Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

ohh gleder meg til treff....men du, er det langt fra sånn at mann ikke kan være i nærheten om barna sover i vogna??? Min kan ihvertfall ikke sitte i barnestol enda :lol: (regner ikke med at noen kan det enda)

uff slitsomt med sånn natt....men jeg fikk beskjed om at de ikke kan få magevondt å spise mye om de får kun MM fordi den er så lett fordøyelig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var rett i nærheten. :jepp: Var ikke plass til vognene rundt bordet dessverre.

Kan de ikke få vondt av for mye morsmelk? Trodde det ble vondt hvis det ble for fullt jeg, men da gulper de vel bare.

Hatt enda en skikkelig bæsjebleie :fnise: Så tror magevondten er ferdig nå :) Han har badet også, og nå sover han i vogna si. Gleder meg til verandaen blir åpnet igjen, så han kan sove ute. Men det er langt frem i tid.

Nå har jeg bestilt massasje til meg og venninnen min :) Hun har bursdag snart, og jeg vil overraske henne. Det er høsttilbud 450 kr for 50 minutter :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var rett i nærheten. :jepp: Var ikke plass til vognene rundt bordet dessverre.

Kan de ikke få vondt av for mye morsmelk? Trodde det ble vondt hvis det ble for fullt jeg, men da gulper de vel bare.

Hatt enda en skikkelig bæsjebleie :fnise: Så tror magevondten er ferdig nå :) Han har badet også, og nå sover han i vogna si. Gleder meg til verandaen blir åpnet igjen, så han kan sove ute. Men det er langt frem i tid.

Nå har jeg bestilt massasje til meg og venninnen min :) Hun har bursdag snart, og jeg vil overraske henne. Det er høsttilbud 450 kr for 50 minutter :nigo:

ok får håpe det er nærme nok :jepp:

Nei tydeligvis ikke for overskuddet kommer opp vettu ;)

ohh tenk hvor glad man er for bæsjebleier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra du har reservert :) Blir koselig å treffe alle sammen!

Krysser fingrene for at magevondten er over og at du slipper enda en natt som dere hadde! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at han fortsatt har vondt etter at jeg drakk 0,8 l pepsi kl 18 på lørdag? :klø: Det er tre døgn siden :dåne: Syns det er voldsomt altså, men det var jo det helsesøster sa :sjenert: men nå som det har gått tre døgn syns jeg han kan gi seg. Det er absolutt ikke over enda. Han har vært helt håpløs her nå, ingenting roer han særlig lenge. Har swaddlet han nå, og han ligger stille. Mannen er ute i garasjen og bytter dekk på bilen min, gleder meg til han kommer inn!!

Fikk forresten giro fra posten, sendte jo et brev uten porto. 67,50 kostet det meg!! :overrasket:

Og jeg fikk de nye brillene mine. :nigo: Skal gjøre enda et forsøk på å bruke briller til daglig. Ser altfor dårlig, men klarer ikke å bruke briller i hverdagen, kun til bilkjøring og data/tv. Men NÅ skal jeg gi det et ordentlig forsøk :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet - det var en dyr forglemmelse!!! Men sånn kan skje med alle sammen og nå glemmer du det kanskje ikke like fort igjen :fnise:

Jeg bruker briller (eller linser til daglig da) :jepp: Jeg kan ikke ikke bruke de, for da ser jeg virkelig ingenting.. Bør bruke brillene litt oftere egentlig, for å avlaste øynene fra linsene, men syns jeg får så vondt på baksiden av ørene etter en hel dag med briller, at jeg ikke orker mer enn morgen og kveld. Men du bør absolutt bruke det oftere, hvis ikke kan du ende opp som meg, å måtte bruke det hele tiden... Jeg nektet å innrømme at jeg trengte briller da jeg var 13 og gikk altfor lenge uten å se godt. Det førte til at synet mitt ble svekket fordi øynene jobbet mye hardere for å se ordentlig.. Så bruk brillene og vær stolt over hvert eneste minutt :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, kan må få dårligere syn av det :overrasket:

Det er skikkelig plagsomt å se dårlig. Er nærsynt, så ser bare det som er nærme meg, og jeg går rundt i min egen boble ofte, fordi jeg ikke får med meg det som skjer et lite stykke unna uansett, og har lært meg til å ikke prøve å fokusere på det. Med det resultat at jeg sikkert virker kjempeoverlegen, er sikkert mange jeg kjenner som jeg møter på stadig vekk, men som jeg ikke ser, kanskje jeg tilogmed ser deres vei, men ikke klarer å se klart. :sjenert: Og jeg klarer ikke å se menyen på burger king f.eks, selv om jeg myser og står veldig nært klarer jeg det ikke.

Får se hvordan det går med brillene da. Det er også veldig uvant for meg med briller når jeg er ute, for jeg får for mange synsinntrykk :fnise: Men det tar nok ikke lang tid før jeg er vant til det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte briller men som oftest når jeg er ute er det linser. det jeg synes er viktigst er rammer som ikke er for tunge sånn at man orker å ha dem på :)

gleder meg mer og mer til treffet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke vært med på treffet den 20 jeg :trist: ja det var den 20?

Den ene niesa mi har bestemt seg for å ha familiebursdag den dagen halv fem... så må nesten trappe opp på det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nærsynt, så skjønner hva du mener.. Jeg hilste en gang på en jente jeg var helt sikker på jeg kjente. Vinket på lang avstand og vi gikk mot hverandre og ettersom vi kom nærmere hverandre, så jeg at jeg hadde tatt feil... Pinlig! Så da skaffet jeg linser :fnise:

Jeg spilte også håndball da jeg var yngre, så det var også en av grunnene da, men.... hehe

Håper natten deres var bedre og at dere begge to fikk sove litt mer enn gårsdagens natt?

Blir moro med treff ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde en periode på begynnelsen av studiet der jeg ikke hadde fått meg linser/briller og gikk rundt i min egen lille verden. Jeg ble sikkert oppfattet som overlegen, for jeg hilste jo ikke på folk når jeg ikke så dem! Huff.. Men nå er jeg helt avhengig. Jeg ser ikke teksten på dataen tydelig en gang uten, så det funker ikke å jobbe uten. Jeg har månedslinser, det syns jeg er helt topp. De sover jeg med og alt, bare bytter dem etter en måned. Da er det jo nesten som å ha bra syn, når det går så lang tid mellom hver gang jeg må tenke på dem! :tommelopp:

Håper natten har vært grei Pupsilure! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med linser man har på hele tiden! Men merker du dem ikke, Cypress? Har brukt dagslinser noen ganger, men syns det er ubehagelig, og kan jo ikke legge meg ned å sove litt helt plutselig, og det må man kunne med en liten skrikerunge i hus :gjeiper: Men med linser som er på plass hele måneden blir det jo annerledes. Er de dyre?

Natten har vært ganske grei :hoppe: Han sov første økten fra ca 24-2 i kurven sin, deretter oppreist på brystet mitt, og til slutt liggende med puppen i munnen :fnise: Vi stod opp 7.30, for jeg skal ut å kjøpe babygym, og venninnen min skal passe han litt. Kunne tatt han med meg, men hun har lyst til å se han, så da passet det jo bra :)

Han burde få mat før vi drar (9.45) men nå har jeg fått han til å sove. Han begytnte å bli overtrøtt, og grinete, men fikk roet han med swaddling. Vil helst la han sove så lenge som mulig, men han må jo ha mat også :klø: Kanskje jeg sender med mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropo å se dårlig; jeg gikk engang inn i en bil som viste seg å sitte en fremmed mann i :dåne: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, gå inn i feil bil er ganske kjedelig... Men det kan jo skje selv med briller / linser, hvis man ikke kan se godt gjennom bilvinduet... :fnise:

Bra natten var litt bedre enn i går :) BabyGym har vi allerede i hus, det er helt genialt har jeg forstått.. Da holder de seg litt for seg selv og blir ikke like utålmodige.. Ikke alle selvfølgelig, men mange babyer hvertfall :) Håper du finner en fin som Goffel blir fornøyd med :)

Jeg har dagslinser, men har prøvd månedslinser også.. Det er deilig å våkne opp med godt syn, men jeg synes det er litt bedre med dagslinser fordi det er mer hygienisk.. Kan være en løsning å bytte litt mellom de to kanskje.. Og månedslinser er kanskje smart hvis man skal opp mange ganger i løpet av natten, istedet for å drive med brillene... Hmm... *Note to self* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror månedslinsene koster totalt omtrent det samme som dagslinser. Tror jeg betaler mellom 1500 og 1700 for 6 mnd hos optiker, de kan sikkert bestilles billigere på nett når man vet hvilken type og styrke man skal ha. En annen ting som gjorde at jeg gikk over på månedslinser i stedet for dagslinser, er at dagslinsene ikke korrigerer for skjeve hornhinner, noe jeg har littegrann. Så jeg ser faktsik bedre med månedslinsene også.

Jeg tenker ikke på at det er noe mer hygienisk med dagslinser.. Men det er jo kanskje det? :klø: På slutten av måneden hender det at det kan komme litt ”belegg” på, men da holder det med en natt i linseveske, så er de gode som nye igjen. Det er riktignok (iflg min optiker) stor forskjell på hvor mye puss folk produserer, så det er ikke sikkert linsene passer for alle. Innimellom bruker jeg dem lenger enn en måned også, hvis jeg syns de fungerer fint. Ser ingen grunn til å bytte da liksom.. *litt gjerrig* :sjenert:

Det kan ikke sammenlignes å sovne med dagslinser og med månedslinser! Øynene blir ikke sånn klistret igjen som de gjør med dagslinsene! Så det er veldig mye mer behagelig!!

Ulempen er selvfølgelig om noe skulle skje med linsen, slik at du må kaste den før tiden, så har man kastet en mye dyrere linse enn en dagslinse.. Jeg pleier derfor å prøve å huske å ha med en liten flaske linseveske og etui, slik at jeg kanskje kan redde dem hvis noe skulle skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig smarte tips fra Cypress :) Kan ikke sammenlignes når det gjelder det å sove med de nei.

Dagslinser er mer hygieniske fordi du tar på helt sterile linser hver eneste dag, istedet for å sove med linser som det muligens kan ha kommet noe bak etc. Men litt rens innimellom med linsevæske er smart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de linsene klarte jeg ikke å bruke.....ble utrolig belegg plus at jeg jobbet jo med masse hårspray og slikt!

dagslinser synes jeg er best, men nå som jeg er blitt mamma bruker jeg briller hjemme, linser ute.....har alltid et par linser med meg og bruker heller to par om det skulle vise seg å være behov...

linser er uansett dyre etter min mening :sjenert:

jeg har også åpnet en bil der jeg trodde var noen kjent, neida fremmed person :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo å se dårlig; jeg gikk engang inn i en bil som viste seg å sitte en fremmed mann i :dåne: :ler:

Jeg ser godt og gikk en gang inn i huset til pappa, trodde jeg iallefall. Helt til jeg hadde hengt av meg klærene, var gått opp trappen og oppdaget en fremmed familie i pappas "nye" sofa. PINLIG!!! Jeg var 13 og trodde seriøst jeg skulle dø! Min unnskyldning: Pappa bodde i rekkehus mange like hus og jeg var skilsmissebarn og var der sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser godt og gikk en gang inn i huset til pappa, trodde jeg iallefall. Helt til jeg hadde hengt av meg klærene, var gått opp trappen og oppdaget en fremmed familie i pappas "nye" sofa. PINLIG!!! Jeg var 13 og trodde seriøst jeg skulle dø! Min unnskyldning: Pappa bodde i rekkehus mange like hus og jeg var skilsmissebarn og var der sjelden.

:lol: :lol: :dåne:

Foreløpig går det greit å bruke brillene :nigo: Det blir ikke så mye fettmerker på dem heller, for de sitter så godt at jeg slipper å dytte på dem. Veldig fornøyd altså!

Jeg har også skjeve hornhinner. Tror det er det som er verst hos meg, for ellers er det bare -0,75, og det er ikke så mye har jeg skjønt. Skal undersøke litt hva det koster med månedslinser som man kan sove med på eBay.

Har meldt meg på bassengtrening nå, hver fredeag fra 9.15. Det koster 100 kr gangen, og jeg må ha henvisning fra legen, men det har jeg ordnet :) Blir litt rart å være der sammen med alle de gravide, og så er min mage borte ;) Husker ikke om jeg har skrevet det, men jeg får vondt i bekkenet når jeg går lange turer, og man har gratis fysio i 6 mnd etter fødsel hvis man har hatt bekkenløsning. Så da drar jeg på bassengtrening istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...