Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jåledamer!!

Neida, jeg skulle ønske jeg var litt mer opptatt av sånt, jeg også. Men bare jeg får på meg maskaraen, så er jeg igrunn fornøyd :fnise:

Tulla har på seg verdens kuleste joggedress i dag! Jeg elsker den :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joggedress?? Hvordan da? :)

Ja, det er litt jåleri, jeg er enig i det... Men det liker jeg! :)

Skrevet

Tullemor fikk Vossatassar joggedress av Goffel i bursdagsgave ;) Han har lik i blå. Innmari kul! Det har vært så mye salg på blant annet Vossatassar på BarnasHus i det siste. 70 % på omtrent alt i butikken.

For noen år siden kjøpte jeg forresten et kit for å sette på punktvipper. Fulgte med alt man trenger. Men kom aldri så langt at jeg fikk prøvd det ;) Er jo hudpleier, og har mange hudpleie-venninner, og sikkert en av dem som har lært det. Tror det ville blitt veldig nedtur når de detter av, som Siebaeo sier ;) Så jeg orker ikke å tenke mer på det. Har veldig korte og tynne vipper :(

Trass!!!! :rasende:

Skrevet

Rød Vossatassar, drit kul :)

Trasser Godffel mye for tida? Vi har litt her og, men ikke så altfor ille. Enda ;)

Skrevet

Han har enkelte dager. I går og i dag var ille! Han klikker og skriker "jeg, jeg, jeg!!!" eller "den, den, den!!" :daane: I dag har jeg ikke godtatt slik oppførsel, og sagt klart ifra at han ikke får "den" hvis han skriker sånn, men at han må spørre ordentlig etter sekken eller koppen eller hva det er, ikke "den". Jeg har forklart han hva han skal si, for å få det han vil. Og jeg har sagt hva slags toneleie jeg aksepterer. Og da har han faktisk tatt seg sammen, og spurt pent. Så det virker! :hoppe: Gleder meg til å fortsette med dette. Gøy å se resultater!

I går styra han i over to timer før han sovnet. Og i dag fortalte jeg han at det ikke var aktuelt å gjøre i dag også, og han prøvde seg ikke! :nigo:

Skrevet

Det er så deilig at det går an å forklare dem ting :jepp:

Skrevet (endret)

Går bra nå, Cypress :klem: Men har hatt et forferdelig styr i dag, da jeg klarte å miste telefonen min, og fikk sperret den og allting. Endte med at jeg ringte sentervakten på et senter jeg hadde vært på, og utrolig nok hadde han den!! :nigo: Må bare si at det er første gang noe slikt har skjedd, og jeg har hatt mobiltelefon i 16 år :daane: Følte meg ganske teit.... Tror jeg rett og slett har lagt den fra meg på disken til en butikk... :klaske:

Sliten nå! Nettopp kommet hjem fra jobb. I morgen kveld drar jeg og mannen på dansketur :rodmer: Mamma skal passe Goffel i to netter. Jobber i helgen, så blir godt med en helg midt i uka :jepp:

Nå er jeg trøtt!! Må bare si en siste ting, og det er at en leder forsnakket seg litt, og en kollega er gravid... Jeg vet ikke helt hvem, og holder på å dø av nysgjerrighet :ler: Eller, jeg vet hvem sjefen sa, men hun sa at hun muligens blandet, da hun så reaksjonen min, men jeg tenker at hun hadde vel ikke sagt at denne personen var gravid hvis INGEN var gravid. Så enten er det hun som ble nevnt, eller så blandet hun henne med en annen. Puh!

Endret av Pupsilure
Skrevet

God tur med mannen :klemmer: det hørtes deilig ut.

Miste mobilen. Det er faktisk en av de få surretingene jeg ikke har gjort :fnise:

Skrevet

Takk, pusla! Gleder oss :)

Fy søren, jeg er støl!! Var med på en gruppetime i går, og det merkes i dag.... Har ikke vært støl på kjempelenge, for jeg blir ikke støl av syklingen, men nå prøvde jeg noe nytt. Har problemer med å sette inn ting i oppvaskmaskinen blant annet :ler: Huff, føler meg mørbanka. Men litt godt også, for samvittigheten min er kjempegod!

Goffel er så flink :yvonne: Jeg har jo begynt å si at han må spørre pent, hvis han skal ha noe, ikke bare skrike og hyle. Og han gjør det! Vi hadde flere episoder under frokosten nå, der han slo seg vrang for noe. Noe han ville ha, eller noe som ble feil for han. Og hver gang jeg minnet han på at han må spørre pent, så tar han seg sammen, og sier rolig: "kan jeg få melken?" (eller hva som var greia) Det er vanvittig deilig å ha funnet noe som fungerer på han. Har prøvd å si at han må spørre pent før også, men jeg tror ikke jeg har forklart han nøye nok hva som er å spørre pent, og kanskje han ikke har vært moden nok til å skjønne det. Men nå er den koden knekt hvertfall. Jeg er nøye med å rose han når han spør pent nå, og håper at motivasjonen holder seg. Han opplever nok at det er koseligere å spørre pent han også, for da får han jo stort sett det han vil ha, og det blir en mye hyggeligere situasjon.

Nå skal jeg snart levere i bhg, og så skal jeg rett på et møte ang jobben. Har egentlig fri i dag, men skal bare dette. Mamma henter Goffel i bhg i 14 tiden, og så skal han være med til henne, og sove der i 2 netter.

Skrevet

God tur :strix:

Flinke Goffel! Og flink mamma må jeg si :jepp: Det skal jeg også prøve. :)

:klem:

Skrevet

God tur!! Bra dere kan kose dere litt uten barn også. Og du er jaggu meg flink du også, som får til at han ikke hyler og slår seg vrang! :)

Skrevet

Og du er jaggu meg flink du også, som får til at han ikke hyler og slår seg vrang! :)

:jepp:

Skrevet

Tusen takk :klemmer:

I går kveld kom vi hjem, og Goffel kom hjem fra mormor og morfar for en times tid siden. Deilig å få sove lenge i dag! Sov ikke akkurat godt på båten. Lurer egentlig på om vi skal gidde å ta flere turer med den båten. Jeg syns egentlig det er mer styr enn glede :sjenert: I går var vi skikkelig uheldige, for t-banen fikk problemer, og vi brukte nesten 2 timer ekstra på å komme oss hjem! Først måtte vi vente en stund før t-banen kom. Så kjørte den en stasjon før den ble stående. Og etterhvert fikk vi beskjed om at vi heller måtte ta buss, og så bane videre fra en annen stasjon. men bussen var stappfull, så vi gikk tilbake til sentrum, tok en buss, ventet, tok en trikk, og til slutt kom vi oss på banen vår. :daane: Vi hadde en tung koffert, var slitne, hadde gått ganske langt allerede fra båten og til sentrum, og mannen hadde kofferten full av illelunktende ost! :fnise: Var utslitte da vi endelig kom oss hjem.

Båten er ikke spesielt fin og spennende heller. Men det var kjempegod mat, og hyggelig å få litt tid alene med mannen :yvonne: Jeg gikk i land i Fredrikshavn, og shoppet litt. En litersflaske med Baileys kostet bare 100 kr i matbutikken der! Shoppet litt på Tiger også, og kjøpte meg noen fine skinnvotter. Elsker dem! :hjerte:

Goffel har hatt to fine netter hos mormor. Sov til 8.10 ene dagen, og til 7.40 den andre.

Nå skal jeg snart på jobb :)

Skrevet (endret)

I dag fikk jeg endelig stilt nysgjerrigheten min etter masse fisking, kollegaen som sjefen nevnte, er gravid! Hun er over halvveis! :daane: Jeg hadde aldri klart å holde det skjult så lenge!! Jeg lot som jeg ble veldig overrasket da :fnise:

Goffel er så søt :yvonne: Han skravler hele tiden. I stad fikk han litt brus, og han maste om mer. Vi sa nei flere ganger, så gikk han bort til bestemor, som var på besøk, og sa: bestemor, jeg får ikke mer brus :ler:

Og i går lekte han og pappan i senga, og mannen gjemte seg under dyna og Goffel klemte på dyna og sa: pappa, jeg kjenner at du er her.

Jeg har vært på jobb i dag, og er ganske sliten. Får slappe av litt nå, mens Goffel ser på Barnas Supershow. Snart er det natta for han, og da skal jeg ta frem lørdagsgodtet ;) Har litt lyst til å legge meg tidlig, for jeg er så sliten og trøtt.

Neste uke har jeg ferie! :danser::hoppe:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Så søt, Goffel er :rodmer:

Merker det hver dag her at det er noe nytt ihht språket til lillemor, nye ord og settninger kommer som perler på en snor og det er så herlig :strix:

Skrevet

Takk, Spatula :klem: Det er så utrolig gøy å få lov til å bli så godt kjente med et lite menneske, og få med seg alt som skjer i utviklingen! De er så flinke at jeg får ikke sagt det.

I går kveld ble han plutselig vanskelig å legge, og vi styra fælt. Det som hjalp var at mannen gikk inn. I morges våknet han rundt 6.15, men jeg satt på en lydbok og fikk han til å bli liggende i senga en halvtime, mens jeg slumret på sofaen.

Han er så opptatt av kardemommeby nå. Vil høre på lydboken hele tiden. I går kveld fant jeg kardemommebyteater på youtube, og det var gøy! Han klarte ikke å snakke om annet enn at det brenner, og alle må være med å slukke brannen :ler:

Skrevet

Herlige Goffel :rodmer: Det er utrolig stort, å få lov til å bli kjent med et lite menneske fra dag en og følge utviklinga :)

Så deilig med ferie da - kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...