Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er usikker med lørdag, men får høre av meg fredag.......Pupsilure, om du fortsatt vil ha meg på "voksenkveld" fredag så kommer jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slitsom, men morsom dag i går! Først jobb 7-15 (der vi gjorde veldig mye), så sommerfest i bhg i duskregnet, og deretter ut med jobben. Byfesten i Lillestrøm. Vi spiste på Big Horn, og var på Plumbokonsert. Gøy! Jeg jobber med så mange flotte mennesker!! :hoppe:

Nå har jeg sovet til 10, våknet av gressklipping ute :roll: Mannen har levert Goffern i bhg, og jeg tar det litt med ro. Mannen skal på sommerfest med jobben sin i kveld, og jeg får besøk av Neytiri, og vi skal lage kakepynt og skravle :nigo:

Skrevet

Huff, jeg sitter i sofaen enda... Dagen går så fort når jeg har fri! Får nesten ikke gjort noenting. :roll:

Er litt spent på hvordan helgen blir! Vi leverer Goffel til barnevakten ca kl 16 i morgen, og tar t-banen til byen, og kommer oss ombord på båten. Første natten skal han sove hjemme hos barnevakten. Og så kommer vi hjem i 20 tiden på søndag, og da er han lagt her hjemme. Må huske å gi henne nøkkelen vår! Skal bli fint å dra bort en liten tur.

Goffel har så og si sluttet med lur :( Han har pleid å sove 1,5 time i 12 tiden, men den siste måneden har han vært mer våken enn han har sovet. Han er trøtt og grinete etter barnehagen, og han legger seg ned ute i bhg for å sove :( Lurer på hva vi skal gjøre med dette. Jeg syns egentlig at han kan få senere lur, men både bhg og mannen er motvillige til dette. Bhg fordi det er mat 13.30, og mannen fordi han er redd nattesøvnen blir ødelagt av en senere lur.

Jeg tenker at han kan få mat i bhg før han sovner (tenker lur fra 13.30-15 f.eks.) og til mannen har jeg sagt at vi kan jo bare prøve, og hvis det går ut over nattesøvnen dropper vi sen lur. Skal snakke mer med mannen om dette!

Skrevet

Vi merket det veldig på lillemor at hvis hun fikk sove senere enn 13:30 hadde vi store problemer med å legge henne om kveldene. Hvis hun er sliten og sovner får hun ikke sove mer enn 10 min (powernap) før vi vekker henne og aktiviserer henne slik at vi kommer oss over kneika :)

Kos dere på tur :rodmer:

Skrevet

Han nærmer seg to år og da er det vel noen som slutter med dagsoving, selvom jeg også synes det virker tidlig. Tulla sover også mindre på dagene nå og virker ikke så avhengig av luren lengre. Men vi merker jo godt at hun blir grinete på ettermiddagene hvis hun sover lite. Dere kan jo bare prøve en senere lur hvis du vil, dere merker jo fort om det ødelegger nettene.

Kos dere masse med båttur :klemmer:

Skrevet

Uff det er så vanskelig med det der. Må si det var tidlig å spise mat i bhg....her spiser de lunch 11:15, sover fra 12, noen barn sover helt til mellommål som er 14:30, Bumba bruker å sove til 13:30(14). Barn er så forskjellige, og som du sier så må man prøve seg frem for å se om det går eller ikke. Vi har begynnt å legge litt senere også, 30min senere en før og da går det som smurt her!

takk igjen for koselig skravle kakepynt kveld :hug:

Skrevet

Nå er vi hjemme igjen :) Har hatt den kjempehyggelig! Skikkelig godt å reise bort, bare vi to. Spiste god middag i går, og skravlet og drakk. Goffel har vært snill mot tante, og alt har gått bra med han :)

Det blir tidlig natta i dag, jeg er sliten, og skal stå opp før 6 i morgen.

Gleder meg sånn til å kose med Goffel etter bhg i morgen :nigo: Kanskje jeg lister meg inn på rommet hans og titter på han før jeg legger meg ;)

Skrevet

Så deilig med litt kvalitetstid! :yvonne:

Var det fin underholdning ombord? color fantasy?sett bilder fra den og virker utrolig flott! har så lyst til å ta en sånn tur med Mannen!

fikk dere prøvd ut en senere lur på Goffel?

Skrevet

Vi var på en litt kjipere båt nå; Stena Line, til Fredrikshavn Men har tatt Color Magic/Fantasy 2-3 ganger før, og den er kjempefin! :jepp:

Nei, vi har ikke prøvd senere lur. Skal ta opp igjen tråden snart. De to siste dagene har han sovet lur så.

Huff, jeg har gått OPP to kg :daane: 63,4 stod det på vekta i morges :hakeslepp: Hvordan er det mulig?! Vi spiste ikke spesielt mye på båten, og det må nok ha kommet snikende på, men jeg kan ikke skjønne det. :sur:

Skrevet

Bra dere har kost dere :Nikke: Det er viktig med sånne stunder uten barna. Og Goffel koste seg helt sikkert masse uten dere også :)

Skrevet

Du har sikkert bare litt ekstra vann i kroppen om dagen.:kose:

Har du prøvd å kutte ned på karbohydrater og sukker?

Skrevet (endret)

Nei, klarer ikke å kutte på karbohydratene :sjenert: Går på høy-karbo jeg :gjeiper: Har gått ned en kg, heldigvis.

I går gav jeg blod. Det var skummelt, men gikk mye bedre enn første gangen. Begynte ikke å grine denne gangen :roll: Valgte meg en paraply som premie. Da jeg kom hjem googlet jeg litt, og kom på at jeg har tatt permanent makeup siden sist, og det er jo tatovering (6 mnd karantene) :klaske: Måtte ringe dit i morges og be dem kaste blodet mitt :(

Gullet mitt har sagt ja i hele dag :nigo: Endelig har han lært seg å si det! Så i dag har han svart ja til å vaske hele leiligheten, at han er mammas bestevenn osv osv. Var veldig morsomt å prate med han! :ler:

Men en ting jeg ikke likte så veldig godt var da han sa "bæsj oppi badebalja" :overrasket: Joda, det var visst det....

Endret av Pupsilure
Skrevet

Fy, for en grinete unge jeg har hatt i kveld!! :daane: Tror han begynner å bli syk igjen :( De to siste nettene har han fått paracet fordi han ikke har vært seg selv, ikke villet sove, hatt masse snørr og dårlig ånde. Men han har ikke hatt feber da. Han har fortsatt ikke det. Han har skreket så mye i kveld. Men har ikke protestert på leggingen da, heldigvis!

Skrevet

Huff, stakkar liten, ikke gøy når de tydelig er plaget av noe og man ikke helt vet hva mab kan gjøre :-/

Jeg går også på høy-karbo :fnise:

Er dere opptatt neste helg forresten; jeg er turnusenke og foreløpig uten planer.

Skrevet

Har han vont i halsen kanskje? Bumba har også vært sånn i dag, men hun klarte faktisk sjokke meg og sa vont i halsen! Fikk paracet men tok lang tid før hun roa seg i søvnen.

Skrevet

Pusla: jobber dessverre neste helg, ellers hadde jeg hatt kjempelyst til å finne på noe! :klem: Men nå er det jo snart ferietider, så kanskje vi kan få til noe da? Jeg har ferie og er hjemme i uke 28 og 30.

Neytiri: Tror han har hatt vondt i halsen ja :jepp: Men han er bedre nå, heldigvis :)

Skrevet

Vi får til noe snart :jepp: vi har ferie uke 29-31, er hjemme uke 30 rimelig sikkert :)

Skrevet (endret)

I dag har jeg fri. Har sovet til 11, og nå slapper jeg av med data, tv, brus og mat :nigo: Klarer å gjøre mange ting på en gang :ler:

Goffel vokser, og er så søt! Tenker at jeg kan lage en liten statusrapport.

Alder: To måneder igjen til toårsdagen hans.

Vekt: 14 kg.

Lengde: Aner ikke.

Størrelse: 86/92. Skostørrelse 23-24.

Hår: Mellomblondt. Klippet to-tre ganger. Begynner å bli langt igjen, og da kommer det frem noen krøller.

Øyne: Blå. Pappan sin øyefasong og øyenvipper.

Ligner på: Prikk lik pappan bakfra, og når han ser ned, og er konsentrert. Mer lik meg når han smiler, og ser rett frem. Og har litt mykere trekk enn pappan som liten.

Favorittfarge: Lilla :fnise:

Vogn: Babyjogger Summit

Sover: På eget rom, legger seg kl 18.30-19, og sover hele natten til kl 7-8. Stort sett lett å legge. Må ha mange "nattatyss" og "nattatos" før han kan sove. Sover med pysj, uten dyne og pute. Ligger på magen.

Spiser: Fire måltider hver dag, tran og "kattepilla" (supermat). Havregrøt til frokost og tidlig lunsj. 2 brødskiver som sen lunsj, og middag hjemme etter bhg. Spiser selv. God apetitt, og spiser mye. Flaske med velling rett før tannpussen.

Drikker: melk, vann og innimellom juice/saft av avent magic kopp. I barnehagen drikker han av vanlig glasskopp.

Sitter i: Tripp trapp med bord, og en lenestol i skinn.

Tenner: 16 stk. Pusser hver morgen og kveld Fluortablett med jordbærsmak på kvelden. Liker å pusse tenner, og pusser selv først.

Lur: Legger seg mellom 11 og 13 i vogna for en lur, men sjeldent han sovner. Håper det bare er en periode, og han han begynner å sove igjen.

Sovet borte uten foreldre: tre netter. To hos "mommo", og en hos "tatte". Gikk helt fint.

Kjøre bil: Sitter bakovervendt. Klager over "kol i øyne" innimellom, og syns beltet er for stramt. Ingen bilsyke. Sovner hvis han er trøtt.

Barnehage: Ja, sånn ca hver dag. Enten fra 9.30-16.15, eller 8.15-15.30. Elsker barnehagen!

Sykdom: Fortsatt veldig mye sykdom. Mye halsbetennelser, og forkjølelse.

Leker: Opptatt av puslespill, tegne med tusj, Donald på youtube, og Raa Raa på tv. Leke i sandkassa!

Språk: Prater i 4/5-ordssetninger. Gjentar alt vi sier. Får stort sett frem hva han vil, men hender han bare skriker fordi han ikke klarer å si det han tenker på. Akkurat lært seg å si ja.

Kan: Alle fargene, telle til 10, kjenne igjen, og si de fleste bokstavene i alfabetet, kan tegne streker, rundinger og prikker. Låser opp og åpner ytterdøra. :overrasket: Trykker på knappen til heisen. Kan navnene på alle på avdelingen i bhg. Kan åpne kjøleskapsdøra.

Trass: Nei, ikke så veldig mye trass. Mer frustrasjon fordi han ikke får uttrykt det han vil. Men stort sett rolig og snill gutt.

Oppførsel mot andre barn: Snill gutt. Men blir veldig lei seg hvis noen tar fra han en leke, og holder godt i den. Tar ikke fra andre barn lekene.

Bleier: Bruker coop bleier, 12-22 kg. Størrelsen over på natta.

Dotrening: Har en dogakkgakk som han innimellom ber om å sitte på. Hender han tisser litt på den, men vet ikke om det er tilfeldig eller viljestyrt.

Nakkeproblemene: Bedre. Ingen låsning nå, men svake muskler. Pause fra fysio til august. Sjekk hos manuellterapeut i september.

Hopper: Nei

Løper: Fort!

Synger: Nei

Kysser mamma på kinnet: Nei, har ikke skjønt det. Tror at jeg skal kysse han.

Danser: Nei, egentlig ikke.

Kler på seg selv: Nei, men prøver å ta på sko.

Klatrer ut av senga: Nei, heldigvis ikke!

Endret av Pupsilure
Gjest Marmot
Skrevet

Så koselig å lese. Det er spennende å sammenlikne selv om det er noen mnd. mellom dem. Murmel har nettopp lært seg å hoppe, det lærte han midt i en diger sølepytt mens han hadde sandaler på. :fnise:

Hva er ditt magiske triks for å få ham til å like tannpussen? Her er det helt fullstendig krise hver eneste kveld, om morgen lar jeg ham pusse helt selv, siden han uansett skal spise frokost i bhg. 10 minutter etter at tennene er pusset. Da er det ikke krise, men da blir det jo heller ikke skikkelig tannpuss.

Skrevet

Sølepytter ja :roll::fnise: Han tramper med bena i dem ;) Så fort han ser litt vann på bakken må han bort for å trampe :lol: Så flink Murmel er som kan hoppe allerede! :nigo:

Tannpuss ja... Jeg vet jammen ikke. Vi synger, og prater underveis. Men det gjør sikkert du også ;) Han er veldig opptatt av å ta av og på lokket på ting, så lenge lekte han med tannkremtuben mens jeg pusset. Og da tror jeg han var så opptatt at han ikke helt merket hva jeg holdt på med. Pappaen får det ikke til like lett som meg, da gjør Goffel litt motstand. Han er blitt ganske god på å pusse selv også, de siste dagene, nå drar han den faktisk over tennene, med bustet mot tennene, og pusser ordentlig. Tror han liker smaken av tannkremen veldig godt, det hjelper nok det og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...