Pupsilure Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #5761 Skrevet 14. desember 2012 Hjemme fra en super tur Alene hjemme en bitteliten stund nå, før mannen og Goffel kommer hjem. Jeg fikk sitte på med mamma, mens de måtte ta t-banen pga bilsete til Goffel og plass. Julemarkedet i Kiel var kjempebra Det var under halvfull båt, og vi fikk bedre lugarer enn vi betalte for, både jeg og mannen (hadde to lugarer fordi det ikke var plass til reiseseng, og vi ikke orket å være tre stk i en dobbeltseng) Nå skal jeg snart gå i dusjen, og få pakket ut litt. Og så må jeg vel i butikken og få kjøpt noe mat til oss. Og så er det kveldsvakt. Har fått shoppet endel, og spist god mat, og tatt livet med ro (så langt det lar seg gjøre med en toåring da :gjeiper: ) Jeg har ikke hostet så mye de siste dagene. Men Goffel hadde både diare og oppkast på båten! Var helt sikker på at han hadde fått omgangssyken, men han er helt fin nå, det kom bare en gang av hver.
Pupsilure Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5762 Skrevet 15. desember 2012 Har vært innlagt på sykehus i natt. Usikker på hva som egentlig feiler meg. Men de gjettet på omgangssyken. Følte meg veldig bra i natt, og da jeg dro derfra i morges, men nå er jeg verre Fått diare, og har så sinnsykt vondt i ryggen nå... Legen gav meg bare sykemelding for i går og i dag, men jeg har jo tidligvakt i morgen Jeg ba om å få søndag også, men han menet at jeg er i form til å gå på jobb i morgen. Jeg sa at jeg kom til å få et problem hvis jeg ikke er i form. Og da sa han at jeg kan ringe legevakten og si at jeg har en avtale med han, så jeg blir nødt til det... håper ikke det blir noen problemer. Har allerede sagt til jobben at jeg ikke kommer.
Neytiri Skrevet 15. desember 2012 #5763 Skrevet 15. desember 2012 Stakkars deg! Og for en idiot lege!!!
pusla Skrevet 15. desember 2012 #5764 Skrevet 15. desember 2012 Usja, masse god bedring til deg Den legen hørtes ikke særlig menneskelig ut. Jeg har opplevd veldig streng praksis på sykemeldinger selv nå som jeg har brukt legevakta ifm beinbruddet. Kjekt er det ikke uansett, det blir jo en ekstra påkjenning.
Becky1 Skrevet 15. desember 2012 #5765 Skrevet 15. desember 2012 Huff, du har vært vært uheldig når det gjelder sykdom i det siste. Du får bare ringe til legevakten og få det ordna. Når du allerede har sagt ifra til jobben, så blir det jo ikkeno problem at du plutselig er borte. Teit av legen
Pupsilure Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5766 Skrevet 15. desember 2012 Jeg satt i telefonkø i 12 minutter i stad for å be om forlenget sykemelding, men la på da jeg ikke kom gjennom.... vurderer om jeg skal prøve å få den fra fastlegen istedenfor. har verdens beste fastlege. Men så var det dette med tilbakedateringer da. og han jobber ikke før tirsdag. har uansett fri på mandag. Hvis jeg sender sms til legekontoret i morgen og skriver at jeg trenger sykemelding for søndag, og ønsker legetime på tirsdag, så kanskje det funker? Da har jeg jo sagt fra samme dag. ingen sjanse for at jeg kunne dratt på jobb i morgen uansett. har diare, og sa får jeg ikke kommer på jobb på 48 timer etter siste tømming. Pluss at jeg absolutt ikke er i form. magen er veldig urolig, og jeg er tung i kroppen, og varierende smerter. Fikk sinnsykt vondt i ryggen plutselig. varte i en times tid. Måtte legge meg, ta smertestillende, og stønnet fælt. Dette må da være influensa? Man kan visst ha mageproblemer ved influensa. Jeg har/har hatt så mye forskjellige symptomer. Crpen min var på 19, fikk jeg beskjed om. Men i journalen står det 19,2-46,2. De målte to ganger, så kanskje den ble verre? Jeg hadde feber opp til 39 i går (har ikke hatt feber siden jeg var barn), var skikkelig kvalm, og uvel, vondt i hodet, nakken, korsryggen. Fikk en Afipran og det hjalp skikkelig. Tror det var feberen og kvalmen som gjorde at jeg følte meg så sinnsykt dårlig. Ble mye bedre når kvalmen ble borte, og sov faktisk endel på natten. Jeg lå på rom med to andre i natt. Hun ene var gravid, tror jeg. Hun fikk visst ikke i seg noe særlig mat, og var veldig kvalm. Og hun andre hadde noen psykiske problemer, og magesmerter og kvalme. Sykepleieren tok en litt krass tone til henne da hun ba om kvalmestillende, og spurte om hun kanskje kunne være kvalm fordi hun hadde spist så mye godteri. Da jeg gikk forbi sengen hennes senere så jeg at hun hadde sinnsykt mye godteri liggende på nattbordet. hun ba om å få noen medisiner som hun ikke fikk, og sa at hun hallusinerte. Og så kranglet hun med foreldrene sine på telefonen, hun var nok endel yngre enn meg. Og så kastet hun opp endel ganger på natten. Hun skulle bli overført til noe psykiatrisk. Jeg syntes det var litt ekkelt å ligge med intravenøst. Det var litt kaldt, vondt og småskummelt å bevege seg. Men jeg syntes det var så rart at jeg ikke tisset noe emr enn normalt Fikk 1,5-2 poser, og tror det var en liten i hver. Jeg tisset kl 23 om kvelden, og så ca 9 om morgenen, og jeg hadde også drukket mye vann på kvelden, ca 1 liter. Var litt rart å dra med seg hele stativet på do
Neytiri Skrevet 15. desember 2012 #5767 Skrevet 15. desember 2012 Høres ut som du var dehydrert siden du ikke tisset så mye mer en normalt med så mye væske. hadde du ikke hatt diare hadde jeg trodd matforgifning.........synes og det er rart at legevakten bare sender deg hjem når de ikke vet hva som feiler deg? håper du får sykemelding og blir bedre snart
Pupsilure Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #5768 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Tenkte på matforgiftning jeg også, men mannen spiste det samme som meg (frossenpizza kl 14), og før det spiste jeg en berlinerbolle på båten kl 09, så jeg tror ikke det var matforgiftning. Jeg tror de sendte meg hjem fordi jeg ikke reagerte da de trykket på magen min, var ikke noe vondt inni der ved trykking, det kom mer som kramper. Først var det mistanke om blindtarmbetennelse, eller livmorbetennelse (hadde grønlig ut flod i noen dager), men tok gu, og kjente godt på livmoren. Tror også at de sendte meg hjem fordi jeg ble så mye bedre. Temperaturen ble normal, jeg sov ca hele natten, jeg hadde ingen smerte på natten. håper det går over snart. Er veldig urolig i magen nå Endret 15. desember 2012 av Pupsilure
Mokkon83 Skrevet 16. desember 2012 #5769 Skrevet 16. desember 2012 Huff,skal si du har fått gjennomgå!!! Hvordan er Goffel og mannen i formen nå? Rart at du ikke fikk sykemelding ettersom du ikke kan jobbe 48t etter oppkast/diarè... Håper du er frisk og rask snart! Stor sjanse for at du får ei frisk jul i det minste? 1
Pupsilure Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #5770 Skrevet 16. desember 2012 Ja, helt sinnsykt at man kan være så mye syk De siste to månedene har jeg vært sykemeldt 10 dager pga ryggen, noen dager pga forkjølelse, og nå pga omgangssyken eller influensa, eller hva det nå enn er Hadde ikke hatt oppkast eller diare, så var derfor jeg ikke fikk sykemelding. Fikk først diare da jeg kom hjem i går. Har ringt legevakta nå, og bedt om forlenget sykemelding.
Neytiri Skrevet 16. desember 2012 #5771 Skrevet 16. desember 2012 Stakkars deg, håper da virkelig du er frisk til jul, mye sykdom på deg nå i det siste Ville anbefalt du kjøper deg acidophilus(probiotika) på helsekosten og tar det en stund, bygge opp godbakteriene dine er nok lurt tenker jeg.
Pupsilure Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #5772 Skrevet 16. desember 2012 Ja, probiotika bør jeg kjøpe! Mannen sier at jeg må begynne med tran også. Han og Goffel tar det hver dag. Jeg er flink i perioder, men nå har jeg ikke tatt det på noen måneder. Ringte legevakten, og en lege ringte meg tilbake. Hun gav meg sykemelding for i dag og i morgen. Og ba meg dra til fastlegen for en sjekk hvis jeg er dårlig på tirsdag. Hun var så søt, hun sa at hun ikke hadde problemer med å gi meg videre sykemelding, men at hun mente at jeg ville trenge en ny sjekk på tirsdag. Hun var superhyggelig, og det ble jeg glad for, for jeg var litt redd for å ikke få. Fikk spurt henne om dette med crpen, og hun sa at den hadde steget fra 19 til 46 (eller hva det var) da jeg var innlagt. Får se an i morgen, om jeg kommer på tirsdag, men er mye mye bedre. tror det var feberen og kvalmen som var hovedproblemet. Følte meg så vannvittig dårlig på fredag! Har fortsatt magekrampene, men det plager meg ikke like mye. Mannen har vært superflink disse dagene!! Han har stelt så fint med meg og Goffel, og gjort en super innsats! Han har fått masse skryt for det Goffel har blitt så veslevoksen, og sier så mye rart, at jeg og mannen bare ser på hverandre og fniser! Et blikk sier mer enn tusen ord akkurat da. I stad sa han at han skulle levere mamma og pappa på jobben, etter at vi hadde snakket om at pappa skal levere han i bhg i morgen Og når jeg sier nei til noe og han ikke hører, og jeg sier "mamma sier nei", så sier han "jeg sier ja, jeg bestemmer". Det har vært veldig mange gullkorn i dag, men jeg klarer dessverre ikke å huske dem Er glad for det lille jeg husker å skrive i dagboken her, sikkert kjempegøy å se på om noen år! Det har forresten vært mye trass i dag også! herregud, så bestemt han er.
Neytiri Skrevet 17. desember 2012 #5774 Skrevet 17. desember 2012 Tran er jo bra for å holde bra immunforsvar, men tenker du trenger gode bakterier nå som du har allerede vært mye syk, da er probiotika tingen. Er jo million ganger så sterkt som bakterien i yogurt om du skjønner åssen er du i dag da?
Pupsilure Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #5775 Skrevet 17. desember 2012 Jeg føler meg så godt som frisk Var ganske bra i går også, men noe magekramper. I dag tror jeg ikke jeg har hatt noen. Blir helt klart jobb på meg i morgen Og litt shopping på formiddagen. Hadde ikke forventet at jeg skulle bli bra så fort!
Neytiri Skrevet 17. desember 2012 #5776 Skrevet 17. desember 2012 Da var det nok magsyken ja, det bruker å få fort over egentlig, men uff magekramper er ikke noe særlig! Jobber du i romjulen? har du fri? er du hjemme? hehe vi er hos svigers fra 1juldag til fredagen, og svigers jobber jo så vi har litt tid å drive med, hadde vært morro å treffes om det går!
Pupsilure Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #5777 Skrevet 17. desember 2012 Jeg har fri tirsdag og onsdag, men jobber torsdag og fredag. Tirsdag skal vi til svigers på julelunsj, og onsdag skal vi til tanten min på lunsj. Jobber dagvakter torsdag og fredag. Så enten må det bli på formiddagen onsdag (tror lunsjen hos tante blir mer i middagstider), eller torsdag kveld Har veldig lyst til å møte deg og Bumba
Pupsilure Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #5778 Skrevet 17. desember 2012 Litt rart at det var omgangssyken egentlig, for jeg hadde diare en gang. Ikke noe oppkast. Og jeg har hatt skikkelig omgangssyke før, der jeg har kastet opp og hatt diare i flere dager, men fremdeles ikke hatt feber Jaja, føler meg ganske bra nå hvertfall...
Neytiri Skrevet 17. desember 2012 #5779 Skrevet 17. desember 2012 Får se om vi får til åtreffes når du vet når den lunsjen er Jeg har hatt magsyken som du beskriver, men uten feber da...
Pupsilure Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #5780 Skrevet 18. desember 2012 (endret) Ja, skal si fra Goffel hadde diare på båten, og en ullbody og ullbukse ble skikkelig tilgriset, og jeg fikk ikke vasket det før to dager senere, hjemme. Jeg orket bare ikke å begynne å skylle det i dusjen på båten, så for meg gris og bakterier. Så jeg la det bare i en pose. Vasket det på 90 grader, men flekkene forsvant selvfølgelig ikke. Så da farget jeg klærne med konditorfarge. Ble veldig fint, og flekkene er knapt synlige Sparte på vannet, og farget to bodyer til, som hadde matflekker på brystet. Anbefales! Kokte opp vann, med konditorfarge, og lot klærne ligge oppi i noen timer. Endret 18. desember 2012 av Pupsilure
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå