Pupsilure Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #5961 Skrevet 22. februar 2013 Kan sende deg en link til den vi skal på visning på, pusla
Neytiri Skrevet 22. februar 2013 #5963 Skrevet 22. februar 2013 Herlig liste, og herlige Goffel! Jeg ble veldig nysgjerrig hvor dere tenker å kanskje flytte den gangen det går om det ikke er i oslo? Fornebu er jo ikke så langt, men er det 1,5timer med offentlig transport? dere kunne ikke tenke dere å flytte nærmere ditt om han fikk jobb der?
Jesse Skrevet 22. februar 2013 #5964 Skrevet 22. februar 2013 Spennende med visning (Ble også veldig nysgjerrig på hvor det er )
Pupsilure Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #5965 Skrevet 23. februar 2013 Kan sende dere link senere. Er på ipaden nå å flytte nærmere Fornebu er nok først og fremst for dyrt, dernest for langt unna min jobb, og familie. Nå vil vi flytte nærmere mamma og pappa, vil at goffel skal vokse opp med besteforeldre han kan være mye sammen med. Huff, nå kom jeg på at svigermor bor på vestkanten av Oslo men vi har et halvdårlig forhold til henne.... Og det er uansett altfor dyrt for oss å flytte den veien. Men mannen kan nok ha litt hjemmekontor. Spent på om han får den jobben! I dag skal goffel sove hos mamma og pappa. Gleder meg til en frikveld med mannen Hadde en fin kveld på jobb i går. Vi har fått en ny kollega, en voksen dame som er ernæringsfysiolog. Hun er så spennende å snakke med! Hun kan så mye, og kan svare på alt jeg lurer på, og er så engasjert. Hun har diverse helseplager selv, som påvirkes veldig av hva hun spiser, og vi snakker mye om anti-inflamatorisk kosthold, og sykdommer. Utrolig spennende!
Pupsilure Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #5966 Skrevet 24. februar 2013 I går dro jeg og Goffel til mamma og lekte litt med kattungene hennes, før vi dro på visningen. Det var et veldig fint hus, og vi kjørte litt rundt og så på stedet, togstasjonen, barnahagene osv. Deretter dro jeg hjem, og jeg og mannen dra på IKEA. Vi må ha et hjørnebord, og nytt stuebord, men de driver å bygger om, og hadde nesten ingen bord Vel hjemme igjen laget jeg kyllingfilet med brie og pesto, surret med bacon. Veldig godt! Mannen var superfornøyd La meg tidlig, for jeg var så trøtt. Og da våknet jeg selvfølgelig tidlig i dag også Mamma bemerket i går at Goffel ser ut til å ha blitt lenger og tynnere. Jeg oppdaget det for noen dager siden jeg også. Etterpå skal jeg måle han mot veggen, der jeg har merket av. Det var så gøy å se han leke med kattungene i går. Han var så flink med dem, løftet de forsiktig opp, og la de oppi den store traktoren sin. De er 10 uker nå, og kjempelekne! Klatrer oppover buksebeinet mitt Mamma syntes det var fint at de fikk møte Goffel nå, og venne seg litt til barn før de flytter. De skal til hjem med barn alle sammen.
Pupsilure Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #5967 Skrevet 25. februar 2013 Jeg syntes han hadde vokst litt, og jammen meg har han blitt ca 96 cm lang! De siste tre centimeterne har kommet på en måned, for han var 93 cm da han var på 2 årskontroll i slutten av januar. Da merket jeg av på veggen, og nå kunne jeg lett sammenligne. Shoppet litt i dag For 800 kr fikk jeg følgende: Reflex vinterdress, Reflex bunad, Reflex matrosdress, grønn, kul olabukse, 6 babysokker, en babystrømpebukse, Reflex "stonz", fleecegenser og bukse, badedrakt, babytights, ullvotter til baby. Alt var på 50-70% rabatt Mye av dette er til bleiekakene Jeg skal lage flere fremover nå, og mannen vil så gjerne lage nettbutikk til meg, han har faktisk laget den allerede Han elsker å sette opp nettsider.... Så kanskje jeg prøver å selge noen bleiekaker da. Tjener nok ikke noe særlig på det, men syns det er så gøy!
pusla Skrevet 25. februar 2013 #5968 Skrevet 25. februar 2013 Så gøy om du kan få til nettbutikk da! Oj, 96 cm! Jaggu er han blitt lang,
Pupsilure Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #5969 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har ikke så veldig lyst på nettbutikk, men mannen har SÅ lyst til at jeg skal ha det Ikke helt sikker på hva jeg skal selge da Må vel kanskje bli bleiekaker.... Tviler på at jeg får solgt så veldig mange. Skal teste det ut litt i blomsterbutikken til tanta mi først. Hun har sagt ja til å selge noen. Så jeg skal lage 3-4 stk og kjøre opp til henne med dem, så ser jeg hva folk er villig til å betale også. Ja, Goffel er blitt lang! Jeg så at han hadde strukket seg, men var rart å se det på merket på veggen allikevel. Det er rart å ha en stor gutt. Han er ikke så veldig baby lenger Vi har vært litt sammen med kusinen min og jenta hennes i det siste, og hun er 15 mnd, og så liten. Jeg husker den alderen godt, og må si det er vanvittig deilig å ha den største ungen
Pupsilure Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #5970 Skrevet 26. februar 2013 Jeg har vært på trening i dag Tør ikke å si hvor lenge det er siden sist Ble 40 minutter spinning. Etter treningen handlet jeg mat, og brettet klær, og laget en bleiekake. Mer har jeg ikke tid til, skal snart på jobb Hadde jo planer om å slappe av litt i dag også da.... Bleiekaken ble toetasjes, og rosa. Jeg har pakket den inn i cellofan, men mulig jeg åpner den og fikser litt på den. Ser at det er noe jeg ikke er fornøyd med, men vet ikke hva Den består av: 30 Libero nr 2, to gulpekluter, en vaskesvamp, en badeand, tre par sokker. På toppen har den en krone som det står "prinsesse" på, og nederst er det en lapp der det står "babyjente". Dette er selvfølgelig laget med maskinen min Bleiene kostet 20 kr Gulpeklutene kostet ca 50 kr Sokkene kostet ca 30 kr Og resten tipper jeg kostet ca 50 Så da har kaken kostet meg ca 150 kr, og en times arbeid. Tror jeg skal ta den med til tanta mi og se om hun for solgt den for 300 kr i blomsterbutikken sin
Pupsilure Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #5971 Skrevet 27. februar 2013 Fikk den nye turnusen i går, som jeg har ventet veldig på! Er ganske fornøyd. En av de positive tingene er at jeg har fri tre av seks fredager På mandager har jeg alltid dagvakt eller fri, og det passer veldig bra, siden mannen jobber i styret i borettslaget og det er møter hver mandag kveld. Ulempen med turnusen er at jeg har to uker der jeg jobber 6 dagersuke. Mens to andre uker har jeg kun 3 vakter Og så har jeg kveldsvakt alle tre onsdagene der vi har personalmøte fra 13-15, så da blir det 13-22.30 I dag sov jeg helt til 12 Lenge siden sist. Jeg har ikke gjort stort annet enn å leke med maskinen min i dag Har laget noen prinsessekroner, der jeg har skåret ut ordet Prinsesse. Ble veldig fint. Eksperimenterte litt med hvordan jeg skulle få den innerste delen av P med, og skar ut en liten del, og da ble det fint. Må finne ut mer om hvordan man skal gjøre det, for min metode var litt rar. Nå skal jeg dra å hente Goffelen min i barnehagen. Og så tror jeg at jeg tar han med på Jysk, skal se etter gulpekluter/brettebleier til kakene I morgen skal vi i bursdag til lille tremenningen hans som blir 1 år. Mannen har fått fire telefoner fra folk som vil ha han på intervju i dag Han la ut cven sin på finn, og kort tid etterpå ringte det fire stk Håper han får seg jobb snart altså! Ikke minst fordi jeg vil kjøpe det huset vi var å så på!
Neytiri Skrevet 27. februar 2013 #5972 Skrevet 27. februar 2013 Flink du er å lage bleiekaker, synes alltid det er morro selv når jeg lager men blir sjeldent i grunn. Så rar turnus du har da, jobbe masse og så veldig lite er det vanlig? Håper mannen får seg jobb snart
Dine Skrevet 28. februar 2013 #5973 Skrevet 28. februar 2013 Så bra du er mesteparten fornøyd med turnusen da Må si jeg er mponert over at du klarer det, jeg tror det ville vært litt for uforutsigbart for meg kanskje.. Er typen som liker det stabile og vite hvordan jeg jobber hver eneste dag i goood tid i forveien Men kan se det positive i det også, for jeg har jobbet turnus tidligere (snart 10 år siden...wæææ). Syns det er utrolig spennende med flyttingen deres og om dere kommer til å kjøpe hus eller hvordan det blir. Enebolig er jo det mest ideelle med barn, men dere er heldige som faktisk kan kjøpe det uten å reise altfor langt fra familien. Skulle vi hatt råd til det måtte vi flyttet ganske langt unna familien og hvertfall familien til mannen. Og da er det ikke så aktuelt.. Spennende å følge med Hvis annonsen til huset dere så på ligger ute fortsatt ser jeg gjerne på det
Pupsilure Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #5974 Skrevet 1. mars 2013 Jeg syns det er deilig å jobbe turnus jeg. Vet jo alltid hvilke tider jeg skal jobbe, det er bare kveldsvakter noen ganger, og dagvaktene andre ganger. I dag har jeg byttet fra dag til kveld. Stod opp med goffel 6.40, og har levert han i bhg for skidag og nå gjør jeg litt husarbeid og slapper av. Har verandadøra åpen. Deilig vær ute Goffel vil ikke bæsje i bleia, og de to siste gangene har han bæsjet i do spennende! I går var vi i koselig bursdag. Hentet han i bhg kl 14, da hadde han nettopp spist to brødskiver. Vi dro hjem, og han måtte smake på kinamaten min. Så tok vi t-banen til byen, og da ville han ha en banan. Og rett etterpå spiste han 1,5 pølse i brød, og kake Helt utrolig at han klarte å spise alt det der på så kort tid. Vi måtte la han være oppe litt lenger enn vanlig, til ca 20, men det gikk helt fint med legging, i natt og i morges. Sov en halvtime lenger enn han har gjort i det siste. Sender deg link senere, Dine
Dine Skrevet 1. mars 2013 #5975 Skrevet 1. mars 2013 Så bra dere koste dere i bursdag Og så spennende at han er interessert i å gå på do..! Så flink han er!! Det er jo superbra.. Kanskje han er bleiefri til sommeren? Vet ikke hvor lang tid sånne ting tar, men har hørt at gutter kan være litt tregere enn jenter. Og Tassen er absolutt ikke interessert enda.. Men det kommer nok Gleder meg til å se på linken
Dine Skrevet 1. mars 2013 #5976 Skrevet 1. mars 2013 Glemte å si at du må ha en super dag i det deilige været
Pupsilure Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #5977 Skrevet 1. mars 2013 Helsesøster sa at det gjerne begynner med at de ikke vil bæsje i bleia, men i do, og så kommer tissingen senere. Jeg håper at vi kan avvenne han i sommer, gjerne mens vi er på ferie, for da er det godt og varmt, og vi har god tid. Og har med oss en liten jente som ikke bruker bleier Sa jeg at jeg kjøpte nye kjøkkenstoler? Liker dem kjempegodt! Da jeg fikk de nye innså jeg hvor stygge de gamle var! Kjøpte dem på Jysk, 70 % avslag, så jeg gav ca 400 for fire fine stoler Her er de. http://cdn2.jysk.com/getimage/web.large/3640006/WEB/1003
Neytiri Skrevet 1. mars 2013 #5978 Skrevet 1. mars 2013 Å avenne varierer veldig, noen tar en lang periode, og noen blir tørr over natt, litt sånn som Bumba ble. Vi var mindre forberedt en det hun selv var hehe.....men kan si det er deilig å ha sluppet bleier i over 8 mnd nå! GOfflus blir inspirert av sin fremtidige kjæreste i sommer, det er jeg sikker på Ohh som jeg gleder meg å dra på ferie med dere, tror det blir superkoselig!
Pupsilure Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #5980 Skrevet 1. mars 2013 Gleder meg sinnsykt mye til ferien jeg også han snakker om det rett som det er. Jeg sier; vet du hvor vi skal i morgen? Først svarer han barnehagen, og deretter sier han Hellas Veldig fornøyd med stolene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå