Dine Skrevet 24. oktober 2012 #5541 Skrevet 24. oktober 2012 Så flink du er! De har også FN dag i bhagen til Lilletassen idag, men her har ikke jeg bidratt med noe gitt.. Mannen bidro med fiskekaker Det er begrenset hvor flink han er på kjøkkenet og ekstremt begrenset hva jeg orker av lukter, men fårikål er sprekt gjort uansett synes jeg!! Bra gjort!
Pupsilure Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #5542 Skrevet 24. oktober 2012 Fårikål er ikke så avansert egentlig. (Sier hun som klarte å koke bort alt vannet og ødela alt sammen, første gang hun laget det ) Var hyggelig i bhg da Men føler ikke at jeg blir kjent med de andre foreldrene.... De er vanskelige å snakke med, og de snakker egentlig ikke med hverandre heller. Hadde heldigvis med meg mannen! Og Goffel-søtnos da I dag fulgte jeg råden til legen og trente, og det resulterte i at jeg fikk mer vondt Men da er hvertfall samvittigheten min god, for at jeg er borte fra jobb Skal ringe manuellterapeuten igjen i morgen, vil ha time så fort som mulig!
pusla Skrevet 25. oktober 2012 #5543 Skrevet 25. oktober 2012 Det er vel bare en tabbe man kan gjøre med fårikål og det er å koke den tørr Også ha oppi altfor mye pepper, da. Det er ikke så lett å få kontakt med foreldrene i bhg her heller. De fleste er stressa og mange hilser ikke engang når man møtes ved henting og levering. Vi har blitt kjent med noen da, så det går jo greit ved sånne sosiale anledninger, men ikke alltid jeg prater så mye. Håper du blir bedre snart da du trente vel forsiktig?
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #5544 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er ikke på hils med mer enn et par foreldrepar, syns egentlig det er veldig dumt, men det har bare blitt sånn, og jeg har ikke klart å bryte det Ikke så altfor ofte jeg møter noen andre heller, for jeg leverer gjerne i 9.30 tiden, eller senere, og da har de fleste barna kommet. Og så henter jeg stort sett 15.15, og da er de fleste fortsatt igjen. Jeg trente forsiktig, men fikk veldig vondt av det! Manuellterapeuten ringte meg i dag, og satt meg opp mellom to pasienter. Jeg ble sittende å vente i 45 minutter, og hun hadde såvidt 5 minutter til meg... Ikke beklaget hun hverken ventingen, eller det som hadde skjedd Hun fikk en mannlig kollega til å komme inn, og han knakk meg opp. Og jeg føler meg mye bedre! Hvis det nå er slik at jeg er bra igjen, hva gjør jeg ang sykemeldingen da? Har sykemelding for noen dager til, og på sykemeldingen måtte jeg krysse av for at jeg ikke har jobbet hos arbeidsgiver noen av dagene jeg har vært sykemeldt....
pusla Skrevet 25. oktober 2012 #5545 Skrevet 25. oktober 2012 Hm, vanskelig vurdering det der! Men godt å lese at du er bedre da jeg tror jeg ville tatt livet med ro ut sykmeldingsperioden jeg da men jeg skjønner jo samvittigheta di og.
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #5546 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg må hvertfall vite 100 % sikkert at jeg er bra før jeg jobber. Men jeg vet ikke hvordan jeg går frem ang nav Har aldri begynt å jobbe igjen mens jeg har vært sykemeldt. Får google litt
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #5547 Skrevet 25. oktober 2012 Nå er julegaven til Goffel bestilt http://www.choppi.no/kidkraft-everyday-heroes-redningssentral Tror han kommer til å elske den! Han er fortsatt veldig opptatt av ting som kan åpnes/lukkes, og han snakker så mye om brann, etter at han hørte kardemommeby-lydboka, der det brenner i tårnet til Tobias Hver dag sier han: Det bjennej! Og når jeg spør hvor, svarer han: Kademommeby. Alle må væje med å såkke bannen.
siebaeo Skrevet 25. oktober 2012 #5548 Skrevet 25. oktober 2012 Søte Goffel!! Den brannstasjonen var jo utrolig fin da!
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #5549 Skrevet 25. oktober 2012 Ja, den er kjempefin Han lekte med jente-utgaven i en bursdag, og elsket den. Han satt doen på verandaen og holdt på å le seg ihjel Apropo le, da vi spiste middag i dag klarte han å få vann ut av nesa, og vi lo alle tre. Så skikkelig morsomt ut, og han ble så overrasket selv Og senere sølte han litt vann i øyet, og da sa jeg til han at det var greit med litt vann i øyet, så lenge det ikke kom ut av nesa, og han lo så utrolig godt. Jeg elsker latteren hans! Han lo og lo og lo, og så akkurat ut som "leverpostei-bildet" vårt (jeg og mannen har et bilde fra han var ett år, der han ler skikkelig, som vi lenge har snakket om at skulle vært på leverposteiboksen, bare på tull, og nylig bestilte jeg et gratis lokk på stabburet.no, og lot mannen finne det i kjøleskapet)
cypress Skrevet 25. oktober 2012 #5550 Skrevet 25. oktober 2012 Så utrolig flink han er til å prate! Og så mange søte ting han sier!!
pusla Skrevet 26. oktober 2012 #5551 Skrevet 26. oktober 2012 Stilig brannstasjon! Hvordan er formen i dag?
Pupsilure Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #5552 Skrevet 26. oktober 2012 Takk, Cypress! Han sier så mye rart, og det er utrolig morsomt! Det er nok bare vi foreldrene som skjønner alt han sier, for han snakker ganske utydelig. Men han har et vanvittig stort ordforråd nå. Hei pusla Brannstasjonen er kjempefin Og skikkelig solid! Det er hvertfall slik jeg husker dukkehuset han lekte med i en bursdag. Formen er fortsatt ganske god Merker at det sitter litt igjen, men det er jammen ikke mye Jeg ønsker litt innspill på dette: Goffel har pleid å sovne ca 19.15, sove hele natten, og våkne i 7-8 tiden. Han har ikke pleid å sove lur. Jeg og mannen har vært veldig fornøyde, men det har ikke bhg vært, for han har blitt så grinete og trøtt utover dagen, fordi han ikke sover lur. De har prøvd hver dag, og han har sovnet en gang iblant. For ca to uker siden snudde det, og han begynte å sove lur i bhg hver eneste dag. 1-1,5 time. Samtidig har han blitt vanskelig å legge om kvelden, våkner 2-6 ganger om natten, og vil starte dagen i 5.30-6 tiden. Vi syns dette er veldig slitsomt. Men bhg er fornøyde, fordi han er blidere. Jeg og mannen har snakket mye om det, og jeg ba bhg om at han kun får sove 1 times lur for et par dager siden. Det virker som han våkner tidligere og tidligere om morgenen. I dag var det 5 Han har også vært veldig trøtt når jeg har hentet han i bhg, og han har vært kjemperampete og umulig. Hadde han vært verdens blideste fordi han hadde sovet lur, så hadde det jo vært verdt det. Men sånn som situasjonen er nå, er jeg ikke fornøyd. Jeg syns også det er et steg tilbake, at han plutselig skal få mindre søvn om natten, og mer om dagen. Noen tanker?
pusla Skrevet 26. oktober 2012 #5553 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg er enig med deg. Det er dere foreldre som må styre dette, for dere kjenner han jo best og har jo nettene og ser hva for konsekvenser dagsovinga gir. Og det virker jo som det fungerte mye bedre uten lur, eller en kortere lur iallefall. Synes det høres mye ut med halvannen time når han tidligere ikke har sovet noe, så tre kvarter eller en time må jo holde. Synes dere skal være klare ovenfor barnehagen her, jeg! Det er en litt vanskelig fase nå med soving synes jeg, det er sånn hos oss og. Tulla sovna sittende ved lunsjen i dag men bhg følger våre beskjeder og vi har en god dialog på det. Og i disse periodene med nye rutiner tror jeg nok både foreldre og bhg må regne med litt ekstra trøtt barn, før det går seg til.
Pupsilure Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #5554 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg gruer meg litt for å ta opp dette med bhg, for de har uttrykt at de er SÅ fornøyde nå, at han er så mye blidere. Og jeg er redd de tenker at vi kun gjør det for å få det enklere selv. Selv om jeg skulle klare å snu rytmen tilbake til slik den var før, så er ikke problemet løst, for han har jo vært sliten og trøtt i bhg, eller "redd og nervøs" som hun ene sa Skulle helst ønske at han kunne sove 30-45 minutters lur når han begynner å bli grinete, selv om det kanskje ikke passer med luren til de andre barna.
pusla Skrevet 26. oktober 2012 #5555 Skrevet 26. oktober 2012 Det forstår jeg, for han skal jo ha det bra i bhg og. Du kan ikke forslå at de legger han når han virker trøtt da? Det avviker vel umulig for mye fra de andres sovetid?
Pupsilure Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #5556 Skrevet 26. oktober 2012 Kan prøve å foreslå det ja De gjorde det en periode, men det ble for sent for han da. Da sov han i 15-16 tiden, og det ble skikkelig problemer om natta 13.30 er det mat, og de er nok ferdig ca 14, så tror det beste vil være hvis han blir lagt da, og sover ca 45 minutter. Spent på om det snur seg igjen nå i helgen, som jeg kan styre sovetidene selv Han våkner nok i 5-6 tiden i morgen, men jeg er litt usikker på om han skal sove lur, eller om jeg skal prøve å holde han våken, sånn at han forhåpentligvis kommer inn i den gamle rutinen igjen.
Dine Skrevet 27. oktober 2012 #5557 Skrevet 27. oktober 2012 Uff, ikke morsomt å ha så vondt.. Er du bedre i dag? Synes det er viktig at dere prøver å samarbeide med bhagen, ettersom han er der på dagtid, men til den grad at det fungerer for dere hjemme selvfølgelig. Det er skikkelig slitsomt å ha våkennetter og da burde de nesten omjustere seg litt i en periode for at det skal bli bedre for Goffel, bhagen og dere.
captiva Skrevet 27. oktober 2012 #5558 Skrevet 27. oktober 2012 Ikke lett det med å slutte å sove. Det som er vanlig å gjøre og som fungerer best både for bhg og hjem vanligvis er å kutte gradvis ned på sovetiden. Hva med å la han sove 30-45 min en periode før dere kutter helt ut?
Gjest Marmot Skrevet 28. oktober 2012 #5559 Skrevet 28. oktober 2012 Det der med at ungene er grinete en periode mens de kutter ut dagsovingen er noe man bare må gjennom, enten de er 2 eller 3 når de slutter. Så hvorfor barnehagen synes det er så slitsomt, skjønner jeg ikke. Går han på småbarnsavdeling ennå? Jeg hadde nok tippet at det kanskje var mest at de synes det er "slitsomt" å ha ett barn våkent mens alle de andre sover. Hvordan er han i helgene da? Det er jo mer slitsomt å være i barnehagen, men om det var et voldsomt problem at han var grinete hadde dere jo merket det hjemme også.
Pupsilure Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #5560 Skrevet 28. oktober 2012 Hei dere Ja, jeg mistenker også at bhg liker at alle barna sover samtidig, Marmot I går (lørdag) sov han ikke lur, selv om han var trøtt, og han sov til 7 i morges (Hvis vi ser bort fra at klokka ble stilt). Han er ganske blid og grei en hel dag hjemme uten lur, men det er nok mer som skjer i bhg, og jeg skjønner godt at han blir mer sliten da. Men vi har bestemt at bhg kun skal la han sove 30 minutter, hvis det er nødvendig, og ikke senere enn at han våkner kl 15. Han går på småbarnsavdeling fortsatt ja. For noen dager siden fortalte en av de i bhg at det ikke er plass til alle 2010-barna på storebarnsavdelingen til høsten. 8 av de 9 er født i 2010, og omtrent like mange på den andre småbarnsavdelingen. Så de må nok holde igjen noen. Ikke like mange store barn som skal begynne på skolen. I dag var vi i bursdag til et familiemedlem. Det var hyggelig Goffel tok en skje ut av hånden til tremenningen sin (jente på 10 mnd), jeg sa til han at den hadde J, og at han må spørre pent om å få den, han la den i hånden hennes, sa: J, kan jeg få skjeen?, og dro den ut av hånden hennes igjen og sa takk Hun så ganske forvirret ut. Mannen er på kino i kveld med kollegaer, de skulle spise indisk også... Misunnelig!! Det finnes ikke noe bedre enn indisk mat for meg Chicken Tikka, og hvitløksnan Må ut å spise med mannen igjen snart, tror jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå