Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg spist lavkarbo. Får se om jeg klarer å fortsette med det :jepp: Tviler :roll: Jeg eier jo ikke viljestyrke. Til frokost kl 11 spiste jeg laks og eggerøre, med smør og rømme, og pepperonipølser. Og til middag kl 15.30 spiste jeg pølser, rømme, tomat og blåbær. Til middag blir det biff, bearnaisesaus og asparges.

Jeg har ikke helt oversikten over hvilke grønnsaker man kan spise, men tenker at det ikke gjør noe om jeg får i meg litt karbohydrater. Orker ikke å telle dem. Bare kutter ut brød, pasta, ris og poteter. Og godteri da :rolleyes:

Verdens Skjønneste var ekstra søt da jeg hentet han i bhg i dag :yvonne: Han ble kjempeglad for å se meg, og kom løpende. Så måtte han si hadet til Rebecca gjennom porten i bhg i minst 5 minutter. Vanligvis hadde jeg nok ikke hatt tålmodighet til det, men jeg var ikke sliten, for jeg har hatt fri i dag. Og de var så utrolig søte! Hadet Becca sa han flere ganger, og så gikk han noen få skritt mot bilen, og så måtte han tilbake for å si hadet igjen :ler: Og hun var så søt også. Hun er litt større, og prater litt mer enn han, og hun snakket litt med han, og han prøvde å svare. Hun fortalte meg at hun hadde falt og fått vondt inni hånda, og da kom han fort med hånda si, og prøvde å formidle at han også hadde falt og fått vondt inni hånda :fnise: Han var så gira. Jeg vet at han og Rebecca er gode venner, men det var veldig koselig å se dem sammen nå :hjerte:

Da vi kom hjem fant han en matboks han fikk fra Kiwi i går, og sa matpakke inni matboksen. Har aldri hørt han si akkurat det før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy å lese den lista di :) Goffern virker veldig språkmektig. Jeg husker jeg hadde en gutt i bhg (da jeg jobbet der) som og gjentok mye av det vi sa og lærte ting fort. Videre har jeg hatt han fire år på skolen og han er en av de flinkeste i klassen :jepp: Ikke lett å si om noen "bare" er tidlig ute eller om de er spesielt smarte.

M gjør faktisk et par ting Goffern ikke gjør. Hun elsker å danse. Tror og hun forsøker å synge. Jeg pleier å late som hinkel pinkel-figuren hennes danser, men jeg synger "Hei, jeg heter Hinkel Pinkel..." . Da pleier hun å herme ved å ta gjøre det samme med figuren og si/synge "Hei" fulgt av masse babybabbel :fnise: . Så jeg har et lite håp om at hun har arvet mine musikalske gener. Vi har en fuglebok der man kan høre fuglelyder. Et par av fuglelydene er rytmiske og de pleier hun å begynne å danse til (altså vrikke på rumpa :ler: ) Samme med andre lyder. Er kjempegøy :)

Skrevet

Morsomt at hun danser og synger da, Becky! :nigo: Hyggelig å se deg i boken min :klemmer:

Har spist lavkarbo til frokost. Hvertfall mindre karbohydrater enn jeg pleier. Tre egg, en halv brødskive med Ingers superrug (29 kh pr 100 gram, lite i forhold til andre brød), en skive røkelaks, og noen blåbær.

Merket en ting i går, jeg var ekstremt tørst! Googlet det, og så at det er vanlig å være det på lavkarbo. Og at de er veldig viktig å drikke nok for å gå ned i vekt. Klarer ikke å forklare hvorfor, for jeg forstod det knapt.

Spennende å se om jeg kan gå ned et par kg til vi drar på ferie!

I kveld skal jeg spise på indisk restaurant med tre familiemedlemmer. Kjøpte en sweetdeal for lenge siden, og må få brukt den opp. De jeg skulle dra sammen med dro plutselig på ferie... De har faktisk samme sweetdeal i dag! Hvis vi er fornøyde etter i kveld, så kanskje jeg kjøper en til i kveld :jepp:

Skrevet

Nå har jeg bestilt tur til Kiel med en venninne og hennes datter som er to uker yngre enn Goffel :nigo: Drar om et par uker. :nigo:

Skrevet

Så flink Goffel er :)

Skrevet

Så moro med den lista :) så flink han er!

Skrevet (endret)

Du har vært på kielferga med han før, ikke sant? Hvordan gikk det? Vi tenkte å dra med vesla snart, men lurer litt på soving på kvelden og liten lugar og sånt.

Gøy å lese om Goffel. han er veldig flink på mange områder :jepp:

Lang lavkarbo så bør du holde deg unna rotgrønnsaker, de er fulle av karbohydrater. Alt annet av grønnsaker er bra. Det er ganske overkommelig med lavkarbo egentlig, masse god mat man kan spise. Men utfordringen er jo å holde seg der da. Min erfaring er at kg går rett på så snart man starter med karbo igjen.

Endret av pusla
Skrevet

Vi var på Kielferga med han i oktober. Han sov i reiseseng på rommet til meg og mannen. En av oss måtte selvfølgelig være på rommet etter han la seg, og resten av kvelden, men det er to netter, så vi tok en hver. :) Reiseseng passer ikke på alle rommene. De har noen reisesenger som man kan låne, men de kan ikke garantere at det er flere igjen, så jeg tok med egen.

Takk for tips om grønnsaker! I dag har jeg spist følgende som jeg ikke skal: en halv brødskive, to håndfuller med ris, nesten et helt nanbrød :sjenert: Men det er fremdeles mindre karbohydrater enn jeg vanligvis spiser, så er fornøyd allikevel.

Det var veldig hyggelig å dra ut å spise! :nigo: Maten var absolutt ikke noe å skryte av!! Det var dritdårlig. Men men.

Skrevet

Morsom liste, han er så flink han lille sjarmisen din altså! Gleder meg se han neste gang vi ses :)

lurer på Kiel tur selv snart, hva kostet den?

Tror du ville likt south beach fase to, det er ikke helt lavkarbo men restriktiv på hvor mye karbohydrater, og det er enda weight loss program.

Må få rævva mi snart i gang med bedre spising :sjenert:

Skrevet

Kielturen kostet 790 for meg og Goffel :) Rom med dobbeltseng. Gleder meg! Blir godt med en liten tur. Og mannen får slappe av hjemme alene. Skulle ønske vi var flere som dro, så bare å bli med, hvis noen vil :) Tror det er ledige billetter. Vi drar mandag 9. juli.

Huff, i går var en drittdag! Goffel var så lei seg, og ville ikke i bhg. Jeg ble kjempelei meg da jeg leverte han kl 11.30, og han klamret seg til meg, og gråt skikkelig sårt. Deretter fikk jeg en telefon fra sjefen min med noen dårlige beskjeder, og da jeg kom på jobb fikk jeg høre alt som hadde skjedd, og måtte gjøre noen ting jeg ikke hadde lyst til, og ta skylden ovenfor pårørende for noe jeg ikke syntes var min feil. Men sjefen var koselig altså, og det hjalp sinnsykt mye!! Hadde i tillegg opplæring på en ny ung mann. Men han var veldig hyggelig og flink, så akkurat det var bare koselig. Selv om jeg ble stresset av tanken på det oppi alt sammen.

Spiste ikke noe i løpet av hele arbeidsdagen fordi jeg ikke var sulten, og stress. Men spiste før og etter jobb da. Holdt meg ganske bra til dietten.

I dag startet dagen 05.40! :daane::overrasket: Barnetv hadde ikke startet sendingene sine engang :ler: Vi har lekt med puslespill, te-settet som han fikk på toys r us i går, tegnet med tusj, pumpet opp hoppeballen fra toys r us, og hoppet og tullet. Og så har jeg duppet av litt med Goffel ved siden av meg i sofaen. Ble under 6 timer med søvn på meg i natt, for jeg og mannen så en episode av Fringe etter at jeg kom hjem fra kveldsvakten, så jeg sovnet etter midnatt. Hadde ikke trodd han skulle våkne så tidlig. I går var det 7.30.

Til frokost i dag tok jeg en brødskive. Trodde brød inneholdt mer karbohydrater enn det gjør. Den brødskiven jeg spiste (ingers superrug) inneholder 10 kh pr skive. Det er jo ikke så ille! Da kan jeg jo faktisk spise en brødskive en gang iblant.

Føler meg faktisk litt slankere! Vekten viste 61,5 i morges, så jeg har vel egentlig ikke gått ned noe, men jeg ser det på magen min. Kanskje jeg er mindre oppblåst eller noe?

Skrevet

Mindre oppblåst ja :jepp: også føler man seg ganske bedre uten så mye sukker "i kroppen". Det kan ta litt tid før du går ned, er ikke for alle vekta daler med en gang.

Her starta dagen 5.15 hvis det er noen trøst. Greit at TV2s starter barnesending kl seks :fnise:

9. Juli er keg fortsatt i jobb, ellers skulle jeg gjerne vært med.

Gjest Marmot
Skrevet

Åh, jeg vil også til Kiel. Kan vi ikke planlegge en tur litt frem i tid? :fnise:

Skrevet

Ja, vi kan jo planlegge en tur frem i tid, med alle som vil være med! :nigo: Det hadde vært kjempekult med KG-treff på kielbåten da! :ler: Jeg kan stort sett når som helst. Siden jeg jobber turnus, går det ganske greit å bytte litt om på vaktene mine, slik at jeg får fri.

5.15 pusla :overrasket: Det er en liten trøst ja :fnise:

Skrevet

Det var ikke en dårlig pris da!

er med på en KG treff på båten, men en ide hadde vært BARE oss jentene, ordnlig jentetur ;)

jeg jobber enda 9july desverre....

Skrevet

Vært på hoppeloppeland i dag! Gøy for liten og stor ;) Vi møtte tre venninner med barn, og lekte, spiste og koset oss. Nå er vi ganske slitne begge to. Goffel sovnet i bilen kl 14.30, og sov i 7 minutter før han våknet igjen, og da stoppet vi på butikken og fikk handlet litt mat. Og et Donaldblad til Goffel. Hans første :rodmer: Han elsker Donald! "Allol" sier han.

Jeg og mannen fullførte sesong 1 av Fringe i går. Håper vi ser en episode i kveld også. Jeg har også en episode av Greys som jeg gleder meg til å se.

4 dager igjen på jobb, så er det ferie!! :hoppe:

I dag våknet han heldigvis 8! :nigo:

Skrevet

I går spiste jeg mye kh. Først en brødskive til frokost (10 kh), deretter litt pommes frites på hoppeloppeland. Så et lite stykke brownies. Deretter en brødskive igjen, med Ingers superrug. Fullkornspasta til middag, men mest kjøttdeig da, prøvde å spise minst mulig pasta. Og et par sjokoladebiter på kvelden :sjenert: men jeg spiste også mye kjøtt da :) Mer enn jeg vanligvis har gjort.

Jeg vurderer å melde meg inn på treningssenter igjen. Ei jeg kjenner, som bor på samme sted som meg, og er flink til å trene, vil trene sammen med meg, på senteret der hun er meldem. Jeg er ganske avhengig av å ha noen å trene med, for å faktisk gjøre det. Det som stoppet meg sist var at det ble så mye sykdom, både på meg og Goffel. Pluss at hun jeg trente med ble gravid, og dårlig. Jeg er så redd for at det skjer igjen, at det eneste jeg får ut av medlemskapet er dårlig samvittighet.

Det koster 550 kr i måneden, hvis jeg melder meg inn nå. Og jeg har kun binding ut 2012. Tenke tenke! Hva syns dere??

Skrevet

Trening er jo noe jeg hadde alltid ambisjon til å gjøre men kom meg liksom aldri ditt. Nå er jeg superflink å komme meg ut og mosjonere med barn, tur med henne på rygg eller en kjapp gåtur med vogn, eller det jeg bruker mest, sykkel!

Nå har jeg ingen tid til trening, spesielt når jeg er alene i flere uker da, så der har du ikke problem.

Trening uansett form er godt for helsen og kropp så ser du for deg at du går regelmessig og holder det oppe så sier jeg go for it. Det er jo litt penger det hver måned og det kjipeste er å være støttemedlem.

Skrevet

Jeg sier som Neytiri; får du til å trene regelmessig er det jo verdt det. Vet du med deg selv at det lett sklirnut, ville jeg vurdert noe annet. Det er utrolig sure penger om man ender opp som støttemedlem!

Skrevet

Jeg har ikke ferie før slutten av juli og vi har planer hele ferien, men en annen gang høres Kieltur bra ut :)

Både med og uten barn - jeg er med. Godt forslag!

Skrevet

Hei!

Prøver å lese meg litt opp her, men jeg har nok vært borte for lenge til å klare å få med meg alt som har skjedd.. :) Virker som dere har det bra om dagen da! :)

Den listen med hva Goffel kan og gjør var utrolig kul! KAnskje jeg må kopiere den en dag... Men ikke nå, nå må jeg sove.. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...