Dine Skrevet 15. september 2012 #5381 Skrevet 15. september 2012 Hihi, så flink han er! Det har han alltid vært synes jeg.. Virker som han er tidlig ute på mange ting. Og morsomt det med bæsjing i badebaljen, for det mener jeg at jeg har lest opptil flere ganger Kos dere masse i helgen og nyt det deilige været (sier jeg til alle sammen, uten å faktisk ha gått utenfor døren i dag......) Men til gjengjeld har vi ryddet mye nå som Lilletassen sover
Jesse Skrevet 15. september 2012 #5382 Skrevet 15. september 2012 Innom for å si hei Følger fortsatt med her, selv om jeg ikke skriver noe, har altfor liten tid om dagen.. Gøy å lese om hvor flink Goffel er! Er helt imponert Håper dere har en fin helg
Mokkon83 Skrevet 16. september 2012 #5383 Skrevet 16. september 2012 Hei hei!!! Innom og oppdaterer meg selv!! Er det mye jeg ikke har fått med meg???! Herlige goffelgutten er i ferd med å slutte med bleiene? Dere skal by på et hus? Og tilslutt... er du gravid? Leste noe om at ja,det er slitsomt å flytte mens man er gravid? Gravid eller ei! Håper dere har det fint Og flott at du endelig fikk solgt vogna! Det er jo kjedelig å ha det stående og ta plass... !
Mokkon83 Skrevet 16. september 2012 #5384 Skrevet 16. september 2012 hehe :ler. nå fikk jeg oppdatert meg litt nøyere i sømmene her! synd med drømmehuset... men det dukker garantert opp flere!
Pupsilure Skrevet 16. september 2012 Forfatter #5385 Skrevet 16. september 2012 Hyggelig at dere er innom! Nei, er ikke gravid altså Tror det blir noen år til neste gang Hverken jeg eller mannen hadde orket en til med det første. Men det er joen av de andre jentene her som planlegger en til, sikker noe ang det du leste Goffel har begynt å tisse mye på do, men tror det er et stykke igjen til bleieslutt. Jeg orker ikke å sette skikkelig igang med pottetreningen enda. Tror jeg må vente til jeg har en ferieuke. Men setter han på do et par ganger hver dag, og han tisser alltid. Vi har tittet på hus, og snakket med banken. Har skrevet mye om det i bloggen min, Mokkon I dag fikk han smøre sin egen brødskive, og det syntes han var veldig gøy! Og så fikk han rydde inn i oppvaskmaskinen. Har glemt bort litt å la han prøve på ting selv. Men i dag var jeg flink til å la han prøve på ting selv, og å forklare han ting litt grundigere enn jeg pleier. Han har sovet helt til 8 de siste dagene, så jeg hadde litt ekstra overskudd Det er så rart med søvnen hans, det går virkelig i perioder. Håper han våkner 8 i morgen også, for jeg har kveldsvakt. Mannen og Goffel har vært hos svigermor i dag. Jeg har litt vondt i halsen, og var sliten etter å ha jobbet ekstravakt i går kveld, så jeg ble ikke med.
pusla Skrevet 16. september 2012 #5386 Skrevet 16. september 2012 Å rydde inn og ut av vaskemaskinen er en slager her også det er fint å la de hjelpe til ja, men hender jeg ikke har tålmodighet Ha en fin ukestart, håper dere sover lenge i morgen da
Pupsilure Skrevet 19. september 2012 Forfatter #5388 Skrevet 19. september 2012 De tre siste dagene nå har det vært mye trass! Virker som om verden går under fordi jeg lukker igjen kjøleskapsdøra før han rekker å gjøre det Den type ting. Det eneste som fungerer er at jeg sier høyt at han hadde lyst til å lukke døra, alt annet overser han. Men når jeg sier akkurat hva det var han ville (de gangene jeg vet det) stopper han med en gang. Det hjelper også å åpne døra på nytt, og la han å lukke den Men noen ganger vet jeg ikke hva som har utløst det, og da er det hyling i lang tid. 10-15 minutter kanskje? Det skjedde nå nettopp, og nå er han utslitt og sitter å ser på tv. Han er også veldig sta hvis jeg sier at han må legge fra seg leken, fordi vi skal spise mat. Han nekter, og det ender med at jeg tar den. Da klikker han, og prøver å ta den tilbake. Hvis jeg da snakker om hva vi skal ha til middag, eller om han vil drikke av den eller den koppen, så kan det funke. Altså, før han har låst seg helt, og bare hyler. Men han er mye staere enn vanlig. Før har han bare godtatt at han må legge fra seg leken. Og hvis ikke, har han hvertfall ikke prøvd å ta den tilbake etter at jeg har tatt den. Det er nytt. Puh! Barnehagen sa at han har vært lei seg i dag. Bare villet kose, og grått mye. De sa at han virker nervøs. Stammer, og får ikke sagt det han vil, gjør nervøse bevegelser med hendene, og smuldret opp all maten sin. Virker redd for noe. De ser det visst innimellom, spesielt når han ikke har sovet lur. Jeg likte ikke å høre dette! Redd for noe? Nervøs?? Jeg tror egentlig mest det handler om søvn, og at han brygger på noe. Jeg har vondt i halsen selv, og han har vært frisk i over to måneder nå, så det er vel ikke lenge før han blir syk igjen. Har en følelse av at han har blitt smittet av meg. Eller så har trassen begynt...
siebaeo Skrevet 19. september 2012 #5389 Skrevet 19. september 2012 Huff, skjønner at du synes det er ubehagelig at de sier Goffel er redd for noe Kan det være at han skjønner en del ting han ikke skjønte før og bekymrer seg for alt mulig? F eks at du skal bli borte, ting er farlige (biler er jo superfarlige her nå..) osv. Eller hatt mareritt.. Og en hver kan jo bli litt skjør av å sove dårlig.. Du, jeg har vist lovet en venninne å lage kake til bursdagen hennes.. med BJØRN EIDSVÅG-motiv!! Hva gjør man da?? Jeg lurer på å lage noe fryktelig med sånne kremtopper, eller kanskje jeg skal ta den helt ut og bestille et spiselig bilde..? Har du tips i så fall?
Pupsilure Skrevet 19. september 2012 Forfatter #5390 Skrevet 19. september 2012 Ja, jeg håper at det ikke er noe verre enn som så Men ble litt satt ut, og må vite mer om hva de mener. Da jeg fortalte det til mannen var han også enig, og sa at han syns Goffel er en forsiktig og redd type, og han påpekte også stammingen. Har egentlig ikke hatt dette inntrykket selv. Mannen påpekte at han veldig ofte skriker og er skeptisk når vi drar på besøk, eller det kommer folk hit. Men det er vel ganske vanlig det, er det ikke det da? I denne alderen. Jeg vet ikke jeg, men liker ikke tanken på at noe kanskje plager han. Følelsen ble sikkert litt forsterket fordi jeg kom rett fra møte på jobben, og var litt opprørt pga en episode med et alvorlig sykt barn. Og så har plutselig ikke min lille klump det helt bra heller.
Gjest Marmot Skrevet 19. september 2012 #5391 Skrevet 19. september 2012 Mannen påpekte at han veldig ofte skriker og er skeptisk når vi drar på besøk, eller det kommer folk hit. Men det er vel ganske vanlig det, er det ikke det da? I denne alderen. heller. Unnskyld hvis jeg gjør det verre for deg nå, men er det det? Mitt inntrykk er motsatt, toåringer er åpne, sosiale og tilltisfulle. Jeg håper han bare er en litt forsiktig fyr. Sa barnehagen noe om hva dere skulle gjøre eller?
pusla Skrevet 19. september 2012 #5392 Skrevet 19. september 2012 Huff, jeg skjønner jo at dette bekymrer deg Jeg vet virkelig ikke hva som er normalt, men ved at de sier fra i bhg kan dere iallefall vurdere det og få hjelp hvis dere blir nødvendig. Men det kan jo være at han blir syk og er i dårlig slag også, som du sier.
pusla Skrevet 19. september 2012 #5393 Skrevet 19. september 2012 Tulla er litt sjenert med en gang når vi møter andre, kanskje litt skeptisk, men hun gråter jo ikke. Hvor fort de blir tillitsfulle i den alderen kan sikkert variere litt?
Gjest Marmot Skrevet 19. september 2012 #5394 Skrevet 19. september 2012 Men de sier vel ikke i fra sånn i bhg. dersom det er snakk om noe som skjer bare én gang? Om de hadde sagt i bhg. at sønnen min virket nervøs, håper jeg virkelig de hadde pressisert om det var bare den dagen eller generelt.
Spatula Skrevet 19. september 2012 #5395 Skrevet 19. september 2012 (endret) Barn er forskjellige, noen er tilitsfulle og trygge - andre er sjenerte og innadvente. Slik er det bare, og har man en periode med for eks. dårlig søvn, eller mareritt vil det forsterke det ene eller det andre. Det trenger ikke å være noe galt, selv om barnehagen har oppfattet han som utrygg, barn har perioder hvor de drømmer ganske mye, gjerne i vekstperioder - som oftest mareritt. Goffel begynner også å få en økt forståelse av tingene rundt han, slik som mamma og pappa kan dra fra meg, slik som når dere drar til jobb osv, dette er et helt normalt stadie, jeg ville ha snakket med barnehagen for å finne ut hvor lenge han har virket usikker, eller om det er i spesielle situasjoner. Så ville jeg ha bedt dem om å kartlegge stammingen, om den er betont med om den kommer når han blir ivrig, eller om den er der konstant. Isåfall kan du be dem om å kople inn en språkpedagog som kan vurdere han og iverksette tiltak Jeg forstår frustrasjonen din, og at du blir litt usikker, men fra mitt ståsted - ser jeg ikke noe unormalt med dette som Goffel opplever Endret 19. september 2012 av Spatula
Neytiri Skrevet 19. september 2012 #5396 Skrevet 19. september 2012 Jeg er ingen pedagog eller lege, men utifra det du har skrevet ser jeg ikke noe unormalt i grunn. Som Spatula sier, barn er alle forskjellige. Du vet at min har alltid vært veldig sjenert, og tar ulik tid å varme seg rundt de hun ikke kjenner. Hun har også et veldig utvidet språk nå(noe jeg forstår at Goffel har også), og det gjør at de skjønner utrolig mer en det man skulle tro. Bumba ligger jo nærmere 3 års alder i språkutvikling og forstår helt anarledes synes jeg en mange på hennes alder. Det med stamming har jeg ingen erfaring med, kanskje han rett og slett er ivrig? Litt eldre barn(skolebarn) blir ofte ivrige og skal si noe men det kommer liksom aldri ut, men om det er noe som uroer dere ville jeg tatt det med bhg. Tror ikke de vurderer språk på barna før nærmere 3 års alder da dette varierer så mye opp til den alderen. Tenker litt logisk da, sånn som med bleieslutt........man kan ha tilbakefall på bleieslutt der barnet tisser endel uten å si ifra, noe de har vært flinke før å si fra, før de da blir helt tørre. Kanskje det finns noe lignende med språk, at når de når en viss sum forståelse og ordforbruk at det stopper opp før det går videre.......... bare mine tanker snuppa
Pupsilure Skrevet 19. september 2012 Forfatter #5397 Skrevet 19. september 2012 Nina i bhg sa at jeg ikke skulle være bekymret, og at det som regel ble sett i sammenheng med at han ikke hadde sovet lur. Han sover lur kanskje 1-2 av 5 dager. Hun hadde sett det en stund... Men tror hun nevnte det nettopp i dag fordi jeg sa at han har vært så trassig de siste dagene, og hun fortalte at han har vært lei seg i dag, og ville sitte mest på fanget. Huff, må spørre mer i morgen. Takk for synspunkter, dere
Pupsilure Skrevet 19. september 2012 Forfatter #5398 Skrevet 19. september 2012 Stammingen er gjerne når han er ivrig, eller sliten. Noen ganger har han noe han vil fortelle, men mangler alle ordene for å si det, og da blir det litt stamming. Ellers har jeg hørt det ofte når han er sliten og trøtt.
Gjest Marmot Skrevet 19. september 2012 #5399 Skrevet 19. september 2012 Nå på høsten er det vel snart foreldresamtaler uansett, er det ikke?
Spatula Skrevet 20. september 2012 #5400 Skrevet 20. september 2012 Da finnes det tiltak som kan hjelpe Goffel med å finne roen når han prater, også er jeg sikker på at når flere ord kommer på plass vil dere nok se bedring. Tenk på dere selv, man blir litt ekstra sårbar når man er trøtt og sliten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå