Neytiri Skrevet 17. oktober 2010 #562 Skrevet 17. oktober 2010 gleder meg å se alle sammen også! hvor mange skulle komme??
Dine Skrevet 17. oktober 2010 #563 Skrevet 17. oktober 2010 Så nydelig lille Goffel er!!!! :rødme: Veldig stolt sladre-tante her altså Og du kjøpte en utrolig fin babygym - den synes han sikkert er skikkelig stas fremover. Håper han får litt mer tålmodighet fremover og kan ligge der litt alene mens du gjør andre ting
Pupsilure Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #564 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Takk takk Sladre-tante Devilina kommer ikke, men ellers så er det ingen som har sagt at de ikke kommer, men ting kan jo endre seg. Så de som skal komme er: Neytiri Bumba Pupsilure Goffel Cypress (etter kl 16) Milla Iril Dine Siebaeo Dream Snuppa til Dream Becky 9 stk da. Har bord for 10 hvis det er noen flere som bor i Oslo eller nærheten som vil være med Endret 17. oktober 2010 av Pupsilure
Becky1 Skrevet 17. oktober 2010 #565 Skrevet 17. oktober 2010 Det anbefales ikke å drive med noe skrikekur eller Ferber-metoden før de er rundt 6 mnd så vidt jeg har forstått. Men kommer nok til å gjøre det da, hvis det ikke er bedring Pappa fikk hjertesvikt for et par uker siden. Han har visst også hjerteflimmer, og må kanskje bytte hjerteklaffene Skjønner jeg må lese meg litt opp på dette . Det er viktig at barnet ikke føler seg forlatt er det jeg har skjønt. Huff, så ekkelt når sånt skjer med pappaen din. Tror jeg husker du har sagt det før nå. Sender gode tanker og håper det bedrer seg Du, kan du ikke sende meg telefonnummeret ditt, så jeg har det til treffet
Pupsilure Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #566 Skrevet 17. oktober 2010 Hvis noen skal kjøpe bæretøy er det superbillig akkurat nå her Lurer på å kjøpe mei tai eller en slynge... :klø: men må bestemme meg nå, for salget slutter i morgen. Sender deg pm becky
Pupsilure Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #567 Skrevet 17. oktober 2010 Nå har jeg bestilt to stk bæretøy, men har ikke bestemt meg for hvilket materiale og farger enda Lurer på å ta en badeslynge og en vanlig en. Ble gratis frakt på nr to, så da får jeg to stk for 200 kr inkludert frakt. Kan jo være greit å ha en badeslynge til å bruke i dusjen og svømmehallen
Småkjekset Skrevet 17. oktober 2010 #568 Skrevet 17. oktober 2010 Høres ut som et kjempekupp Sikkert ikke dumt å ha en badeslynge, for så flink som Goffel var når dere var i svømmehallen er det jo nødt til å bli mange flere turer dit, og da er det jo greit å ha en tilgjengelig
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #570 Skrevet 18. oktober 2010 Så flink du er til å finne gode kupp på Ebay! Får ta en titt på bæresjal og sånn senere, for jeg har jo ikke helt tålmodigheten i behold der.. Men er det såpass billig går det jo an å prøve et kanskje.. Blir koselig med treff onsdag - håper bare jeg finner alle sammen og ikke går bort til feil mennesker.. Kanskje ikke så lett å ta feil av med tre babyer og flere gravide
cypress Skrevet 18. oktober 2010 #571 Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Dobbelpost... Endret 18. oktober 2010 av cypress
cypress Skrevet 18. oktober 2010 #572 Skrevet 18. oktober 2010 Blir koselig med treff onsdag - håper bare jeg finner alle sammen og ikke går bort til feil mennesker.. Kanskje ikke så lett å ta feil av med tre babyer og flere gravide Det tenker jeg på og... Jeg kommer jo etter alle dere. Men det er antagelig ikke så mange tilsvarende grupper å ta feil av... Og jeg har jo møtt deg før, Pupsilure, så deg skal jeg kjenne igjen.
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #573 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg tror kanskje vi kjenner igjen gruppen vi tilhører ja... Selv om man blir litt nervøs for å gå opp til feil mennesker, hehe. Stikkord: Se etter tre barnevogner, tre babyer, mødrene deres og alle gravide rundt de igjen.. DER skal vi :gjeiper:
Pupsilure Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #574 Skrevet 18. oktober 2010 Hehe, dere skal nok finne frem Eventuelt går det an å spørre etter bordet til *navnet mitt* Hvis det f.eks bare er en som har kommet fra før Gleder meg jeg også! Blir hyggelig å møte dere alle, titte på babyene og de fine store magene, og spise pizza Håper Gofflus klarer å oppføre seg I går skrek han i 2-3 timer Han hadde vondt i magen igjen. Har ikke hatt en bæsjebleie på 2-3 dager nå. Men natta har gått kjempebra Bare spist, og sovnet oppå meg igjen. Og jeg har fått lov av han å ligge ganske langt nede, så vil nesten kalle det mer ligging enn sitting Gikk på vekta i dag; 62 Har vært 63/64 siden to uker etter fødselen. Teorien min på hvorfor jeg ikke har gått ned noe særlig mer enn vekta av baby/morkake/fostervann er at jeg har fått flere måltider i løpet av et døgn. I graviditeten sov jeg ca 12 timer i døgnet, mens nå sover jeg ca 6-8. Og har gjerne rukket å spise to ganger allerede før 12, da jeg stod opp før. For jeg spiser sunt, lite godteri, og passe porsjoner.
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #575 Skrevet 18. oktober 2010 Så bra at natten ikke har vært så ille Og du er heldig som går ned i vekt såpas fort etter fødsel.. Jeg kjenner de som bruker flere måneder og kjenner jeg meg selv og min kropp riktig, så bruker nok jeg flere måneder på å gå ned også.. Jeg har allerede gått opp 12 kilo nå og håper virkelig ikke jeg går opp altfor mye før fødsel. Det blir så vanskelig å gå det av seg etterpå! Håper litt faller naturlig og ikke minst at jeg får gått masse turer med Lilletassen og vært aktiv rundt omkring.. Nå som jeg er sykmeldt merker jeg at jeg ikke tør farte så mye rundt, i tilfelle noen fra jobben skal se meg.. Da hadde de (særlig sjefen og assisterende sjef) tenkt at "å jasså, hun orker å gå på cafè/handle etc, men hun orker ikke jobbe nei..." Så gruer meg litt ift det på onsdagen faktisk..
Pupsilure Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #576 Skrevet 18. oktober 2010 Skjønner hva du mener med å vise seg ute! Tenkte mye på det jeg også. Men møtte aldri på noen. Jo, forresten, ei annen som også var sykemeldt Men man må kunne gjøre noen innkjøp, være litt sosial og røre på kroppen selv om man er sykemeldt altså Det skjønner nok sjefen/kollegaene dine også Jeg gikk ned ganske nøyaktig 10 kg innen to uker etter fødsel, så regner med at det var det som var ungen og alt det der. Så egentlig burde jeg kanskje bare lagt på meg 10 kg. Men på slutten gikk jeg nesten opp 1 kg i uka Spiste så mye godteri og brus :dåne: Og nå føler jeg at jeg tar straffen for det Men det sies vel at man skal ha litt ekstra pga ammingen også. Mamma gikk ned 19 kg fra dagen før jeg ble født til jeg var 6 uker Hadde håpet det skulle skje meg også
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 #577 Skrevet 18. oktober 2010 Gleder meg til treff! Jeg skal på personalmøte på jobb og så på ABC-sjekk før treffet, så se etter en overtrøtt, over snittet kulerund dame som kommer sjanglende inn på onsdag.. Må innrømme at jeg har googlet vektnedgang etter fødsel mer enn en gang.. Som om det vil hjelpe noe som helst Må være deilig å se at vekta faller Men merker du stor forskjell på kroppen? Du har jo melk og sånn og så det veier vel litt..? tenker at man har sikkert endret litt form både her og der. eg har ikke blitt veid de tre siste kontrollene men tipper jeg har gått opp kanskje 15-16 kg Jeg skjønner det nesten ikke! Ser ikke egentlig sånn ut.. eller så har jeg "glemt" hvordan jeg så ut før.. Selv om man er sykemeldt pga graviditeten er det ikke som når man har feber og ligger med influensa.. Man bør jo røre på seg for å holde seg i form. Det bør sjefene vite om de skulle se deg Dine. Du kan ikke ha dårlig samvittighet for det! (Selv om jeg skjønner deg )
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #578 Skrevet 18. oktober 2010 Har skjønt at svangerskap kan variere veldig fra hvordan mødrene våre hadde det.. Mamma sa hun aldri kastet opp med meg og jeg kastet opp mange ganger daglig de 3-4 første månedene.. Så om hun sier hun la på seg/gikk ned det og det, tar jeg det heretter med en klype salt Ja, man må jo absolutt få lov å gjøre ting selv om man er sykmeldt! Det er utrolig forskjell fra å jobbe stående og gående hele dagen og til å være på cafè eller handle litt eller noe.. Det må de selvfølgelig skjønne, men samtidig så vet jeg at de ikke gjør det, på måten de behandlet meg under svangerskapet mens jeg faktisk var der. Da jeg ikke kunne løfte store esker på 15-20 kilo, så sa assisterende sjef at "herregud, hun har jo ikke brekt armene heller da!" Er det virkelig mulig?? Når de ikke klarer å tilrettelegge, og det er forsåvidt litt vanskelig i den type jobb og nå som jeg har problemer med ryggen, men de bør hvertfall ikke snakke til ansatte sånn.... Kjenner jeg blir skikkelig irritert, samtidig som jeg er nervøs når jeg er ute blant folk i tilfelle de skulle sett meg.. Jaja, bare 2,5 måned igjen til termin nå :gjeiper:
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 #579 Skrevet 18. oktober 2010 Sa virkelig sjefen din det, Dine????? Han kunne jo potensielt sette deg og babyen i fare!! 15-20 kg er MYE! Vær sykemeldt med GOD samvittighet!! Om noen kommenterer det kan du bare si at siden jobben etterhvert ble helseskadelig for deg og barnet pga manglende tilrettelegging ble det umulig for deg å jobbe. Jeg har lest at man i siste trimester ikke skal løfte meg enn 6 kg dersom man ikke er veldig vant til å løfte mye.. Det er liksom 6 liter melk det. Forresten så la mamma på seg 7 kg med meg... Og 10 med min bror noen år etter. Så nei, det behøver IKKE bli helt likt! Nå var jobben hennes en del mer aktiv enn min da.. Men uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå