Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er så kreativ med sånne ting..! Veldig smart tips og det skal absolutt prøves. Hvor mye konditorfarge brukte du til to bodyer feks?

Så bra du er bedre :) Det er ikke noe godt å gå rundt sånn og være dårlig.. Selv har jeg blitt forkjøla :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte endel, en stor teskje kanskje? Tok svart farge, og det ble blå-grønt ;) Bodyene hadde ull ytterst og bomull innerst, tydeligvis, for innsiden forble uendret.

Jeg har levert Goffel i bhg nå, vasket bilen og brettet klær. Underveis i brettingen ble jeg akutt kvalm og uvel, og måtte inn på kjøkkenet for å få i meg noe fort. Ble nøtter og brus. Spent på hvordan det blir på jobb i kveld!

Skrevet

Prøv å spis litt regelmessig, så hjelpr det kanskje :klem:

Skal teste det ut når jeg har litt overskudd en gang ;)

Skrevet

Jeg har også farget ullklær med konditorfarge en gang, det blir veldig fint!! Og her om dagen brukte jeg et tips jeg har lest her hos deg, om å bruke balsam på ulltøy som er krympet. Det fungerte kjempefint!! Glad for det, for det var en litt dyr strømpebukse fra Nøstebarn. Så takk for det tipset!! :)

Skrevet

Så morsomt, Cypress! :nigo:

Jeg var på jobb i går, og det gikk greit. Men jeg har bestilt legetime i dag. Liker ikke at jeg er syk så lenge. Har fått vondt i halsen igjen, og syns det er greit å få målt crp, og vært innom legen nå før julen. Hvis jeg trenger antibiotika vil jeg gjerne få startet så fort som mulig. Får vel bare vente å se hva crpen viser, og hva legen tenker om dette. Nå er det ca 4 uker siden jeg fikk vondt i halsen, hodet, og begynte å hoste. Hoster fortsatt, men mindre enn før.

Jeg sa at Goffel måtte ligge stille mens jeg kledde på han i morges, og da svarte han at han skulle prøve :fnise:

Fikk legetime 11.10, så tror jeg utsetter leveringen i bhg til da. Orker ikke å dra ut tre ganger (bhg, legetime, jobb)

Skrevet

Kjøpte bunad til Goffel for et par dager siden. det er et lagersalg i nærheten, som selger Reima og reflex. Og jeg kjøpte en fin bunad til 180 kr, satt ned fra 600 kr :nigo: har ikke fått Goffel til å prøve den, men den må bare passe. Kjøpte først 98, men den viste seg å være altfor stor, og måtte bytte den til 92. Den ser mer passe ut :) Er stor i størrelsen, sa hun i butikken.

Ellers har jeg tusen ting i hodetl, jeg skriver en liste, så får jeg litt oversikt.

Fredag: Jobbe 7-14 (bake kake på jobb, huske å ta med ting og tang!!), shoppe julegave til mamma og en til, handle litt mat. Hente Goffel i bhg, og være alene med han på kvelden. Lage pepperkakehus??

Lørdag: Julefeiring med mine foreldre fra ca 15. Før det: lage julemat! Pynte juletre (mangler bare lys), vaske leiligheten.

Søndag: levere julegaver til svigerfamilien

Mandag: feire jul hos kusinen min

Tirsdag: julelunsj hos svigers

Onsdag: julelunsj hos tanten min

Torsdag: jobb igjen

Mannen stekte ribbe i kveld, og jeg har spist en lefse med ribbe på nå :sikle:

Var en tur hos legen i går, og crpen min er normal igjen. Var bittelitt rød i halsen, normal lyd i lungene. Hvis hostingen fortsetter på nyåret vil han sjekke meg for astma. Jeg tviler på at jeg har det, for har en kollega med akkurat det samme. Og har ikke hostet mer enn 4 uker.

Skrevet

Den listen min der kan jeg gjøre om på.

Julaften : jobbe 18-22

Natt til 2. juledag: jobbe

Natt til 1. januar: jobbe

Sykdom på jobben, så da blir det litt endringer :( Ikke veldig glad for det, men sånn er det noen ganger. Sa meg frivillig til julaften, ellers hadde det blitt beordring. Vi var tre stk som stilte opp, og strakk oss langt for å unngå beordring. 18-22 kan jeg leve med. Goffel legger seg uansett kl 19.

Skrevet

oi så kjipt!!!! Skal dere ha tidlig jul da kanskje? åpne pakker før mat eller noe og så spise tidlig så blir det kanskje ikke så kjipt?

Skrevet

Vi skal til kusinen min, og skulle uansett spise kl 16 pga små barn. Hadde tenkt til å gå hjem ca 18.30. Så det ordner seg nok :) Egentlig sa jeg ja til å jobbe fra 19, men så ble det så vanskelig å få noen til å være mellom 15 og 19, og så endte det opp med at dagvakta kommer 11, og går 18. Og da følte jeg at jeg måtte strekke meg litt lenger jeg også.

På en måte passet det bra at det ble i år fordi vi feirer jul i morgen pga mamma skal jobbe. Men hadde jo gledet meg til julaften hos kusinen min, med barn og nisse og alt. :hjerte: Vi drar til henne ca 14, så blir jo noen timer allikevel :)

Skrevet

Det er kjedelig å bli innkalt sånn, men det føles nok litt bedre når Januarlønninga kommer! :) I tillegg så legger jo Goffel seg så....

Håper dere får ei skikkelig deilig julefeiring!!!

Her er det bare litt rydding og vasking som gjenstår :) Imorgen blir det Dynegrøt ;) Genialt å slippe brent bunn.... Har ingen tykkbunnete kasseroller heller... og for to år siden ødela jeg en hel gryte med grøt fordi stekeplata slo seg på,mens den sto til hviling.... :/

Utrolig flott at du er bedre!!! GOD JUL!!! :nissegutt::gave::nissevink::nissekonekyss::nisseblunk::nisse::nissekyss:

Skrevet

God jul, Mokkon :klemmer: Fine nissesmil :nigo:

Vi feiret jul i går med foreldrene mine. I dag har vi vært hos svigers og byttet julegaver, og pyntet treet. I morgen skal vi til kusinen min.

Er så mye å gjøre for tiden, helt utslitt jeg. Mannen stod opp med goffel i dag, og jeg sov til 13.30!! Da ble jeg vekket av mannen fordi vi skulle dra. La meg 22.30...... 15 timer :daane:

Nå skal jeg dra til Mc Donalds for å kjøpe litt mat til oss ;)

Skrevet

God jul! :nisse: Hei Yvonne! :goodbye:

I dag har vi vært på julelunsj hos svigers :) Og så skal jeg på nattevakt om noen timer.... :(

Gårsdagen var hyggelig, og vi pyntet pepperkakehuset på morgenen alle tre. Goffel spiste ganske mye underveis :ler: Huset ble skikkelig stygt, men med sjarm da ;)

Kl 14 reiste vi ned til kusinen min, og spiste middag og pakket opp gaver der. Nissen kom også :nigo: Jeg måtte dra kl 17.30, så ble litt amputert for min del :(

På jobben gikk jeg og pasienten min bort til en annen instutisjon, og feiret med tre stykker der. Var hyggelig å bli kjent med dem, og få skravlet litt ;)

Hele julen har egentlig vært ganske rar siden det ble så oppstykket. Gleder meg til å feire vanlig jul igjen til neste år, hos svigers, 24. desember og med overnatting.

Ble mye penger på meg og mannen i julegave. Mangler fremdeles å pakke opp noen. Veldig greit med penger, så kan vi kjøpe hva vi vil, på nyttårssalg.

Goffel fikk:

Redningsstasjon

Ski

Ullstilongs, ullsokker, lekekake, lekemat, mummikopp

Pose med lekedyr

Gravemaskin

Ullgenser

Myk og god genser med glidelås

Kardemommeby memo-spill

Tellespill

3 lydbøker

Brio byggesett fly

Skjorte med slips

Olabukse

Gruer meg litt til jobb i natt, men sånn er det bare. Pengene kommer godt med da. Får 133 % i tillegg til vanlig lønn for 9,5 timers vakt.

Skrevet (endret)

Gikk greit å jobbe i natt. Sov 9-14. Har vært hos tanten min sammen med Goffel. Han fikk følgende i julegave av henne:

Jakke fra Lille Lam

Kordfløyelsbukse fra Ugly

Kul skjorte

Tynn genser

10 bokser med Play Doh

Lite lekekjøkken til redningsstasjonen hans

Bilbane Hot Wheels

Bord og stol i Mammut serien til IKEA, samme som han har i seng, kommode og skap

:daane: Hun er gal altså! :fnise: Ble utrolig glad for alt sammen! Klærne var akkurat som jeg skulle plukket dem ut selv!

Jeg spurte om hun vil passe han et par timer i morgen, og hun ble kjempeglad! Så da blir det shopping på mor :nigo::fnise: Jeg har faktisk nesten 3000 som jeg kan bruke jeg :nigo:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Nå har jeg levert Goffel hos tanta mi, hun skal passe han litt. Og så har jeg vært innom et par butikker. Fant ut at jeg skulle kjøpe meg en iPad, men de hadde ikke flere igjen, så da ble den bestilt på nettet. Kjedelig å vente, men er ikke så veldig synd på meg, vi har tross alt en fra før :sjenert: Fy søren så bra man har det!!

Dro innom Barnas Hus og kjøpte sokker til Goffel for 200 kr. 5 par ullsokker og 5 par bomullssokker. Skulle tro det var masse folk, men det var det absolutt ikke! Jeg var nesten den eneste som ruslet rundt inne i butikken... Det var masse parkeringsplasser også. Rart!

Snart skal gullet hentes, og jeg skal på jobb. :goodbye:

Skrevet

Søte gullet mitt sier så mye morsomt. I går sa han at høretelefonene til mannen var kjempesvarte, og at en eske var kjempetom. Og i dag skrelte jeg grønnsaker, og han peket på en gulrot og potet som lå ved siden av hverandre og sa: den er lang, og den er potet. :ler:

I dag skal tanten min passe han litt, så vi skal snart dra ned dit. I går kom bestemor på besøk, så det har vært familiebesøk alle dagene siden 22. desember.

Jeg har fri i helgen! :hoppe: Men mulig jeg må ta en ekstravakt i kveld eller i morgen kveld. det er greit, for jeg vil gjerne ha litt ekstra penger. Har jo en sydentur å spare til ;)

Skrevet

Hehe han er så søt!!! Trener mye med liten stor kort lang her hjemme, så Bumba sier ofte nå kom stor basj, nei nå kom bittelitt :lol:

Sydentur ja :hoppe:

Skrevet

Godt nyttår!

Jeg har jobbet nattevakt, så har nettopp våknet. Ble bare 4 timers søvn på meg, så føler meg ikke helt på topp, men skal jo sove igjen til natten, så det får gå. :) Var en rolig natt for min del, men fikk med meg fyrverkeri i et kvarter. Etter det var det heldigvis stille. Jeg var livredd for at de jeg passet på skulle våkne av alt bråket, for da kunne det fort blitt vanskelig resten av natten! Men gikk heldigvis bra.

I år er det ikke jeg som har gått opp i vekt i jula, men Goffel! Veide han nå, og han veier 16 kg :daane: (Riktignok med tørr bleie, body og stilongs) Sist jeg veide han, for en måneds tid siden, veide han 14,5. Merker at han er tyngre, det var derfor jeg veide han. Han har så god matlyst, og spiser alt mulig. Til og med vørterøl likte han, og drakk flere glass i jula :ler: Det eneste han ikke "liker" er brokkoli og tomat. Men ofte går det helt fint å lure det i han allikevel. Men han liker å si at han ikke liker det når vi snakker om middag.

Mannen skal steke ribbe til oss i dag, Vi glemte å tine den, så måtte ut å kjøpe ny den dagen vi skulle spise, så derfor har vi den første igjen. :klaske:

Nå har jeg fri helt til fredag kveld! :hoppe: Må si jeg gleder meg til bhg åpner og hverdagen starter igjen. Goffel er ganske lei av å være hjemme. Jeg tror det blir godt for han å leke med barna igjen. Og jeg gleder meg til å få leiligheten for meg selv på formiddagen, og få gjort litt her. Syns det er litt for mye rot og kaos her nå. Jeg trenger ro rundt meg for å få gjort ting ordentlig hjemme. Nytter ikke med Goffel som henger i skjørtekanten min.

Og så er jeg spent på om jeg får ipaden min i morgen. Den har ankommet Oslo, så det er jo et lite håp.

Neytiri: kommer dere hit i morgen, eller skal vi møtes et annet sted? Og ca når? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...