Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er trist uansett :( Og å se andre familiemedlemmer være så triste også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff,så trist med bestefaren din :(:klemmer:

Skrevet

Tusen takk :) Det går fint med meg. Det er naturlig at gamle folk dør, og han hadde ikke noe fint liv på slutten. Begravelsen er tirsdag. Både jeg og mannen har fått fri fra jobb. Barna til farfar har begynt å krangle nå, en vil ikke være med å betale gravstøtte, da han har vært uvenn med faren sin i mange år. Men arv vil han ha :roll: Jeg visste at det kom til å bli krangling :(

Nå er Goffel hos mamma. Deilig med fri! Jeg har hatt dagvakt i dag, og kveldsvakt i morgen, så kan sove leeenge :nigo:

Han er blitt så opptatt av hva som står på ting, og peker på skrift, og sier f.eks "der står det yoghurt" på yoghurtbegeret :ler: Han har en saltvannsnesespray som er litt rar, den spruter hele tiden hvis du holder den inne, og det blir alltid mye søl. Så jeg har sagt noen ganger at han skal få den rare nesesprayen. Og i går sa han" der står det rar nesespray" og peket på skriften :lol: Han sier også" der står det kattepilla" og peker på skriften på boksen med vitaminer som er formet som katter, og har fått navnet kattepilla av oss.

Han prøvde også å bøye ordet egg en dag, og sa at det var egger :fnise:

Jeg syns det er morsomt å være mamma til en så fin liten tass :rodmer:

Skrevet

Håper du fiske sove godt og lenge :)

Herlige Goffel, klart du er stolt! Ser for meg den lille flaska som det står "den rare nesesprayen" på :fnise:

Skrevet

Sov til nå, ikke så lenge, men med tanke på at jeg sov tre timer på sofaen i går, så er jeg uthvilt :) Litt godt å ikke sove bort hele morgenen også. :jep:

I går ringte mamma og sa at han ville snakke med meg. Jeg spurte han hvor han var, og da sa han: "Goffel" vært i butikken kjøpt mat og lørdagsgodt. Hele den setningen sa han, helt forståelig. Men han sier jo ikke alle ordene riktig da, og han hadde litt pause mellom hvert ord. Det er så deilig med en unge som kan snakke! Syns det var veldig slitsomt da han var stor nok til å ville å få frem ting, men ikke klare det fordi han manglet ordene.

Mamma sendte akkurat melding om at han våknet 1, men sovnet igjen, og så våknet han 5, og var mer eller mindre våken til de stod opp kl 6.20. Syns litt synd på mamma, men må minne meg på at hun stort sett får sove hvor lenge hun vil. Hun syns jo bare det er gøy å å være litt sammen med han.

En annen ting jeg liker veldig godt er at han godtar et nei mye oftere enn tidligere. Han skal ikke ta på alt lenger. Livet med liten baby er virkelig slitsomt. Hvis det noen gang blir flere barn på meg, så gruer jeg meg litt til de første to årene....

Skrevet

Da foreslår jeg at jeg tar babyen de første to åra og så overtar du :ler: vi skal jo ikke ha flere, men babytida skulle jeg gjerne opplevd igjen.

Skrevet

:fnise: Det er jo noe spesielt med babytid også, men gud, så slitsomt!

Nå shopper jeg duplo hos biit.no. Fy søren, så billig!! Skulle kjøpe bursdagsgave til "Otie" som blir to år i dag, men blir nok litt på Goffel også :sjenert:

Skrevet

Inn på biit.no og kikke! Tenkte å starte tidlig med julegavehandling i år.

Skrevet

Tusen takk :) Det går fint med meg. Det er naturlig at gamle folk dør, og han hadde ikke noe fint liv på slutten. Begravelsen er tirsdag. Både jeg og mannen har fått fri fra jobb. Barna til farfar har begynt å krangle nå, en vil ikke være med å betale gravstøtte, da han har vært uvenn med faren sin i mange år. Men arv vil han ha :roll: Jeg visste at det kom til å bli krangling :(

Ja, men det kan han jo bare drite i. Begravlsen og alt det skal dekkes av boet FØR arv fordeles. Det er strenge regler for dette heldigvis. Du må si til faren din at han bør kreve offentlig skifte dersom det er noe verdier i boet og det blir krangling, så blir alt rettferdig og riktig gjort, og det er ingen grunn til å krangle. Arveoppgjør er slitsomme greier.

Skrevet

Måtte inn å titte på biit.no og der var det mye billig ja! Blir nok bestilling derfra etterhvert :)

Skrevet

Uff krangling når noen dør er rett og slett respektløst! Det skjedde når bestefar døde og var riktig ufint! Håper det ordner seg uten for mye krangling!

Goffel er så flink! Enig at det er herlig å ha et barn som snakker, men om jeg skal være ærlig har jeg hatt en følelse noen uker at jeg ønsker få en liten igjen :sjenert:

Skrevet

Ja, men det kan han jo bare drite i. Begravlsen og alt det skal dekkes av boet FØR arv fordeles. Det er strenge regler for dette heldigvis. Du må si til faren din at han bør kreve offentlig skifte dersom det er noe verdier i boet og det blir krangling, så blir alt rettferdig og riktig gjort, og det er ingen grunn til å krangle. Arveoppgjør er slitsomme greier.

Tror ikke onkelen min kommer så veldig langt med det nei, men utrolig dårlig gjort :( Godt å høre at det er strenge regler for dette.

Uff krangling når noen dør er rett og slett respektløst! Det skjedde når bestefar døde og var riktig ufint! Håper det ordner seg uten for mye krangling!

Goffel er så flink! Enig at det er herlig å ha et barn som snakker, men om jeg skal være ærlig har jeg hatt en følelse noen uker at jeg ønsker få en liten igjen :sjenert:

Så spennende med babyønske da! :nigo: Det er jo stort! :hoppe: Jeg har ikke noe ønske om baby for tiden, ikke i det hele tatt. Men vil veldig gjerne ha to til, om noen år. Men vil kjøpe hus først, og å noen ting på plass. Nyter tiden med kun ett barn, som klarer mer og mer selv. :jepp:

Skrevet

Ja, det er skikkelig dårlig gjort. Når man står midt oppi noe sånt, vil man ikke ha krangling på toppen, det burde man holde seg for god til.

Skrevet

Jeg har så lyst til å shoppe! Har ca 1000 kr på kontoen, så kan jo handle litt, men vet ikke hva jeg skal kjøpe :ler::klaske: God ide om å begynne å tenke på julegaver, Pusla :jepp: Kanskje jeg skal gjøre det.

I dag har jeg fri. Skal til ny fysio kl 12.30, og så skal jeg og Goffel kanskje til tanten min. Mannen har levert gullet i bhg, så jeg skulle få sove lenge, men våknet da de dro. :roll:

Skrevet

Nå fant jeg nettopp et hus i nærheten av der mamma og pappa bor, til 2,8 millioner. Det har 6 soverom, og er kjempefint :rodmer: Men jeg vet at mannen ikke vil ta så stort lån :sur: Tenk, da kunne vi hatt hvert vårt kontor/hobbyrom, og tre barnerom! Jeg skulle hatt symaskinen min fremme, og alle kaketingene og scrapbookingutstyret i fine hyller. :drømme:

Skrevet

2,8 millioner er da slettes ikke gæli for et hus med så mange rom! Det er digg med masse plass, men det blir endel å vaske da, jeg prater av erfaring :fnise:

Skrevet

Wow - hus! En venninne av meg har nettopp kjøpt rekkehus bortover i samme område.. Frister veldig med rekkehus for min del også, men nå frister baby nr.2 så utrolig mye mer, hehe.

Og Neytiri - dere kan jo starte prøvingen dere også..? :sjenert: Nå er vi tre stk her inne som har begynt på nummer 2 og det er bare superkoselig om du også hopper på.. Men man må være klar for det selv selvfølgelig, no pressure :)

Tre barn Pupsilure - tror du at du får gjennomslag hos mannen på det da..? Vi snakker også om tre barn og vi skal kun ha 2 her vi bor nå. Og så må vi selvfølgelig se an neste svangerskap og hvordan det hele går med en litt større familie. Men jeg har veldig lyst på tre barn :hjerte:

Skrevet

Nei, 2,8 er ikke så mye, og nå har jeg endelig fått mannen til å regne på det, og innsett at det går han også! :hoppe: Han har tidligere låst seg helt på at det ikke går, og at vi ikke kan ha så mye i lån. Men nå så han at det går helt fint! (Noe jeg har visst en stund) Tilogmed med 9 i rente ;) Ulempen er at det er et stykke fra togstasjonen, ca 2,5 km, og mannen må gå dit hver dag. Og så det at vi ikke har søkt om lån og fått takst på leiligheten og slikt da ;) Men vi har begge godtatt at det ikke blir dette huset, men et annet :hoppe: Vi skal få på plass de siste tingene, og håpe at det kommer et nytt et snart, som er nærmere huset til mamma og pappa og togstasjonen.

Dette er stort! Eget hus :rodmer:

Egentlig litt trist å tenke på at vi får et helt hus, til omtrent det samme vi betaler her nå (avdrag på lån + husleie), og så har vi bodd her så lenge. + at vi egentlig ikke utnytter at vi bor i Oslo, vi er jo stort sett bare hjemme og på jobb :sjenert:

Skrevet

Dere er klare for neste steg, det er helt naturlig det da :jepp: og så gøy at dere er enige og at dere kan klare det økonomisk :hoppe: Spennende framover da :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...