Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er flink med disse bleiekakene synes jeg :jepp: Nesten slik at du burde lagt ut en trinn for trinn besrkivelse ;)

Skal i babyshower til ei venninne om noen uker så kanskje jeg skulle prøvd meg på en slik en :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg absolutt at du skal, Småkjekset! :jepp: Det er ikke så vanskelig. Kjøp bleier, gummistrikker, silkebånd, 3 gulpekluter, og diverse pynt som smokker, leker, osv, alt ettersom hvor mye penger og tid du vil bruke på det. Rull sammen hver bleie og sett strikk rundt. Når du har fått mange bleier setter du en stor strikk rundt alle sammen, så de holder seg samlet i en stor ring. Lag tre slike, i forskjellige størrelser. Brett gulpekluter og legg rundt hvert lag og fest med en sikkerhetsnål. Stable de oppå hverandre, og stikk noe gjennom for å holde kaken samlet, f.eks en lang tåteflaske. Dette er det mest utfordrende syns jeg, vanskelig å finne noe som er langt nok. På den siste kaken nå brukte jeg grillspyd. Før har jeg brukt tåteflaske eller dusjsåpe. Og pynt med forskjellige ting. Viktig med en stor fin bamse eller lignende på toppen :nigo:

Det er mange muligheter, og du velger akkurat selv hva du vil gjøre. Du trenger ikke å ha gulpekluter rundt hvis du helst vil at bleiene skal synes. Kan legge ut noen bilder av bleiekaker jeg har laget på fb :) Men den nyeste kan jeg ikke legge ut, for den er ikke gitt bort enda :ler:

Skrevet

Det høres jo ikke så aller vanskelig ut, så kanskje jeg burde tatt motet til meg og prøvd? ;)

Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt, og veldig gøy :nigo: Skulle ønske jeg kunne gjort det litt oftere, ikke hver dag det kommer små babyer i nærmeste omgangskrets. Jeg har laget 5 stk totalt. Så at noen selger dem på finn, men tror det er vanskelig å få solgt for en pris som er verdt det.

Skrevet

Forkjølet :sukk:

Venninnen min er straks i uke 26. Hun hadde rier og blødde 1 liter med blod på onsdag :overrasket: Men de fikk stoppet det... Og hun fikk blodoverføring. Håper jeg får tid til å besøke henne til uken.

Jeg og mannen skulle egentlig ut å spise i kveld, men jeg er så forkjølet at jeg ikke smaker noenting, og da er det liten vits :sjenert: Så mannen skal ut med noen venner, mens jeg blir hjemme og hviler. Deilig! Allmenntilstanden min er ganske god, etter paracet og ibux, men jeg er så snørrete, rar i halsen og ørene. Sov nettopp en liten lur på sofaen i alt bråket, så jeg er nok ikke helt meg selv. Blir tidlig kvelden tenker jeg.

På onsdag er det karneval i bhg. Viste Goffel kostymet hans i stad, og han likte det veldig godt og sa bie :rodmer:

Haha, vi lærte han å si tåfis tidligere i dag etter at han luktet på pappas føtter :lol:

Skrevet

I morgen tror jeg vi skal ta med sykkelen ut! Goffel har en fin sykkel med håndtak, som han stadig setter seg selv eller bamsene på. Og jeg tror han vil synes det er gøy å trille den ute. Det er sele på også, veldig fin! Det er så bart her oppe på fjellet nå, og fine forhold for testing av sykkelen :nigo: Håper på deilig vær :sol:

Den forkjølelsen tar knekken på meg altså. Jeg er så lei sykdom nå, at jeg får ikke sagt det!! Siden august har Goffel vært syk kanskje 10 ganger, og jeg 4-5 :daane: Mannen har vel vært syk 2-3 ganger... Nå hjelper ikke nesesprayen engang, er helt pottetett. Må ta nye paracet og ibux før jeg legger meg, tror det hjalp bittelitt :roll: Blir senga tidlig merker jeg, om en halvtimes tid.

Håper inderlig jeg er frisk igjen til mandag!! Vil absolutt ikke være mer borte fra jobb. Har brukt 7-8 egenmeldingsdager hittil i år :daane: Men bare 1-2 sykt barn dager da, heldigvis. Jobber jo i kommunen, så vi har vel 24 egenmeldingsdager, tror jeg. Men ikke gøy å ha brukt så mange allerede. :tristbla:

Har laget meg biffmiddag i dag, med pommes frites, rødvinssaus, sopp, løk, hvitløk og asparges. Og det smakte absolutt ingenting! Kunne kanskje kjenne et svakt hint av salt, men er ikke sikker. Røykvarsleren gikk mens jeg laget maten også. Visste at det var litt røyk i rommet, men trodde det skulle gå greit, luktet det jo ikke, så da føltes det ikke så ille. :roll: Utrolig nok våknet ikke Goffel!

Men Goffel sover ganske urolig for tiden. Når jeg sitter i stua etter at han er lagt hører jeg at han roper " ei ei ei ei ei" eller "ikki ikki ikki" og innimellom "opp opp opp". Jeg tror han drømmer. I går kveld sa han også "baby" :klo: han kaller forøvrig alle barn han ser på bilder "baby" selv om de er eldre enn han :fnise:

Skrevet

Huff, dere har virkelig hatt deres dose med sykdom for mange år fremover! Håper du blir fort frisk :klemmer:

Skrevet

Forresten, har du tips til noen bra og billige bokstavutstikkere til kaker på ebay? Jeg leter meg helt blind her.. :ler: De jeg har er helt håpløse, så trenger noen nye.

Skrevet

Jeg har Disse i både små og store bokstaver. Og så har jeg vel noen slike eller lignende hvertfall. De første er veldig fine, men vanskelige å bruke. De andre er litt kjedelige... :sjenert: Hva er du ute etter da, kan lete mer for deg hvis du sier litt mer :)

Skrevet

Jeg er absolutt ikke noe bedre, og frykter at jeg må melde meg syk i morgen :sur::sukk: Da føler jeg at jeg bør dra til legen og få en sykemelding. Ikke det at jeg er redd folk ikke tror på meg, for de så jo på fredag at jeg var forkjølet, men det føles liksom litt mer ordentlig å få en sykemelding enn å bruke egenmelding hele tiden. Søren altså! :sur: Smakte på Den Sterke Sausen til mannen i dag, som jeg virkelig avskyr, og det smakte ingen verdens ting, det brant på tunga og i halsen, men ingen smak. :( Jeg har aldri mistet smaks og luktesansen før, så jeg syns det er veldig rart! Jeg har ikke tatt smertestillende i dag, og jeg kjenner at jeg har et trykk og litt smerter ved øyenbryna.

Over til noe annet! I morges sa jeg omtrent noe slikt til Goffel: Du må vel ikke bæres du som er så.... (jeg stoppet setningen min bare, uten grunn) og Goffel sa: ...stor gutt :hakeslepp: Det var riktignok "ko kutt", men betydningen var helt tydelig. Jeg ba han om å si stor gutt rett etterpå, og da sa han akkurat det samme, ko kutt :lol: Jeg har sikkert sagt det mange mange ganger, så han har plukket det opp.

Skrevet

Jeg har Disse i både små og store bokstaver. Og så har jeg vel noen slike eller lignende hvertfall. De første er veldig fine, men vanskelige å bruke. De andre er litt kjedelige... :sjenert: Hva er du ute etter da, kan lete mer for deg hvis du sier litt mer :)

Jeg har de første der, men sliter veldig med å klare å få bokstavene fine, fordi de sitter så fast i formene og er vanskelige å pirke ut. Men i utgangspunktet er de veldig fine!

Men de andre du linket til så jo greie ut, selv om de kanskje var litt kjedelige ja. Men man får vel ihvertfall laget bokstaver uten å bli så irritert at man har lyst til å kaste kaka i veggen :ler:

Tror kanskje jeg skal prøve ut de :jepp:

Skrevet

Ja, de er vanskelige å få ut! Trikset er å kjevle veldig tynt, gni formen i melis før du trykker ut i marsipan, og å spenne godt fra når du skal ha den ut. Jeg pleier å få det til, etter litt tull i starten. Kan lete litt mer å se om jeg finner noe bedre :)

Skrevet
Disse var hvertfall litt finere, syns jeg. Men de er ganske høye, 3 cm... Det kan fort bli for stort hvis det er et langt navn. Leter videre.
Skrevet
Her får du med tall også, og de er mindre, rundt 2 cm, tror jeg. Men syns ikke de var så veldig fine da.
Skrevet

God bedring :klemmer: Sikkert greit å komme seg til legen når du har mista både smak og lukt, i tillegg til at det er greit med sykmelding.

Du har nok sagt at Goffel er stor gutt mange ganger ja :fnise: Greit å vite at det vi gjentar til det kjedsommelige faktisk synker inn da :fnise:

Skrevet

Takk pusla :klem: Ja, greit å få dratt til legen. Føles verre enn en vanlig forkjølelse igrunn... Aldri opplevd å miste sansene før. Så blir fint å høre hva legen mener, i tillegg til sykemelding. Lurer på hvor mange dager jeg får.

Haha, jeg har sikkert sagt det maaange ganger :ler: Han har sagt "flink gutt" før også. I stad kalte jeg mannen flink gutt også :roll:

Skrevet
:fnise: Jeg har jo hund, så "flink gutt" kommer veldig automatisk her og!
Skrevet
:lol: Håper ikke Tulla tror hun er flink gutt :ler:
Skrevet

Neida, men jeg har sett en video hvor jeg sier "fliiiink" til tulla :fnise:

Skrevet

Disse var hvertfall litt finere, syns jeg. Men de er ganske høye, 3 cm... Det kan fort bli for stort hvis det er et langt navn. Leter videre.

Tak for tipset :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...