Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hatt en litt kjip dag på jobb med mye drama. Men alt løste seg egentlig på slutten av dagen, så jeg kunne ta helg uten å tenke på jobben.

Men har hatt det hyggelig i kveld med Goffel da :rodmer: Han er så søt og god! :yvonne: Han ber om kyss ofte, og vil at vi skal kysse han, og hvis vi gjør det begge to samtidig, på hver side, så ler han :ler: Nå har han blitt stor nok til å trykke på knappen på heisen, og han er SÅ stolt :lol: Han står på tærne, og strekker seg så langt han kan.

Jeg sleit sånn med leggingene mandag og tirsdag. Mannen la han onsdag og torsdag uten problemer, og i dag la jeg han uten problemer :rodmer: Han skreik bittelitt, men roet seg fort.

Vasket bilen i dag, etter at jeg hentet i bhg. Og han syntes at det var ganske skummelt! Han gråt ikke, men jamret seg, og ulte litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal i dåp om en uke, og har kjøpt gave i dag. Min lenke Vi har en slik på jobb, og den er utrolig fin! En stor og tung dukke. Tenker at den blir fin for dåpsbarnet å ta med seg i oppveksten. Men hun er nok litt for liten til å leke med den riktig enda :)

Krysser fingrene for at bunaden min blir ferdig til dåpen!!

Skrevet

Det var en fin dåpsgave :jepp: Jeg synes det er flott å gi bort ting som barnet kan ha glede av når det blir større også.

Litt samme story hos oss denne uka med legging, men i kveld gikk det som smurt her og :tommel:

Gleder meg til å se dere i morra :hoppe:

Skrevet

Gleder meg til å se dere i morgen :klem:

Jeg skulle lagt meg for lengst, er stuptrøtt!! Men så ble jeg sittende å google eye q da, og endte opp med å kjøpe en veldig sterk omega3 olje med mye EPA fra iHerb :roll: Og litt godis da ;) Eplechips og chocolove sjokolader :hjerte:

Natta! :Gjesp:

Skrevet

Hei!! God helg! :)

Morsom dåpsgave!! Kunne godt tenkt å fått en sånn til H!

Vi fikk veeeeldig mye fotorammer/fotoalbum med sølv (?) men Mannen var veldig

bestemt på at ingenting skulle byttes så vi har alle sammen...

Vet ikke hvor jeg skal begynne så ingenting er bilder i :fnise:

Godt du kunne ta helg uten å ha kjipe ting fra jobben liggende i bakhodet!

Hva slags bunad har du? Nå ble jeg påminnet om at jeg må vaske forkleet til min blå nordlandsbunad :):fnise:

Skrevet (endret)

Jeg har forresten kjøpt sølvrammer til dåpsbarnet også :ler:

Jeg har romeriksbunad, blå. Veldig fin :rodmer: Gleder meg til å kunne bruke den igjen!

Nå har jeg akkurat vært alene på et loppemarked. Brukte 100 kr, og for det fikk jeg: en fin skinnveske fra Daniel Ray, en ulldress fra Joha, en ullpysj fra BECO, en ullue fra Polarn O. Pyret, bæresokker fra Troll, og semskede tøfler. Vesken og tøflene så ikke brukt ut i det hele tatt! :) Fornøyd!

Endret av Pupsilure
Skrevet

Moro med loppemarked! Kikker i avisa etter marked her i området :)

Lions skal ha et stort et i Mai, det blir moro! :)

Vi har sett mye på lagerkrigen på Max (på nå faktisk :fnise: ) moro :)

Skrevet

Tusen takk for i dag!

Kjempe koselig og Goffel var jo så kosete :klem: Kjempe koselig! Og ikke minst lekte barna kjempe flott sammen, og det skal man jo ikke ta for gitt. Gleder meg til neste gang! :)

Skrevet

Takk for koselig besøk av dere i går :klemmer: Vi koste oss veldig og jeg er fortsatt imponert av Goffel. Han er så stor og flink gutt :) Morsomt å se at alle barna virkelig blir store nå og skravla går :fnise:

Tulla elsker klokka si, hun har hatt den på seg i dag og :)

Skrevet

Mokkon, Dine og Pusla :klemmer:

Goffel er syk, så jeg er hjemme med han i dag. Han sov til 8.30, så jeg skal ikke klage :nigo: Han er blid som en sol, og foreløpig enkel å være sammen med. Jeg vet ikke helt hva som feiler han, men han hadde feber i går, og i morges hadde vanndig diare. Vi trodde egentlig det var halsen. Han vil ikke spise noe særlig.

Mannen skal på møte etter jobb, så det blir bare meg og Goffel i hele dag. Håper det blir en grei dag, han trenger egentlig å komme seg ut litt, for at han ikke skal kjede seg. Men vi kan jo ikke dra noe sted i dag. Kanskje vi triller til butikken.

Håper ikke denne sykdommen varer lenge, for jeg har mange planer. Han skal til manuellterapeut på onsdag, og jeg skal besøke den bittelille babyen (som ikke er så liten lenger) på sykehuset. Torsdag skal jeg til fysio, og får besøk av ei venninne på formiddagen.

Skrevet

Håper han blir fort frisk i formen igjen! :klemmer:

Skrevet

Han har visst ikke diare, men han har en veldig stygg hoste. Den har bare blitt verre og verre i dag. Feberen er lav. Han fikk 250 mg paracet kl 13. Men han har vært i ganske godt humør da :) Bortsett fra en litt trøblete lur.

Jeg lurer på om han kan ha lungebetennelse jeg, pga den hosten. Men vi ser det an litt, ikke nødvendig å dra til legen så fort det er noe. Legen gir han aldri noe antibiotika uansett. Og det er jo smittefare ved å ta han med til et legekontor med syke mennesker. Vil ikke at han skal få omgangssyke i tillegg :roll:

Og så MÅ vi få tak i et annet termometer. Det bruker ca 1,5 minutt på å måle, og det er umulig å få til. Han spreller så fælt.

I morgen blir mannen hjemme med han.

Skrevet (endret)

Takk, pusla :klem: Han er fin igjen nå, og vært i bhg i dag.

Jeg har vært på sykehuset og besøkt lille babyen og venninna mi. Han veier 2 kg nå! :nigo: Da jeg ringte og sa at jeg var utenfor nyfødtintensiv, kom hun gående med han i bæresjal :daane::hoppe:

Goffel har vært hos manuellterapeut. Han skrek fælt, og det var vanskelig å holde han nede, men det måtte til, og hun sa at han ble ca 50 % bedre med en gang :tommelsmil: Han skal tilbake om 2 uker. Og vi må trene masse.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Vi har jo tittet litt på rekkehus i det siste, men har egentlig ikke råd (ca 2 500 000) + at vi ikke vet helt hvor vi vil bo + at mannen helst vil ha hus pga faren for bråkete naboer vegg i vegg.

Men nå har det seg slik at jobben til mannen flytter, og det åpner for at han kan få veldig grei reisevei hvis vi flytter til det stedet mamma og pappa bor. Og mamma og pappa har stor tomt der vi kan bygge :daane:

Dette er et par år frem i tid, og kanskje ikke gjennomførbart i det hele tatt, men jeg drømmer litt :rodmer:

Egentlig ville jeg absolutt ikke bo så langt ute på landet, et lite stykke lenger bort fra oslo enn der jeg selv vokste opp. Men ting forandrer seg når man får barn, og plutselig høres det ganske greit ut allikevel :sjenert: Jeg tror det er et fint sted å vokse opp for barn. Vi vil ha foreldrene mine i nærheten, som vil være en stor ressurs for oss, og glede for oss alle. Reiseveien min til jobb blir litt lenger, men ikke uoverkommelig. Og mannen sin blir omtrent lik som nå, bare at han tar tog istedenfor bane + buss. Det ligger barnehage mellom huset og toget, og noen få minutter å gå bare :tommelsmil:

Vi gjør ikke stort annet enn å jobbe + være hjemme, og når reiseveien er omtrent like lang, så tror jeg at det ikke blir så stor forskjell for oss.

Mamma og pappa er virkelig verdens beste, og jeg er enebarn, så det blir ikke så komplisert om jeg får en tomt av dem. Mannen liker dem like godt som meg, og har ingen problemer med å bo så tett på dem. De er ikke vanskelige på noe som helst område, og de er ganske unge. Jeg jobber sammen med mamma og vi snakker sammen på telefonen flere ganger hver dag i tillegg til at vi møtes på jobb :fnise:

Jeg vet ikke helt hvor mye vi ville fått i lån, og hvor mye som egentlig er inkludert i ferdighus. Men har sjekket kontoene/lånene våre, og ser at vi har betalt ned 75 000 på lånet vårt nå, etter å ha bodd her i 4 år( :roll: ), at vi har ca 100 000 hver på BSU. Og at vi kommer mest sannsynlig til å tjene 2-300 000 på leiligheten vår når vi selger den. Hvis vi venter et par år før vi gjennomfører dette har vi nok fått spart opp enda mer ( 2 år = 40 000 mer i BSU på hver), så da har vi kanskje rundt 600 000 i egenkapital?

Ferdighusene ligger vel fra ca 1 million, men har skjønt at man må regne med at det blir dobbelt så mye pga alt som ikke er inkludert.

Jeg liker denne tanken! Men jeg er litt delt med tanke på at jeg virelig ikke ville bo på dette stedet. Det er ikke noe galt med det, bare altfor langt ute på landet, er ikke Akershus engang :rolleyes: Men kanskje det ikke spiller så stor rolle?

Skrevet

Så spennende da! Det forandrer seg når man får barn ja, og det man syntes var viktig før blir ikke så viktig lenger. Jeg flyttet jo tilbake til hjemstedet mitt og det skulle jeg iallefall IKKE :fnise: Sålenge avstanden til jobb er ok og det er nærme familie, vil jeg si go for it :tommel: Nå har dere jo tid å tenke på det på også og å planlegge litt økonomisk, det er jo flott :)

Skrevet

Ja, jeg merker at prioriteringene mine er annerledes nå! :jepp: Tenker mye mer på hva som er bra oppvekstmiljø for et barn! Og at vi må ha god plass.

Mannens familie bor på andre kanten av Oslo, men dem ser vi svært sjeldent. Hvis vi flytter vil det bli ca 1 time kjøring for å besøke dem, mot 15-20 min nå. Men vi tenker at det ikke er så farlig. Ser dem bare max 1 gang i måneden uansett. Hadde svigermor kommet innom oss stadig vekk fordi hun var i nærheten, hadde jeg nok hatt mye større problemer med å flytte så langt unna henne. Men nå tenker jeg at det ikke spiller så stor rolle.

Avstanden til jobb, for meg, betyr 30 minutter å kjøre istedenfor 15, så det er greit :ler:

Blir veldig glad av å tenke på dette :hoppe: Men fy så skummelt å tenke på å bygge hus :overrasket: Hører jo så mye rart!

Skrevet

Ferdighusene ligger på rundt 1,5 og opp de, alt etter hva du vleger å gjøre selv, nå er det selvsagt mange produsenter å ditto priser og velge mellom. Anbefaler at dere allerede nå bestiller huskataloger med prislister fra aktører slik at dere kan sette opp et budsjett basert på huskostnader, og finn ut hva som er inkludert i husprisen, hvis dere går fra en ferdighusleverandør.

Spennende tider :strix:

Skrevet

Jeg fikk sydd ut bunaden min, og brukte den i går, men er ikke fornøyd :( Den er sydd ut for mye, og er altfor stor :sur: Og jeg tør ikke å klage.... Jeg vet jeg burde, men jeg syns det er ubehagelig. Hun sier sikkert at det er min egen feil, for jeg prøvde vesten før hun monterte den, og vi ble enige om at vesten passet. Jeg tenker at hun sikkert blir sur på meg. Og at jeg kanskje må betale 2000 kr på nytt, hvis hun blir nødt til å gjøre samme jobben en gang til... Den passer jo, jeg kan bruke den. Men den er for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...