Pupsilure Skrevet 3. september 2012 Forfatter #5361 Skrevet 3. september 2012 (endret) Jeg er veldig glad nå! Har drømt om dette i et års tid. Og etter å ha sett dette huset, på bildene, har jeg bare enda mer lyst til å flytte. Helst til akkurat det huset da Det var så fint! Kan legge ut link, men fjerner den etter kort tid. Endret 3. september 2012 av Pupsilure
pusla Skrevet 3. september 2012 #5362 Skrevet 3. september 2012 Så gøy Det er stort når drømmer man har plutselig kan bli en realitet! Det huset er kjempefint! Og for en god prisantydning! Hva sier mannen da? Det kommer jo kanskje litt an på interessen for dette huset også, siden dere ikke har tenkt på salg enda. Huset vårt lå ute flere uker og bare venta på oss, forresten
Neytiri Skrevet 3. september 2012 #5363 Skrevet 3. september 2012 For et vakkert hus, og det området er jo veldig flott da! Det er jo klart til å flytte rett in jo, DET er jo deilig! Håper drømmen oppfylles, uansett med det huset eller et annet, er jo mange fine hus i det området Dine: Skulle ønske kroppen min var klar, det er den ikke.............og siden vi snakker om det, så ville jeg kjøpt hus først før jeg blir gravid, orker ikke tanken å gå gravid og flytte igjen, nei takk! MEN ja det hadde jo vært koselig å kunne slenge seg på nå som jeg plutselig har skikkelig lyst!
Superlilje Skrevet 3. september 2012 #5364 Skrevet 3. september 2012 Det var et fint hus, og for en koselig adresse da Enig med neytiri om at det ikke er gøy å flytte når man er gravid. Er to år siden vi flyttet inn nå, og da hadde jeg jo bare ca to uker til termin. Det var slitsomt!
captiva Skrevet 3. september 2012 #5365 Skrevet 3. september 2012 Fint hus! Skjønner godt at du falt for det:) Man får mye for penga om man flytter ut av byen
Pupsilure Skrevet 4. september 2012 Forfatter #5366 Skrevet 4. september 2012 Jeg har forelsket meg helt i huset Men har en følelse av at det går langt over takst Får se. Skal uansett på visning I dag var begravelsen til farfar. Trist! Den ene sønnen hans kom ikke. Jeg syns det er drøyt. Men vet at pappa og søsknene hans har hatt mye å stri med under oppveksten, og farfar har nok ikke vært den beste faren....Så det ligger nok mye bak uvennskapet. Begravelsen fikk meg til å tenke veldig på farmoren min som døde i 2007. Hun ble nevnt flere ganger, og de ligger gravlagt ved siden av hverandre. Hun var så fantastisk!! Har så mange gode minner om henne fra barndommen. Farfar også. Farmor var så omsorgsfull og varm, hun nynnet alltid, og smilte hele tiden. Husker mange somre på hytten deres. Vi dro ut med kano, og fisket. Og farfar stekte ørret til oss, med rømme. Og han spilte trekkspill. Og vi spilte kort alle sammen. Og vi plukket markjordbær. Disse tingene har jeg ikke tenkt på på mange år Mamma var utrolig flink til å ta meg med til svigerforeldrene sine, og jeg er kjempetakknemlig for det! Pappa er ikke typen som drar på besøk, så uten mamma hadde jeg nok ikke sett dem så mye. Syns mamma gjorde en utrolig god jobb med å inkludere dem, og det er noe jeg tenker på mye, nå som jeg har Goffel! Jeg ønsker å være som mamma. Sender svigermor bilder, og prøver å la de to få et godt forhold.
Pupsilure Skrevet 4. september 2012 Forfatter #5367 Skrevet 4. september 2012 Veldig hyggelig å se deg igjen, Superlilje! Lenge siden Sjeldent jeg ser deg også, HopsiDeisi Men fint at du stikker innom innimellom.
Pupsilure Skrevet 4. september 2012 Forfatter #5368 Skrevet 4. september 2012 Har glemt å skrive at Goffel har lært å snyte seg! Utrolig greit
pusla Skrevet 4. september 2012 #5369 Skrevet 4. september 2012 Gode minner Det er viktig å tenke på sånt ja, for det er så verdifullt når man blir voksen. Min farmor døde i 96 men vi snakker mye om henne fortsatt og jeg savner henne enda. Spennende med visning da!
Pupsilure Skrevet 10. september 2012 Forfatter #5370 Skrevet 10. september 2012 I kveld har Goffel tisset på do to ganger. Og for første gang har han tisset på gulvet Han var litt for treig til å putte tissen nedi, og da kom det en stråle på gulvet. Men det gikk bra. Han tar opp dolokket, og klatrer opp selv, river av papir, tisser og tørker, klatrer ned, og trekker ned. Men dosetet må jeg sette på og ta av. Jeg lurer på når vi skal sette igang ordentlig. Orker liksom ikke å begynne skikkelig, men jeg tror han begynner å bli klar. Men det er jo en start at han tisser i do før han legger seg da. Det har vi gjort i noen uker nå. Og han skjønner hva det går ut på. For et par uker siden lå han på stellebordet og skulle fikse seg for kvelden, og så ble han litt opprørt og sa mange ganger: Goffel sitte, Goffel sitte, Goffel sitte, Goffel sitte. Litt småhysterisk. Mannen skjønte ikke hva han mente, og Goffel ble mer og mer opprørt. Etterhvert sa mannen: skal du sitte på do? Og Goffel sa: Jaaaaaah! Mannen satt han på do og han tisset masse!!
pusla Skrevet 10. september 2012 #5371 Skrevet 10. september 2012 Flinke Goffel! Her er vi ikke i nærheten av noe sånt. Det blir nok neste sommer for oss
Neytiri Skrevet 11. september 2012 #5372 Skrevet 11. september 2012 Superflink han er! Dette høres absolut ut som en fin start. At han sier fra på forhånd synes jeg høres ut som han er klar. Her fikk vi rett og slett la henne gå uten bleie når vi var hjemme først.........ulykker må man bara forvente, men de sier bedre fra når bleia ikke er på, ellers er det liksom like greit å tisse i bleia. Jeg kjøpte boka The no cry potty training solution Vi tok et par dager til observasjon, da er det bra på dager man skal være hjemme. Skrive ned hver gang barnet tisser(om det så tisser på seg), skrive detaljer som om de gikk bort, om de sa fra, om de var i lek eller stoppet lek osv. Etter det var det å catche signalene og spørre henne om hun trengte gå, tok på bleie da vi gikk ut fra huset, så litt og litt tok vi av den.........i bhg, og så nå har hun kun bleie når hun sover på natta...........fantastisk deilig å ha en "bleiefri" unge....på dagen ihvertfall. Har ikke kjøpt bleier hele sommeren nesten!!
Pupsilure Skrevet 12. september 2012 Forfatter #5373 Skrevet 12. september 2012 Høres deilig ut å slippe bleiene, Neytiri! Du motiverer meg til å sette igang Hva syntes bhg i starten, var de flinke til å følge opp?
Neytiri Skrevet 12. september 2012 #5374 Skrevet 12. september 2012 Veldig flinke å følge opp ja, de var alle veldig positive og overrasket at hun ville på potta "så tidlig". Hun fikk uhell innimellom og da var det alltid når de var ute, de rakk aldri in etter hun sa fra.......så de tar på bleie om det er mange barn og de skal være ute en stund.....så litt av og på der. Mannen har gått til byen og syklet og sånt uten å ta bleie på henne og de bare stikker innom der det er toilett, han er helt paff for å si det sånn, det var ikke sånn da han dro ut på sjøen sist!
Pupsilure Skrevet 12. september 2012 Forfatter #5375 Skrevet 12. september 2012 Kan tenke meg det er rart å komme hjem til en bleieri unge! Bra at bhg har fulgt opp bra. Jeg har en uke ferie om noen uker, kanskje jeg skulle holdt han hjemme og trent litt da Endelig fikk jeg solgt Brio Happy vogna i dag :nigo: Prøvd å selge den i 6 mnd Skal aldri kjøpe en helt ny vogn igjen, det er tapsprosjekt! 2500 kr kostet det meg, å bruke den i 4 mnd...
Neytiri Skrevet 13. september 2012 #5376 Skrevet 13. september 2012 haha ja tror det hadde vært rart å dra og komme tilbake noen uker senere med en bleiefri unge da! Oi, hvorfor solgte du vogna igjen? du brukte den kanskje ikke?
cypress Skrevet 13. september 2012 #5377 Skrevet 13. september 2012 Apropos vogn, dere som har så peiling kan kanskje hjelpe meg med en sak??: vi skal kjøpe en ekstra vogn til å ha på hytta, som A kan sove i og som vi kan gå turer der med. Det er grusveier på sommeren, og ganske mye snø på vinteren (stort sett bra brøytet, men greit at vognen klarer en brøytekant). Det blir KALDT der, så vognen bør være ganske lun. I tillegg begynner hun jo å bli stor jente, så den bør være litt lang i ryggen (ikke som bugabooen som vi er i ferd med å vokse ut av...). Noen gode forslag kanskje??
Spatula Skrevet 14. september 2012 #5378 Skrevet 14. september 2012 Vognene i Danmark har visst lengre vognbag enn modellene i Norge Quinny er jeg veldig fornøyd med
siebaeo Skrevet 14. september 2012 #5379 Skrevet 14. september 2012 Innom og leser jeg og Goffel er utrolig flink altså! Helt imponert.. Samme med Bumba! Uten bleier allerede! Der er IKKE vi for å si det sånn..
Pupsilure Skrevet 14. september 2012 Forfatter #5380 Skrevet 14. september 2012 Neytiri: solgte vogna fordi jeg kjøpte Babyjoggeren for en evighet siden, og fikk ikke solgt Brioen før nå Cypress: Simo eller Emmaljunga, tenker jeg. Du bør ha en vogn med fire faste gode hjul hvertfall. Eller en dansk vogn da Odder er et kjent merke. Siebaeo: Ja, han er flink (selv om jeg må innrømme at han BÆSJA i badebalja i kveld ) ----- I dag har bhg hatt planleggingsdag, så Goffel har vært hos tante. Tror han har hatt en hyggelig dag Hentet han 15.30, og da dro vi for å fylle bensin. Jeg har spart det til han skulle være med, for han åpner bensinlokket på bilen hver eneste dag, og sier "tylle bentin inni dej". Og så løper han rundt bilen, peker på Opel-logoen, og sier "dej tåj det opel". Og så bort til merket på nabobilen og sier " dej tåj det ikke opel" Vi handlet litt også, blant annet lørdagsgodt. Det er han veldig opptatt av! Og etter noen uker der han har klikket på fredag fordi han ikke får spise lørdagsgodt, har jeg begynt å lære han hvilken dag det er. Han sier alltid at det er mandag eller lørdag. Men han kan navnet på alle dagene, og kan si de tre første i riktig rekkefølge. Nå tror jeg det blir natta her :trøtt:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå