Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmmm... kan jo hende. Jeg følte meg mye bedre dagen etter at jeg var hos legen (tirsdag) men så har jeg blitt dårligere igjen. Det er mest hodepine som plagr meg nå, på mandag var det mye snørr og feber. Har tenkt at jeg klarer å holde ut, men at jeg drar til legen pga sykemelding på mandag hvis jeg ikke er frisk. :sjenert: Får kanskje revurdere det.

Smertestillende og nesespray har ikke hjulpet så mye i dag. Har vondt i hodet, nakken, mellom øyenbryna, hoster endel og litt snørrete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet så mye sykdom dere har å stri med :daane: Dere kommer til å ende opp med det super-imunforsvaret til slutt :jepp:

Alltid herlig med positive endringer i ledelsen. Skulle gjerne hatt det her og for å si det sånn.

Så gøy at Goffern er så tidlig ute med språk og bokstaver. Lærer bhg han bokstavnavn eller bokstavlyden? Hvis han lærer lyden så kan det hende han knekker lesekoden tidligere :jepp:

Skrevet

Du klarer å se det positive i ting, Becky :ler: Super-immunforsvar :rodmer:

Vi har lært han bokstavnavn, for jeg tenkte ikke over at det ville vært lurere med bokstavlyder + at det ikke faller meg naturlig å si at "det er en M" Vi sier EM :ler: Men bør nok bytte over ja. :jepp:

Huff, jeg føler meg like dårlig i dag :( Ringte legen nå, og jeg fikk ikke time i dag... De hadde fullt. Så blir nok legetime på mandag. Kan jo bli bedre til da, men klarer ikke helt å se det for meg.

Skrevet

Huff.. Har dere ikke fått nok snart?! Kjedelig at dere er så mye syke. Men du får se det positive i det, som Becky sier :tommelopp: Håper du får slappet av litt i dag, og samlet krefter :)

:klemmer:

Skrevet

Takk, Neala :klemmer:

Nå har jeg sovet i 2,5 time. Ble vekket av alarm, for jeg er så redd for å sove for lenge. Må hente Goffel i bhg innen kl 17. :sukk: orker egentlig ikke, men må bare.

Skrevet

I dag ble han født! Lille babyen til venninna mi. Uke 26 + noe. Nesten 27 tror jeg. Sitter her med tårer i øynene, og tenker på den lille tassen. :rodmer: Håper så inderlig at alt går bra med ham! Er det noen som fortjener å få barn er det dem. Utrolig flotte mennesker. Blir helt skjelven av dette her jeg.

Skrevet

Åh, gratulerer til venninna di! :strix: Blir varm i kroppen.. :) Krysser alt jeg har for at det går bra. Han har vel ganske gode forutsetninger når de har vært så godt forberedt? Åh, kan tenke meg for en følelse de nybakte foreldrene sitter med nå.. Både lykkeligst i verden, og nervøs som aldri før.

Skrevet

Han har nok greie forutsetninger ja. Han har fått lungemodningssprøyter, og er i utgangspunktet frisk. Ligger på Riksen, der de har flinke leger og ekspertise. Han veier 800 gram.

Mor har ikke sett ham enda, men far har. Det var ks. Er spent på flere oppdateringer fra henne, men blir kanskje noen dager til. Kan tenke meg det er mye for dem nå!

Skrevet

Så liten :hjerte: lillemor var 1 kg tyngre, og jeg synes det var helt utrolig lite. Nyfødt intensiv der har samme kompetanse som i Trondheim. Er ledende i landet på prematur fødsler. Så dette går nok bra :tommelopp:

Skrevet

Jeg har lest masse om premature i dag og i går, og jeg syns det virker som at sjansen for at han skal klare seg er ganske god. 27 uker er ikke så ille, med tanke på at han holdt på å bli født i uke 23-24. Kjempebra at han holdt seg inne noen uker ekstra. Nå har det vært mye med de babyene jeg og mannen kjenner som har blitt født i det siste. En hadde downs og to ble født for tidlig.

Jeg stod opp tidlig med Goffel i dag, og har følt meg ganske bra, hodepinen begynte første nå nettopp :tommelopp: Goffel tar seg snart en lur, og etter det skal vi ut alle tre med sykkelen til godgutten :rodmer: Tror han vil like å sykle ute!

Som om det ikke var irriterende nok med mannen som sier "hva sa du?" hver gang jeg hoster, har Goffel nå begynt å herme etter kremte- og hostelydene mine :roll:

Skrevet

Jeg leste et sted at de legger dem som regel i kunstig koma når de er premature på riksen og ullevåll. Tror også de kjøler dem ned. Leste masse slikt da jeg fikk lillemor. Det kan jo komme senskader i ettertid, men sjangsen er så liten. Jeg er sikker på at dette blir en litenstorsjarmør :strix:

Skrevet

Jeg har en god følelse for at det går bra med ham :hjerte: Dere som har premature, brukte dere klær på dem? lurer på å kjøpe noen små plagg til ham, men det er kanskje dumt så tidlig? Fant en nettbutikk som har tilbud på prematurklær og fri frakt. Bør vel uanset vente til det er mer sikkert hvordan det går...

I dag har formen min vært litt bedre :nigo: Startet dagen med paracet, og tror den hjalp godt. Hadde Goffel alene fra 7-10 og deretter overtok mannen. Etter luren badet Goffel mens jeg dusjet, og så gikk vi ut en tur alle tre. Han fikk prøve sykkelen sin ute, men det var ikke noe gøy :roll: Og så husket han litt, sklei på sklia og løpte litt rundt. Det blåste så voldsomt, og jeg begynte å føle meg dårlig, så jeg gikk inn før gutta.

Klippet håret til Goffel litt i dag, og innså at jeg virkelig ikke kan klippe hår! :sur: Så nå har jeg skamklipt både han og meg selv på under to uker :rolleyes: Irriterer meg sånn at jeg ikke klarer det, syns det er en sånn ting som så mange jenter kan, uten at de er frisører. Har sett noen youtubefilmer om hårklipp, og kanskje jeg kan gjøre det ved en senere anledning. Foreløpig tror jeg at jeg skal finne en billig frisør som kan klippe Søtnosen. Vi har en innvandrerfrisørsalong på senteret her, de tar nok ikke så mye.

Min egen pannelugg er vanskelig for tiden, og jeg føler meg ordentlig stygg på håret. Og jeg ser på panneluggen til alle jenter jeg møter :sjenert:

Skrevet

Håper virkelig det går bra med babyen!! :hjerte:

Du får holde oss oppdaterte når du finner ut mer, men skjønner godt at mamman og pappan trenger litt tid for seg selv og bare konsentrere seg om den lille.

Jeg er sikker på at du ble fin på håret :Nikke: Og jeg skjønner godt at du ser på panneluggen til alle rundt deg, for det hadde sikkert jeg gjort også.. Og det er sånn jeg blir hvis jeg har munnsår feks, da synes jeg alle rundt meg uten det har så fin munn :fnise:

Jeg har også lyst å lære meg å klippe hår, men jeg oppfatter det ikke sånn at det er mange som kan det (som ikke er frisører). Kanskje du bare tilfeldigvis kjenner mange som kan det? :klo:

Er sikker på at Goffel er søt uansett, og så vokser det fort ut igjen. Jeg klipte Lilletassen lille julaften og det ble seendes litt morsomt ut, men nå ser man ikke det i det hele tatt, fordi det vokser litt i histen og pisten ;)

Skrevet

Ja, vi brukte klær ja, men hvis han ligger i kuvøse så bruker de ikke så mye klær, men uansett er nok prematurklær noe de vil sette pris på, for han er jo fremdeles liten når han kommer ut av kuvøsen :hjerte:

Skrevet

I dag har jeg fått bilde av det lille vidunderet :hjerte: Helt perfekt, bitteliten baby. Har fått vite navnet (som jeg forsåvidt visste fra før) og at det går bedre med han enn legene hadde trodd :nigo: Hun skrev også at hun pumpet hver tredje time, og fikk ut 20 ml melk. Det går bra med henne etter keisersnittet, og hun har dusjet og vært oppe og gått. Jeg skal bestille prematurklær etterpå. Har jo en prematur til å kjøpe til også, selv om han er mye større.

Den første babyen, som ble født i uke 32, har visst hatt noen pustestopp og lav temperatur, så de får ikke reise hjem enda allikevel, de skulle egentlig dratt hjem i helgen, da var han ca 2 uker gammel.

Ellers kan jeg si at jeg hadde en 4,5 times lur i dag :daane: Har ringt jobben og sagt at jeg ikke kommer i morgen :( Må dra til legen og be om flere dagers sykemelding, og se hvor mye crpen min er på nå. Jeg er helt klart bedre enn jeg var for en uke siden, men absolutt ikke frisk.

Etter luren min ble Goffel så utrolig glad! :hoppe: Han hadde spurt etter meg mange ganger, og lurte veldig på hva mamma holdt på med. Og da jeg endelig våknet ble han utrolig hyper. Løp rundt, og tullet, lo hele tiden. Skikkelig søt! Når han skal vise seg frem sånn, kaster han seg gjerne ned på gulvet og sier au, og gliser. Lurer på hvorfor han har begynt med det, han har ikke fått så mye oppmerksomhet på det.

Vi fikk med bilde hjem fra karnevalet i bhg. Alle 9 barna var tilstede :rodmer: Jeg spurte Goffel hvor de forskjellige barna var, og han peket på alle, visste ikke at han kunne navnene på alle. Hun ene er i tillegg helt ny, jeg har sett henne en gang bare. Har sier to av navnene, men det er korte tostavelses-navn. Det har sluttet og begynt tre barn siden august. De er 7 jenter og 2 gutter. Han andre gutten er ca tre år, så det er nok ikke så lenge før han skal opp til de store barna.

Skrevet

Venninnen min ringte meg nå, og jeg fikk spurt om alt jeg lurte på :) Det går veldig bra med babyen! Han skal ta ul av hodet i morgen for å se etter hjerneblødninger, men det er ikke tegn til det foreløpig. Han puster selv, men ligger med c-pap for å hjelpe pusten, i kuvøse.

Skrevet

Så snill du er som kikker etter prematur-klær til lille babygutten :) De fleste tenker nok at str 50 er greit å gi fordi det er smått og de vokser inn i det.. men de skal jo ha tøy på frem til det :) Husker at da H ble født trodde jeg nyfødt tøyet begynte på 56 så vi hadde ingenting i 50...måtte ut og shoppe dagen etter at vi kom hjem :fnise: heldigvis hadde vi fått lånt et par plagg fra mi søster :)

Jeg kan heller ikke klippe! :fnise: Jeg husker jeg prøvde å klippe lugg engang jeg gikk på ungdomsskolen... sånn tynn lugg som var populært, fikk panikk da jeg var ferdig og barberte det! :sjokkert: du kan tro det så bra ut da det vokste ut!

Nei, det er en grunn til at det er en beskyttet tittel det der... og har god erfaring fra billige utlendingssjapper faktisk :) positivt overrasket, men striping tør jeg ikke... :fnise:

Håper du blir bedre i formen snart! har du fått noen "diagnose" på det av legen?

Skrevet

Ja premature klær brukte vi lenge faktisk, Bumba brukte 44 fra fødsel til 6 uker gammel nesten. MEN er de i kuvøse tror jeg det er bleie som gjelder og teppe over..ihvertfall det jeg husker.

Håper det går bra med lille babyen da, vet du hvor liten h*n er?

Skrevet

Mokkon: jeg har lungebetennelse og bihulebetennelse :sukk:

Neytiri: han var 800 gram og 34 cm da han ble født :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...