Pupsilure Skrevet 16. november 2012 Forfatter #5641 Skrevet 16. november 2012 I går fikk jeg laget masse kakepynt til Minnie kaken Gleder meg til den er ferdig i morgen. Dessverre reiser mannen bort i morgen tidlig, og jeg blir alene med Goffel hele helgen. Håper jeg får til å bake med han rundt bena mine. I dag fikk jeg menskoppen, gleder meg til neste mensen! I postkassen lå også en slags boks som er veldig vanskelig å åpne, det ser helt umulig ut, og jeg snudde den frem og tilbake mange ganger. Inni den er det et rom, og der har jeg lagt penger. Denne skal sønnen til kusinen min få i julegave. Syntes det var litt morsommere å putte pengene inne i en sånn boks enn en konvolutt liksom Hadde han vært jente skulle jeg laget et smykke av femmere Han har kommet i en alder der han ikke leker så mye mer, syns det er litt tidlig jeg da, for han er bare 9. Men han ønsker seg ikke noe leker, bare dataspill eller klær. Så da blir det penger. Vi skal mest sannsynlig feire jul med denne familien. Blir koselig! Blir kusinen min med to barn (gutt 9 år, jente 1 år), samboeren hennes, og hans far og bror. Og jeg tenker nissen kommer også! Har jo nok av menn som kan ta på seg nissekostyme! Jeg hadde egentlig litt lyst til å dra til svigermor jeg, men mannen vil ikke. Han har så dårlig forhold til dem
Pupsilure Skrevet 17. november 2012 Forfatter #5642 Skrevet 17. november 2012 Supert! Mannen er bortreist, jeg driver med et kakeprosjekt, som er ca halvferdig, og Goffel er blitt syk Han våknet 5 i morges, og jeg fikk han ikke til å sove noe mer. Han hadde mye snørr. Han har vært fin i dag, men i kveld nå hørte jeg at han er hes. Og så har han fått øyebetennelse. Han har våknet flere ganger nå, og virker helt utenfor. Venter egentlig bare på feberen. Gav han en paracet for 30 minutter siden. Litt tidlig, men jeg føler meg såppas sikker på at han har vondt i halsen, og kommer til å få feber. Han har ikke vært grinete, men veldig utenfor og sliten. Han har begynt å hoste også. Nå tør jeg nesten ikke å gå inn på kjøkkenet for å gjøre meg ferdig med kaka, for jeg hører ikke at han skriker når jeg driver å pisker krem. Og så er jeg så redd for å forstyrre han Han er så søt også da Jeg prøvde å få han til å sove lur med meg i dobbeltsenga i dag, men han ville ikke, og jeg ble liggende i senga. Da sa han: jeg sitter i stua og passer på deg. Akkurat det vi sier når han skal sove Og så har han avansert fra å si: Kan jeg få lørdagsgodt? OK. Til: Kan jeg få lørdagsgodt? Ja, det kan du. Syns det er morsomt når han svarer på sine egne spørsmål.
Pupsilure Skrevet 18. november 2012 Forfatter #5643 Skrevet 18. november 2012 (endret) Natten gikk greit. Han våknet to ganger, i 1 og 2 tiden. Og så ville han stå opp 6.30. Nå har vi ligget lenge i dobbeltsenga og sett på tv. Og så har vi spist frokost Får vel fortsette med kaka.... Merker at jeg utsetter det i det lengste Det er så delt hva jeg syns om baking og kakedekorering, altså! Syns det er kjempegøy egebtlig, men det blir så intenst, og så sinnsykt mye å rydde/vaske opp. mens jeg holder på tenker jeg at jeg aldri skal gjøre det igjen, men så blir jeg så fornøyd etterpå, og glemmer hvor slitsomt det var Nå må jeg bare finne ut hvilken av kakene som skal ha rosa lokk, og hvilken som skal ha hvitt lokk Hva med: rosa med hvite store prikker på den nederste kaka, og hvitt lokk med rosa og svarte Minnieansikter på, og navnet til bursdagsbarnet på den øverste. På toppet skal jeg ha to store svarte ører og en sløyfe Alt er egentlig klart nå, må bare fylle sukkerbrødet, trekke begge kakene med marsipan og MMF, og stable de, og pynte. Endret 18. november 2012 av Pupsilure
Gjest Marmot Skrevet 18. november 2012 #5644 Skrevet 18. november 2012 Så fint at natten gikk greit. Syke barn er det verste, synes jeg, det er så vondt når man ikke får "fikset dem".
Dine Skrevet 18. november 2012 #5645 Skrevet 18. november 2012 Det med kaken hørtes veldig lurt ut Har ikke helt begynt å tenke på 2 årskaken her enda, men det blir noe lettvint kjenner jeg Du beskriver kakebaking sånn som nyfødtperioden er forsåvidt.. Veldig morsomt, men kan bli litt intenst og når man er ferdig med det har man lyst å gjøre det igjen
Pupsilure Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5646 Skrevet 20. november 2012 Nå fikk jeg mensen Menskoppen er satt inn, og nå er det bare å vente å se hvordan det funker. Det gikk ganske lett å sette den inn, men det er endel luft i den, tror jeg. Føles litt ubehagelig. Har prøvd å google, men finner ikke ut om det er normalt, eller om jeg burde klemme ut all luften bedre før jeg setter den inn Noen som vet? Jeg og Goffel er hjemme i dag. Han er småsyk, og jeg hostet mye i morges, og hadde litt vondt i halsen, men jeg føler meg bedre nå. Han var i bhg i går, men hadde det ikke så veldig bra, så jeg syntes det var best å holde han hjemme i dag, så han får hvilt litt. Han har hjulpet meg med husarbeid, han er flink til å støvsuge Og så er han god på å kaste ting i søppelkassa når jeg ber han om det Har bestilt hold in undertøy fra Trinny & Susannah i dag, fra bokklubben, gleder meg til det kommer i posten. Er vel ikke noe vits å håpe at det kan komme til fredag Skal på julebord. Brukte den nye kjolen min på søndag, og jeg er ikke så fornøyd allikevel....
Pupsilure Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5647 Skrevet 20. november 2012 Glemte å oppdatere hvordan det gikk med kaken. Laget den nesten slik som jeg skrev, og ble ganske fornøyd med resultatet. Det var så mye kaker på festen, så det ble ikke spist så mye av den da. Skal legge ut bilde på fb etterhvert Festen var forresten helt sinnsyk. Lokalet var skikkelig pyntet, det var en diger ballongbue, laget av 150 ballonger, og bursdagsbarnet fikk en helt egen bløtkake, med spiselig bilde, som hun spiste og griset med, mens alle tok bilder. Og så byttet hun outfit etterpå Det var heliumballonger, som barna fikk med seg hjem etterpå. Goffel leker mye med ballongen sin! Moren har virkelig satt standarden for bursdagsfeiringene fremover
Gjest Marmot Skrevet 20. november 2012 #5648 Skrevet 20. november 2012 Du klemmer den jo sammen før du setter den inn, men du får ikke klemt ut all luften, tror jeg. Kjenner du luft, mener du? Det krever litt øving, jeg kjenner ingenting til menskoppen min nå, og glemmer at jeg har mensen på slutten når jeg ikke har menssmerter mer. Om du kjenner den når den er inni (kjenner at den er der altså, ikke kjenner den om du stikker fingeren til), så har du ikke fått den langt nok inn.
Spatula Skrevet 20. november 2012 #5649 Skrevet 20. november 2012 Hvor kjøpte du Trinny & Susannah hold in?
Pupsilure Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5650 Skrevet 20. november 2012 (endret) Jeg tror det er luft i den, var vanskelig å holde den sammenklemt. Kjenner litt nå. Det kjennes liksom litt sårt. men jeg tror det kan være at jeg må klippe stilken litt. Og så er det vel kanskje noen dager med tilvenning Lurer på hvor mye det er oppi den nå jeg. Alt man skal lure på Spatula: Jeg hadde penger tilgode hos bokklubben.no, og lette etter noe å kjøpe, da jeg kom over hold in undertøy. Jeg kjøpte denne i str M. http://www.bokklubbe...&rom=tingogtang Endret 20. november 2012 av Pupsilure
Gjest Marmot Skrevet 20. november 2012 #5651 Skrevet 20. november 2012 Var den tørr da du satt den inn? Jeg må alltid gjøre det i dusjen så den er våt når jeg setter den inn, ellers gjør det litt vondt. Det er garantert mindre oppi der enn du tror.
Pupsilure Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5652 Skrevet 20. november 2012 Det begynte å lekke litt nå, og jeg sleit veldig med å få den ut. Det var littegrann oppi, og jeg vasket den og prøvde å sette den inn igjen, men den ville ikke folde seg ut, måtte ta den ut igjen, og fikk satt den sånn halvveis inn igjen.... Den var våt begge ganger.
Dine Skrevet 20. november 2012 #5653 Skrevet 20. november 2012 Jeg tror ikke jeg hadde turt å bruke den koppen jeg... Hadde vært engstelig for å sette den inn feil tror jeg.
Pupsilure Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5654 Skrevet 20. november 2012 Enig i at det høres litt skummelt ut, Dine Men ser ut som det funker greit. Jeg har ikke hatt noe mer lekkasje, men det svir litt. Kjenner at pinnen sitter et stykke utenfor, så jeg tror jeg bør klippe den, men vil liksom ikke gjøre det før jeg er helt sikker. Ellers virker den veldig stor. Tror egentlig ikke at luft var problemet allikevel, bare at det kjentes ut som det var luft oppi der. Jeg kjenner at noe er der når jeg sitter stille. Litt som når jeg bruker linser egentlig. Kjenner hverken menskoppen eller linsene når jeg gjør ting. Men når jeg slapper av, da merker jeg det plutselig. Ikke vondt, men litt irriterende, nok til at jeg vil få slutt på det.
Spatula Skrevet 20. november 2012 #5655 Skrevet 20. november 2012 (endret) Takker meg til tampong! Endret 20. november 2012 av Spatula
Pupsilure Skrevet 20. november 2012 Forfatter #5656 Skrevet 20. november 2012 Haha, ja vi får se om det ikke blir tampong på meg igjen også :gjeiper: Syns egentlig ikke det er noe styr med tamponger, og blør såppas lite at det ikke blir så dyrt/mye søppel heller. Men jeg liker å prøve nye ting, og har hørt så mye bra om menskopp!
Gjest Marmot Skrevet 20. november 2012 #5657 Skrevet 20. november 2012 Jeg tror heller du må øve deg på å dytte den lenger inn altså, sett deg på huk om du ikke alt gjør det, og dytt litt på den etter at du har fått den inn. Du må stikke fingrene litt inn liksom. (Beklager detaljerte beskrivelser, men dette er vel ikke noe verre enn da vi delte EL- og mens-symptomer, håper jeg...) Det er ikke meningen du skal kjenne den, men om du ikke får den langt nok inn, er det ubehagelig. Akkurat som med tampong. Og det er virkelig ingenting å være redd for, det går ikke an å sette den feil (annet enn å sette den for kort inn, men det er jo ikke farlig) og tamponger er mye skumlere, for det kan man bli skikkelig, skikkelig syk av. Også lukter det aldeles heslig.
Pupsilure Skrevet 21. november 2012 Forfatter #5658 Skrevet 21. november 2012 (endret) Da jeg våknet i dag hadde den sklidd lenger inn, så den skal nok være lenger inn ja. Men fy søren så vanskelig det er å få den ut igjen! Og å få foldet den ut inni der, når jeg setter den inn. Jeg får ikke plass til en finger ved siden av den! Takk for tipset om å gjøre det i dusjen! Gjorde det nå når jeg stod opp, og tror det er det jeg må gjøre fremover. Den var ca halvfull både i går og i morges. Og nå er jeg på starten av mensen, og blør alltid mer da. Er det 12 timer den kan sitte inne? Hvor ofte tømmer du den, Marmot? Holder det at jeg gjør det morgen og kveld...? Har forresten ikke hatt noen lekkasje i natt, og kjent lite til den. Merker mye mindre til den allerede, enn det jeg gjorde i går Endret 21. november 2012 av Pupsilure
Neytiri Skrevet 21. november 2012 #5659 Skrevet 21. november 2012 oh herrigud tror jeg hadde fått total angst for en menskopp jeg. Får jo ikke engang en tampong på plass lenger, skulle trodd jeg aldri fikk barn jeg, eller jo hehe jeg har visst aldri født naturlig Glad hormonspiralen er på plass for jeg blrø så lite, ett lite truseinnlegg og ferdig liksom 1
Pupsilure Skrevet 21. november 2012 Forfatter #5660 Skrevet 21. november 2012 Haha, høres skummelt ut, men folk er veldig fornøyde med den. Har hørt utrolig mye positivt Er ganske fornøyd foreløpig, men vi får se Æsj, PT timen min ble nettopp avlyst Bør vel dra å trene uansett, men bilen står parkert så langt unna, og det regner, så jeg orker ikke gå ut enda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå