Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

:( Jeg synes bunader er skikkelig fint, så jeg kommer til å skaffe meg det selv når jeg har fått de barna jeg skal ha og kiloene er der de skal være :nigo:

*Jeg vet ikke om jeg hadde turt å klage heller.... :sjenert: *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått tilbud fra Fame om å kjøpe alle bildene vi tok for et år siden for 1500 kr :nigo:

Tenker fortsatt på bunaden. Får helt vondt i magen :(

Skrevet

Jeg har egentlig hatt en ganske kjip dag. Sov dårlig i natt. Våknet og følte meg rar, og hadde mye å tenke på. Men nå begynner det å løsne litt. Mannen mener at det er hormoner. Han merker det på meg ca en gang i måneden. Skal ta ut p-ringen i morgen.

Jeg har fått vasket hele leiligheten nå, og mailen fra Fame gjorde meg i bedre humør! Og plutselig hørtes det ikke så skummelt ut å ringe syersken allikevel. :klo: Har tenkt til å gjøre det. Men gruer meg litt. Noen ganger lager jeg så sinnsykt store saker ut av småting inne i hodet mitt, og da trenger jeg noe som er "verre" enn mitt problem, for å få meg ned på jorda igjen.

Jeg har forresten vært hos legen med Goffel i dag. Han har vært så grinete og spist dårlig. + at han hadde feber i forrige uke. Han har hatt så mye øre og halsbetennelser, at mannen ville jeg skulle dra med han i dag. Legen fant egentlig ingenting.

Bildene våre fra Fame er så fiiine :yvonne: Lille Goffel! Han var så søt! Og det var mange fine bilder av oss alle tre også. Jeg kjøper dem 12. mai, da får jeg lønn. Og jeg regner med at jeg legger ut de fleste på facebook ;)

Skrevet

Jeg ringte dama med bunaden, og hun var superkoselig, og skulle fikse det for meg. Hun var helt enig i at den var for stor, hun visste det hele tiden. Men siden jeg var så redd for at den skulle bli for trang, tok hun den litt større.

Skrevet

Godt at det ordnet seg :jepp:

Har lenge gleder meg til å kunne bruke bunaden min igjen da den er så fin, men den har ikke blitt gjort noe med siden konfirmasjonen min så før den kan brukes må det fikses opp i :) Men lurer allikevle på om jeg skal prøve den på en av dagene for å se om det finnes muligheter allikevel ;)

Skrevet

Det er veldig fint med bunader :rodmer: Prøvde den til navnefesten til Goffel, men den passet ikke over brystet. Ikke midjen heller, for den del ;)

Nå fikk jeg akkurat telefon om at jeg har fri i morgen!! :nigo::hoppe: Har visst F3-dag, men det hadde ikke jeg fått med meg! :overrasket: Heldigvis så en kollega det, og sa fra. Hadde blitt ganske sur hvis jeg hadde jobbet i morgen :fnise:

Svigermor og svigermormor kommer i morgen :)

I dag fikk jeg en pakke fra iHerb med omega3 + eplechips + sjokolade. Og jeg fikk en bok fra bokklubben til Goffel. (fikk et gavekort på 50 kr fordi jeg svarte på en spørreundersøkelse, og fant en bok til 50 kr + gratis porto) Og jeg fikk en pakke med innrammet bilde + cd fra i var på fotografering for en måneds tid siden.

Dagen bli jo bare bedre og bedre :nigo: :nigo:

Skrevet

Nå har han begynt å sette sammen 3-ordsetninger for å si hva han vil. F.eks "Goffel mer vann". "Goffel gå selv" Det er morsomt! Og veldig fint at han lærer å uttrykke seg, da blir det kanskje litt mindre frustrasjoner fremover?

Men det som ikke er like morsomt er at han trasser sånn. Han gjør så mye han ikke får lov til, og står og ser på meg mens han gjør det. Han tester grenser. Og når vi har kjørt bil og skal hjem/butikken/bhg insisterer han på å gå selv. Jeg sier at han får lov til å gå selv, men da skal han gå dit mamma sier, men det gjør han ikke. Noen ganger løfter jeg han da opp, hvis vi har dårlig tid, det regner, eller det er kjørende biler i nærheten, og da klikker han, sparker, og roper "gå selv". På et øyeblikk kan han gå fra å prate små setninger, og skjønne alt vi sier, til å hyle hysterisk, og ikke ta til seg informasjonen fra oss, om hvorfor han ikke får lov. Han er veldig sta, og godtar ikke nei, før etter masse hyling. Vi er veldig konsekvente, og gir oss ikke.

Nei, skal jeg gjøre noe fornuftig? Nå har jeg sittet foran dataen altfor lenge :sjenert: Tenker å lage en liten film fra dåpen.

Skrevet

Jeg kjenner igjen det der med å lage store problemer i hodet også viser det seg å ikke være noe :sjenert: Godt du pratet med hun sy-dama da og at det ordner seg :) Bunader er fines når de passer skikkelig!

Det er endel trass og raseri her også. Særlig hvis hun ikke får det som hun vil og jeg må bli litt streng i stemmen. Det er vel ganske vanlig i denne alderen, vil jeg tro, når de heller ikke får sagt alt de vil. Goffel er flink da, som klarer å si tre-ord-setninger og alt!

Godt du fant ut at du har fri i morgen. Kos deg :klem:

Skrevet

så bra at det ordnet seg med bunaden! skjønner at du ble stressa! det er jo et utrolig kostbart antrekk og det hadde vært kjedelig om det hadde blitt enda dyrere!!

har dere noen planer for 1 mai da?

før i tida var det jo den store "sove" dagen :sjenert: Men nå som en har barn så kan gjør en jo faktisk noe fornuftig med denne fridagen! :fnise:

vi har tenkt oss på ei messe hvor det er tivoli :)

Skrevet

Det har vært så deilig vær i dag :sol: Og vi har verdens fineste plass rett utenfor blokka omtrent, med badevann og strand. Goffel har lekt der i dag, og fikk gå helt tett innpå to ender. Det var gøy ;) Det er to lekeplasser i nærheten, så vi lekte litt der også. Deilig å være ute! Møtte ei venninne med baby, så jeg fikk skravlet litt også.

Svigermor har vært på besøk også, og det var koselig :)

Nå har jeg levert bunaden min igjen. Håper det blir helt bra denne gangen, og at jeg slipper å betale mer.

Føler meg tykk i dag :(

Skrevet (endret)

Har vært på en ufrivillig joggetur med vogna i dag, da vi fikk dårlig tid. Og den var supergod å jogge med!! :tommelopp: Goffel syntes det var gøy, og de synes jeg også :nigo: Det er jo en joggevogn, så kanskje jeg burde begynne å bruke den som det :jepp:

Han har muligens øyebetennelse, så han måtte til legen en tur. Andre gangen denne uken :roll:

Legen fant ingen øyebetennelse, men fikk med resept i tilfelle det kommer tilbake.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Kjekt å få testet ut joggevogna!! :hoppe:

Godt det ikke var øyebetennelse, men nå er du iallefall utrustet om det skulle komme :) Hvordan ser man om de har det? Husker jeg hadde øyekatarr en gang jeg var liten, da kom det noe gult puss ut av øyet? :sjenert:

Hvis det er noen trøst så føler jeg meg også tykk idag (og igår og sannsynligvis imorgen også :fnise: )

:klemmer:

Skrevet

Jeg fikk lyst til å jogge litt i dag også, men så regner det :(

Det er vanlig med gult puss i øyet, og at man blir rød, hvis man har øyebetennelse. Han hadde visst hatt det i går i bhg også, men i natt var det helt fint :sjenert: Føler at barnehagen ikke tror på meg når jeg sier at det har vært fint på natten. Men de så heldigvis utskrift av journalen fra legen, at han mente at Goffel ikke har øyebetennelse.

I morges våknet han 8.50! Jeg våknet før han, og satt i stua med iPaden. Da jeg gikk inn til han sa han "bytte bleie nå" :ler: Han har veldig mange treordssetninger nå! Kjempegøy! :hoppe: Jeg leverte han sent i bhg (11.30), så vi skulle få litt tid sammen. Han er så søt og god :rodmer:

Jeg føler meg bare tykkere og tykkere nå jeg! :tristbla: Kanskje det har noe med at jeg venter på mensen.

Gjest Marmot
Skrevet

Kan man ikke jogge når det regner? Det er jo da det er digg. Jeg elsker å løpe i regnet.

Skrevet

Joda, men kan jo det, men det fristet ikke så veldig :ler:

Skrevet

Vi skal i dåp igjen allerede om tre uker. Det kom litt brått på meg, og vi har enda ikke fått invitasjonen. men hva skal jeg kjøpe i gave? Jeg tenker litt på en pute med brodert navn på. Men kan jeg skrive vekt og lengde + fødselsdato også, eller blir det teit? Bør det heller stå dåpsdato? (Men har man et forhold til dåpsdatoen sin liksom?) Min lenke

Og Goffel fikk 200 kr i gave av dem, da han ble feiret. Er det ok at vi bruker det samme beløpet, eller er det for lite? Brukte akkurat ca 700 kr til dåpen til den andre tremenningen hans. Syns på en måte det bør være likt, siden begge barna er barn av søskenbarna våre.

Skrevet

Ha ei fin uke! :)

Fant du ut av hva dere skal gi i dåpsgave?

Hvis de ga en 200lapp i en konvolutt til Goffel så blir de nok veldig glad for hva enn de får vil jeg tro :) Kjekt å få penger, for all del... Men det er jo en tanke upersonlig..Med mindre det er et kreativt og morsomt kort med :)

Syns den puta var kjempeflott! H eeelsker merkelapper,og det er hun ikke alene om vil jeg tro :fnise: Smart idè :)

Skrevet

Bestilte en slik pute :nigo: De er kjempefine. Har bestilt to stk før, i gave.

I dag har Goffel litt feber, og jeg har fått vondt i halsen :( Han har sagt vondt i halsen han også, så det kan hende det er det som plager han. Blir ikke bhg i morgen, og jeg jobber kveld, så jeg blir vel nødt til å være hjemme med han til jeg begynner på jobb, og så jobbe til 22. Slitsomt! På fredag er det planleggingsdag i bhg, så da må han uansett være hjemme. Jeg jobber til 15, og så må mannen jobbe på kvelden, hjemmefra. Og så har jeg tatt ekstravakt søndag kveld. Har veldig lite lyst til det, men det er krise på jobben, og godt betalt med ekstravakt søndag kveld pga tilleggene. Jobbet de to siste helgene + neste, så da blir det 4 på rad :sukk:

Skrevet

håper dere blir fort friske! :klemmer:

når skal dere ha ferie i år, og har dere lagt noen planer? :)

kjekt med godt betalte vakter, men det er kjedelig å ikke få hentet seg inn ei helg! men det kommer vel ei frihelg snart! :)

Skrevet

Takk, Mokkon :klem: Vi skal en uke til Legoland :hoppe: Dere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...