er mer interessert i scrapbooking for tiden. Det har nok mye med Maskinen å gjøre :yvonne:

Får fortsette å vaske badet :vinke:

Skrevet

Du, jeg mener du har skrevet det før, men denne boken raser av gårde, så jeg orker ikke lete... :sjenert:

Hvor mye skal du ha for en bleiekake??? Jeg skal arrangere en babyshower torsdag neste uke, og hvis ingen av deltakerne melder seg frivillig til å lage en, lurer jeg på om jeg kan bli kunde hos deg?? :)

Skrevet (endret)

Du kan få kjøpe en til 250 kr, siden det er deg ;) (Tror jeg kommer til å ta 4-500 etterhvert, men er ikke helt sikker på hva man kan selge noe slikt for) Gutt eller jente? Kan lage en på bestilling, med de tingene/fargene/teksten du ønsker, eller du kan kjøpe en av de 5 jeg har laget ferdig :) Syns det er gøy hvis jeg får solgt en!! :) Så bare si fra hvis du vil kjøpe :)

Endret av Pupsilure
Skrevet

Kan du ikke legge ut bilde? Jeg er så nysjerrig :sjenert: ......

Skrevet

Det er en jente. Har du bilder av de du allerede har lagt som jeg kan se på? Kan sende deg mailadressen min eventuelt?

Skrevet

Kan legge ut bilder her i kveld :)

Skrevet

Jippi, gleder meg til å se! Har en mistanke om at dine ser hakket proffere ut en hva jeg selv lager...

Skrevet

Her er tre av kakene jeg har laget. :)

Skrevet

Det er litt forskjellige gaver på baksiden, sokker, votter, kluter....

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Pupsilure
Skrevet

Når jeg først fant ut hvordan jeg legger ut bilder, kan jeg jo legge ut flere :)

Her er noe jeg har laget med maskinen min :)

Skrevet

Litt mer jeg har skåret ut med maskinen :)

Skrevet

Har jo sett bildene før men altså det er helt sykt fint altså! Utrolig flink du er :)

Skrevet

Tusen takk, Neytiri :klem: Det er utrolig gøy å lage ting!

Skrevet (endret)

Den grå kaken sett litt mer fra siden

Endret av Pupsilure
Skrevet

Gave til kollega

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...