Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, han var under 800 gram ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker meg om, var ikke lillemor mye større da hun var tre måneder.. 3500 gram tror jeg det var :fnise:

Nå i ettertid er det vanskelig å huske hvor liten hun egentlig var, men heldigvis har vi avtrykk av hender og føtter fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset :rodmer:

Skrevet

Holder meg oppdatert altså, bare litt stille den siste tiden :kose:

Skrevet

Koselig å se deg, Dine :klem:

I dag har jeg og Goffel møtt kusinen min og baby her ute. Det er en fotballturnering her, mellom borettslagene. Så vi kjøpte pølse og skravlet litt. Jeg ble litt tøff og lot Goffel vandre rundt selv, mens jeg kunne se han. Og han plasket i sølepytter, og lekte med en flaske han fant på bakken. Æsj, og så spiste han et maiskorn han fant :( Jeg har egentlig store problemer med å la han holde på sånn, men skjønner at han ikke tar skade av å bli litt møkkete. Så lenge jeg kan se han hele tiden, og det ikke er biler eller vann i nærheten, så må jeg gi litt slipp.

Nå holder jeg på med å lage vårruller. Skal ha med på jobben. Goffel ser på barnetv, og jeg har en pause.

Skrevet

Hva har du i vårrullene dine? :sikle:

Det er noe av det beste jeg spiser!

Jeg er heller ikke helt der at jeg bare kan slippe lillemor litt ut av synet, da hun fremdeles er på det orale stadiet hvor alt skal inni munnen, særlig lecakuler fra blomsterkassene, og skitt fra grillen, for ikke å snakke om småstein.. :daane:

Hadde det ikke vært for blomsterkassene, så hadde hun nok fått vært ute på terrassen uten å bli fotfulgt av meg :ler:

Skrevet

Jobber med det det der jeg og; å la tulla få tusle litt rundt og leke på egen hånd. Men vi lar henne være på verandaen da, for der er det ikke noe hun kan ødelegge seg på og hun har jo lekehuset sitt der. De må nok bare bli skitne ja, godt man har vaskemaskin og nok med skiftetøy :jepp:

Vårruller ja, har ikke fått laget det enda siden dere var her og vi pratet om det. Må mobbe søstra mi til å lage det til meg tror jeg :jepp:

Skrevet

Jeg har kyllingkjøttdeig, krydderpose fra innvandrerbutikk, glassnudler, 2 egg og gulrot i. Pakker inn i vårrullark, og limer igjen med egg. Utrolig godt!! :sikle: Nå har jeg laget ca 40 stk.

Det er en vanskelig alder. Tør egentlig ikke å la han tusle rundt alene, men han har nok godt av det, men jeg lar han ikke gå ut av synsfeltet mitt da. Og følger med på han hele tiden. Han får jo ikke gjort så mye galt heller. Det gjør jo egentlig ingenting om han blir litt møkkete :rolleyes: Han fikk lov i dag, men det er første gangen.

Nå tar jeg en liten pause, før jeg skal lage taco til oss. Jeg har fryst ned masse ferdigstekt kyllingkjøttdeig. (skulle lage vårruller for et par uker siden, og kjøpte fire pakker, men så ble jeg syk, og orket ikke, og ble nødt til å steke kjøttdeigen og fryse ned), og fant ut at det var utrolig praktisk! Det er jo mye lettere å varme opp enn frossen rå kjøttdeig. Så nå har jeg laget taco på 5 minutter to ganger. Og vi skal spise det i dag også. :jepp:

Skrevet

Vi bruker kyllingkjøttdeig masse vi også :)

Jeg må innom innvandrerbutikk å kjøpe krydder når vi skal til byen, og dit skal jeg jo på torsdag - så må få gjort det da.. Jeg har bare smakt til med sukker og soyasaus, som jeg ble tipset om fra ei thailandsk dame :)

Skrevet

Sukker og soyasaus har jeg ikke hørt før! Høres godt ut det også :jepp: Hvis du kommer over en pose med krydder til chop suey saus fra et merke som heter Mama Sitas, så anbefaler jeg å kjøpe den :jepp: Den er supergod! :)

Gjest Marmot
Skrevet

Ungen min er konstant møkkete og det å ikke skulle la ham utforske verden på "egenhånd" er helt utenkelig. Hva gjør det om de blir skitne? Både klærne og ungene er vel vaskbare. At de spiser ting de finner på bakken synes jeg også er utrolig ekkelt, men jeg tror aldri jeg har opplevd det. Jeg har alltid med meg antibac-servietter i vesken, så når de hender han plukker opp røykstumper, vasker jeg oss etterpå. Jeg blir så sinna på folk som kaster de ekle, ekle røykstumpene sine på bakken der det er barn.

Skrevet

Skitten får hun lov til å bli - synes det er morsomt å se hvor hun koser seg når hun oppdager nye ting. men jeg har total angst for at hun skal sette fast noe i halsen, eller spise noe som gjør henne syk..

Så jeg er litt hysterisk førstegangsmor.. Blir sikkert bedre med nr 2-3 om noen år (stor risiko for tvillingfødsel) :daane:

Gjest Marmot
Skrevet

Akkurat der er jeg ekstremt avslappet. Murmel får en hel gulrot i hånda ofte, de fleste mener vel at jeg er fullstendig gal. :sjenert:

Skrevet

Nå er det min lille som ikke vil være møkkete, hun vil gjerne bytte antrekk, vaske hender eller noe når hun blir møkkete, så det er sjeldent hun faktisk blir det :ler: Bhg har lært henne ta litt pappir ved matbordet og tørke hvis hun søler for de ble så lei å måtte tørke hele tiden. Er nok min feil der at når hun gråt så tørket jeg, så nå MÅ man liksom tørke :roll:

Bumba har jo aldri satt noe i halsen og har ikke vært glupsk så der er jeg aldri nervøs...........rart hvordan man er som førstegangs mamma, jeg tror det er ikke bare mammaen, jeg tror det er også avhengig av barnets personlighet :)

Skrevet

Her går det hele jordbær inn i munnen.. Men jeg følger jo med hele tiden. Og jordbær er vel kanskje ikke det verste ;)

Pupsilure, du er jo vognekspert :fnise: Jeg lurer på to ting:

1. Hva er den beste vogna du har hatt?

2. Har du tips til bra reisevogn? vil ikke ha sånn delt styre.. og helst lett å legge sammen! :)

Skrevet

Det går stooore biter av mat inn i munnen på Goffel også, og andre blir overnervøse når dem ser det (spesielt svigers ;) ) Men det går helt fint, utrolig hva han klarer å få ned. Han spiser visst mye steiner i bhg, eller putter dem i munnen hvertfall :roll::fnise:

Den beste vogna jeg har hatt... Må nok svare Stokke Xplory :hjerte: Savner den!! Reisetrille har jeg ikke mye erfaring med, men kusinen min kjøpte nettopp Quinny Buzz Xtra. Og hun er veldig fornøyd. Jeg tror den blir så liten at den kan tas med som håndbagasje på fly. Men babyen hennes er bare 6 mnd, så kanskje den er litt liten til et stort barn som Bolla :klo: Den har på en måte delt styre, men samtidig henger de sammen, så tror den er grei å trille med en hånd, men er ikke sikker.

Jeg kommer til å ta med babyjogger summit når vi skal til Danmark på ferie. Den tar litt plass, men vil gjerne ha en skikkelig vogn med oss. Nå har vi ikke en reisetrille med flat rygg heller da, og hadde nok ikke fått lov til å kjøpe noe nytt :ler:

Skrevet

Det et iallefall stor forskjell på nr en og to for meg, var nok mye mer påpasselig sånn sett med storebror, selv om jeg aldri har hatt noe problem med å la han vandre rundt på egenhånd så lenge jeg kan se han :) M får gjøre som hun vil :) må bare bli sånn når man har to og passe på :) eneste jeg stresser med er det det er trafikk, da må hun enten sitte i vogn eller holde hånda. Her er det dusjing hver dag og vi vasker hender HELE tiden :)

Skrevet

Goffel har så mange leker :daane: Nå har jeg tatt en skikkelig opprydning! Men aner ikke hvor jeg skal gjøre av alt som skal bort. Tror ikke vi har plass i boden, og vil ikke kvitte meg med det heller, for jeg håper jo at vi får flere barn :sjenert: Har ei kusine som låner mye, men jeg vet ikke om hun orker å få enda mer. Vurderer å gi bort til bhg, men da får jeg det jo ikke igjen + at Goffel kanskje ikke vil like det så godt. At han plutselig ikke bestemmer over lekene sine lenger.

Jeg har en vaske/ryddedag! Er godt igang, men nå må jeg snart dra å hente i bhg. Har vært en liten tur på senter med to venninner, og møtte tilfedigvis tre til der! :) Mamma møtte jeg og.

Skrevet
:fnise: Nå så han nettopp at pappa hadde en boks med øl, og så sa han "pappa sin øl" uten at noen hadde nevnt noe om det :ler: Trodde ikke han visste hva øl var! Ikke akkurat ofte vi drikker det. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...